Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
nakki
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:19 pm
Paikkakunta: päijät-häme
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja nakki »

Jos öljyä menee n30l, niin sitte ei väliä. Olis ollu valmiina tuota 10-30. Uudemman ohjekirjassa c51 oli et ensi asennus öljynä ursa ed 20w20 moottoriöljyä. Ei talvella varmaankaan tarvetta kauvurilla.
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tuo hydrauli öljyhän on halvempaa kuin mitä tuo 10W30 öljy on joten säästöä jos haetaan niin vika paikka säästää :wink: Ja kyllä se etukuormainkin paremmin toimii ihan hydrauli öljyillä kun onhan sielläkin ahtaita paikkoja mistä öljyn pitää päästä kulkemaan :roll: Viimeksi kun ostin 32hydrauli öljyä niin 20l pönttö maksoi 29e joten paljon halvempaa kuin tuo moottoriöljy :roll:
KuvaMF hallin suojassa by antti tapani, on Flickr
Tänään töiden jälkeen otin koneen hallin sisälle ja ajatuksena on tässä viikolla joku ilta laittaa hehkulle uusi virtapiuha ja lisätä nyt vielä valoja lisää :roll: Lauantaihin mennessä pitää kone saada siihen kuosiin että sen voi ottaa takaisin ulos hallista koska silloin sinne pitää mahtua asuntoauto sitten talvisäilöön :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

häkkyrä kirjoitti: Ti Marras 24, 2020 8:00 pm kyllä se etukuormainkin paremmin toimii ihan hydrauli öljyillä kun onhan sielläkin ahtaita paikkoja mistä öljyn pitää päästä kulkemaan :roll: Viimeksi kun ostin 32hydrauli öljyä niin 20l pönttö maksoi 29e joten paljon halvempaa kuin tuo moottoriöljy :roll:
Ompas ollu halpaa öljyä, mistä sitä saa?
Halpaahan se hydeöljy on, kun on muutenkin ominaisuuksiltaa suunillee vedestä seuraavaa. :lol:
Kyllä hydrauliöljyäkin on eri jäykkyyksiä, ja 46 on jo melkosta kittiä reilummalla pakkasella. Eikä niin ahtaita kanavia ole, etteikö öljy siellä liikkuis. Tietenkin kylmänä vähän nihkeämpää voi alkuun olla toiminta jäykällä öljyllä.
Lähinnä pumppu on se joka kärsii jäykästä öljystä, ja se myöskin monesti määrää käytetääkö moottori vai hydrauliöljyä, vai onko molemmat sallittuja.
zukka
Viestit: 7780
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja zukka »

https://www.puuilo.fi/chempioil-hydrauliikkaoljy-32-20l

Tässä ainakin yksi jota usein katsellut mutta en ole vielä ostanut.
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Juuri tuota öljyä olen ostannut mitä zukka linkitti :D Oli viimeksi keskisellä samaa öljyä sillä 29e hintaan myynnissä pari viikkoa sitten kun siellä kävin ja tuollainen pönttö on helppo vielä kipata kaiken lisäksi :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja olliki »

Asian vierestä; miksihän noissa muovikannuissa kaatonokka on yleensä sellaisessa syvennyksessä, ettei kannua saa koskaa kaadettua täysin tyhjäksi?
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Joskus miettinyt aivan samaa ja enkä silloinkaan siihen mitään järkevää syytä keksinnyt :lol: Tuli tässä mieleen nyt kun kone tuolla hallissa seisoo että täytyy samalla se tankin hana tutkia ja saada siitä se vuoto myös korjattua niin ei tartteisi aina jokaisen käyttö kerran jälkeen muistaa sulkea hanaa :lol: Ikävä ominaisuus kun jos hana jää auki niin vuotaa silloin siitä kun kone ei käy mutta koneen käydessä ei vuotoa ole :roll: Onneksi tankissakaan ei ole paljoa nyt polttoainetta niin nopea ja helppo tyhjentääkin vieläpä ennen hanan irroitusta :D
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Ferkku
Viestit: 5100
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

olliki kirjoitti: Ke Marras 25, 2020 8:23 am Asian vierestä; miksihän noissa muovikannuissa kaatonokka on yleensä sellaisessa syvennyksessä, ettei kannua saa koskaa kaadettua täysin tyhjäksi?
Siksi että niitä pystytään pinoamaan päällekäin. Kasvinsuojeluainepöntöissä sama raivostuttava rakenne. Miksei niitä tehdä kuten 30 l AIV ym. pöntöt, eli korkille syvennys pohjaan. :!:
nakki
Viestit: 690
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:19 pm
Paikkakunta: päijät-häme
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja nakki »

Tässä yksilössä ilmeisesti sama 2 vaihteinen aski. Laskin muuntimenöljyä ulos. Askin oikealla ja lähempänä mottia 8mm kuusio ropusta tuli punasta atf öljyä. Mutta samasta paikkaa lähempänä perää olevasta samanlaisesta
ropusta tulee ilmeisemmin peränöljyt, ulos ainakin näytti siltä.
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Massikan kanssa tuli temuttua perjantaina illasta ja tällätään pari kuvaa hommista :wink:
KuvaMF talvivarustelua (2) by antti tapani, on Flickr
Tankkiin vaihdoin uuden alkuperäisen hanan kun sattui tulemaan sopivasti vastaan ja niin vain loppui vähäinenkin löpön vuoto tuolta :D Samassa kuvassa muuten näkyy hehkutulpalle menevä uusi virta piuhakin :wink:
KuvaMF talvivarustelua (4) by antti tapani, on Flickr
KuvaMF talvivarustelua (5) by antti tapani, on Flickr
Ja takaa poistui koneen pyöreät takavalot ja laitoin niiden tilalle tuollaiset 15W ledit sitten ja se homma on vielä vähän kesken kun pitäisi noista viedä vielä piuhat katkaisijalle mutta muut hommat vei viikonloppuna ajan siitä hommasta :lol: Kun noille kerkeää piuhat laittamaan niin täytyy vielä suunnata sitten tarkemmin osoittamaan sivuille sitten :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Superdexta-64
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja Superdexta-64 »

Mistä kohtaa se vuoto oli hanassa? Jos tuli siitä mistä kierretään kiinni/auki niin kierrä se kokonaan auki. Sisällä pitäisi olla kaksi O-rengasta. Tarvikehanoista puuttuu tuo toinen O-rengas ja siksi voi vuotaa jo uutena. Jos on alkuperäinen niin varmaan vaan kovettunut ne renkaat. Saat vara kraanan kun vaihdat ne. :lol: :lol:
Ford 6610 -88
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Eipä taida auttaa hanan aukaisu kun näytti olevan halki siitä mihin putki kiinnittyy :lol: Unohdinkin eilen mainita että vaikuttaa muuten toimiva hehku aika tavalla koneen käynnistykseen :roll: Pienen hehkutuksen jälkeen kone tärähtää heti käyntiin kun startti pyöräyttää konetta joten senkään puolesta ei tarvitse nyt enää huolehtia talvella :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Superdexta-64
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja Superdexta-64 »

Ok, olisko joku kiristänyt hampaat irvessä tai vesi jäätynyt. Kyllä se hehku vaan hyvä on olla toiminnassa, vaikuttaa kyllä kylmänä lähtemiseen :lol: :lol:
Ford 6610 -88
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja epe2 »

ei ole mulla vuosiin ollu käytössä otin yhden mahdollisen lisä löpö vuotopaikan pois,eikä se kyllä sitä hehkua oo kaivannu,nöyrästi lähtee
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Itse en viitsi tuollaista varustetta poistaa kun ei aina kerkeä laittaa talvella konetta roikan nokkaan niin säästää jonkin verran starttia pakkasessa kun ei tarvitse niin kauan aikaa startilla pyöritellä :D Tänään jatkoin sitten hetken noiden valojen kanssa touhuamista :roll:
KuvaMF reunavalot (1) by antti tapani, on Flickr
KuvaMF reunavalot (2) by antti tapani, on Flickr
Kyllähän noilla jo sivuille alkaa näkemään vaikkei niissä olekkaan kuin se 15w teho ja suuntauksetkin vielä tekemättä :lol:
KuvaMF reunavalot (3) by antti tapani, on Flickr
KuvaMF reunavalot (4) by antti tapani, on Flickr
Ja tuolta näyttää ulkoa katsottuna :roll: valotehoa saisi ehkä löytyä himpun verran enemmän vielä sivuille ja taakse päinkin pitää vielä valoja hieman säätää että saa valoa lähelle ja kauas :wink: Sen verran tänään myös koneella ajoin että tuli huomattua heti ettei ole mikään häävi liikkumaan tuossa märässä pöpperössä joten huomenna aamusta pitää ottaa ketjut maakauhasta pois ja alkaa sovittamaan niitä paikoilleen sitten :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja epe2 »

mitä mahto olla märkä pöperö ettei kulje,meinaan itte oo tarvinnu ketjuja ja kuitenkin lunta pukattu vuosia ,tulee sellaisia 4-5m korleita kasoja,liukkautta ei tullu muullon kun on märkä peilijää
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

5cm märkää lunta niin tuntuu ajaessa että "puputtaa" kokoajan vaikka liikkuu kyllä mutta kun alla on sopivasti vielä jäätä niin ei viitsi tässä omassa pihassa alkaa ottamaan sitä riskiä että tapahtuu se kuuluisa oho ja hups ja kone on hallin seinässä tai autossa kiinni kun piha ei ole mikään tasainen pläntti vaan aina johonkin suuntaan vähän kallellaan :wink:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja epe2 »

juu niinku omasta kokemuksesta tuumasin,siin on niin paljon persiin päällä painoa jottei kovin helposti luistele,jos nyt ne renkaat ei oo sit jotain kovia muovikikkareita,mulla on vielä loppuunajetut goodyearin renkaat,tuossa juuri suunitteilla et pitäis uusia
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Vähän muuttui sittten eilisen ja tämän aamun ohjelma niin tänään sitten kuinkas muutenkaan illasta vasta kerkesin niitä ketjuja lähteä etsimään :lol:
Kuvaketjut esille (1) by antti tapani, on Flickr
Ensin toki laitetaan kone käymään ja lämpenemään että alkaa lasit sulamaan kun pakkanen lähti päivän ja illan aikana kiristymään täällä päin :wink:
Kuvaketjut esille (3) by antti tapani, on Flickr
Ja löytyihän ne ketjutkin ja nostin ne tuohon etukauhan reunoihin josta ajattelin ne jossain sopivasssa välissä "ajaa" takapyörille mutta siinä voi taas mennä vähän aikaa kun hallin remppa pahasti nyt kesken niin saattaa tämä ja ensi viikkokin vielä mennä sen parissa nyt :roll: Mutta laitetaan nyt tosiaan ketjut pyörille niin ei tarvitse liukastella sitten niin paljoa ilman ylimääräisiä sydämmen tykytyksiä,
olen aivan tarpeeksi saanut työmailla koneilla liukastella niin ei houkuta ajatus omassa pihassa leikkiä liukkaalla pihalla yhtään enempää :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Viil@ri
Viestit: 1164
Liittynyt: To Tammi 17, 2019 2:11 pm
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja Viil@ri »

Oliko sulla tässä joku letkulämmitin kiertovesipumpulla vai miten? Jos oli niin onko se kytketty jompaan kumpaan sisätilan kennon letkuun? Pitäisi Itsekkin moinen laitella tässä lähipäivinä
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Depa, heijo, povk, Semrush [Bot], Severi85 ja 46 vierailijaa