Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Ihan lohkolämmitin tässä on :D Tosin näihin on todella helppo asentaa tuollainen letkulämppäri kiertovesi pumpulla kun letkut menee lämppärille vasemmalla puolella moottoria,tosin siellä puolella tulee kyllä kääiä tilanahtautta jos kovin ison lämppärin laittaa kun ainakin tässä A4.212 perkins koneessa on sopivasti syöttöpumppu siellä puolella myöskin :lol: Ketjujen kanssa tänään painin ja loppu tulema on sitten se että jää toiselle päivälle kun pitää kumpaakin ketjua lyhentää ainakin puoli metriä ja hankkia niihin vielä ne kiristys lenkit kun näytti puuttuvan sivuketjuista kokonaan kiristys mahdollisuus tällä hetkellä kun ei ole niitä kiristys rautoja :roll: Leveyden puolesta on kyllä sopivat ketjut mutta tosiaan pituuden puolesta eivät käy mutta onneksi noin päin ettei tarvitse alkaa jatkamaan :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
nuc-64
Viestit: 2954
Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja nuc-64 »

Eihän noita sivuketjun kiristimiä ole kaikissa ketjuissa. Parit ketjut mullakin on ollut ilman kiristimiä, sakkeleilla vaan kiinni.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

nuc-64 kirjoitti: La Joulu 12, 2020 8:08 pm Eihän noita sivuketjun kiristimiä ole kaikissa ketjuissa. Parit ketjut mullakin on ollut ilman kiristimiä, sakkeleilla vaan kiinni.
Mulla Esa-ketjuissa oli pelliset kiristimet, jätin hyllylle lojumaan ja laitoin sakkeleilla kiinni. 705 Wallus oli senverta hyvin tilaa ketjuille jotta saivat olla aika löysällä, 903:ssa ketjut paukutti etuparkkivalojen pohjarautapalkkiin kun olivat vähänkin löyhällä.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja NH »

Traktorikaivureissa on usein takapyörän lähettyvillä pienemmät tilat ketjuille, joten ongelmien välttämiseksi ketjujen on hyvä istua hyvin ja olla suhteellisen kireällä.
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Se on juurikin noin niinkuin NH asian mainitsi,tilaa ei ole tässäkään juurikaan ylimääräisiä kopin puolella mutta sen verran kuitenkin että nuo ketjut mahtuu siellä olemaan talvella :D Ja on näissäkin ketjuissa nuo sivuketjujen kiristimet ollut kun toisessa ketjussa on rippeet siitä jäljellä :lol: Täytyy viikolla käydä ostamassa nuo kun halli hommasta kerkeän :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja epe2 »

häkkyrä kirjoitti: Su Joulu 13, 2020 5:27 pm Se on juurikin noin niinkuin NH asian mainitsi,tilaa ei ole tässäkään juurikaan ylimääräisiä kopin puolella mutta sen verran kuitenkin että nuo ketjut mahtuu siellä olemaan talvella :D Ja on näissäkin ketjuissa nuo sivuketjujen kiristimet ollut kun toisessa ketjussa on rippeet siitä jäljellä :lol: Täytyy viikolla käydä ostamassa nuo kun halli hommasta kerkeän :roll:
mihi se peräloota on kavonnu,siellähä on tilaa vaikka (hevoselle)
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Nyt ei ihan auennut tuo epe2 viesti ainakaan meikäläiselle :? Mutta laitetaanpas kuva mistä vähän selviää miksi ketjut pitää saada tässä kireälle :mrgreen:
Kuvamassikka poseraa by antti tapani, on Flickr
Ei jää paljoa tuonne lokasuojankaan väliin ylimääräisiä tiloja jos ajattelee että ketjuja jättäisi yhtään löysälle :shock: Leveys suunnassa onneksi on vähän enemmän tilaa mutta ei sielläkään liikaa sitä tilaa ole kun ketjut oli pyörän päällä ja pyörittelin rengasta ja katsoin että ottaako mihinkään kiinni :roll: Torstaina käyn ostamassa tarvittavat romppeet tähän hommaan ja lyhennän ketjut viikonloppuna mikäli halli hommalta ehdin kun on halli muutos menossa yhtä aikaa nyt kun joutoaikaa tuli hetkeksi ansio hommasta :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja epe2 »

häkkyrä kirjoitti: Ti Joulu 15, 2020 7:44 pm Nyt ei ihan auennut tuo epe2 viesti ainakaan meikäläiselle :? Mutta laitetaanpas kuva mistä vähän selviää miksi ketjut pitää saada tässä kireälle :mrgreen:
Kuvamassikka poseraa by antti tapani, on Flickr
Ei jää paljoa tuonne lokasuojankaan väliin ylimääräisiä tiloja jos ajattelee että ketjuja jättäisi yhtään löysälle :shock: Leveys suunnassa onneksi on vähän enemmän tilaa mutta ei sielläkään liikaa sitä tilaa ole kun ketjut oli pyörän päällä ja pyörittelin rengasta ja katsoin että ottaako mihinkään kiinni :roll: Torstaina käyn ostamassa tarvittavat romppeet tähän hommaan ja lyhennän ketjut viikonloppuna mikäli halli hommalta ehdin kun on halli muutos menossa yhtä aikaa nyt kun joutoaikaa tuli hetkeksi ansio hommasta :roll:
juu meni ajatus pihalle,aattelin hätäsäilytys paikkana,en siis paikoilleen
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tänään hain kaupasta noihin ketjuihin ne puuttuvat osat ja iltasella koneella vähän lumia tuupin liittymistä pois ja tuli samalla räpsittyä pari kuvaa koneen valaistus alueesta :roll:
Kuvamf valoaluetta (2) by antti tapani, on Flickr
Aika mukavasti näyttää nyt valot mitä nyt reuna valoja voisi aavistuksen kääntää näyttämään alemmas ja lähemmäs :roll:
Kuvamf valoaluetta (1) by antti tapani, on Flickr
Aika huono kuva mutta näkee siitä nyt syyn miksi niitä reuna valoja voisi kääntää alemmas :lol: Tänään kun tuupin liittymästä lumia pois niin kyllä tähän on ketjut pakko laittaa nyt viikonloppuna paikoilleen kun liukkaalla asfaltilla pyörät pyörähtää heti tyhjää ja silloin ollaan heti tasa maallakin jumissa :o Isomman tien liittymän putsasin sitten suosiolla kaivurilla kun siellä puolella ei ole varaa jäädä kiinni eikä lipsahtaa sivulle koska siellä on syvä pudotus heti vastassa puiden lisäksi :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja epe2 »

häkkyrä kirjoitti: To Joulu 17, 2020 6:59 pm Tänään hain kaupasta noihin ketjuihin ne puuttuvat osat ja iltasella koneella vähän lumia tuupin liittymistä pois ja tuli samalla räpsittyä pari kuvaa koneen valaistus alueesta :roll:
Kuvamf valoaluetta (2) by antti tapani, on Flickr
Aika mukavasti näyttää nyt valot mitä nyt reuna valoja voisi aavistuksen kääntää näyttämään alemmas ja lähemmäs :roll:
Kuvamf valoaluetta (1) by antti tapani, on Flickr
Aika huono kuva mutta näkee siitä nyt syyn miksi niitä reuna valoja voisi kääntää alemmas :lol: Tänään kun tuupin liittymästä lumia pois niin kyllä tähän on ketjut pakko laittaa nyt viikonloppuna paikoilleen kun liukkaalla asfaltilla pyörät pyörähtää heti tyhjää ja silloin ollaan heti tasa maallakin jumissa :o Isomman tien liittymän putsasin sitten suosiolla kaivurilla kun siellä puolella ei ole varaa jäädä kiinni eikä lipsahtaa sivulle koska siellä on syvä pudotus heti vastassa puiden lisäksi :roll:
mitkä renkaat laitoit,etkös vaihtanu renkaita,jotten erehdy yhtä kelvottomia hankkimaan
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja NH »

Renkaissa on eroja, mutta traktorikaivurit ovat sen verran maataloussellaisia painavampia, että pelkästään takavetoiset liikkuvat kiiloittuneella lumi/jääpinnalla heikosti.

Hyvillä ketjuilla menee melkein paremmin, kuin hiekalla. :D
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja epe2 »

NH kirjoitti: Pe Joulu 18, 2020 8:58 am Renkaissa on eroja, mutta traktorikaivurit ovat sen verran maataloussellaisia painavampia, että pelkästään takavetoiset liikkuvat kiiloittuneella lumi/jääpinnalla heikosti.

Hyvillä ketjuilla menee melkein paremmin, kuin hiekalla. :D
noo oon hieman erimieltä, 6 talvea bertalla pukannu lumia ja liukkaus ei ole ollu ongelma,mutta kiinostaa noi renkaat ku pitäis itelle uusia
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

En noiden takarenkaiden merkkiä muista mutta silloin kun noiden ketjujen kanssa painin niin kurkin renkaan kupeessa lukevan että made on china eli tuskin on kumia paljon seassa :lol: Mutta kyllä se vain niin on että kun asfaltin päällä on peilikirkas jää niin ei siinä kyllä häävisti mikään rengas pidä ilman nastoja tai ketjuja varsinkaan kun ehtii vähän aikaa rengas sulattamaan allensa vielä lumen moskaa lisäksi :lol: No tuolla hinnalla mitä rengas sarja maksoi asennettuna tähän niin en kyllä moiti yhtään kun tuskin olisin yhtä takarengasta saanut ns. merkki renkaana :twisted: Edessä on kyllä Alliance merkkiset ja jollen vallan väärin muista niin takapyörät taisi oll HTF tai HTX merkkiset mutta pistetään nyt ne ketjut jossain vaiheessa paikoilleen kun tuli taas muutoksia tämän viikonlopun suunnittelmiin :mrgreen:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja NH »

häkkyrä kirjoitti: Pe Joulu 18, 2020 8:00 pm Mutta kyllä se vain niin on että kun asfaltin päällä on peilikirkas jää niin ei siinä kyllä häävisti mikään rengas pidä ilman nastoja tai ketjuja varsinkaan kun ehtii vähän aikaa rengas sulattamaan allensa vielä lumen moskaa lisäksi:
Sama pätee hiekkapintaankin, jonka päällä jäätä tai jääksi kiilloittunutta loskaa.
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tänään testasin että mahtuuko bertta hallin nykyiselle lämpöiselle puolelle ja kun kaivupuomin oikaisee niin kone mahtuu hallin sisälle sitten että puomi jää ulos pitkälleen :D Ja kuten tästä voi päätellä niin kokeilu sen takia että ei kiinnostannut alkaa ulkona ketjujen kanssa puljaamaan :lol: No vasemmalle puolelle ketjun laitto meni kuin elokuvissa ja onnistui heti kerrasta mutta se oikea puoli :evil: Se ei kyllä mennyt edes huonosti päälle ja kun aikani sen kanssa temusin niin tulin siihen tulokseen että laitetaan se jokin toinen päivä paikalleen kun kerta noin vastusti nyt niin parempi suosiolla sitten antaa olla ja ottaa enemmän aikaa sen päälle laittoon ja lyhennykseen seuraavalla kerralla eli hyvin toden näköisesti sitten huomenna kun tuota lumen moskaa on nyt taas luvattu :lol: Monesti vaan huomannut että jos jokin homma vastustaa niin parempi antaa sen olla silloin ja tehdä toisena ajankohtana jolloin se yleensä onnistuu heti :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Pistetäänpäs välillä taas kuviakin kun tänään temusin sen toisen puolen ketjunkin paikoilleen ja yllättäen meni sitten aikas helposti paikoilleen kuitenkin kun piti paussin välillä :lol:
KuvaBerttaan ketjut (3) by antti tapani, on Flickr
Hyvin mahtuu tuonne nykyiselle lämpöiselle puolellekin ajamaan sisälle kun tosiaan kaivurin oikaisee suoraksi :roll: Sen verran tänään kokeilin niin saisi tuon koko möhkönkin mahdutettua sisälle jos sellainen pakko rako tulisi päälle :roll:
KuvaBerttaan ketjut (1) by antti tapani, on Flickr
Kuvasta näkyy huonosti mutta kun ketjun sain paikoilleen niin piti lokasuojan reuna muotoilla uudestaan että mahtuu ketju olemaan lokasuojan sisällä ilman isompia kolinoita koneella ajettaessa :lol:
KuvaBerttaan ketjut (2) by antti tapani, on Flickr
Ihan välttävän sauman saa tehtyä tuolla bilteman isommalla ydintäyte papattaja migilläkin jo :roll:
KuvaBerttaan ketjut (4) by antti tapani, on Flickr
Pikku koeajon jälkeen tuli huomattua että miten paljon nuo ketjut oikeasti auttoi tässä ja eikä enää "puputtanut" yhtään lumellakaan :D Ketjut oli vain pakko jättää löysälle kun ei niitä oikein tuon kireämmälle saa ainakaan kovinkaan helposti kun sisäpuolelta ketjut joutuu kirimään koneen alla :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja epe2 »

jaa et lumella :)
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Kuten kuvasta huomaa niin ketjut "rikkoo" pinnan eikä tamppaa sitä alleen niinkuin teki ennen ketjuja jolloin oli kiinan poikien renkaissa hieman pitovaikeuksia :lol: Tänään sitä pääsikin sitten ekaa kertaa kunnolla lumia putsailemaan ja kyllä se vaan on paljon mukavampaa kun ei tarvitse kokoajan olla pelko persauksissa milloin pyörähtää liittymiä putsatessa pyörät asfaltilla tyhjää :D Tosin piha alue vielä ensin vetämällä putsattava että saa sinne alle kunnon pohjan sitten mikäli sikäli tämä lumi nyt jäisi pysyväksi :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tänään pääsi taas "bertta" lumihommiin :D
KuvaMF lumihommissa (1) by antti tapani, on Flickr
KuvaMF lumihommissa (2) by antti tapani, on Flickr
Tämä kone kyllä jaksaa hämmästyttää tuolla käynnistyvyydellä ja hytin lämpenemisellä :o Silloin kun sitä tarvitaan ja hetken hehkuttaa niin kun eka puristustahti ylitetään niin kone pärähtää iloisesti käymään ja sen aikaa mitä konetta käytän tyhjäkäynnillä öljyjen lämmittämiseksi niin koneesta on jo lasit sulana eikä tarvitse karvahattua ja rukkasia pidellä käsissä 8) Tänään pääsi myös kirimään ketjut kireämmälle kun alkoivat aina välillä rapista lokasuojien reunoihin mutta muuten ei ole enää niidenkään kanssa ollut minkäänlaisia ongelmia 8) Tosin naapurit tuossa jo kyselivät että miten olisi jo putsaisin heidänkin pihat tällä kun oman pihan pyyhkäisen mutta sanoin että en mielellään siihen hommaan ryhdy koska kuitenkin joku siitä keksii äkkiä sanomista niin parempi pysyä omalla tontilla nyt vain :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja epe2 »

mulla se vaan ei tuulilasille saa puhaltamaan ku hailakkaa,pitää kyllä sit lasin pakkasellaki sulana jahka pirtti lämpiäis,noi 2 alapuhallusta kyllä pukkaa kuumaa ku niillä on ni lyhyt matka,mut ei tuulilasille ku jäähtyy matkan varrrella vaihdelaatikon päällä,laitoin villa eristeenki siihe mut eipä se juuri auttanu,pitäs olla sitä routaeristettä mut hankala tuohon saada,ny meinasin jakaa siitä aika turhasta takajalka puhalluksesta lisää ylös,huurtumista on paljon ku tuota hyttiä on tiivistetty ja äänieristetty urakalla,pitäs tehdä poisto reikiä
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 23 vierailijaa