Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Suunniteltu öljynvaihto muuttui vähän toisenlaiseksi rempaksi sittenkin :mrgreen:
KuvaMassikan tassun sylinterin remppa (1) by ah, on Flickr
Eilen illalla "ongin" tuollaisen tuolta tolpan sisälle katsomaan päivän valoa :lol: Ajattelin kuitenkin että vaihdan tuohon tassun sylinteriin vielä uudet tiivisteet ennenkuin pistän järjestelmään uudet öljyt :wink:
KuvaMassikan tassun sylinterin remppa (2) by ah, on Flickr
Sittenhän se piti viedä hallin suojaan missä helpompi purkaa auki...
KuvaMassikan tassun sylinterin remppa (3) by ah, on Flickr
Mutta täältäkin paljastui jälleen kerran tälläinen lukkolanka kiinnitys mitä tässä koneessa on yllinkyllin ja mitä inhoan eninten näiden sylintereiden aukaisussa :evil: No en sitten enää eilen illalla alkannut sylinteriä aukomaan koska tiedän kokemuksesta ettei iltaa vasten kannata alkaa edes kokeilemaan vaan kannattaa siirtää suosiolla seuraavaan päivään kun on virkeämpi olo :twisted: No tänään sitten meni käytännössä jälleen kerran sylinterin aukaisu iltapäivän puolelle kun aamupäivästä oli kaikkea muutakin ehtinnyt tulla ohjelmaan mukaan :lol:
KuvaMassikan tassun sylinterin remppa (4) by ah, on Flickr
Mutta tässä näkyy miten nuo saadaan aukaistua mikäli saa langan pään nousemaan ylös ensin,käytännössä pitäisi tulla ihan turpaa pyörittämällä pois mutta tässä tapauksessa voitte jo arvata ettei tullut vaan joutui lukkopihdeillä vetämään pikkuisen kerralla ja turpaa vähän joka kerta pyöräyttämällä :roll:
KuvaMassikan tassun sylinterin remppa (5) by ah, on Flickr
Pääsi taas tuvan pöytä suorittamaan pajapöydän virkaa kun mäntään ja turpaan vaihdoin uudet tiivisteet :lol: Kun tiivisteet on vaihdettu uusiin niin sittenhän se on vain osien kasaus takaisin yhteen
KuvaMassikan tassun sylinterin remppa (6) by ah, on Flickr
Siinä sitten sylinteri kasattuna ja osat on ennen yhteen laittoa kunnolla öljytty hydrauli öljyllä ettei vahingossakaan tapahdu uusien tiivisteiden rikkoutumista asennus vaiheessa :wink: No sittenpä soikin sopivasti puhelin ja tuli käsky että huomenna pitää mennä jatkamaan ansio työn merkeissä pillarin ajoa joten jäi sylinteri sitten tältä päivältä asentamatta takaisin paikoilleen :oops: No täytyy nyt katsoa että miten sitä jaksaa huomenna työpäivän jälkeen sitten että joko tuo huomenna "eksyisi" takaisin paikoilleen ja pääsisi vaihtamaan sitten seuraavaksi ne hydrauliöljyt ja tällä kertaa sinne menee mobilin 46:sta :roll: Viikonloppuna sitten olisi tarkoitus alkaa taas kaivu hommiin omalla ranchilla joten ennen sitä kone on kyllä saatava takaisin työkuntoiseksi 8)
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja t-40 »

se mitä ei viitsi tänään tehdä voi jättää myös huomennakin tekemättä.. se luppoaika on urbaani legenda
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
Viil@ri
Viestit: 1164
Liittynyt: To Tammi 17, 2019 2:11 pm
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja Viil@ri »

Hommasitko tiivisteet varaosana jostain ulkomailta vai mittojen mukaan kaupasta?
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Ruotsista tilasin kun sieltä saa suoraan tähän käypäiset osat järkihintaan ilman että tarvitsee aina erikseen lähteä osia etsimään :wink: Tänään kuitenkin töiden jälkeen nappasin sylinterin kainaloon ja kävin pistämässä sen paikoilleen sekä samalla tietenkin hydrauliöljyt meni vaihtoon :D Viikonloppuna sitten pääseekin taas kaivupuuhiin tällä sitten 8)
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tänään sitten pääsi kone taas työn makuun ja menihän siinä omasta mielestä pikku hommassa sitten aikaa reilu 3tuntia :lol:
Kuvabertta hommissa (3) by ah, on Flickr
Hommat alkoi tuon ylisille vievän luiskan reunan kaivuulla että saa sitten ottaa veneet kohta suojaan tuonne heinäladon puolelle niin ei tarvitse enää tuonne ylisille niitä tapella :mrgreen:
Kuvabertta hommissa (2) by ah, on Flickr
No siinä sitten valmiista kohdasta kuvatusta,kummasti sitä vain on oppinut tämän koneen kanssa puljaamaan vaikka välillä olenkin jo näissä omissakin hommissa jo luiskakauhaa kaipaillut mutta eipä tässä kerkeä sellaista alkaa suunnittelemaan sen enempää :roll: No sitten oli aika siirtyä navetan päädyn pariin kun heinäladon pääty on nyt nostettu paikoilleen tämän koneen avulla 8)
Kuvabertta hommissa (5) by ah, on Flickr
Eli siitäkin ylimääräiset maat pois mitä koneella helposti sai vaan napattua pois :roll:
Kuvabertta hommissa (6) by ah, on Flickr
Ylijäämä maat on helppo ja hyvä "hukata" tähän penkan kulmalle ja näkee samalla tämänkin koneen ulottuvuuksia muttei kuitenkaan sitä kuinka syvälle kaivuri osalla pääsee :lol:
Kuvabertta hommissa (7) by ah, on Flickr
Ja vastaavasti toiselta puolelta konetta vastaava kuva :roll:
Kuvabertta hommissa (8) by ah, on Flickr
Pois lähtiessä on vielä hyvä tasailla omat jäljet :lol: Tämä homma kyllä teki koneelle varmasti hyvää kun pitkästä aikaa kone kävi kunnolla lämpimäksi joka paikasta kun oikeilla työkierroksilla pääsi touhuamaan,harmi kun ei pysty itse ottamaan vielä video kuvaa kun koneella tehdään näitä harraste puuhailuja :| Laitetaanpas sitten lopuksi vielä yksi kuva tuosta penkereestä kun sitäkin tuli taputeltua kuosiin
Kuvabertta hommissa (1) by ah, on Flickr
Jostain tuohon pitäisi kyllä vielä keksiä vähän lisää maata niin voisi luiskata tuon loivemmaksi vielä :mrgreen:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Laitetaan vähän kuvia välillä lisää tännekin :lol: Aloitetaan siitä puhaltimen vaihdosta mitä siitä tuli pari räpsyä otettua :mrgreen:
Kuvamassikan kanssa puljailua (1) by ah, on Flickr
Siinä on jo puhallin kotelo irti ja uusi moottori jo paikoillaan
Kuvamassikan kanssa puljailua (2) by ah, on Flickr
Ja sitten itse omalla paikallaan penkin alla :roll: No sitten jatketaan sitten toisen pika "rempan" muodossa kun vanha pakoputki päätti yhtenä iltana katketa konepellin päälle :lol:
Kuvamassikan kanssa puljailua (3) by ah, on Flickr
Ensin meinasin että olisin hakennut tarvike vaimentajan ja putkea mutta kun katsoin niiden hintaa niin jäi huomattavasti halvemmaksi hakea IKH:ltä omansa putki tähän :o Torstaina tuli sitten lunta tänne 15cm päivän aikana niin töiden jälkeen piti ottaa kone taas hommiin ja arvata saattaa olinko kerennyt ketjuja laittamaan pyörille :twisted: No pihat putsaantui ilmankin vaikka loppu vaiheessa meinasi alkaa olla paikka paikoin liukasta :mrgreen:
Kuvamassikan kanssa puljailua (4) by ah, on Flickr
No kone sai jäädä ulko ilmaan kun tongin ne ketjut lumen alta esille ja nostin ne halliin että saa oikoa ja laittaa ne kuosiin ennen renkaille nostoa :roll:
Kuvamassikan kanssa puljailua (5) by ah, on Flickr
No siinä ne nyt on ja sain ne temuttua renkaille eilen ja silloin huomasin jo että toista ei tahtonnut saada enää renkaalle kunnolla joten tänään sitten pudotin sen vielä pois ja tutkin tarkemmin sitä...
Kuvamassikan kanssa puljailua (6) by ah, on Flickr
No siitähän löytyi ihan selkeä vika kun oli himpun verran lyhyt joten jatkopala siihen ja ei muutakuin takaisin renkaalle joka tällä erää meni suhkot helposti :lol: Alkaa olla nuo ketjut jo loppunsa edellä mutta uudet maksaa sen verran ettei ole vielä mielenkiinto kerennyt syttymään uusien ostoon mutta jos jollain tulee ehjät ja parempi kuntoiset ketjut vastaan koossa 16,9/30 edukkaasti niin voisin olla kiinnostunut :lol: Noista ketjuista kun oli kesän aikana hukkunut kaikki kiinnitys tarpeetkin niin joutui vähän soveltamaan nyt noiden kiinnityksessäkin :oops:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

No tämä kone joutui nyt siirtymään hallista pois edestä kun iski siivous vimma hallia kohden :shock: No oli tälle toki muutakin käyttöä tiedossa kyllä... :roll:
Kuvasaabin siirtoa (1)NETTI by ah, on Flickr
Nimittäin tälläinen pikku homma että piti saada velipojan kesälelu pois pihasta hallin suojaan :twisted: No sitten aletaan kauhaa mallailemaan sopivaan asentoon auton takana että saadaan vetopuomi eli tässä tapauksessa sekin muuntui työntöpuomiksi sitten paikoilleen :mrgreen:
Kuvasaabin siirtoa (4)NETTI by ah, on Flickr
Kuvasaabin siirtoa (3)NETTI by ah, on Flickr
Ei vieläkään tahdo osua joten kipristetään kauhaa vieläkin enemmän...
Kuvasaabin siirtoa (2) by ah, on Flickr
No nyt alkaa olla sopiva asento kun kauhan takaa paljastuu myös lenkki mihin saadaan puomi kiinni :twisted: Harmi kun velipojalta loppui kameran akku niin ei saanut kuvaa enää puomista miten se asettui vetokoukkuun ja massikan kauhan lenkkiin mutta kyllä saab kevyesti irtosi jäästä ja siirtyi hallin suojaan sitten :lol: Tähän koneeseen on nyt muuten tulossa sitten jossain vaiheessa kauhan tilalle levy talveksi kun sen joskus kerkeän hakemaan ja tekemään sovitteet sille,sattui löytymään tutulta tvh:n vanha sopiva pikku lumilevy joka passaa leveyden puolesta todella hyvin tähän :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Vähiin on nyt jäänyt kuvien otto tästä mutta eipä siinä kyllä oikein mitään kuvattavaa olisikaan kun pelkkiä lumihommia tullut nyt tehtyä :lol: Tosin siitä aiheesta on muutama video kyllä otettu mutta pitäisi keretä nekin pätkät ajamaan youtubeen joskus :lol: Mutta ei ole tämän koneen ketjujen kanssa nyt ollut onni matkassa tai sitten tuo perkinsin mahtavalla voimalla on osuutta asiaan :rofl: Mutta tämähän pätkäisi nyt ekana oikesta renkaasta ketjun poikki parista kohtaa ja eilen sitten kävi myös vasemman pyörän ketjulle sama homma :evil: No tämän päivän lumihommista selvittiin nyt ilman ketjuja mutta varovainen saa olla kyllä ilman ketjuja :roll: Nuo ketjut on kyllä jo niin loppuun ajetut että eipä ole enää kannatusta alkaa niitä entraamaan :roll: Mutta uudet piikkiketjut on kyllä 16,9/30 rengaskoossa sen verran arvokkaita nyt tähän hetkeen että ihan turha edes haaveilla sellaisten ostosta mutta tuolla viron puolelta saisi lumiketjuja näille renkaille karvan alle 200e/pari niin mietin että kokeilisiko niitä tämän alle kun eipä tässä pihan aurauksessa vauhti nouse juurikaan kävely vauhtia kovemmaksi :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja NH »

häkkyrä kirjoitti: Su Tammi 30, 2022 6:42 pm Mutta uudet piikkiketjut on kyllä 16,9/30 rengaskoossa sen verran arvokkaita nyt tähän hetkeen että ihan turha edes haaveilla sellaisten ostosta mutta tuolla viron puolelta saisi lumiketjuja näille renkaille karvan alle 200e/pari niin mietin että kokeilisiko niitä tämän alle kun eipä tässä pihan aurauksessa vauhti nouse juurikaan kävely vauhtia kovemmaksi :lol:
Jos ne on piikkiketjut, uudet ja kokonsa puolesta sopivat, niin ei kai kauheasti voi mennä pieleen kun ei tule päivittäiseen suururakointiin?
Ilman piikkejä jättäisin kotimaahansa.
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Ilman piikkejä nuo olisivat mutta saavat jäädä kotimaahansa jo ihan senkin vuoksi kun kysyin että minkälaisella toimitusajalla niitä saisi niin vastaus oli 2-3kk :lol: Pitäköön sitten ketjun pätkänsä ja ajellaan ilman ketjuja sitten tällä jollei joltain sitten löytyisi hyviä käytettyjä tuossa koossa :wink:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Massikka on päässyt nyt tosissaan taas lumi töiden makuun ja eka tankillinen on tälle talvea mennyt polttoainetta mutta laitetaanpa kuvia jälleen kerran esille :mrgreen:
Kuvamassikka (1) by ah, on Flickr
Kuvamassikka (2) by ah, on Flickr
Nämä kuvat ovat eilisen auraus homman seassa otettu kun sitä lunta tuli toissa yön aikana vajaa 20cm kerralla :roll: No sitten tullaan tähän päivään...
Kuvamassikka (3) by ah, on Flickr
Pistin uuden majakan alkuperäiselle paikalle nyt kun vanha päätti lopettaa työsopimuksensa katolla :lol: Tuo on nyt led mallinen ja saa joko pyörimään tai vilkkumaan miten itse haluaa mutta pyörivään kun on tottunut niin saa tuokin pyöriä tuossa :lol: Samalla laitoin oveen karmiin uuden tiivisteen kun alkoi olla joka lumisateen jälkeen ohjaamossa oven takana myös kinos joten nyt ei pitäisi enää olla kun ovi vastaa tiukasti nyt tiivistettä vasten :D Alkaa myös nuo työvalo ledit pikku hiljaa näköjään kanssa hiipumaan vaikka piti olla mukamas laatu ledejä joten niillekin pitää jossain välissä tehdä jotain :roll: Täytyy tuonne taakse sovittaa sellainen led bar työvalo johonkin sopivaan paikkaan kun kerkeää :mrgreen:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Ferkku
Viestit: 5100
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

Kyllä siinä saa yhtä pihaa raapia jos saa tankillisen kulumaan. :shock: :)
Silverhawk
Viestit: 141
Liittynyt: To Heinä 02, 2020 10:35 am
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja Silverhawk »

Hyvin näytät pärjäävän takavetoisella ilman ketjuja? Kaivuulaite ilmeisesti tuo sen verta painoa taakse, että auruuhommat luonnistuu?
Case IH 845XL Plus -96, turbotettu, Quicke 640
Fordson Super Dexta -62
Polaris Sportsman XP 550 -09
Silver Hawk 520 DC -04 ja Mercury 60 EFI
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Ferkku kirjoitti: Su Helmi 06, 2022 8:02 pm Kyllä siinä saa yhtä pihaa raapia jos saa tankillisen kulumaan. :shock: :)
Kyllä sitä ainetta vaan kuluu kun käytännössä aina se 2tuntia vähintään menee aikaa kun läntin putsailee kaikessa rauhassa kun tällä koneella oltava tarkempi liukkaalla ja nyt kun ketjuja ei ole niin joutuu vieläkin enemmän olla ns.varpailla ja joutuu konetta käyttämään muutenkin isommilla kierroksilla nyt että jaksaa puskea lunta :roll: Tosin taisin tuon tankin täyttää muistaakseni viimeksi marraskuun alussa ennen eilistä tankkausta :lol: Ja kyllä tällä nippa nappa ilman ketjuja pärjää mutta eilen oli kyllä pari kertaa hallin ja navetan välissä aika lähellä osuma kun pyörät löi tyhjää ja sitten lähdettiin takaisin tulosuuntaan päin joten ei tarvitse ihmetellä miksi niitä ketjuja halajan takaisin tämän takapyöriin :lol: Helpottaa niin pirusti liikkumista eikä tarvitse varoa liikoja niiden kanssa :D Toriin pistinkin jo osto ilmoituksen ketjuista ja tänään töissä kerkesin katsomaan uusienkin hintoja ja jos ei löydy hyviä käytettyjä niin pakko se on kai sijoittaa sitten uusiin riimuihinkin vielä :roll: Halvimmat jääketjut näytti olevan vähän reilu 700e hintaiset joten käytetyistä ei kannata kovinkaan montaa satasta maksaa koska vaarana olemassa niissäkin että saa yhtä kuluneet kettinkit mitkä tämän alta jo katkesi :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja NH »

Painavahko kaivuri menee pakkaslumella ilman ketjuja aika hyvin, mutta sitten kun koittaa nollakeli ja pyörät pääsevät vähänkin sutimaan, niin ainakin mäessä kyyti painovoiman avustamaan suuntaan on taattu.
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

No arvata voi mitä tuolla lumen alla täällä on kun kauhassa on tasainen huuliterä :lol: Lumen alla on tietenkin peilikirkas jää ja siinähän ei pelkkä pyörä pidä yhtään :evil: Nyt kun yllättäen työhommat loppui niin taidan kuitenkin pelkästä uteliaisuudesta tsekata nuo vanhat ketjut miten pahasti ne menivät ja katsoa saisko niistä kuitenkin vielä täksi talveksi riimut pyörille :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja epe2 »

täytynee pitää noi loppuun käytetyt ns.laaturenkaat,nyt 9 vuosi menossa lumia pukatessa,eikä yhtenäkään vuonna ole tullu oho tilannetta ku ei tuo luistele,joskus ojaan meinannu karkauttaa,ei liukkauden vaan huolimattomuuden takia
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tokihan tämän laitteen liikkumis kykyä voisi ilman ketjuja parantaa kun tutkisi mikä tuota perälukon vipua vaivaa kun se ei liikahda mihinkään suuntaan tässä :lol: Pakkasellahan pitää pyörä kuin pyörä mutta jää kun on lumen alla niin siinä ei rengas pidä yhtään jos vähänkään pääsee tyhjää pyörähtämään ja ihan tarpeeksi olen töissä liukastellut ketjuttomilla koneilla niin ei kiinnostaa enää kotosalla jatkaa samoja harrasteita mitä töissä tulee tehtyä :lol: Mutta tänään kun oli olevinaan luppoaikaa niin tutkin nuo ketjut ja aikani niitä pyörittelin ja totesin että loppuun ne on ajettu mutta parsin ne kuitenkin vielä siihen kuosiin että pyöräytin ne vielä kuitenkin renkaiden päälle ja koeajolla tuntui ainakin pysyvän päällä ja sen pikku lenkin jälkeen suoritin vielä niiden uudelleen kiristämisen joten saa nähdä sitten miten nopeasti alkaa uudelleen löystymään vielä :roll: Aika nopeasti on tämä kone kyllä syönyt noista ketjuista nuo piikit loppuun kun silloin kun ekan kerran ne päälle laitoin niin piikkeissä oli kuitenkin pituutta 11mm verran ja nyt on toisen puolen ketjulla enää piikeistä jäljellä 4mm ja toisella puolella 7mm :shock:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
MOP
Viestit: 7481
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja MOP »

Jos se tasauspyörästön lukon rakenne on sama, kun traktorissa, niin se poljin on yksinkertaisesti vain ruosteessa ja siksi jumissa.
CRCtä ja varovasti suostuttelet toimimaan. Se pitäisi irroittaa ja hioa ruoste pois. Onko siinä kuivat vai märät jarrut. Traktorin perähän siinä lähes varmasti on. Se on tyypillinen vika, kun sitä ei säännöllisesti käytetä.
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja epe2 »

MOP kirjoitti: Ke Helmi 09, 2022 7:44 pm Jos se tasauspyörästön lukon rakenne on sama, kun traktorissa, niin se poljin on yksinkertaisesti vain ruosteessa ja siksi jumissa.
CRCtä ja varovasti suostuttelet toimimaan. Se pitäisi irroittaa ja hioa ruoste pois. Onko siinä kuivat vai märät jarrut. Traktorin perähän siinä lähes varmasti on. Se on tyypillinen vika, kun sitä ei säännöllisesti käytetä.
jep se polkimen vivusto ruostuu jumiin,ruostemömmöt auttaa,autto ainaki mulla,tahtoo jumia ku ei sitä juuri tarvii
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa