Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tänään aloittelin Leylandin kanssa taas temuamista ja se kyllä kieltämättä jäikin vain aloitukseksi kun puhelin pirisi ja tuli kutsu lähteä katiskoiden nostoon :D Se pitää aina muistaa näiden vanhojen koneiden kanssa temuamisen suhteen ettei näitä ole aina heti pakko saada kuntoon jollei oikeasti ole mitään hätää asialla :wink:
Kuvatästä se taas alkaa by antti hietanen, on Flickr
Tuon verran eteni homma eli venttiilipöytä saatu hytin alta esille joten eihän siinä olisi muutakuin alkaa ottamaan järjestyksessä letkuja irti ja käyttää nipat pois että saa sinne uusittua USIT tiivisteet ja sitten sovittaa tuo paikalleen toisinpäin että letkun lähdöt tulevat alaspäin :roll: Ja mitä tuli siihen katiskoiden nostoon niin varmaan kaikille kauhea yllätys oli kuka se kutsun esitti eli samainen pappa kenen mökillä olen käynyt jelppimässä ja tällä kertaa kiitoksena oli vielä pari kiloa ahvenia joten ei tarvitse miettiä nyt taas pariin päivään mitä sitä syö :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
MOP
Viestit: 7532
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja MOP »

Montako tikkuaskillista niistä tuli?
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

:lol: Ihan kalan kokoisia olivat,painavin oli reilu 900grammainen :D Mutta tänään töiden päälle jatkoin Leylandin parissa ja käytin kaikki nipat auki ja vaihdoin niihin uudet USIT tiivisteet ja vaikka tarkoitus oli venttiilipöytä "pyöräyttää" ympäri että olisi saanut letkut lähtemään alaspäin niin sepä ei onnistu koska leveys suunnassa ei vaan tila piisaa joten olkoot niinkuin tähänkin asti on ollut :lol:
KuvaLeyland entrattu (3) by antti hietanen, on Flickr
KuvaLeyland entrattu (2) by antti hietanen, on Flickr
Siellä se on taas paikoillaan hytin alla :lol:
KuvaLeyland entrattu (1) by antti hietanen, on Flickr
Jälleen kerran vivut siirtyi hiukan ulommas penkistä ja samalla nousi vähän ylemmäs lattiasta :roll: Koekäyttökin tuli suoritettua ja eikä ainakaan vielä vuotannut mitään ulos eli remppaa voidaan pitää onnistuneena :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Kävin tuossa eilen illalla vielä tekemässä sen sovitun mökkitien sorastus homman ja koti pihaan kun kurvasin niin johan syttyi komeasti latauksen valo palamaan :lol: No tänään sitten IKH:lta uusi laturi 70e hintaan ja motonetistä sitten oikea hihna vielä siihen 7,90e hintaan kun ei ikh:lla ollut kyseistä osaa hyllyssä mutta eipä taida nyt keretä ennen ensi viikonloppua laturia vaihtamaan kun tuli vaihdettua firmaa jossa tehdään arkisin pitkää päivää että saa sitten joka viikko viettää pitkiä viikonloppuja mutta eipä tuolla hätää nyt ole vaikka viikon seisoisikin :roll: Samalla reissulla tuli myös huomattua että saisi myös jarrujen suunnalle tässä Leylandissa myöskin katsoa kun ei tahdo sellaisia enää olla laisinkaan :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
MOP
Viestit: 7532
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja MOP »

No voi hyvänen aika. Jarruhan on pahin vauhdin surma.
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

No näissä oman pihan hommissa niitä ei kyllä tarvitse mutta jos joutuu vielä tulevaisuudessa yleisillä teillä ajamaan niin olisihan ne jarrut ihan kiva olla kunnossa :lol: Tänään tuossa iltapäivästä otin vaihtelun vuoksi majorin taas käyttöön ja kävin vähän tasailemassa naapurin puolesta tontin rajaa ja samalla kaivoin sieltä yhden kiven murkulan pois edestä niin nyt pääsee ajamaan ruohonleikkurilla tämän "ranchin" ympäri rajoja myöden :lol: Kummasti vaan tänäänkin silmä löysi uusia kaivu-ja tasauskohtia mitä voisi tehdä kun kerkeää :twisted:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Leylandille tuli sittenkin arvioitua pidempi seisonta aika kun ei vaan kerennyt missään vaiheessa uutta laturia vaihtamaan mutta tänään aamupäivästä sen vaihtelin ja samalla laittelin uusia pultteja peltien kiinnityksiin mistä ne puuttui :lol: No koeajokin piti tietenkin tehdä ja kävin navetan takana pari pientä nyppylää tasailemassa kun meinasi ruohonleikkuri niihin vähän tökkiä :twisted: Toivottavasti kerkeäisi ensi viikonloppuna ottamaan Majorin taas käyttöön kun pitäisi muutama pikku kivi nostella pois talon läheltä kun oli sellaisiakin noussut nyt esille :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tänään kun tyhjensin tuota sprinterin konttia niin tuli huomattua että eipä niitä kalusteita yksin juuri siirrellä pois kontista ilman apua joten ei muutakuin Leyland käyntiin ja kauhan tilalle trukki piikit niin johan muuttui romppeiden siirto kevyeksi :D
Kuvaleyland piikki hommissa (1) by antti hietanen, on Flickr
Kuvaleyland piikki hommissa (2) by antti hietanen, on Flickr
Pirun kätevä varuste nuo piikit tälläisessä harraste etukuormaaja traktorissa :P
Kuvasortimo kalusteet (6) by antti hietanen, on Flickr
Ja kumpikin varuste säilyi ehjänä vielä kun nostelin ne navetan heinähallin suojaan 8)
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Ajelin eilen majorin navetan edestä sen taakse mutta siinä välissä tuli ne pari kiven murikkaa kaivettua talon vierestä ylös :P Ei enää tarvitse ruohonleikkurilla sitten varoa niitäkään :lol:
KuvaFordson super major (1) by antti hietanen, on Flickr
KuvaFordson super major (2) by antti hietanen, on Flickr
Nyt kun jossain välissä tulee taas sopiva hetki niin pitäisi tuolla navetan takana kanssa vähän kaivella ja tasailla lisää :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Vanha ja tuttu traktorikaivuri kuume iski jonka seurauksena majori ja hal-ka lähtee perjantaina uudelle omistajalle ja jopa leylandikin meni myyntiin :shock: Nyt olisi muutama varteenotettava traktorikaivuri tiedossa joihin kynnetkin niin sanotusti kykenee ja joilla voisi jopa jotain pientä hommaa tehdä myös muille kuin itselle harrastepohjalla tietenkin :roll: Jos jotain tuo leyland kiinnostaisi niin 5500e sillä on pyyntinä mutta ainahan tinkivaraa vanhoissa kamppeissa on :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Jäänyt vähän päivitys tekemättä asian tiimoilta mutta viime viikolla lähti leylandikin pihasta pois joten viikko oltu jo ilman uutta hankintaa :lol: Omat työkuviot nyt sillä mallilla ettei voi mitään täyttä projektia eikä oikeastaan yhtään projektia nyt ostaa vaan pitää ostaa kerrasta nyt sellainen kone mihin ei tarvitse heti alkaa kaikkea tekemään :roll: Aika mahdoton yhtälö vain vanhoissa traktorikaivureissa/kaivinkoneissa :lol: Eli kuten tuosta voi nyt päätellä mikä tulee sitten nyt seuraavaksi tälle ranchille traktoreiden tilalle kun sopiva vaan löytyy :mrgreen:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Leilaukko
Viestit: 538
Liittynyt: Ma Loka 08, 2018 9:52 pm
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt piha tyhjänä

Viesti Kirjoittaja Leilaukko »

Oisko ketterä James hyvä? Vai haaveiletko semmosta traktorikaivuria mihin saa telat? Pääsis vähän pehmeempäänkin paikkaan tonkimaan :D
Avatar
jake55
Viestit: 963
Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 8:15 pm
Paikkakunta: Syrän Häme
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt piha tyhjänä

Viesti Kirjoittaja jake55 »

https://www.nettikone.com/fordson/super-major/1850497

Siitä,ei oo turhia hilavitkuttimia. :lol: Oma riuku Super -64 alustalla myytiin vastikään 1100 euroo
Fordson Super Major -60
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt piha tyhjänä

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Etsinnässä olisi nyt sellainen traktorikaivuri mistä löytyy edestä kuormain ja takaa kaivuri eli kotoisammin kutsun sellaista lusikkahaarukaksi :lol: Merkillä ei ole sinällään väliä kunhan vaan löytyy toimiva kampe ilman heti isompaa remppaa :wink: Joten tarjota saa kyllä jos joutilaita sellaisia koneita edes on :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
aarne
Viestit: 1869
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt piha tyhjänä

Viesti Kirjoittaja aarne »

Itseäni olen monesti kätellyt lusikkahaarukan oston jälkeen että ostin runko-ohjattavan. On kuitenkin jo sen verta kookkaita vempeleitä että kaikesta mahdollisesta ketteryydestä on hyvillään.
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt piha tyhjänä

Viesti Kirjoittaja NH »

Lusikkahaarukan käytettävyys ahtaissa tiloissa on perustraktoriin verrattavissa, mikäli on Etelä- ja Keski-Euroopassa suosittua puomin sivusiirtomallia, eikä meillä yleinen keskikaivuuversio.
Sivusiirtomalleja on tullut ainakin omatuontina kohtalaisia määriä.

Kokonaispituus puomi taitettuna on suurinpiirtein sama, kuin perustraktorilla.

Ainoa asia, missä sivusiirrollinen pystytassumalli on keskikaivuumallia huonompi on vakavuus erittäin pehmeällä alustalla, esim suolla. Tiedä sitten kuinka moni enää nykyään menee suurissa määrin ojittamaan soita minkäänlaisella traktorikaivurilla.
jiba

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt piha tyhjänä

Viesti Kirjoittaja jiba »

meille tuli james 52d vuos sitten.ja ei voi kun kehua on käytön kannalta moni puolisempi kun ympäri pyörivä.
toki jokainen ostaa koneet käyttö tarpeen mukaan.
kaivu työssä ei paljoo eroo kumpi kone jos suunnittelee kaivuuun etenemisen mielessään.
sipsintä hommissa ympäri pyörivä ehkä parempi.
mut esim. lumien tultua lusikka/haarukalla nekin hommat hoituu vaivattomasti.
ja yllattävän paljon noita on uudempia myynnissä käytetyt hyvät on hakusessa .ja kun hyvän löytää ei siitä tahota luopua.
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt piha tyhjänä

Viesti Kirjoittaja 361 »

häkkyrä kirjoitti: La Elo 24, 2019 4:32 pm Etsinnässä olisi nyt sellainen traktorikaivuri mistä löytyy edestä kuormain ja takaa kaivuri eli kotoisammin kutsun sellaista lusikkahaarukaksi :lol: Merkillä ei ole sinällään väliä kunhan vaan löytyy toimiva kampe ilman heti isompaa remppaa :wink: Joten tarjota saa kyllä jos joutilaita sellaisia koneita edes on :lol:
Suosittelisin ostamaan "minikaivurin" . Ei aivan pienintä mutta kaivuupainoltaan about 2500kg. Sillä tekee ihmeitä. Ja koska näytät olevan henkilö joka tekee eikä vain puhu niin myös vialliset kannattaa ottaa huomioon. Haku ei välttämättä ole helppo mutta kyllä niitäkin myynnissä on. Traktori kaivuri eli "lusikka haarukka" ei korvaa traktoria tai on ainakin hankala monessa kohtaa. Eli pidä leukku rinnalla.
korjailija
Viestit: 5526
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt piha tyhjänä

Viesti Kirjoittaja korjailija »

361 kirjoitti: Pe Elo 30, 2019 7:41 pm
häkkyrä kirjoitti: La Elo 24, 2019 4:32 pm Etsinnässä olisi nyt sellainen traktorikaivuri mistä löytyy edestä kuormain ja takaa kaivuri eli kotoisammin kutsun sellaista lusikkahaarukaksi :lol: Merkillä ei ole sinällään väliä kunhan vaan löytyy toimiva kampe ilman heti isompaa remppaa :wink: Joten tarjota saa kyllä jos joutilaita sellaisia koneita edes on :lol:
Suosittelisin ostamaan "minikaivurin" . Ei aivan pienintä mutta kaivuupainoltaan about 2500kg. Sillä tekee ihmeitä. Ja koska näytät olevan henkilö joka tekee eikä vain puhu niin myös vialliset kannattaa ottaa huomioon. Haku ei välttämättä ole helppo mutta kyllä niitäkin myynnissä on. Traktori kaivuri eli "lusikka haarukka" ei korvaa traktoria tai on ainakin hankala monessa kohtaa. Eli pidä leukku rinnalla.
Eikös tuolla aiemmassa viestissä lukenut että leukkukin on myyty, joten nyt on sitten todellinen kaivurikuume :lol:
Kaikki koneet mitä itse olen ostanut on yleensä vaatineet jotain remonttia, jotain kun myydään käyttökuntoisena niin se on taas ihan ihmisestä kiinni että mitää pitää käyttökuntoisena. Pariin sellaiseenkin törmännyt jotka omasta mielestäni käyneet korkeintaan varaosakoneiksi ja myyjä pitänyt niitä silti ihan heti valmiina töihin -kuntoisina.

Autoissa voi tehdä sellaisen löydön minkä joku eläkeläinen ostanut uutena ja vähän ajanut, mutta työkoneet on yleensä hankittu ansaintamielessä kovaan työhön ja varsinkin jos huoltoja laiminlyöty niin kuntokin on yleensä sen mukainen.

Malttia kun jaksaa pitää eikä osta mitään hetken mielijohteesta niin varmasti riittävän hyvä löytyy, mutta voi ottaa kyllä aikansa kun vastaavia on muutama muukin varmasti hakemassa. Parasta tietysti jos jostain puskaradion kautta tulee tieto jostain koneesta joka ei ole vielä missään myynnissä.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt piha tyhjänä

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tosiaan piha on tyhjä kaikista maataistelu koneista tällä hetkellä ja suoraan sanottuna ei tässä ole kerennyt vielä käydä kuin paria konetta katsomassa mutta kumpikin olivat siinä kunnossa että rahaa olisi mennyt heti tonnikaupalla ennenkuin konetta olisi voinut edes ajatella kokeilevansa kaivu hommiin :roll: Ympäripyöriviäkin tullut kyllä katsottua mutta kaikki sellaiset mitkä vähän kiinnostaisi on niin pirun kaukana ettei ole innostusta lähteä ajamaan toiselle puolelle suomea katsomaan sitä "maailman parasta konetta" todetakseen että olikin myyntimaalattu romu kyseessä :lol: Ja vanha kone mikä on työhön hankittu pitää kyllä päästä kokeilemaan kunnolla että saa edes jonkin näköisen käsityksen koneen oikeasta kunnosta ja että kannattaako siihen rahansa sijoittaa :wink: Tuossa yhdellä puolitutulla on kyllä joutilas lusikkahaarukka mutta ei ole tällä hetkellä aikaa lähteä vielä sitä kokeilemaan ja hän sanoikin ettei se kellekkään muulle olekkaan myynnissä :roll: Jos huomenna hommat menee kaikilta osin putkeen niin pieni mahdollisuus tuon koneen kokeiluun on kyllä sunnuntaina mutta paniikkia en siitä ota :D Nyt on tuo mersun sisustuksen teko kaikkein tärkein homma tällä hetkellä kun pitää saada se tänä viikonloppuna tehtyä valmiiksi asti jonka jälkeen alkaakin olla sitten aikaa lähteä oikeasti katsomaan koneita kunnolla :mrgreen:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Semrush [Bot] ja 65 vierailijaa