Autonosturin hankinta halliin
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: La Touko 22, 2010 6:47 pm
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Autonosturin hankinta halliin
Nyt alkaa tuo betonilattalla konttaaminen kyllästyttämään ja mieli tekisi hankkia autonosturi huoltoja/korjauksia varten. Hallitilaa käytetään kaikkeen muuhunkin kuin autojen ropaamiseen, joten nosturin viemä tila hallissa vaikuttaa oleellisesti hankintaan. Nosturi tulee ainoastaan harrasteropaamiseen ja voi olla joko uusi tai hyvä käytetty. Ylös pitää saada henkilöautot ja paku kokoluokan VW T5 saakka ja auton alusta tulee jäädä vapaaksi esim. askin tai pakoputken vaihtoa varten. Ensimmäisenä tulee mieleen 2 -pilarinosturit sekä nämä helmoista nostavat saksimallit. Jälkimmäiset taitaa karata hinnaltaan liian kauaksi. Mätäpaikkausia harrastetaan mahdollisimman vähän, joten niitä ei tarvitse hankinnassa huomioida.
Millaisia nosturisuosituksia raati esittää? Budjetin kipuraja taitaa mennä jossain 2000€ hujakoilla. Onko heittää hyvistä hankintapaikoista vinkkiä?
Millaisia nosturisuosituksia raati esittää? Budjetin kipuraja taitaa mennä jossain 2000€ hujakoilla. Onko heittää hyvistä hankintapaikoista vinkkiä?
-
- Viestit: 1205
- Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 8:22 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
Kyttää joku vanha korjaamonosturi.
Esim. tuolta http://www.tolmar.fi/fi/Etusivu.html
Itse ostin tuolta joskus oman STENHOJ:n enkä ole katunut.
Oli muistaakseni samana vuonna vielä tehty tarkastus nosturiin ihan valtuutetun tarkastajan toimesta.
Oli paljon halvempi kuin nää uudet kiinalaiset 1990,- maksavat.
Noitahan on nyt näkynyt paljonkin Nettikoneessa viime aikoina.
Omani bongasin ihan keltasesta pörssistä silloin.
Toi nostaa 2,5 tonnia ja T4 portteri kohoaa mukavasti sen 1900mm lattiasta!
Esim. tuolta http://www.tolmar.fi/fi/Etusivu.html
Itse ostin tuolta joskus oman STENHOJ:n enkä ole katunut.
Oli muistaakseni samana vuonna vielä tehty tarkastus nosturiin ihan valtuutetun tarkastajan toimesta.
Oli paljon halvempi kuin nää uudet kiinalaiset 1990,- maksavat.
Noitahan on nyt näkynyt paljonkin Nettikoneessa viime aikoina.
Omani bongasin ihan keltasesta pörssistä silloin.
Toi nostaa 2,5 tonnia ja T4 portteri kohoaa mukavasti sen 1900mm lattiasta!
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: Pe Helmi 25, 2011 7:52 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 311
- Liittynyt: Pe Maalis 26, 2010 9:03 pm
- Paikkakunta: Kajaanin kupeessa...
- Viesti:
http://www.elekma.com/2-pilarinostin_tlt235sb
Pari vuotta on toiminut mainiosti. Pitkä ja erikoiskorkea Transporter täydessä huoltoautovarustuksessa nousi ongelmitta, samoin Fiat Ducato matkailuauto.
Pari vuotta on toiminut mainiosti. Pitkä ja erikoiskorkea Transporter täydessä huoltoautovarustuksessa nousi ongelmitta, samoin Fiat Ducato matkailuauto.
Ford County 754 1971
Ford 3000 1973
Fordson Power Major 1959
Fordson F 1927
Ford 3000 1973
Fordson Power Major 1959
Fordson F 1927
-
- Viestit: 315
- Liittynyt: Pe Joulu 29, 2006 3:17 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Itsellä kanssa ostoslistalla ensikesänä jonkinlainen nosturi. Onko kellään näistä kokemusta:
http://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&group=6&ala=10
http://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&group=6&ala=10
-
- Viestit: 3573
- Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
- Paikkakunta: Jovensuu
- Viesti:
Itsellä kans arvelutti tuo pilarinostimien viemä tila, ja päädyin ostamaan tolmarilta käytetyn saksinosturin. Upotin sen betonilattiaan, niin nyt ei vie tilaa ollenkaan kun ei ole käytössä. Oma hommansa tietysti tuo lattian ropaaminen.
Jos ei ole mahdollisuutta upottaa, niin tuo lattialla röhöttävä saksinosturi on mielestäni jopa hankalampi, kuin esim. kaksipilarinosturi tilan käytön kannalta.
Jos ei ole mahdollisuutta upottaa, niin tuo lattialla röhöttävä saksinosturi on mielestäni jopa hankalampi, kuin esim. kaksipilarinosturi tilan käytön kannalta.
Belarus 825 turbo shitbox
-
- Viestit: 118
- Liittynyt: To Maalis 08, 2007 3:15 pm
- Paikkakunta: Savo
- Viesti:
Puoli vuotta sitten ostin käytetyn Istobal 2-pilarinosturin 2,5T. Nosto tapahtuu sähkömoottorilla ja pilareissa olevilla trapetsikierretangoilla. Pilarit on kiinni rungossa, jossa kulkee ketju pilareiden välillä. Koko pakettia on helppo siirrellä lattialla ja pultata lattiaan kiinni. Ei vaadi betonilta niin paljon, kuin betoniin suoraan pultattavat pilarit.
Harrastekäytössä verraton laite. En suostu enää konttaamaan lattialla, enkä vaihtaisi saksinosturiin. Nostovarret ovat epäsymmetriset, joten nosturi voi olla jopa kolmen metrin päässä peräseinästä ja vielä mahtuu auton eteen työskentelemään. Käytettynä nostureita liikkuu markkinoilla melko vähän, mutta itse sain laitteen reilusti alle tonnilla.
Harrastekäytössä verraton laite. En suostu enää konttaamaan lattialla, enkä vaihtaisi saksinosturiin. Nostovarret ovat epäsymmetriset, joten nosturi voi olla jopa kolmen metrin päässä peräseinästä ja vielä mahtuu auton eteen työskentelemään. Käytettynä nostureita liikkuu markkinoilla melko vähän, mutta itse sain laitteen reilusti alle tonnilla.
Ursus 385 -81, Valmet 361 -63 ja Valmet 565 + UM 2T -68.
-
- Viestit: 118
- Liittynyt: To Maalis 08, 2007 3:15 pm
- Paikkakunta: Savo
- Viesti:
Puoli vuotta sitten ostin käytetyn Istobal 2-pilarinosturin 2,5T. Nosto tapahtuu sähkömoottorilla ja pilareissa olevilla trapetsikierretangoilla. Pilarit on kiinni rungossa, jossa kulkee ketju pilareiden välillä. Koko pakettia on helppo siirrellä lattialla ja pultata lattiaan kiinni. Ei vaadi betonilta niin paljon, kuin betoniin suoraan pultattavat pilarit.
Harrastekäytössä verraton laite. En suostu enää konttaamaan lattialla, enkä vaihtaisi saksinosturiin. Nostovarret ovat epäsymmetriset, joten nosturi voi olla jopa kolmen metrin päässä peräseinästä ja vielä mahtuu auton eteen työskentelemään. Käytettynä nostureita liikkuu markkinoilla melko vähän, mutta itse sain laitteen reilusti alle tonnilla.
Harrastekäytössä verraton laite. En suostu enää konttaamaan lattialla, enkä vaihtaisi saksinosturiin. Nostovarret ovat epäsymmetriset, joten nosturi voi olla jopa kolmen metrin päässä peräseinästä ja vielä mahtuu auton eteen työskentelemään. Käytettynä nostureita liikkuu markkinoilla melko vähän, mutta itse sain laitteen reilusti alle tonnilla.
Ursus 385 -81, Valmet 361 -63 ja Valmet 565 + UM 2T -68.
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 6:54 pm
- Paikkakunta: ROVANIEMI - OULU
- Viesti:
-
- Viestit: 2384
- Liittynyt: La Maalis 17, 2007 8:58 am
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Itsellä ollut muutaman vuoden varmaankin Kiinalainen 4tn 2-pilari nosturi.
Hyvin toimii, sprinterikin nousee vielä pienellä kuormalla ylös. Nyt alkoi tiiviste vuotaa toisesta sylinteristä varsin vähäisen käytön jälkeen. Sylinterin sisällä oli koprallinen mustaa töhkää. Ilmeisesti jäänyt tehtaalla puhdistamatta. Kävi ihan normi tiivisteet hydrauliliikkeestä, vaihdettiin molempiin sylintereihin samoin tein.
Hyvin toimii, sprinterikin nousee vielä pienellä kuormalla ylös. Nyt alkoi tiiviste vuotaa toisesta sylinteristä varsin vähäisen käytön jälkeen. Sylinterin sisällä oli koprallinen mustaa töhkää. Ilmeisesti jäänyt tehtaalla puhdistamatta. Kävi ihan normi tiivisteet hydrauliliikkeestä, vaihdettiin molempiin sylintereihin samoin tein.
Fordson Major -51, Dexta -60, Steyr 80a -54, 180 -52, 180-53, 180a-56, 185 -54, 280a -70 ja MB Trac 1500 -83, Volvo Boxer 350 -63, Belarus 820 -82
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: Su Elo 13, 2006 5:15 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 9:44 pm
- Paikkakunta: loppi
- Viesti:
JVK kirjoitti:Puoli vuotta sitten ostin käytetyn Istobal 2-pilarinosturin 2,5T. Nosto tapahtuu sähkömoottorilla ja pilareissa olevilla trapetsikierretangoilla. Pilarit on kiinni rungossa, jossa kulkee ketju pilareiden välillä.
olisko sulla mahdollisesti kuvaa tuosta nosturista?
itselläni on samalla systeemillä oleva nosturi ja siinä ei ole missään mitään malli tai tms. merkintää.
tästä poikki ja siihen jenga
-
- Viestit: 4695
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 11:34 pm
- Paikkakunta: Oku
- Viesti:
Olen myös harkinnut nosturin hankkimista, kun lattialla rötääminen ei oikein enää jaksaisi innostaa. Tilat on sellaiset, että lämpimällä puolella on korkeutta pikkusen reilu 2 m ja kylmällä/puolilämpimällä sitten tuplaten. Mielessä olisi senverran köykäinen saksinosturi että sen jaksaisi tarvittaessa siirtää eri paikkaan. Autoa maalatessa/kootessa käytin maalarin luona kiinalaista "hinnat alkaen" saksinosturia joka oli asennettu teräslevyn päälle. Minusta se hoiti hommansa ihan asiallisesti koska en tarvia suuria nostokorkeuksia. Lähinnä nostelutarve on optimaalisen työasennon hakemista varten ja pyörien saaminen kätevästi vapaaksi huolto- ja korjaushommia varten. Alustahommat voi sitten tehdä vaikka montusta käsin, tavoin entisin.
-
- Viestit: 118
- Liittynyt: To Maalis 08, 2007 3:15 pm
- Paikkakunta: Savo
- Viesti:
t22-49:lle. tällä hetkellä en pysty laittamaan kuvaa. Nostimeni on Espanjalainen Istobal -97. Maalaukset ja tyyppikilpi ovat tallella. Elekmalta saa nosturiin luultavasti vielä varaosia mm. nostomuttereita. Lähes samanlaisia nostureita on muitakin merkkejä mm. Stenhoj.
Ursus 385 -81, Valmet 361 -63 ja Valmet 565 + UM 2T -68.
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Nosturi olis kiva joo, mut ei taida kriteereitä täyttäviä edes olemassakaan, jotta hankkia vois ajatella. Vaatimuksia kun asettaa lattia-ala, lattian tasaisuus, ettei uria ja koloja juuri sais olla, sekä yliajokuorma, kaivuri, metsäkone, tms, ketjuillakin....
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Pe Marras 27, 2009 9:06 am
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Meillä samanlainen ollut jo -08 alkaen. Empä vaihtaisi. Harvemmin nykyautoissa joutuu auton keskellä mitään tekemään, joten keskiaisa ei kovin usein haittaa tekemistä. Sensijaan täysin avoin kylki kyllä on monestikin ollut aivan ehdoton ominaisuus.MORSKU kirjoitti:Tammikuussa ostin liikuteltavan 1-pilarinostimen NORDLIFT DHM-2500 ja on hyvä kaikissa minun tarpeissa kun saa pakutkin ylös
Tosin ei ihan 2000 eurolla saa... mutta kotimainen laatu maksaa
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ti Tammi 08, 2013 8:20 pm
- Viesti:
Itsellä juurikin samanlainen ja hyvin pelittää. Helppo työskennelllä auton alla ja helmatkin aikas hyvin esillä. Meni tosin pari vuotta, että sain nostimen pystytettyä...MaxSound kirjoitti:http://www.elekma.com/2-pilarinostin_tlt235sb
Pari vuotta on toiminut mainiosti. Pitkä ja erikoiskorkea Transporter täydessä huoltoautovarustuksessa nousi ongelmitta, samoin Fiat Ducato matkailuauto.
-
- Viestit: 527
- Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 3:56 pm
- Paikkakunta: Ilimajoki
- Viesti:
Jos kiinalaisista ei saa allergiaa, niin -> http://asennus.eduel.fi/autokorjaamokoneet.html
Nuthill Garage
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: La Touko 22, 2010 6:47 pm
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Kyllä taitaa olla niin että toimivin ja budjettiin sopivin vaihtoehto on 2 -pilari nosturi. Ei ole Kiinalaisiakaan suljettu pois. Pitäisi vielä tutkia piirustuksista kuinka paksu laatta lattiassa on. Mitä konsteja nosturin asentamiseksi tukevasti ja turvallisesti löytyy mikäli laatta ei ole riittävän paksu? Onko tuohon olemassa jotain virallista ohjeistusta?
-
- Viestit: 5847
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Moniin nostimiin saa lisävarusteena lisälevysarjaa jolloin riittää ohuempi lattianpaksuus.sopanja kirjoitti:Kyllä taitaa olla niin että toimivin ja budjettiin sopivin vaihtoehto on 2 -pilari nosturi. Ei ole Kiinalaisiakaan suljettu pois. Pitäisi vielä tutkia piirustuksista kuinka paksu laatta lattiassa on. Mitä konsteja nosturin asentamiseksi tukevasti ja turvallisesti löytyy mikäli laatta ei ole riittävän paksu? Onko tuohon olemassa jotain virallista ohjeistusta?
Itse laitoin Nussbaumin pylväiden alle Stenhöj'n levyt hitsaamalla kiinni jonka jälkeen injektiomassalla kierretangot lattiaan ja pylväs päälle.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 62 vierailijaa