Fiat 580DT nelikko-1980
-
- Viestit: 2796
- Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
- Paikkakunta: keskisuomi
- Viesti:
mites
kun pitää etukuormaaja ottaa pois nokalta niin oikean puolen ikkunan edestä tulee 3 pikaliitin letkua etukuormaajaan, niin riittääkö pikaliitinten irroitus ja kone käyntiin ja peruutus pois jolloin kuormaaja jää maahan,vai särkyykö jotakin hyrd puolella kun letkut on irti?
-
- Viestit: 1998
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
- DeeTee
- Viestit: 1195
- Liittynyt: Ti Loka 02, 2012 3:02 pm
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 2796
- Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
- Paikkakunta: keskisuomi
- Viesti:
uppista
nii oliko jollakin sisäpiirin tietoa missä sijaitsee perän jölymäärän tarkistus tikku/reikä ja lisäys/vaihto roppu ja samalla menisi laatikon tarkistus em puitteiden osalta?
kuvat olisi plussaa ja täyttömäärät extraplussaa
kuvat olisi plussaa ja täyttömäärät extraplussaa
-
- Viestit: 1543
- Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
- Viesti:
-
- Viestit: 2796
- Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
- Paikkakunta: keskisuomi
- Viesti:
venttilinsäätö
siinä' se lumikone seisoo hangessa ku ei saa käyntiin,vähän kallista rallia ostella noita roippeita ku ei net toimi
mitenkähän tollaseta 3 sylinterisestä venttiilit sää´detään , missä on yläkuololohdan merkki, kummalla sivulla?
jos se merkki laitetaan tdc kohtaan mikä pytty katsotaan ekaksi ja miten edetään?
jos se siitä sitten virkoais
mitenkähän tollaseta 3 sylinterisestä venttiilit sää´detään , missä on yläkuololohdan merkki, kummalla sivulla?
jos se merkki laitetaan tdc kohtaan mikä pytty katsotaan ekaksi ja miten edetään?
jos se siitä sitten virkoais
-
- Viestit: 9812
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 12:26 am
- Viesti:
Re: venttilinsäätö
Mistä päättelet että venttiilit pitäisi säätää? Ootko nyt ihan varma että se kone saa polttoainetta?hamsteri kirjoitti:siinä' se lumikone seisoo hangessa ku ei saa käyntiin,vähän kallista rallia ostella noita roippeita ku ei net toimi
mitenkähän tollaseta 3 sylinterisestä venttiilit sää´detään , missä on yläkuololohdan merkki, kummalla sivulla?
jos se merkki laitetaan tdc kohtaan mikä pytty katsotaan ekaksi ja miten edetään?
jos se siitä sitten virkoais
Same vika Rahikaisella
-
- Viestit: 3831
- Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
- Viesti:
Ainaki tuo kuuskasikymppi on helvetillinen ilmattava ko vertaa esim 640. Eka kerran ko piti ilmata niin en taluju heti ettei pelkästään starttaamalla ilmaannu niin menihän siinä ihmetellessä aikaa. Vissiin ne nuo pitkät letkut tekkee. 640 starttasi muutaman sekunnin niin ilmasi ittesä eikä tarvinu aukassa mitään.
-
- Viestit: 512
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 5:34 pm
- Viesti:
Jos muutoin toimiva moottori ei käynnisty kylmän ilmanalan takia niin mielestäni ei kannata moottoria sen takia alkaa purkamaan, ilmaamaan tahi säätämään.
Mieluummin käyttää aikansa miettimällä esim seuraavia: talvilaatu/putsarit/mahdollinen thermostart-laite ja sen toimivuus/mahdollinen jäähdytysveden esilämmitin ja sen oikea käyttö.
Mieluummin käyttää aikansa miettimällä esim seuraavia: talvilaatu/putsarit/mahdollinen thermostart-laite ja sen toimivuus/mahdollinen jäähdytysveden esilämmitin ja sen oikea käyttö.
-
- Viestit: 3831
- Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2796
- Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
- Paikkakunta: keskisuomi
- Viesti:
tere
ei se lähtenyt kunnolla elokuussakaan vaikka oli lämmin ilma
houkuttelemalla sen sai käyntiin
imusarjan tienoolla jossa on se hehku kyllä lämpöä on mutta ei tiedä onko riittävästi kun saa käymään niin käy se sitten mutta uusintatsartti ei ole normaali tasoa lähtee silleen laiskasti
luulin että sietäs tarkastella venttiilivälykset, onko niitä kukaan koskaan kahtonut mistään ja mitenkään.
ajattelin jotta laitan sen letkulämmitimen päälle ja katson auttaako asiaan
diesel putsareita on siellä ja täällä koko vehkeessä, ainakin majoria katsomalla puolet liikaa
houkuttelemalla sen sai käyntiin
imusarjan tienoolla jossa on se hehku kyllä lämpöä on mutta ei tiedä onko riittävästi kun saa käymään niin käy se sitten mutta uusintatsartti ei ole normaali tasoa lähtee silleen laiskasti
luulin että sietäs tarkastella venttiilivälykset, onko niitä kukaan koskaan kahtonut mistään ja mitenkään.
ajattelin jotta laitan sen letkulämmitimen päälle ja katson auttaako asiaan
diesel putsareita on siellä ja täällä koko vehkeessä, ainakin majoria katsomalla puolet liikaa
-
- Viestit: 3831
- Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
- Viesti:
Paljonkos tunteja? Mietin vain että tiän ainaki yhen 100-90 missä oli mittari vähintään kolmannella kierroksella pitkästi ja konetta ei oltu aukastu kertaakaan ja vieläkin toimi, öljyä tosin söi varmaan 15 litraa ko heitti kaupungissa lenkin. Naapuri erehty tuomosen laittamaan ja sitten yks tuttu joka oli sen fiiatin huollot tehny vain tiesi sano että mittari pyörähtäny useamman kerran. Aika äkkiä naapuri kaupat peru..
Toki voi tuo kuutos kone olla vähän eri
Mutta tuon startin kunnon selvittäisin ite ekana ehkä jos meinaat että laiskasti lähtee. Vai tarkottiko että pyörii laiskasti vai mitä? Sitten se löpön saanti jos et ole vielä tarkistanu. Eikai alun perin tuossa ole ko tuo kaks osanen suodatin systeemi? Oleks vaihtanu suodattimet? Siirtopumppu mennee kans helposti tukkoon elikkä auki ja tarkastaa ja puhaltelee vaikka paine ilmala ne mutkat auki tai jotaki semmosta.
Jotenki käsittämätön juttu ettei fiiatti käynnisty ko vielä ole vissiin kunnon pakkasiakaan ei muuten mutta ainaki itelä lähteny aina ko on ollu tarvetta tietenki sillä edellytykselä että on saanu löpöä ja on ollu akussa virtaa jne. toki ollu molemmat alle 5000h ajettujaki itelä...
Toki voi tuo kuutos kone olla vähän eri
Mutta tuon startin kunnon selvittäisin ite ekana ehkä jos meinaat että laiskasti lähtee. Vai tarkottiko että pyörii laiskasti vai mitä? Sitten se löpön saanti jos et ole vielä tarkistanu. Eikai alun perin tuossa ole ko tuo kaks osanen suodatin systeemi? Oleks vaihtanu suodattimet? Siirtopumppu mennee kans helposti tukkoon elikkä auki ja tarkastaa ja puhaltelee vaikka paine ilmala ne mutkat auki tai jotaki semmosta.
Jotenki käsittämätön juttu ettei fiiatti käynnisty ko vielä ole vissiin kunnon pakkasiakaan ei muuten mutta ainaki itelä lähteny aina ko on ollu tarvetta tietenki sillä edellytykselä että on saanu löpöä ja on ollu akussa virtaa jne. toki ollu molemmat alle 5000h ajettujaki itelä...
-
- Viestit: 3831
- Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
- Viesti:
Paljonkos tunteja? Mietin vain että tiän ainaki yhen 100-90 missä oli mittari vähintään kolmannella kierroksella pitkästi ja konetta ei oltu aukastu kertaakaan ja vieläkin toimi, öljyä tosin söi varmaan 15 litraa ko heitti kaupungissa lenkin. Naapuri erehty tuomosen laittamaan ja sitten yks tuttu joka oli sen fiiatin huollot tehny vain tiesi sano että mittari pyörähtäny useamman kerran. Aika äkkiä naapuri kaupat peru..
Toki voi tuo kuutos kone olla vähän eri
Mutta tuon startin kunnon selvittäisin ite ekana ehkä jos meinaat että laiskasti lähtee. Vai tarkottiko että pyörii laiskasti vai mitä? Sitten se löpön saanti jos et ole vielä tarkistanu. Eikai alun perin tuossa ole ko tuo kaks osanen suodatin systeemi? Oleks vaihtanu suodattimet? Siirtopumppu mennee kans helposti tukkoon elikkä auki ja tarkastaa ja puhaltelee vaikka paine ilmala ne mutkat auki tai jotaki semmosta.
Jotenki käsittämätön juttu ettei fiiatti käynnisty ko vielä ole vissiin kunnon pakkasiakaan ei muuten mutta ainaki itelä lähteny aina ko on ollu tarvetta tietenki sillä edellytykselä että on saanu löpöä ja on ollu akussa virtaa jne. toki ollu molemmat alle 5000h ajettujaki itelä...
Toki voi tuo kuutos kone olla vähän eri
Mutta tuon startin kunnon selvittäisin ite ekana ehkä jos meinaat että laiskasti lähtee. Vai tarkottiko että pyörii laiskasti vai mitä? Sitten se löpön saanti jos et ole vielä tarkistanu. Eikai alun perin tuossa ole ko tuo kaks osanen suodatin systeemi? Oleks vaihtanu suodattimet? Siirtopumppu mennee kans helposti tukkoon elikkä auki ja tarkastaa ja puhaltelee vaikka paine ilmala ne mutkat auki tai jotaki semmosta.
Jotenki käsittämätön juttu ettei fiiatti käynnisty ko vielä ole vissiin kunnon pakkasiakaan ei muuten mutta ainaki itelä lähteny aina ko on ollu tarvetta tietenki sillä edellytykselä että on saanu löpöä ja on ollu akussa virtaa jne. toki ollu molemmat alle 5000h ajettujaki itelä...
-
- Viestit: 1998
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Itellä oli kans tos 70-90 kevääl käyntiin lähtemis ongelmia, hehkulla lähti helpommi, sitte joutu apuvirtaa antaa että starttasi, noh, uus akku, sit ei vaatinu enää apuvirtaa, syyskuussa ei lähteny enää käyntiin, startti korjaamolle, se oli hitsannu ja hiilipesät sulanu, tarvike startti tilalle ja lähtee kun palmun alta Entisen startin ottivat vaihossa ja hyvittivät siintäkin vielä..
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 3831
- Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2796
- Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
- Paikkakunta: keskisuomi
- Viesti:
tutkittua
eli isompi akku kehiin,
siirtopumpusta lutkutusta ja moottirin edessä oleva tuplasuodin syteemi ruiskasi oikein takille
löysösin siirtopumpun banjoa ja ruikkii siitäkin kun lutkuttaa
pumpun yläreunassa oleva 8mm avaus ja löpöä tulee kun lutkuttaa,kiinni
hehkuttaa aikansa niin imusarjassa posahtaa
muutama yritys eli meinaa sytyttää sitten taas startilla jauhamista
imusarjaa lämpöseksi kuumailmapuhaltimella ja imusarjan mutkassa oleva 13mm pultti irti ja pieni täräys start pilot ja käy sen aikaa kun on eetteriä
pitääkö ne suuttimista olevat putket löysätä kaikki ja startilla pyörittää että löpöä roiskuisi niistä
yksin sitä ei saa tehtyä vielä
oliko ehdotuksia mikä voisi olla vialla?
siirtopumpusta lutkutusta ja moottirin edessä oleva tuplasuodin syteemi ruiskasi oikein takille
löysösin siirtopumpun banjoa ja ruikkii siitäkin kun lutkuttaa
pumpun yläreunassa oleva 8mm avaus ja löpöä tulee kun lutkuttaa,kiinni
hehkuttaa aikansa niin imusarjassa posahtaa
muutama yritys eli meinaa sytyttää sitten taas startilla jauhamista
imusarjaa lämpöseksi kuumailmapuhaltimella ja imusarjan mutkassa oleva 13mm pultti irti ja pieni täräys start pilot ja käy sen aikaa kun on eetteriä
pitääkö ne suuttimista olevat putket löysätä kaikki ja startilla pyörittää että löpöä roiskuisi niistä
yksin sitä ei saa tehtyä vielä
oliko ehdotuksia mikä voisi olla vialla?
-
- Viestit: 1346
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
Re: mites
Jos kuormaaja on pikaBertta tai vastaava kannattaa irroittaessa laittaa laudat etupyörien alle kun laskee tukijalat alas. Kiinnilaittaessa ajaa alle ilman lautoja ni menee traktori kivuttomasti alle.hamsteri kirjoitti:kun pitää etukuormaaja ottaa pois nokalta niin oikean puolen ikkunan edestä tulee 3 pikaliitin letkua etukuormaajaan, niin riittääkö pikaliitinten irroitus ja kone käyntiin ja peruutus pois jolloin kuormaaja jää maahan,vai särkyykö jotakin hyrd puolella kun letkut on irti?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 2xford4000, Bing [Bot], Google [Bot], korsteeni, Mika 82, Puavo, Rh-, riude ja 100 vierailijaa