Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Smirkelimies
Viestit: 1466
Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:12 pm
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja Smirkelimies »

Muutenhan tuo meni ihan putkeen, mutta ens kerralla kandee viikata tuuki pöydän kulmalle ennenkuin leväyttää osakasan pirtin pöyvälle, niin ei tuu sitte sanomisia. :o
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

SPS1975 kirjoitti: To Helmi 04, 2021 8:00 pm Olisiko sulla laittaa mitään nettiosoitetta noista ruotsalaisista/suomalaisista osanmyyjistä,kun mulla on työnalla vm.-62 MF 702 lusikkahaarukka ja kohta pitäisi hydrauliikkaosaston kunnostus aloittaa ja ainakin kaksi sylinteriä on tiivisteitä vailla ja suodatinpönttö on ainakin päälle päin paljolti saman näköinen kuin tuossa sinunkin koneessa, sen sisälle ei kukaan ole kurkistanutkaan useampaan vuosikymmeneen..
https://www.olssonparts.com/fi/fi/ajone ... SON/MF50B/
Tuossapa se paikka mistä itse olen osia tilannut tähän koneeseen. Vaikea sitten sanoa löytyykö sieltä sinun koneeseen käypäisiä osia :roll:
Smirkelimies kirjoitti: To Helmi 04, 2021 9:01 pm Muutenhan tuo meni ihan putkeen, mutta ens kerralla kandee viikata tuuki pöydän kulmalle ennenkuin leväyttää osakasan pirtin pöyvälle, niin ei tuu sitte sanomisia. :o
Ei ole vielä onneksi vaaraa että tulisi sanomista kun vielä yksin asustelen :lol: Tosin saattaa sitä joutua jossain vaiheessa pitämään sitten nämä hommat tuolla hallin puolella :roll: Eilen kun kävin hallissa niin huomasin että ketjut olivat nyt löystyneet kummaltakin puolelta joten kirin ne samantien niin ei tarvitse sitten ennen tulevia aurauksia sitä tehdä :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Nyt on saanut "bertalla" tuuppia ihan omiin tarpeisiin lumia :lol: Pistetäänpä pari kuvatusta viikko sitten miltä lumitilanne näytti silloin...
Kuvalumen luontia (2) by antti tapani, on Flickr
Kuvalumen luontia (3) by antti tapani, on Flickr
Kuvalumen luontia (4) by antti tapani, on Flickr
Silloin oli ajatuksena että olisin tuonne entisen lantalan luokse tehnyt kulku-uran mutta tuli silloin keskeytys siihen hommaan ja sittenhän sitä lunta alkoikin tulla ja verratkaa tuota edellistä kuvaa tähän kuinka paljon sitä lunta sitten oikeasti tuli lisää pe-ti aikana
Kuvalumen luontia (6) by antti tapani, on Flickr
Kuvassa kuormaaja on jo täysin yläasennossa ja tälläisiä kasoja on sitten 5 vai 6 kpl ympäri ranchia sitten :shock:
Kuvalumen luontia (5) by antti tapani, on Flickr
Ja sitten sama kasa hytistä nähtynä :roll: No tänään sitten kun tulin asioilta niin ajattelin rykäistä koneen käyntiin ja putsailla vähän liittymän edestä lumia kun ei tahtonnut enää tielle edes nähdä
Kuvalumen luontia (8) by antti tapani, on Flickr
Kuvalumen luontia (7) by antti tapani, on Flickr
Eli sai hyvän syyn kaivurin käyttöön ja täytyy myöntää että oli tässä myös se tarkoitus että sai muuntimen öljyt lämpeämään tarpeeksi että pääsin niitä vaihtamaan :wink:
KuvaÖljyjen vaihtoa koneeseen (1) by antti tapani, on Flickr
Kun öljyt oli saatu ulos niin sittenhän se pitää etsiä myös suodatin joka vaihdetaan joka kerta kun öljyt lasketaan ulos kuten myös putsaillaan öljypohjan alta löytyvät sihdit:wink: Ja kuten kuvasta huomaa niin yläkautta ei juurikaan sitä suodatinta näe saati että sitä pystyisi sitä kautta vaihtamaan mutta katsotaanpa sitten miltä tilanne näyttää alhaalta päin katsottuna :lol:
KuvaÖljyjen vaihtoa koneeseen (2) by antti tapani, on Flickr
No nyt näyttää jo paljon paremmalta ja helpommalta :mrgreen:
KuvaÖljyjen vaihtoa koneeseen (4) by antti tapani, on Flickr
Ja kotelon sisältä löytyy tuollainen pikku suodatin sitten :lol:
KuvaÖljyjen vaihtoa koneeseen (3) by antti tapani, on Flickr
Tuolla sitten näkyy öljyn täyttö proppu ja öljyiksi käyttöohjekirja kertoo että ATF II automaattiöljy on oikeaa ainetta tuonne,täyttömäärä tuonne on noin 10litraa ja itsellä sinne meni noin 11litraa ennenkuin alkoi propun reiästä tulla öljyä ulos jolloin määrä on oikea. Oikea täytös tapa ohjekirjan mukaan on ensin laittaa öljyä niin paljon että propun reiästä tulee ulos asti jolloin proppu kiinni ja sen jälkeen kone käyntiin muttei saa käyttää kuin alle minuutin jolloin sammutetaan ja tarkistetaan öljymäärä uudestaan ja lisätään tarvittaessa lisää öljyä ja itsellä sitä meni vielä noin 2,5l lisää käynnistyksen jälkeen. No samalla kun tuon automaatti öljyn kanssa lutrasin niin vaihdoin myös ohjaustehostajaan uuden suodattimen ja öljyt :D No sitten kun öljyt ja suodattimet oli vaihdettu niin sittenhän se on koeajon vuoro ja jännityksellä seuraamaan mitä tapahtuu :twisted: Yllätys oli aikamoinen kun polkimesta painoi niin kone lähti liikkeelle paljon terhakkaammin mutta kuitenkin pehmeästi kun aiemmin vanhoilla kurilla poljinta painaessa hetken empi ja sitten pomppasi liikkeelle :lol: Tosin saattoi osuutta olla myös sillä että sitä vanhaa kuraa tuli ulos koneen sisältä 14litraa kun oikea täyttömäärä on se 10litraa ja tämähän merkkasi alle lätäkön juuri muuntimen alta ja nyt uusilla öljyillä sekin vähäinen vuoto lakkasi joten taisi olla sitä vanhaa kuraa liikaa sisällä ja oli tietenkin niin lirua jo että löysi tiensä ulos nopeasti :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Päivitetäänpäs taas välillä tämän koneen tarinaa :D Talvella sai tosiaan lumia tuuppia ihan omiksi tarpeiksi asti ja sitä myöden siis löpöäkin meni koko talven aikana 1,5tankillista eli noin 105l verran :roll: Ketjut pudotin takarenkailta kuitenkin pois noin kuukausi takaperin ja sen seurauksena pitäisi oikean puolen lamppujen johdot entrata kun ketjut vei pätkän niistä pois joten johdoille pitää sitten tulevaisuudessa tehdä suoja myöskin kun ketjut tämä tarvitsee talvisin ja pitää toinen ketju myös kesän aikana vielä lyhentää sopivaksi :lol: Tänään sitten otin taas koneen käyttöön kun jäi tuo talon vierustan tasaus silloin kesken kun muutama vuosi sitten sen aloitin sillä majorilla :lol:
KuvaMassikka touhussa taas (1) by ah, on Flickr
Siinä on ekat kaapaisut jo tehty ja kuten voi arvata niin alkaa olla koneen vipujen käyttö jo aika hyvin ns.perstuntumassa kun uskaltaa mennä jo lähelle sellaisiakin kohteita joissa vaaditaan tarkkuuttaa :wink:
KuvaMassikka touhussa taas (2) by ah, on Flickr
Ja siinä on homma kone osion osalta valmis ja tuon jälkeen tulikin sitten haravalle käyttöä kun kylvin tuohon nurmikon siemenet samoin tein myös :D Toki lisää kohteita koneelle löysin taas tänään myös lisää joten kaiveluita on tiedossa nyt omalla ranchilla vähän siellä täällä ja pitäisi koneeseen myös alkaa tekemään vähän hitsuu hommia kauhoihin :mrgreen: Tuohon kynsikauhaan pitäisi yhden kynnen pohja tehdä kun näytti olevan jo palanen sieltä pois,lumikauhaan pitäisi pari ratkeamaa korjata sekä pienempään etukauhaan pitäisi huulilevy vaihtaa ja siitäkin pari ratkeamaa korjata vielä :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tullut tässä viikon aikana touhuttua enemmän ja vähemmän tämän oman pläntin kanssa ja ennenkaikkea saanut koneelle nyt lisää hyötykäyttöä :lol:
Kuvaturhat puskat pois (3) by ah, on Flickr
Kuvaturhat puskat pois (2) by ah, on Flickr
Tuli ensin raivattua noista puskien ympäriltä turhat ryteiköt pois että pääsi ottamaan kaivurin sitten käyttöön tasaus hommiin 8)
KuvaBertta luiskahommissa (1) by ah, on Flickr
KuvaBertta luiskahommissa (3) by ah, on Flickr
KuvaBertta luiskahommissa (4) by ah, on Flickr
KuvaBertta luiskahommissa (5) by ah, on Flickr
KuvaBertta luiskahommissa (6) by ah, on Flickr
Nyt sitten seuraavaksi pitäisi jostain hommata multaa tuohon tasailtuun kohtiin että saa siihenkin nurmikon kasvamaan ja näin ollen taas lisää nurmikkoa leikattavaksi asti :lol: Seuraavaksi sitten meinasin kun kelit taas kuivahtaa ottaa tuon etupihan kone käsittelyyn kun sielläkin on tasailtavaa ja myöhemmin kesällä sitten enemmänkin kaivettavaa ja tasailtavaa :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tänään kun oli vähän tälläinen kostean puoleinen keli niin otin koneen työn alle ja ojensin kauhan hallin ovesta sisälle ja aloin tutkimaan tuota kauhaa :lol:
Kuvakauha remonttia (1) by ah, on Flickr
Lähtötilanne näkyy tässä kuvassa kun oli yksi tuollainen "tasaus" rauta kadonnut johonkin :lol: Kuvassa on jo toki rälläköity enimmät purseet pois mitä vanhasta oli jäljellä
Kuvakauha remonttia (2) by ah, on Flickr
Ja siinä on kuva valmiista kauhasta ja hitsi saumat on nyt vähän mitä sattui tulemaan kun alkaa olla myös kauhan pohjan levy kulunnut aika ohkaiseksi jo paikka paikoin :roll Mutta turhapa sitä on kauhan pohjan osia alkaa edes yrittämään ihan viimeisen päälle tekemään kun eiköhän nuo saumat mahda tuolta kulua kun kauhalla alkaa taas touhuamaan :twisted: Samalla kun kauha oli työn alla niin laitoin tuon yhden kynnen alle myös uutta pohjaa ku sieltä oli sellainenkin hävinnyt jo :lol: Pitäisi nyt etsiä tuohon uudet kynnet niin voisi vanhoihin kynsiin hitsata tasaterän jolloin onnistuisi tasaus hommat vähän helpommin :wink: No sitten kun oli olevinaan vielä luppo aikaa niin innostuin alkaa varustamaan berttaa lisää...
Kuvabertan varustelua by ah, on Flickr
Eli hyttiin ilmestyi nyt radiolle paikka ja aika kauteen sopiva kautin toosakin mutta itse mankka jäi vielä laittamatta kun ei ollut jemmassa enää yhtään soitinta jossa olisi ollut piuhat valmiina joten huomenna pitää käydä tonkimassa yhtä romu varastoa jos sieltä jostain löytyisi vaikka vanha kasetti mankka :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
C20
Viestit: 1870
Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:30 am
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja C20 »

häkkyrä kirjoitti: Ma Touko 10, 2021 6:43 pm kauha remonttia (2) by ah, on Flickr
Ja siinä on kuva valmiista kauhasta ja hitsi saumat on nyt vähän mitä sattui tulemaan kun alkaa olla myös kauhan pohjan levy kulunnut aika ohkaiseksi jo paikka paikoin :roll Mutta turhapa sitä on kauhan pohjan osia alkaa edes yrittämään ihan viimeisen päälle tekemään kun eiköhän nuo saumat mahda tuolta kulua kun kauhalla alkaa taas touhuamaan :twisted: Samalla kun kauha oli työn alla niin laitoin tuon yhden kynnen alle myös uutta pohjaa ku sieltä oli sellainenkin hävinnyt jo :lol: Pitäisi nyt etsiä tuohon uudet kynnet niin voisi vanhoihin kynsiin hitsata tasaterän jolloin onnistuisi tasaus hommat vähän helpommin :wink:
Taitaa olla katoavaa kansanperinnettä noi traktorikaivurin kynnet, omaani koittanut uusia netistä löytää, huonolla menestyksellä. IKHoosta aikanaan ostin kynnet ja kupit, ei näy enää luetteloissa, tiiä sitten jos jonkun hyllyssä vielä jotakin olisi.
Näyttää tossa sun kuvassa että reunimmaiset kynnet olisi ulos harituksella? jos on niin ei kovin tukevasti kannata niitä välejä hitsata kun ei se paketti enää sitten tule sieltä pois jos kynsiä haluaisi käyttää.
Melkeimpä kannattaa vaihtaa tyystin kynsimalli toiseksi, niin on helpommin saatavilla uusia kynsiä.
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja NH »

Onko kynsistä mitään olennaista hyötyä muussa kuin karkean louheen kaivamisessa?
Siinäkin kynnetön kauha toimii ihan mukavasti, ellei kaivoksella ole töissä.
zukka
Viestit: 7780
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja zukka »

Puun juurien katkomisessa ainakin omalla kohdalla ollut hyötyä.
Myös tavaroiden nostoissa ja hinauksessa ollut kätevä laittaa hampaaseen liina kiinni.
Superdexta-64
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja Superdexta-64 »

Kyllä ainakin itsellä maan kaivuussa kun tulee isoja kiviä niin kynsillä lähtee nopeammin liikkeelle kivet, saa kitkutettua aina jostain kulmasta sen irti.
Ford 6610 -88
Avatar
jake55
Viestit: 962
Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 8:15 pm
Paikkakunta: Syrän Häme
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja jake55 »

Kyähän kukka multaa kaivelee vaikka lapiolla, mutta ei savesta mitään irti saa ilman kynsiä.
Fordson Super Major -60
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

C20 kirjoitti: Ma Touko 10, 2021 11:05 pm Taitaa olla katoavaa kansanperinnettä noi traktorikaivurin kynnet, omaani koittanut uusia netistä löytää, huonolla menestyksellä. IKHoosta aikanaan ostin kynnet ja kupit, ei näy enää luetteloissa, tiiä sitten jos jonkun hyllyssä vielä jotakin olisi.
Näyttää tossa sun kuvassa että reunimmaiset kynnet olisi ulos harituksella? jos on niin ei kovin tukevasti kannata niitä välejä hitsata kun ei se paketti enää sitten tule sieltä pois jos kynsiä haluaisi käyttää.
Melkeimpä kannattaa vaihtaa tyystin kynsimalli toiseksi, niin on helpommin saatavilla uusia kynsiä.
Niin on museo tavaraa kynnet tuolla kiinnityksellä :lol: Eli helpoin vaihtoehto on että hitsaa noihin uudet kärjet tai vaihtaa koko kynsi tyypin joka on taas sitten vähän isompi homma kun pitäisi uusille kynsille hitsata kauhaan myös uudet pohjat :roll: Eli kuten yllä mainitusta voi päätellä niin kävin tänään kyselemässä kynsiä ja ei ole enää saatavissa tuota mallia :mrgreen: Ja niinkuin C20 sanoit niin tosiaan uloimmat kynnet ovat harituksella niinkuin kynsi kauhoissa pitääkin olla jotta kynnet kuluisivat kaikki tasaisesti :wink: Tässä kauhassa on jo nuo reunakynsien pohjat niin väljät ettei tule ongelmaa vaikka niiden välille hitsaisikin tasakärjen :wink: Ja kyllä tälläisellä koneella on pakko olla kynsikauha kun savimaata tällä kuitenkin joutuu tonkimaan niin pystyy helpommin irroittamaan tavaraa :wink: Eri asia olisi sitten jos olisi kauhan kallistus niin silloin ei tarvitsisi kynsiä kun voisi pehmentää maan kauhan huulen reunalla silloin :roll: Joten jos tähän nyt tasakärki kauhan haluaa niin pitää joko itse tehdä kiinnitykset nykyisille kynsien paikoille jotka ovat muuten 36mm vahvat ja sitten niihin hitsata tuo tasakärki tai sitten ostaa yksi kauha lisää vielä :lol: Tuossa kaapelikauhassakin kun on nurkissa pienet kynnet ja on muutenkin liian pieni tasoitus hommia ajatellen niin ei viitsi sitäkään alkaa muuttamaan mihinkään suuntaan :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Avatar
mike
Viestit: 5311
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja mike »

No minkälainen, se museo kynsi on mitoilleen?
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Kynnen varsi mikä menee kauhan "sisälle" on kooltaan 36mm vahva ja pituutta sillä 125mm :D
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
C20
Viestit: 1870
Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:30 am
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja C20 »

Kiviseen maahan kynnet ihan ehdoton valinta, saa kauhan huulilevy semmosta ramiskaa siinä kivikossa kolistellessa ettei uskokkaan, sekä koneen puomisto myös. Juurikin kuokkakauhan vanhoihin kynsiin täyttöhitsattu kovarauta ja vimosen päälle viisteet kesti yhden 2m kaivon kuopan kaivaa kiviseen maahan, sitten ei juurikaan rautakangesta eroa huulen terä. Omaa laiskuutta kun en viitsinyt kynsiä vaihtaa. :|
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tässä eilen iltasella tuli konetta vähän varusteltua :D
Kuvavolvon radiohan se sinne eksyi by ah, on Flickr
Sattui omista jemmoista löytymään tuollainen vanha 340 Volvo kasetti soitin jolla sai kuulumaan jopa sellaisiakin kanavia mitä ei edes autojen soittimet löydä täältä :mrgreen: Ja suurin yllätys oli vielä se se että tuolla aatamin ja eevan aikuisella kautin boxillakin jopa kuulee vaikka koneella kaivaakin :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tänään pääsi sitten bertta taas työn alle :D Moottoriöljyn ja suodattimen vaihdosta oli kulunnut reilu vuosi ja sen alkoi huomaamaan siitä että kone alkoi rasituksen alla pakoputken päästä pölläyttämään savuverhoa taivaalle :lol:
Kuvabertan öljynvaihto (1) by ah, on Flickr
Kone ajettu huoltopaikalle kun ensin ajoin moottorin käyntilämpöiseksi :wink: Tuossa oli hyvä vaihtaa moottori öljyt ja suodatin ja nyt kun viime kerralla moottorin meni teboil power 10w30 öljyt niin tällä erää pistin sinne yleisen tapani mukaan Mobil Delvac Super 1400E 15w40 öljyt ja suodattimenkin otin tällä kertaa alkuperäis Perkins osana koska se sopii himpun verran paremmin tuonne ahtaaseen väliin kuin mitä tarvike suodatin ei tee :roll: No sitten kun kurat oli saatu laitettua sisään niin eihän sitä malta olla mitään tekemättä koneella ja kun toissa iltana ajettavan ruohonleikkurin terä raapaisi tien liittymän kohdalla maahan niin eipä nappaa enää :twisted:
Kuvabertan öljynvaihto (2) by ah, on Flickr
Eli siellä kävin vähän tasoittelemassa lisää vielä että saa kesäisin mahdollisimman monesta paikkaa ajettavalla leikkurilla kyniä ruohot alas :lol:
Moottoriin menee muuten suodattimen kanssa öljyä tasan 10litraa ja tuo öljyn suodatin löytyy ihan tälläisellä nimellä kuin Perkins 2654403 ihan IKH:n hyllystä :D Täytyy nyt tuumia kehtaisiko sitä juhannus viikonloppuna alkaa koneesta taas tilkitsemään yhtä sylinteriä kun siitä alkoi oikean tassun tiivisteet vuotamaan sillein että tassu laskee omia aikojaan alas parissa päivässä,tiivisteet pitäisi tulla keskiviikkona perille :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tassun tiivisteet tulivat jo aikoja sitten mutta työ pitännyt nyt sen verran kiireisenä ettei ole kerennyt alkaa niitä vaihtamaan :roll: Mutta nyt kun on vielä tämä viikko aikaa "huilia" niin tänään täräytin koneen käyntiin ja aloin kokeilemaan miten sillä luonnistuisi heinäladon nosto paikoilleen navetan päästä :twisted:
KuvaHeinäladon nostoa paikoilleen (1) by ah, on Flickr
KuvaHeinäladon nostoa paikoilleen (2) by ah, on Flickr
Harmi kun ei tullut otettua kuvaa lähtötilanteesta mutta aika helposti nousi takaisin lato paikoilleen ja täytyy tällä viikolla vielä vähän työntää päädystä lisää että menee tuo seinien välinen pikku rako vielä umpeen :D Tosin ennen sitä temppua saa alkaa ladon tyhjennykseen rakennus tarpeista kun niitähän tuonne on tullut varastoitua :lol:
Kuvakonekkin sai siis hommia (2) by ah, on Flickr
Kuvakonekkin sai siis hommia (1) by ah, on Flickr
Itse konekkin jäi nyt aika lähelle työmaata parkkiin odottamaan uutta nosto ja työntö hommaa :lol: Tosin on sille vielä ennen sitä hommaa tiedossa vielä pikku kaivelu hommakin tiedossa jonka teen joko huomenna tai ylihuomenna sitten :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tänään pääsi sitten kone taas "töihin" ja otin aiheesta videon tynkääkin mutta pisin video oli sellaista pixeli mössöä ettei sitä kehtaa julkaista :lol: Harmi vain kun siinä videossa olisi näkynnyt aika hyvin miten kaivurin puomi liikkuu kun kaivoin ja tasailin sillä :cry: No täytyy varmaan ostaa uusi kamera millä sitten pääsee kuvaamaan parempi laatuisena videoita,mietin että joku sellainen autokamera voisi olla ihan hyvä tälläiseen silloin tällöin videon kuvaamiseen kun tuskin kannattaa alkaa heti parhainta mahdollista action kameraa hankkimaan kuitenkaan :lol:
KuvaMF tasaus hommissa (1) by ah, on Flickr
Mutta siinä kone sitten homman jälkeen odottaa parkkiin ajoa
KuvaMF tasaus hommissa (2) by ah, on Flickr
Ja siinä kuvatus mitä sillä sain aikaan 8) Alkaa olla tuo kaivurin monivipu ohjaus jo aika hyvin hallinnassa kun tälläistä jälkeä alkaa jo sillä syntymään :roll: No laitetaan nyt vielä pari videota vielä esille missä näkyy kaivurin niputus ns. kuljetus asentoon ja sitten miten ne käpälät noilla kaivurin vivuilla käy kun sillä kaivetaan ja tasaillaan :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=gE2vuyGtTGY
Ekana siis käynnistys ja kaivurin niputus
https://www.youtube.com/watch?v=gJF27fOcX5Q&t=99s
Ja sitten kaivurin käyttöä :D Tässä pätkässä koneessa vielä pienet kierrokset kun raavin vanhoja perustuksia pois entisen lantalan alta,siinä pitkässä videossa mitä en julkaise sattuneesta syystä olisi ollut sitten koneessa jo ihan kunnon työkierrokset käytössä ja puomikin liikkuisi ihan toiseen tahtiin ilman turhaa ujellusta :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Välillä kerkesi taas tämänkin koneen parissa vähän touhuamaan :D
Kuvakoneen ehostusta (1) by ah, on Flickr
Hommahan alkaa koneen siirrolla hallin edustalle aurinkoa ottamaan :lol:
Kuvakoneen ehostusta (2) by ah, on Flickr
Laturin perään ilmestyi joku "ylimääräinen" johto :roll:
Kuvakoneen ehostusta (3) by ah, on Flickr
Ja kuten kuvasta voikin päätellä että se "ylimääräinen" piuha päättyy nyt tuon uuden kierrosluku-ja tuntimittarin taakse :D Kuvassa kojetaulu toki vielä auki kun tutkin samalla kadonneiden vilkkujen ja puhaltimen moottorin mysteeriä :lol:
Kuvakoneen ehostusta (4) by ah, on Flickr
Ja sitten tietenkin testiä että pelittääkö tuo edes :mrgreen:
Kuvakoneen ehostusta (5) by ah, on Flickr
Ja sitten koneeseen työkierrokset päälle ja kokeilemaan miten kaivuri alkaa näillä liikkumaan :lol: Mukavampi se on nyt mittarista katsoa nuo työkierrokset kohdilleen ettei tarvitse enää korvakuulolla sitä arpoa :wink: Seuraavaksi olisikin sitten vuorossa hydrauliöljyjen vaihto vielä tähän ennen talvea :wink:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 42 vierailijaa