ford 4000 hydraulipumppu lohkon kylkeen
-
- Viestit: 6518
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
toi ylempi lätkä sopis ehkä paluulle jos sais vaahtoomisen estettyä.. tai vaahtooko mistä sen tietää.. aika ahasta on sisäpuolen alkaa imuputkea hitsaa laippaan kiinni.. alempi luukku mikä astinlaudan alla ni siinä on vaan sen peräpumpun imu putken kannake pultti kiinni.. täytyy melko pohjalle saada se imu.. ettei tiukas paikas vedä ilmaa..
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Pätkä kerrallaan, joka päivä jotain http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+400 ... G_3127.jpg
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
-
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Marras 04, 2010 5:56 pm
- Paikkakunta: ETELÄ-POHOJANMAA
- Viesti:
Siistin näköistä asennusta aika viimeisen päälle kehtaa esitellä.
KH hytti taitaa koneessa olla? Kuinkas tuo jousto kun hytti on avunpäiväisestikumityynyillä eristetty ainakin taka-akselin päältä ja pikaliitinten telinehitsattu hytin runkoon ja toinenpää nostolaitekannessa kiinteästi, ettei vaan tuu purtumaa hitsisaumoihin ajankanssa??
KH hytti taitaa koneessa olla? Kuinkas tuo jousto kun hytti on avunpäiväisestikumityynyillä eristetty ainakin taka-akselin päältä ja pikaliitinten telinehitsattu hytin runkoon ja toinenpää nostolaitekannessa kiinteästi, ettei vaan tuu purtumaa hitsisaumoihin ajankanssa??
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Tätä kanssa pohdiskelin ja tarkoituksella tein tuon yläpään liitoksen pulteilla, eli sitä ei ole hitsattu hytin runkoon. Tarvittaessa laitan sinne kumityynyt kanssa. On muutne aika entiset ne kumityynyt jo siel taka-akselilla, pitäisi vaihtaa tai tehdä kerralla kiinteä asennusCoynty mies kirjoitti:Siistin näköistä asennusta aika viimeisen päälle kehtaa esitellä.
KH hytti taitaa koneessa olla? Kuinkas tuo jousto kun hytti on avunpäiväisestikumityynyillä eristetty ainakin taka-akselin päältä ja pikaliitinten telinehitsattu hytin runkoon ja toinenpää nostolaitekannessa kiinteästi, ettei vaan tuu purtumaa hitsisaumoihin ajankanssa??
Tuli tuossa nostolaitekansi nostettua ylös aamutuimaan. Olin varautunut hommaan tiivistesarjalla. Nostosylinterin tiivisteet olivat sen verran kuluneet että ei tarvinnut kuin kääntää sylinteri alasuin pöydälle niin mäntä korsahti levylle.
Hommahan sitten tuli paisuttetuksi kun kannen yläpinnassa oli vaahtoista öljyä, tilannettahan oli tutkittava paremmin.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+400 ... G_3178.MOV
Kysymys kuuluu, mistäpä nuo uudet osat saisi vai oletteko arvon fordhenkilöt akselia sorvauttaneet ja puslittaneet?
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+400 ... G_3183.jpg
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
-
- Viestit: 6518
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
uusia puslia saa kyllä.. vakkolan osa tilas broidin 4000 ja se ne asensi ja sääti koko kannen.. onks tuo akseli nyt niin pahasti kulunu?? ei siinä niitäkin saa uusia.. tuolta vasemmasta reunast ku katot marjakangas tai lh osa ni alko löytyy.. broidin vehkees tippu holkki murusina lattialle.. sylinteri hoonattiin ja uudet tiivisteet..+ tarvittavat säädöt..
-
- Viestit: 3110
- Liittynyt: Ma Huhti 12, 2010 8:15 am
- Viesti:
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Kiitos kiitos:)Timukka kirjoitti:Samaa mielipuoltaCoynty mies kirjoitti:Siistin näköistä asennusta aika viimeisen päälle kehtaa esitellä.
On tämä minun touhuaminen sellasta hidasta mutta rauhallista. Tuohon suunnitteluun ja tuusaamisen se aika meneekin. Sen oon oppinut että asiat täytyy tehdä niin että ei tarviis korjata joka mutkassa, ja niin että käyttö on helppoa. Se vasta miestä syökin jos kerran tehdyn paikan joutuu purkamaan ja ei ole tullut mietityksi mites se sitten tapahtuisi:)
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Katsoin tuolta sun kuvasivultasi räjäytyskuvaa nostokannesta ja tuossa poikittaisakselissa näyttää sen perusteella olevan tuo yhden puslan sijaista kolme. Tuossahan en ole mitään tiivistettä missään kohdassa?2xford4000 kirjoitti:uusia puslia saa kyllä.. vakkolan osa tilas broidin 4000 ja se ne asensi ja sääti koko kannen.. onks tuo akseli nyt niin pahasti kulunu?? ei siinä niitäkin saa uusia.. tuolta vasemmasta reunast ku katot marjakangas tai lh osa ni alko löytyy.. broidin vehkees tippu holkki murusina lattialle.. sylinteri hoonattiin ja uudet tiivisteet..+ tarvittavat säädöt..
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
-
- Viestit: 6518
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Pitääpä miettiä tuota nippa-asiaa..2xford4000 kirjoitti:yks pusla per puoli. ei ole mitään tiivistettä.. vaseliini.. jännä muuten että tos kohtaa ei o nippoja.. mones muussa on.. ja olikohan majorissakin..
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Tänään sain marjakankaalta hinnan sopivasta poikittaisakselista. Kuulemma mitoiltaan vähän harvinaisempi malli. pituus 393mm rihloja päissä 49kpl ja keskellä 53kpl. Hintaa oli 852€. Jäi kyllä ostamatta se osa! Pitänee pärjtä nyt näillä vielä toistaiseksi ja odotella jos jostain osuisi vaikka koko kansi hollille johon saisi halvempia osiakin...
Mutta mutta, sainpa jotain aikaseksi. Tuota perän alkuperäistä hydraulisuodatinta tulin kironneeksi. Oli aika pahasti paskainen ja rutussa http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+400 ... G_3185.JPG
Minun mielestä koko traktoria kun ei kuuluisi katkaista suodattimen vaihdon juoksi päädyin ratkaisemaan asian omalla tavallani. http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+400 ... G_3197.jpg
Katsoo nyt miten pelaa ja kuinka kauan mutta siitä vanhasta suodattimesta paloittelin sen pumpunyhteen ja hitsasin siihen tarvikesuodattimeen sopivan kierreosan. Ei oo puikolla tollanen millinen putki heleppo hitsata
Siihen sitten kemiallista metallia muutaman hitsuutäpän seuraksi ja varmaan pysy kasassa.
Mutta mutta, sainpa jotain aikaseksi. Tuota perän alkuperäistä hydraulisuodatinta tulin kironneeksi. Oli aika pahasti paskainen ja rutussa http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+400 ... G_3185.JPG
Minun mielestä koko traktoria kun ei kuuluisi katkaista suodattimen vaihdon juoksi päädyin ratkaisemaan asian omalla tavallani. http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+400 ... G_3197.jpg
Katsoo nyt miten pelaa ja kuinka kauan mutta siitä vanhasta suodattimesta paloittelin sen pumpunyhteen ja hitsasin siihen tarvikesuodattimeen sopivan kierreosan. Ei oo puikolla tollanen millinen putki heleppo hitsata
Siihen sitten kemiallista metallia muutaman hitsuutäpän seuraksi ja varmaan pysy kasassa.
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
opettelempa tässä kuvatuksen lisäämistä keskusteluun.
On ollut vähän enemmänkin olkapää sökönä viimeaikoina. Meinaa nämä projektit olla jäissä. Tänään hain taas pari letkua ja sain perään hydrauliikan paluuputken. Oli muuten sopivasti tossa hydraulipumpun ja säätölaipan välissä plommi jonka sai käyttöön paluuta varten.
Onpa nyt sitten tullut laitettua ajan kanssa kaikki o-renkaat ja tiivisteetkin uusiksi. Jospa tästä taas tulis työkone.
On ollut vähän enemmänkin olkapää sökönä viimeaikoina. Meinaa nämä projektit olla jäissä. Tänään hain taas pari letkua ja sain perään hydrauliikan paluuputken. Oli muuten sopivasti tossa hydraulipumpun ja säätölaipan välissä plommi jonka sai käyttöön paluuta varten.
Onpa nyt sitten tullut laitettua ajan kanssa kaikki o-renkaat ja tiivisteetkin uusiksi. Jospa tästä taas tulis työkone.
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
-
- Viestit: 6518
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
ihmeellisen näkönen suodatin sulla ollukin siellä.. oisko joskus vaihdettu vai onko vuosimalli eroja.. oliko sul paluu suodatinta ollenkaan tallel? vissiin usein jättivät pois.. mikäs siin poikittais akselis on suurin ongelma? kulunu? jos täyttäis kulumat ja pyöräyttäs sorvis siistiks.. tälläi oli meinaan vm 70 fordis imusihti.. ja pois ei ehjänä sovi ku katkasemal kone..
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Joo olin luullut että siellä olisi tuollainen mitä 2x4000 ehdotteli. Ei tähän saant edes sitä puretun kaltaista. Siksipä ratkaisin asian kuten kuvista näkyy. Tuossa suodattimessa jonka sinne asensin on virtausmaksimi 30l/min. Ja on helppo saada vaihdetuksi jatkossa ilman koneen katkaisua.
Jotakin erikoista tuossa perässä on. Tähän astisista huomiosta on sellainen tunnelma jäänyt. Siel on tuuman tavallista pidempi voa akseli, tuo suodatin ja nostolaitteen poikkiakseli on tavallista paksumpi. Tuossa on 3 rihlaa enemmän päissä ja keskellä. Perän valmistusnumeroista ja tyyppikoodeista sai varaosamyyjä sellasen asian selville että kysesssä on aika harvinainen perä. Pääasiassa 4000ssa on käytetty kahta lähes samanlaista perää ja tää kolmas on harvinaisempi tapaus. Vissii sitten joku erikoismalli, toivottavasti ees joku kallis heavy-duty malli eikä joku budget special price only for you
Jotakin erikoista tuossa perässä on. Tähän astisista huomiosta on sellainen tunnelma jäänyt. Siel on tuuman tavallista pidempi voa akseli, tuo suodatin ja nostolaitteen poikkiakseli on tavallista paksumpi. Tuossa on 3 rihlaa enemmän päissä ja keskellä. Perän valmistusnumeroista ja tyyppikoodeista sai varaosamyyjä sellasen asian selville että kysesssä on aika harvinainen perä. Pääasiassa 4000ssa on käytetty kahta lähes samanlaista perää ja tää kolmas on harvinaisempi tapaus. Vissii sitten joku erikoismalli, toivottavasti ees joku kallis heavy-duty malli eikä joku budget special price only for you
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
- mike
- Viestit: 5326
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
-
- Viestit: 6518
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
[quote="2xford4000"]oliko sulla sitä paluu suodatinta? on kannesta tulevan putken päässä voa pakan takana.. tos kuvas punasen nuolen osottaman putken päässä..
Kyllä se siel on, mutta sen irrotus ei onnistu ilman katkaisua. Se siis saa jäädä sinne toistaiseksi. Testasin virtauksen, en nähnyt mitään ongelmaa.
Kyllä se siel on, mutta sen irrotus ei onnistu ilman katkaisua. Se siis saa jäädä sinne toistaiseksi. Testasin virtauksen, en nähnyt mitään ongelmaa.
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
-
- Viestit: 6518
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
juu eiku mielenkiinnost kyselen.. ku oli joskus juttua et aikoinaan jättivät huoltomiehet sen laittamatta ku niin suuri töinen ja sit ku hajos oli paperi silput imusihdis.. joo ei o fordin insinööri krapulapäissään hokannu et tarttis olla hiukan helpommin huollettavissa tuo suodin.. pysähtyykö sulla ulosotto? nyt sulla olis hyvä tilaisuus vaihtaa se postimerkin kokonen jarrupala..
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
kyllä se on joo tuntunut pysähtyvän, tosin en oo sitä käyttänyt juurikaan kun ei oo olemassa mitää koneita sen viralle. Muutaman kerran kokeilin ja totesin takimmaisen voa stefan olevan sökö, nyt sekin on vaihdettu.
Tuleeko mieleen jotain muuta mitä tarkistella nyt kun kansi on auki?
Tuleeko mieleen jotain muuta mitä tarkistella nyt kun kansi on auki?
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
-
- Viestit: 6518
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
no eipä sieltä nyt oikein muuta ku nuo mitä jo oot tutkinu.. jarru ja kytkinpolkimien akselihan menee läpi peräkotelon ja molemmin puolin on stefat et jos ne vuotanu ni nehän kannattais nyt vaihdella ku on öljyt pois.. purkeentuu ku ottaa jarrupolkimet irti ja kytkinpolkimen ja vetää kytkinpolkimen puolelle akselin ulos.. ikävä jos tiputtelee ja ku nyt muuten laitat koneen iskuun..
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 53 vierailijaa