Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson
Tänään aloittelin Leylandin kanssa taas temuamista ja se kyllä kieltämättä jäikin vain aloitukseksi kun puhelin pirisi ja tuli kutsu lähteä katiskoiden nostoon Se pitää aina muistaa näiden vanhojen koneiden kanssa temuamisen suhteen ettei näitä ole aina heti pakko saada kuntoon jollei oikeasti ole mitään hätää asialla
tästä se taas alkaa by antti hietanen, on Flickr
Tuon verran eteni homma eli venttiilipöytä saatu hytin alta esille joten eihän siinä olisi muutakuin alkaa ottamaan järjestyksessä letkuja irti ja käyttää nipat pois että saa sinne uusittua USIT tiivisteet ja sitten sovittaa tuo paikalleen toisinpäin että letkun lähdöt tulevat alaspäin Ja mitä tuli siihen katiskoiden nostoon niin varmaan kaikille kauhea yllätys oli kuka se kutsun esitti eli samainen pappa kenen mökillä olen käynyt jelppimässä ja tällä kertaa kiitoksena oli vielä pari kiloa ahvenia joten ei tarvitse miettiä nyt taas pariin päivään mitä sitä syö
tästä se taas alkaa by antti hietanen, on Flickr
Tuon verran eteni homma eli venttiilipöytä saatu hytin alta esille joten eihän siinä olisi muutakuin alkaa ottamaan järjestyksessä letkuja irti ja käyttää nipat pois että saa sinne uusittua USIT tiivisteet ja sitten sovittaa tuo paikalleen toisinpäin että letkun lähdöt tulevat alaspäin Ja mitä tuli siihen katiskoiden nostoon niin varmaan kaikille kauhea yllätys oli kuka se kutsun esitti eli samainen pappa kenen mökillä olen käynyt jelppimässä ja tällä kertaa kiitoksena oli vielä pari kiloa ahvenia joten ei tarvitse miettiä nyt taas pariin päivään mitä sitä syö
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 7532
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson
Montako tikkuaskillista niistä tuli?
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson
Ihan kalan kokoisia olivat,painavin oli reilu 900grammainen Mutta tänään töiden päälle jatkoin Leylandin parissa ja käytin kaikki nipat auki ja vaihdoin niihin uudet USIT tiivisteet ja vaikka tarkoitus oli venttiilipöytä "pyöräyttää" ympäri että olisi saanut letkut lähtemään alaspäin niin sepä ei onnistu koska leveys suunnassa ei vaan tila piisaa joten olkoot niinkuin tähänkin asti on ollut
Leyland entrattu (3) by antti hietanen, on Flickr
Leyland entrattu (2) by antti hietanen, on Flickr
Siellä se on taas paikoillaan hytin alla
Leyland entrattu (1) by antti hietanen, on Flickr
Jälleen kerran vivut siirtyi hiukan ulommas penkistä ja samalla nousi vähän ylemmäs lattiasta Koekäyttökin tuli suoritettua ja eikä ainakaan vielä vuotannut mitään ulos eli remppaa voidaan pitää onnistuneena
Leyland entrattu (3) by antti hietanen, on Flickr
Leyland entrattu (2) by antti hietanen, on Flickr
Siellä se on taas paikoillaan hytin alla
Leyland entrattu (1) by antti hietanen, on Flickr
Jälleen kerran vivut siirtyi hiukan ulommas penkistä ja samalla nousi vähän ylemmäs lattiasta Koekäyttökin tuli suoritettua ja eikä ainakaan vielä vuotannut mitään ulos eli remppaa voidaan pitää onnistuneena
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson
Kävin tuossa eilen illalla vielä tekemässä sen sovitun mökkitien sorastus homman ja koti pihaan kun kurvasin niin johan syttyi komeasti latauksen valo palamaan No tänään sitten IKH:lta uusi laturi 70e hintaan ja motonetistä sitten oikea hihna vielä siihen 7,90e hintaan kun ei ikh:lla ollut kyseistä osaa hyllyssä mutta eipä taida nyt keretä ennen ensi viikonloppua laturia vaihtamaan kun tuli vaihdettua firmaa jossa tehdään arkisin pitkää päivää että saa sitten joka viikko viettää pitkiä viikonloppuja mutta eipä tuolla hätää nyt ole vaikka viikon seisoisikin Samalla reissulla tuli myös huomattua että saisi myös jarrujen suunnalle tässä Leylandissa myöskin katsoa kun ei tahdo sellaisia enää olla laisinkaan
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 7532
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson
No voi hyvänen aika. Jarruhan on pahin vauhdin surma.
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson
No näissä oman pihan hommissa niitä ei kyllä tarvitse mutta jos joutuu vielä tulevaisuudessa yleisillä teillä ajamaan niin olisihan ne jarrut ihan kiva olla kunnossa Tänään tuossa iltapäivästä otin vaihtelun vuoksi majorin taas käyttöön ja kävin vähän tasailemassa naapurin puolesta tontin rajaa ja samalla kaivoin sieltä yhden kiven murkulan pois edestä niin nyt pääsee ajamaan ruohonleikkurilla tämän "ranchin" ympäri rajoja myöden Kummasti vaan tänäänkin silmä löysi uusia kaivu-ja tasauskohtia mitä voisi tehdä kun kerkeää
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson
Leylandille tuli sittenkin arvioitua pidempi seisonta aika kun ei vaan kerennyt missään vaiheessa uutta laturia vaihtamaan mutta tänään aamupäivästä sen vaihtelin ja samalla laittelin uusia pultteja peltien kiinnityksiin mistä ne puuttui No koeajokin piti tietenkin tehdä ja kävin navetan takana pari pientä nyppylää tasailemassa kun meinasi ruohonleikkuri niihin vähän tökkiä Toivottavasti kerkeäisi ensi viikonloppuna ottamaan Majorin taas käyttöön kun pitäisi muutama pikku kivi nostella pois talon läheltä kun oli sellaisiakin noussut nyt esille
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson
Tänään kun tyhjensin tuota sprinterin konttia niin tuli huomattua että eipä niitä kalusteita yksin juuri siirrellä pois kontista ilman apua joten ei muutakuin Leyland käyntiin ja kauhan tilalle trukki piikit niin johan muuttui romppeiden siirto kevyeksi
leyland piikki hommissa (1) by antti hietanen, on Flickr
leyland piikki hommissa (2) by antti hietanen, on Flickr
Pirun kätevä varuste nuo piikit tälläisessä harraste etukuormaaja traktorissa
sortimo kalusteet (6) by antti hietanen, on Flickr
Ja kumpikin varuste säilyi ehjänä vielä kun nostelin ne navetan heinähallin suojaan
leyland piikki hommissa (1) by antti hietanen, on Flickr
leyland piikki hommissa (2) by antti hietanen, on Flickr
Pirun kätevä varuste nuo piikit tälläisessä harraste etukuormaaja traktorissa
sortimo kalusteet (6) by antti hietanen, on Flickr
Ja kumpikin varuste säilyi ehjänä vielä kun nostelin ne navetan heinähallin suojaan
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson
Ajelin eilen majorin navetan edestä sen taakse mutta siinä välissä tuli ne pari kiven murikkaa kaivettua talon vierestä ylös Ei enää tarvitse ruohonleikkurilla sitten varoa niitäkään
Fordson super major (1) by antti hietanen, on Flickr
Fordson super major (2) by antti hietanen, on Flickr
Nyt kun jossain välissä tulee taas sopiva hetki niin pitäisi tuolla navetan takana kanssa vähän kaivella ja tasailla lisää
Fordson super major (1) by antti hietanen, on Flickr
Fordson super major (2) by antti hietanen, on Flickr
Nyt kun jossain välissä tulee taas sopiva hetki niin pitäisi tuolla navetan takana kanssa vähän kaivella ja tasailla lisää
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson
Vanha ja tuttu traktorikaivuri kuume iski jonka seurauksena majori ja hal-ka lähtee perjantaina uudelle omistajalle ja jopa leylandikin meni myyntiin Nyt olisi muutama varteenotettava traktorikaivuri tiedossa joihin kynnetkin niin sanotusti kykenee ja joilla voisi jopa jotain pientä hommaa tehdä myös muille kuin itselle harrastepohjalla tietenkin Jos jotain tuo leyland kiinnostaisi niin 5500e sillä on pyyntinä mutta ainahan tinkivaraa vanhoissa kamppeissa on
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson
Jäänyt vähän päivitys tekemättä asian tiimoilta mutta viime viikolla lähti leylandikin pihasta pois joten viikko oltu jo ilman uutta hankintaa Omat työkuviot nyt sillä mallilla ettei voi mitään täyttä projektia eikä oikeastaan yhtään projektia nyt ostaa vaan pitää ostaa kerrasta nyt sellainen kone mihin ei tarvitse heti alkaa kaikkea tekemään Aika mahdoton yhtälö vain vanhoissa traktorikaivureissa/kaivinkoneissa Eli kuten tuosta voi nyt päätellä mikä tulee sitten nyt seuraavaksi tälle ranchille traktoreiden tilalle kun sopiva vaan löytyy
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ma Loka 08, 2018 9:52 pm
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt piha tyhjänä
Oisko ketterä James hyvä? Vai haaveiletko semmosta traktorikaivuria mihin saa telat? Pääsis vähän pehmeempäänkin paikkaan tonkimaan
- jake55
- Viestit: 963
- Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 8:15 pm
- Paikkakunta: Syrän Häme
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt piha tyhjänä
https://www.nettikone.com/fordson/super-major/1850497
Siitä,ei oo turhia hilavitkuttimia. Oma riuku Super -64 alustalla myytiin vastikään 1100 euroo
Siitä,ei oo turhia hilavitkuttimia. Oma riuku Super -64 alustalla myytiin vastikään 1100 euroo
Fordson Super Major -60
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt piha tyhjänä
Etsinnässä olisi nyt sellainen traktorikaivuri mistä löytyy edestä kuormain ja takaa kaivuri eli kotoisammin kutsun sellaista lusikkahaarukaksi Merkillä ei ole sinällään väliä kunhan vaan löytyy toimiva kampe ilman heti isompaa remppaa Joten tarjota saa kyllä jos joutilaita sellaisia koneita edes on
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 1869
- Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt piha tyhjänä
Itseäni olen monesti kätellyt lusikkahaarukan oston jälkeen että ostin runko-ohjattavan. On kuitenkin jo sen verta kookkaita vempeleitä että kaikesta mahdollisesta ketteryydestä on hyvillään.
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt piha tyhjänä
Lusikkahaarukan käytettävyys ahtaissa tiloissa on perustraktoriin verrattavissa, mikäli on Etelä- ja Keski-Euroopassa suosittua puomin sivusiirtomallia, eikä meillä yleinen keskikaivuuversio.
Sivusiirtomalleja on tullut ainakin omatuontina kohtalaisia määriä.
Kokonaispituus puomi taitettuna on suurinpiirtein sama, kuin perustraktorilla.
Ainoa asia, missä sivusiirrollinen pystytassumalli on keskikaivuumallia huonompi on vakavuus erittäin pehmeällä alustalla, esim suolla. Tiedä sitten kuinka moni enää nykyään menee suurissa määrin ojittamaan soita minkäänlaisella traktorikaivurilla.
Sivusiirtomalleja on tullut ainakin omatuontina kohtalaisia määriä.
Kokonaispituus puomi taitettuna on suurinpiirtein sama, kuin perustraktorilla.
Ainoa asia, missä sivusiirrollinen pystytassumalli on keskikaivuumallia huonompi on vakavuus erittäin pehmeällä alustalla, esim suolla. Tiedä sitten kuinka moni enää nykyään menee suurissa määrin ojittamaan soita minkäänlaisella traktorikaivurilla.
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt piha tyhjänä
meille tuli james 52d vuos sitten.ja ei voi kun kehua on käytön kannalta moni puolisempi kun ympäri pyörivä.
toki jokainen ostaa koneet käyttö tarpeen mukaan.
kaivu työssä ei paljoo eroo kumpi kone jos suunnittelee kaivuuun etenemisen mielessään.
sipsintä hommissa ympäri pyörivä ehkä parempi.
mut esim. lumien tultua lusikka/haarukalla nekin hommat hoituu vaivattomasti.
ja yllattävän paljon noita on uudempia myynnissä käytetyt hyvät on hakusessa .ja kun hyvän löytää ei siitä tahota luopua.
toki jokainen ostaa koneet käyttö tarpeen mukaan.
kaivu työssä ei paljoo eroo kumpi kone jos suunnittelee kaivuuun etenemisen mielessään.
sipsintä hommissa ympäri pyörivä ehkä parempi.
mut esim. lumien tultua lusikka/haarukalla nekin hommat hoituu vaivattomasti.
ja yllattävän paljon noita on uudempia myynnissä käytetyt hyvät on hakusessa .ja kun hyvän löytää ei siitä tahota luopua.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt piha tyhjänä
Suosittelisin ostamaan "minikaivurin" . Ei aivan pienintä mutta kaivuupainoltaan about 2500kg. Sillä tekee ihmeitä. Ja koska näytät olevan henkilö joka tekee eikä vain puhu niin myös vialliset kannattaa ottaa huomioon. Haku ei välttämättä ole helppo mutta kyllä niitäkin myynnissä on. Traktori kaivuri eli "lusikka haarukka" ei korvaa traktoria tai on ainakin hankala monessa kohtaa. Eli pidä leukku rinnalla.häkkyrä kirjoitti: ↑La Elo 24, 2019 4:32 pm Etsinnässä olisi nyt sellainen traktorikaivuri mistä löytyy edestä kuormain ja takaa kaivuri eli kotoisammin kutsun sellaista lusikkahaarukaksi Merkillä ei ole sinällään väliä kunhan vaan löytyy toimiva kampe ilman heti isompaa remppaa Joten tarjota saa kyllä jos joutilaita sellaisia koneita edes on
-
- Viestit: 5526
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt piha tyhjänä
Eikös tuolla aiemmassa viestissä lukenut että leukkukin on myyty, joten nyt on sitten todellinen kaivurikuume361 kirjoitti: ↑Pe Elo 30, 2019 7:41 pmSuosittelisin ostamaan "minikaivurin" . Ei aivan pienintä mutta kaivuupainoltaan about 2500kg. Sillä tekee ihmeitä. Ja koska näytät olevan henkilö joka tekee eikä vain puhu niin myös vialliset kannattaa ottaa huomioon. Haku ei välttämättä ole helppo mutta kyllä niitäkin myynnissä on. Traktori kaivuri eli "lusikka haarukka" ei korvaa traktoria tai on ainakin hankala monessa kohtaa. Eli pidä leukku rinnalla.häkkyrä kirjoitti: ↑La Elo 24, 2019 4:32 pm Etsinnässä olisi nyt sellainen traktorikaivuri mistä löytyy edestä kuormain ja takaa kaivuri eli kotoisammin kutsun sellaista lusikkahaarukaksi Merkillä ei ole sinällään väliä kunhan vaan löytyy toimiva kampe ilman heti isompaa remppaa Joten tarjota saa kyllä jos joutilaita sellaisia koneita edes on
Kaikki koneet mitä itse olen ostanut on yleensä vaatineet jotain remonttia, jotain kun myydään käyttökuntoisena niin se on taas ihan ihmisestä kiinni että mitää pitää käyttökuntoisena. Pariin sellaiseenkin törmännyt jotka omasta mielestäni käyneet korkeintaan varaosakoneiksi ja myyjä pitänyt niitä silti ihan heti valmiina töihin -kuntoisina.
Autoissa voi tehdä sellaisen löydön minkä joku eläkeläinen ostanut uutena ja vähän ajanut, mutta työkoneet on yleensä hankittu ansaintamielessä kovaan työhön ja varsinkin jos huoltoja laiminlyöty niin kuntokin on yleensä sen mukainen.
Malttia kun jaksaa pitää eikä osta mitään hetken mielijohteesta niin varmasti riittävän hyvä löytyy, mutta voi ottaa kyllä aikansa kun vastaavia on muutama muukin varmasti hakemassa. Parasta tietysti jos jostain puskaradion kautta tulee tieto jostain koneesta joka ei ole vielä missään myynnissä.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt piha tyhjänä
Tosiaan piha on tyhjä kaikista maataistelu koneista tällä hetkellä ja suoraan sanottuna ei tässä ole kerennyt vielä käydä kuin paria konetta katsomassa mutta kumpikin olivat siinä kunnossa että rahaa olisi mennyt heti tonnikaupalla ennenkuin konetta olisi voinut edes ajatella kokeilevansa kaivu hommiin Ympäripyöriviäkin tullut kyllä katsottua mutta kaikki sellaiset mitkä vähän kiinnostaisi on niin pirun kaukana ettei ole innostusta lähteä ajamaan toiselle puolelle suomea katsomaan sitä "maailman parasta konetta" todetakseen että olikin myyntimaalattu romu kyseessä Ja vanha kone mikä on työhön hankittu pitää kyllä päästä kokeilemaan kunnolla että saa edes jonkin näköisen käsityksen koneen oikeasta kunnosta ja että kannattaako siihen rahansa sijoittaa Tuossa yhdellä puolitutulla on kyllä joutilas lusikkahaarukka mutta ei ole tällä hetkellä aikaa lähteä vielä sitä kokeilemaan ja hän sanoikin ettei se kellekkään muulle olekkaan myynnissä Jos huomenna hommat menee kaikilta osin putkeen niin pieni mahdollisuus tuon koneen kokeiluun on kyllä sunnuntaina mutta paniikkia en siitä ota Nyt on tuo mersun sisustuksen teko kaikkein tärkein homma tällä hetkellä kun pitää saada se tänä viikonloppuna tehtyä valmiiksi asti jonka jälkeen alkaakin olla sitten aikaa lähteä oikeasti katsomaan koneita kunnolla
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Semrush [Bot] ja 65 vierailijaa