Sivu 1/2

kubotan syöttöpumppu

Lähetetty: Su Maalis 17, 2013 7:16 pm
Kirjoittaja t-40
ei kellään räjäytyskuvaa moisesta tai kokemusta kun ei edes lupaa käymään
jostain syystä sammutin päällä, tankki huuhdeltu, talvipöötä täynnä, suodatin ja letkut uudet.
syöttöpumpulle asti tulee ainetta mutta ei suuttimelle.
sammutin solenoidi toimii ja koetettu käsinkinkin vipua liikutella, mutta ei.

moottori majailee avantissa.

Lähetetty: Su Maalis 17, 2013 7:57 pm
Kirjoittaja MiikkaE
Onks tää vika tullu justiin vai onko joku kauan aikaa levännyt laite kyseessä?

Mulla ei oo räjäytyskuvia tarjolla mutta kokemusta on kahdesta kubotan moottorista, toinen 2 pyttynen pikkutraktorin pata ja sitte 3 pyttynen ruohonleikkurin pata.

Ensteks oli se L185 traktori vuosia takaperin ja siinä kun tuli startin aika niin se kauanseissyt moottori pyöri startilla kyllä iloseen ja hehkut pelas mutta ei mitään toiveita käyntiinlähdöstä, ei edes luvannu. Aikamme tuhrattiin ja ährättiin kaikenlaista perus tarkastusta, ja muistaakseen tässäkin tapauksessa oli vähän niukanlaista se polttoaineen kulkeminen suuttimille asti. Sitten päätettiin kokeilla hinaamalla sitä käymään niin pienellä vaihteella kun pyörät vielä pyöri, jo muutaman metrin jälkeen alko piipusta nouseen savunkiehkuroita ja siitä vielä vähän eteenpäin niin se kubota päkätti omillaan! Oli sen jälkeen muutaman vuoden ja sen ekan Vaikean startin jälkeen lähti kyllä siitä edespäin aina ekalla yrittämällä käyntiin.

Sitte tuoreempi kokemus on viime kesältä kun istutettiin 3cyl kubota ruohonleikkuriin, se moottori oli myös kauan seissyt ja sama vaiva ensimmäisen käynnistysyrityksen aikana että ei lähe, pyörii kyllä hyvin kun oli pirteät akut. Hehkut toimi mutta polttoainetta tuli huonosti. Ei siinä tarttenut kauaa miettiä kun muistu edellinen hankaluus mieleen, tätä konetta ei kyllä voinut hinata käymään kun mehuvetonen kyseessä, mutta annettiin 24v sille ja joha alko tepsimään. puolisen minuuttia pyöritystä ja se läks. Ja sama homma, siitä edespäin omin avuin käyntiin heti kun avaimeen koskee.

En tiiä mikä niitä on riivannu, joku venttiili ehkäpä päästänyt läpi tms. Mutta kunnolliset käynnistyskierrokset on itellä tepsiny ja sen jälkeen ei oo ongelmia esiintyny.

Lähetetty: Su Maalis 17, 2013 8:11 pm
Kirjoittaja t-40
kuukauden verran tuo on nyt mököttänyt navetassa. ei ole oma kone mutta lupasin kurkkia kun yhteistyötä ko. tilan kanssa tehdään.

kesällä haettu, silloin jo ihmettelin pitkää vieteriä. mutta kuulema kesän mittaan vain huonontunut.
no alkuun luulin että helppo homma, hehkut oli mykät ja suodattimelta pumpulle tulevaa putkea oli paikkailtu toisella päälle tulevalla letkulla ja klemmarilla, siinä vielä päällä vaahtomuovi jekkulangalla.

muuten olis jo nyvitty mutta on mehuvetonen. pari akkua hangattu tyhjiin ja suutinputket irti ei edes yritä työntää ainetta.pumpulle tulevaa ruuvia löysäämällä tulee sieltä kyllä reippaasti.
ja kone pyörii kyllä ilosesti ympäri

googlella löyty jotta pumpun puolelle kylelleen pitäs kaataa että pumppu voideltus, mutta annetaan sen vielä olla.

kiinnostas tietää mitä löytyy sammutimen vivun alla olevasta luukusta(se neljällä ruuvilla) ennen kun alkaa kurkkimaan... tai että onko siellä jotain jumittaa/ rikkimenevää peruspaikkaa, saati että hyödyttääkö koko kantta avata paikallaa.

muuta en tiedä kuin jotta 3 pyttyä ja avantti 320 tai 3200 sellanen liuku ohjattava avomalli.

Lähetetty: Su Maalis 17, 2013 8:57 pm
Kirjoittaja MiikkaE
Mä kokeilisin sillä 24 voltilla, irrottaa vaan päävirtajohdon pois siitä tartin solenoidin päästä ettei siinä ole mitään muuta sähkölaitteita käytössä kun startti, ja loikkapiuhalla antaa hehkulle virtaa, ja siirtopumpulle(jos on sähkönen)

täällä näkyy olevan kubota juttua:
http://www.orangetractortalks.com/2011/ ... intenance/

ja näky sieltä netin syövereistä jotain räjäytyskuvaakin löytyvän

http://ww2.justanswer.com/uploads/kobom ... n_pump.jpg

http://ww2.justanswer.com/uploads/kobom ... inkage.jpg

Lähetetty: Ma Maalis 18, 2013 8:50 am
Kirjoittaja t-40
no juu olihan tuolla jo jotain..mutta ihan kokonaista syöttöpumpun räjäytys kuvaa ei pistäny silmään.
no tarvii kone kelkkoa omaan talliin ihmeteltäksi. ei näköjään kellään oo ollu ongemia sitten näitten kanssa

Lähetetty: Ma Maalis 18, 2013 8:58 am
Kirjoittaja HL-Zetor
Mitä noita lukenu (agronettiä ym) niin varsinainen mielensäpahoittaja tuntuu
Kubota olevan noissa avanteissa.
Sammutinvikaa,virtojen päälle/pois räpläämistä ym.
Sähköstä pa. pumppua laiteltu ja viikottaista kallistelua voitelumielessä.

Lähetetty: Ma Maalis 18, 2013 9:30 am
Kirjoittaja t-40
juu agronetistä lueskelin kanssa nuista... no otin viimeisen oljenkorren, eli tehtaalle soittamisen. Arvelin että vastaus on "vie liikeeseen" kuten monesti tavallista, mutta ei sain neuvot,osat sekä ohjeet matkaat.
joten isot pisteet siitä

kuulema elementtien jouset pumpun pohjalta poikki tai jumissa, kerää kosteutta sinne. eli tästä syystä ilmeisesti kallistelu hoitoa annetaan.
kertaakaan en oon kyllä nähny että yksikään elementti ei liikkus, mutta kerta se lie ensimäinenkin.

mutta en kyllä itelle tuollaista taitas harkita, tuollakaan kun ei montaa sataa tuntia ole ajettu ja jo pumppua tarvii aukoa.
tai saati että vähän ajettuun vermeeseen alkas sähköstä siirtopumppua viritteleen... olen aina pitänyt kubotaa luotettavana vermeenä ja harvoin pahaa kuullut, mutta onko näissä avanteissa sitten jokin karvalakki mallin moottori tai jotain... kun meinaan on nuin vilustumist herkkä.

Lähetetty: Ma Maalis 18, 2013 4:06 pm
Kirjoittaja 2xford4000
jonhonkin ketjuun jo joskus kirjoitinkin olin korjaamol putkitöissä joulun alla ja siel avant kone levällään.. kysyin ohimennen et mitäs täs on käyny niin huoltomies sano et katoppa mäntien korkeuksia.. eli veivit solmus.. eivät sen enempää olleet purkanu vaan uus koko kone.. tuli viel sinä päivänä ku siin olin.. oli hydraulipumpulta lähtevä hyde letku hajonnu ja öljyt ruiskunnu suoraan ilmanputsariin ja siitä moottoriin.. se oli kerrasta valmis.. et noinkin voi käydä..

Lähetetty: Ma Maalis 18, 2013 6:15 pm
Kirjoittaja sampo10
Yks kubotan syöttöpumppu teki sen että jäi isoille kierroksille, oli keränny kosteutta/öljy seosta sinne ja elementit ei oikein liikkunut ja tais jousikin olla poikki. Ei siinä pumpun korjauksessa muistaakseni mitään kovin erikoista ollu.

Sit pakkasneste ja öljyseos sekee melkosta "liisteriä" rivipumpuun ja säätötanko todellakin jumittaa....

Lähetetty: Ma Maalis 18, 2013 7:39 pm
Kirjoittaja Make
Tuon Kubotan koneen ruiskutuspumppu ei ilmeisesti kestä jatkuvaa puolilämmin käyttöä, johon ne pienkuormaajissa usein joutuvat. Käyttöjaksojen pitäisi olla pidempiä, että paikat kuivuisivat.

Lähetetty: Ma Maalis 18, 2013 9:08 pm
Kirjoittaja k-pyörä
Miulla oli perkinssin 3pyttysessä sammutin solkun kanssa ongelmia. Kunnes yhellä työmaalla sammu. Mitenkä kone käyntiin, no laikalla solkun päästä se puikko poikki- johan toimii. Siinä on sammutin onneksi vielä eri vivulla-en luultavasti laita muuta sammutinta.

Lähetetty: Ma Maalis 18, 2013 11:12 pm
Kirjoittaja landruiseri
itellä meni avantista 3 syöttöpumppua 400h.. jouset katkeilee ja elementit jumii, pitäis aina käyttää pitkiä aikoja, ei toimi juuri kun kone ajetaan puolilämpimäksi. ps hyllystä vois löytyä 80h ajettu pumppu missä jouset poikki.. ite ratkasin ongelman vaihtamalla bensa avanttiin... loppu murheet

Lähetetty: Ke Maalis 20, 2013 10:23 pm
Kirjoittaja t-40
jouset tuli postissa, ohjeetkin piti,muttei viel näkynny... noo ens viikolla tohon kerkee vasta perehtymään.
sen verta mita letkut ja suodattimet vaihto niin suht ahdas paketti puuhata, mutta joskos pianon soittajan sormilla selviäs.

onkos kukaan miettiny et tekis tyhjäys roppua vedelle tohon pumppuun ja toista mistä töötätä öljyä tippakannulla kertaviikoon. tai öljykellolta putkea josta pää plittiin että tihnutta pumppulle öljyä tasaseen tahtiin.
vai pitäskö kone vuan pittää pankon vieres ja isäntä piäl talvet.

ei taas mene minun järkeen että suomessa valmistetaan kone joka ei käy suomen olosuhteisiin, olkoon miten nyky aikaa tahansa.
kun eivät ole vielä mitenkää ilmasia

Lähetetty: Ma Maalis 25, 2013 7:59 pm
Kirjoittaja t-40
vihdoin kone saatu pajalle ja elementti paketti pöydälle... jouset oli kyllä ehjät mutta kaikki paikat ruosteessa ja syöpyny piloille. ei tuosta kampetta saa pitkäksi aikaa joten huomenna puhelua avantin suuntaan paljon koko paketti maksaa.

Lähetetty: Ti Maalis 26, 2013 8:50 am
Kirjoittaja t-40
hyhhyh.. 700e elementti paketti, mutta ei maha mitään, tuosta omastaan ei mitään enää saa, korroosio syönny sen verta pahasti ettei olis pitkäikänen vaikka toimimaan saiskin.
toki jos ulkomailta olis katellu niin voinnnu edukkaammin saada.

Lähetetty: To Maalis 28, 2013 9:07 am
Kirjoittaja t-40
no nyt taas käy ja kukkuu...
tuo kun nyt ei kovin kummoinen ole vaihtaa niin tarvii varmaan öljyvaihtojen yhteydessä käyttää auki ja rasvailla kerta vuoteen.
lämpöisessä säilytys mahdollisuutta kun ei ole.
toki kati kylelleen kaatokon avittaa, mutta konstina minusta yli 20 000 euron vermeeseen kuulostaa lintu antin virityksiltä

agronetissä kun oli että tarvii käynnistyäkseen renkata virtoja päälle ja pois, ei ihme, tuo säätötanko systeemi poikkeaa perinteisestä ja kaiken pitää liikkua enempi kuin herkästi.
perinteinen hammastettu säätötanko ei ole yhtä ronkeli pienelle kitkalle.

Lähetetty: To Maalis 28, 2013 1:13 pm
Kirjoittaja cardaani
Kysynpä ihan mielenkiinnosta (tuntematta tapausta), että mikäs se siellä syövyttää? Kosteus tietenkin, mutta miten se sinne joutuu? Onko sieltä tuuletus ulkoilmaan? Vaiko lohkoon, kun kallistamalla voiteluapua saadaan?

Lähetetty: To Maalis 28, 2013 1:25 pm
Kirjoittaja t-40
lohkoon.. tai tuo pumpun runko on yhtä lohkon kanssa.

Lähetetty: La Maalis 30, 2013 7:05 pm
Kirjoittaja oski2
Pumppu roiskevoitelulla,ja aika ylhäällä moottorissa. Vähäisessä ajolla moottori ei lämpene kunnolla niin kondensio vesi ei haihdu pois. Talveksi syyläri tukkoon ja käyttää silloin tällöin kunnolla lämpimäksi. Ei itse moottorissa vikaa ole,käytössä vain.

Lähetetty: La Maalis 30, 2013 8:07 pm
Kirjoittaja cardaani
Jos oma olisi, niin saattaisin haaroittaa paineletkun öp-tunnistimen yhteestä ja laittaa suuttimen pumppuyksikköön.