Milwaukeesta palo ohjainkortti, jonka hinta varaosana on suunnilleen sama kuin tuolla Puuilon porakoneella.
Vähän pistää miettimään.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
Edelliskerralla poratessa ei enää pysynyt magneetin voimin rhs-putken kyljessä vaan piti kädellä vähän auttaa.Magneetin teho siis hiipunut jonkunverran.
Kaverilla on just se puuilon pora ja hyvin sillä on reikiä saanut tehtyä kun olen muutamia kertoja lainannut. Reikäsahalla kun poraa niin välillä paineilmalla puhistaa uran ja terän, tahtoo tukkiutua aika nopsaan lastuista.
Heka kirjoitti:Kaverilla on just se puuilon pora ja hyvin sillä on reikiä saanut tehtyä kun olen muutamia kertoja lainannut. Reikäsahalla kun poraa niin välillä paineilmalla puhistaa uran ja terän, tahtoo tukkiutua aika nopsaan lastuista.
Kannattaa porata joku 4-5mm apureikä johonkin kohtaan siihen reikäkupin kehän linjalle, niin ura ja terä puhdistuu purusta itsekseen.
Ostin tuon Puuilon magneettiporan joskus ja kun kerran yritettiin sen kanssa porailla, se magneetti ei oikein pitänyt raudassa. Ei onnistu ainakaan yli 10 mm poralla porata, kun magneetti irtoaa. Vanhassa oli taas vara parempi.
SepeSusi kirjoitti:Ostin tuon Puuilon magneettiporan joskus ja kun kerran yritettiin sen kanssa porailla, se magneetti ei oikein pitänyt raudassa. Ei onnistu ainakaan yli 10 mm poralla porata, kun magneetti irtoaa. Vanhassa oli taas vara parempi.
Itsellä kanssa tuo ja 20mm poralla porailtu ongelmitta. Tosin vaatiin aika paksua plootua magneetin alle että pitää.
SepeSusi kirjoitti:Ostin tuon Puuilon magneettiporan joskus ja kun kerran yritettiin sen kanssa porailla, se magneetti ei oikein pitänyt raudassa. Ei onnistu ainakaan yli 10 mm poralla porata, kun magneetti irtoaa. Vanhassa oli taas vara parempi.
Itsellä kanssa tuo ja 20mm poralla porailtu ongelmitta. Tosin vaatiin aika paksua plootua magneetin alle että pitää.
Varmaan tuosta kiinni. Porasin kompuran petiin uudelle lohkolle reijät ja kantattu ohkonen plootu oli 30v aikana vähän muotoutunutkin jo tärinöistä. Kävi mielessä, että varmaan pitää paremmin kunnon levyssä. Harvemmin vaan on ihan särmää ja suoraa se tavara jota porataan.
Toisissa porakoneissa on takana sellainen ruuvi, joka nojaa kiinnitys pintaan. Käsittääkseni tämä siirtää pistettä jonka varassa kone keikkaa magneetin pidon loppuessa.
Liekö millainen hyöty käytännössä, en tiedä. Isolla vinkalla kun laittaa kiinni, niin jo pysyy pora. Tosin jos keskelle lakanaa poraat, voi olla hankala vinkalla kiristää.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
TunturiPappa kirjoitti:Toisissa porakoneissa on takana sellainen ruuvi, joka nojaa kiinnitys pintaan. Käsittääkseni tämä siirtää pistettä jonka varassa kone keikkaa magneetin pidon loppuessa.
.
Pitää tutkia onko mahdollista tuo vipuvarren huijaus. Ihan pätevä keino saada magneetti pitämään kun pistää tukipisteen. Olishan tuokin pitänyt itte hokata. Kyllä monta päätä on aina parempi kuin yksi. Ei mennyt hukkaan tääkään päivä.
toista vuotta ollut kone korjaamo käytössä tuo puuilon kampe.. ei valittamista, paitti see portaaton nopeuden säätö olis lysti
pylväspora kun on remmi vetoinen niin sillä ei tule hirveän isoja reikiä kairattua, niin tuolla loput
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
ottamatta nuihin koneisiin sen enempää kantaa,kun ei ole minkäänlaista kokemusta,hiin itse ottaisin tuon tooloutletin poran.
vaikka on kallein voi mahdollisen takuuhuolto ym asioiden hoito olla helpompaa kotimaisen firman kanssa
Ostin tuon evolution poran itse Briteistä ja hinta taisi olla noin 300€ posteineen silloin. On ihan laatumerkki, ainoa miinus ettei oo kierrossäätöä, mutta isommassa sitten jo on. Kehuja saanut foorumeilla ulkomailla myös poran pienestä koosta, mutta silti tehokas moottori. Varmasti hakkaa puuilon mallin ja hinta karkeesti sama. Pistoke on sitten mallia britti eli tarvii vaihtaa.