ford 4000 hydraulipumppu lohkon kylkeen

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Elevator
Viestit: 463
Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elevator »

No nii, ei tullut vielä neitsytajoa mutta kaikki kilkkeet on sovitettuna paikoilleen. Olihan touhu tuo laipan pumpun laipan teko. Ei ihan kaikkia työkaluja tuntunutkaan tontilta löytyvän ja tuli tehtyä vähän polven päällä.

http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+400 ... G_3237.JPG

Jospas huomenna, jospas huomenna:)
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
2xford4000
Viestit: 6518
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

pitääköhän tuonne imupuolelle laittaa jotenkin öljyä valmiiks? vai lähteekö imee ennenku pumppu hajoo...
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
2xford4000
Viestit: 6518
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

niin ja pääseekö imuputki valuu tyhjäks ku kone seisoo.. no aika näyttää..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
Elevator
Viestit: 463
Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elevator »

ajattelin joo täyttää letkuja mehulla enne käynnistystä. Ainakin jonkinverran saisi pumppu voitelua heti alkuunsa. Myös suodattimen täytän. Pitää koittaa varoen edetä nyt tän kanssa, sen ensimmäisen käynnistyksen verran ainakin.
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
2xford4000
Viestit: 6518
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

jos jättäis paine putken viel irti ja startil sahais sammutus päällä et näkis et öljy nousis varmasti..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
Elevator
Viestit: 463
Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elevator »

mitenkähän noi immeiset suorittaa 3000 fordin öljynvaihdot?
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
2xford4000
Viestit: 6518
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

Elevator kirjoitti:mitenkähän noi immeiset suorittaa 3000 fordin öljynvaihdot?
moni varmaan kysyy et ai mitkä? :shock: :lol: mut jos ei pumppuun anna ilmoja jää kai sinne vanhaa öljyä ja lähtee kiertämään eli putket pysyy suunnilleen täynnä.. eri juttu sit jos olis ollu vaik pumppu irti..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
Elevator
Viestit: 463
Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elevator »

tässä just kuuklettelen asiaa, ku jostai löytäis kolmitonnin ohjekirjan vaikka...
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
2xford4000
Viestit: 6518
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

toi mun ohjekirja kattaa 2000-5000 ja on vuodelta 66 mut ei siinä puhuttu muuta ku tyhjentäkää öljyt ja kaatakaa uutta riittävästi tilalle.. käynnistäkää kone ja nostakaa nostolaite ja mahdolliset ulkopuoliset sylinterit ylös/pisimmilleen ja lisätkää öljyä niin että tarkastus propussa näkyy öljyn pinta.. suodattimien vaihto/puhdistus : kääntykää lähimmän ford liikkeen puoleen.. :lol:
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
Elevator
Viestit: 463
Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elevator »

http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... d87077748d

tuossa keskustelussa on juurikin ratkaisua asiaan, toivottavasti:)
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
Elevator
Viestit: 463
Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elevator »

Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
2xford4000
Viestit: 6518
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

hyvä tuli ja tonni meni.. kyl tost hydraulisest työntövarrest et luovu ikinä ku sen kerran koneeseen saat.. teet vaan hyvän telineen mihin nostaa pystyyn ku ku vetää kärryä ym.. ni ei tartte suotta jumppaillla irti sitä.. ittel vanha laturin remmi mihin sujautan varren..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
Elevator
Viestit: 463
Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elevator »

2xford4000 kirjoitti:hyvä tuli ja tonni meni.. kyl tost hydraulisest työntövarrest et luovu ikinä ku sen kerran koneeseen saat.. teet vaan hyvän telineen mihin nostaa pystyyn ku ku vetää kärryä ym.. ni ei tartte suotta jumppaillla irti sitä.. ittel vanha laturin remmi mihin sujautan varren..
Täytyy joo tehdä jokin systeemi jolla se pysyy kolisematta paikoillaan. Oli muutes aika vaivaton loppupeleissä tuo ilmaus. Täytin vain tuon erillisen imusuodatimen ja lorautin öljyä pumppuun ennenkuin laitoin viimeiset letkut kiinni. Sieltä tuo imi perästä komeesti öljyt kiertoon.

Nyt muuten kysymys ihan toisesta asiasta. Mites tuon vetovastuksen tunnustelijan kuuluu toimia. Tuossa on ainakin itsellä tuo tunnustelijalle menevä osa kiinnitetty alhaalta kahdella tapilla. Kuuluuko se toinen ottaa pois jotta se tunnustelija voisi toimia? Kuulostaa tyhmältä tämä kysymys jo itsestäkin mutta kun en tunne toimintatapaa ollenkaan. Oletan että se toinen tappi pois ja jotain tapahtuu?
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
2xford4000
Viestit: 6518
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

joo se toinen tappi ku on pois ni silloin vetovastus säätelyn saa toimintaan.. nostolaite kannes on vipu nostolaitteen korkeuden säädön vieres josta vetovastus käännetään päälle, vipu muistaakseni vaakaan..ja virtaus venttiilistä säädetään nopeus.. mut noita ei oikeestaan tarvi ku kyntäes.. muutoin kannattaa olla se lukkotappikin paikoillaan niin ei hajota nostolaitetta rytkiminen.. tuossa oma nopea ja hyväks havaittu varren pidin..

http://ford4000.kuvat.fi/kuvat/omat%20k ... %20012.JPG
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
Elevator
Viestit: 463
Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elevator »

Pikkusen harmittaa että taas tämä yö tuli sotkemaan hyvää harrastepäivää, olis ollut mukava viel jatkaakkin ropaamista :lol:
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
Elevator
Viestit: 463
Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elevator »

videotodiste viel että funkkaa http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+400 ... G_3276.MOV

Huomenna hyttiin lattia...
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
powerlessness
Viestit: 65
Liittynyt: La Touko 22, 2010 2:26 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja powerlessness »

Elevator kirjoitti:No nii, ei tullut vielä neitsytajoa mutta kaikki kilkkeet on sovitettuna paikoilleen. Olihan touhu tuo laipan pumpun laipan teko. Ei ihan kaikkia työkaluja tuntunutkaan tontilta löytyvän ja tuli tehtyä vähän polven päällä.

http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+400 ... G_3237.JPG

Jospas huomenna, jospas huomenna:)
tuosta kuvan tiivisteestä puuttuu voitelureikä joka voitelee pumpun välipyörän neulalaakereita???
Elevator
Viestit: 463
Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elevator »

powerlessness kirjoitti:
Elevator kirjoitti:No nii, ei tullut vielä neitsytajoa mutta kaikki kilkkeet on sovitettuna paikoilleen. Olihan touhu tuo laipan pumpun laipan teko. Ei ihan kaikkia työkaluja tuntunutkaan tontilta löytyvän ja tuli tehtyä vähän polven päällä.

http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+400 ... G_3237.JPG

Jospas huomenna, jospas huomenna:)
tuosta kuvan tiivisteestä puuttuu voitelureikä joka voitelee pumpun välipyörän neulalaakereita???
Totta se puuttuu, kiitos huomiosta, pitää korjata asia!
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
Elevator
Viestit: 463
Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elevator »

Yllättävän pieneksi jäi pumpun tuotto tämmösen lanan kanssa:D

Kuva
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
Elevator
Viestit: 463
Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elevator »

Tuohon edelliseen kuvaani liittyen sain ajatuksen. Kertokaahan, onko järkevää kytkeä nyt kahta olemassa olevaa pumppua yhteen, niin että kummankin tuotto olisi tarvittaessa käytössä uusien venttiilikarojen kanssa? Itse en näe asiassa varsinaisesti mitaan ongelmaa mutta en minä hydrauliikasta niin paljoa ymmärräkkään.

Toteutustapa siis olisi välilaippa hydrauliikan pikkukannen alle ja siitä lähtö yksisuuntaisen venttiilin kautta toisen pumpun painelinjaan.

Tällä tavalla haluaisin saavuttaa nopeammat hydrauliikan liikkeet pienillä kierroksilla
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], jussi_oulu, Ratty, Taapero, Tessu85 ja 47 vierailijaa