Jos tuo Nussbaum on merkittävästi noita kiinankopioita parempi niin halliin kun lattia saadaan valettua syksyksi niin pitää sinne autonosturi hommata ensi tilassa ja saisi olla kerralla kunnolinen että pitänee tuo ilmeisesti ottaa harkintaan. Onkohan muita järkihintaisia kelpo laitteita?
Jos omani vaihtaisin uuteen, kehtaisin kirkkain silmin olla vailla siitä puoltatoista tonnia( ja itsekin ennemmin ostaisin tuon käytetyn sillä rahalla kuin kiinalaisen). Sen kun voisi jo hyvin pistää kirjanpidossa "romuna" myyntiin.
Sen jälkeen vain tilaamaan uutta joka ei alvinollana maksaisi paljoakaan enempää.
Jos tuo Nussbaum on merkittävästi noita kiinankopioita parempi niin halliin kun lattia saadaan valettua syksyksi niin pitää sinne autonosturi hommata ensi tilassa ja saisi olla kerralla kunnolinen että pitänee tuo ilmeisesti ottaa harkintaan. Onkohan muita järkihintaisia kelpo laitteita?
Oma toinen nosturi on korjaamokoneet.com muistaakseni,mutta vastaavaa mallia ei taideta enää myydä.
Todella tukevan oloinen ja pystyy nostamaan ainakin 600kg ylipainoa. Tuolla launchilla mikä myös tallista löytyy en nostaisi edes ilmoitettua maksimimäärää.
Tosiaan muutaman satasen lisäpanostuksella saa usein laitteen jota ei tarvitse alkaa itse parantelemaan ja hitsisaumoja tarkistelemaan ja lukkoihinkin voi paremmin luottaa.
Lukot saattavat pelastaa hengen kuten myös laadukkaat hitsisaumat.
Vaikka ei henki lähtisikään vaan saisi vain murtumia nosturin alle jäädessä,niin sairaslomalla kun on ja tippuu kelan päivärahoille niin ei se lopulta halvaksi tullutkaan ostaa 400€ halvempaa nosturia.
Kaksi- tai nelipilareista en osaa sanoa mutta saksinostimen kohdalla hintalisä Kiinan mikäliemerkkisen ja "saksalaisen" kiinassatehdyn välillä oli tasan 100%. Eli kun halpa maksoi noin kolme, maksoi merkkituote 6. Tuo ero on jo monellakin laskutavalla merkittävä.
Jos teettäisin hommia muilla, eli nosturia käyttäisi joku palkollinen, laskisin osan tuosta kolmesta tonnista vakuutukseksi mutta koska käyttäjä olen minä itse enkä palkää parannella nosturini turvallisuutta itse, käytän tuon 3 k muiden vastaavien työkalujen hankintaan.
Twinbusch on yksi vaihtoehto , svh näyttää myyvän nykyisin, aiemmin Koivusella. Tuollainen 5t 2-pilari malli tilattiin joskus suoraan Saksasta, oli mielestäni aika jämyä tekoa, nostovarret suorastaan järeät.
Sitä en tiedä onko määräysten mukaisia venttiileitä, mutta noita Euroopassa myydään kai aika paljon, joten voisi olla että on edes jonkinlainen..
JuhaTee kirjoitti: ↑Ke Kesä 24, 2020 11:22 am
Kaksi- tai nelipilareista en osaa sanoa mutta saksinostimen kohdalla hintalisä Kiinan mikäliemerkkisen ja "saksalaisen" kiinassatehdyn välillä oli tasan 100%. Eli kun halpa maksoi noin kolme, maksoi merkkituote 6. Tuo ero on jo monellakin laskutavalla merkittävä.
Jos teettäisin hommia muilla, eli nosturia käyttäisi joku palkollinen, laskisin osan tuosta kolmesta tonnista vakuutukseksi mutta koska käyttäjä olen minä itse enkä palkää parannella nosturini turvallisuutta itse, käytän tuon 3 k muiden vastaavien työkalujen hankintaan.
Kolmella tonnilla kyllä hommaa jo talkootarvikkeet itelleen, jotta uuesta tekee vielä ehomman.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
Saksinostureissa on kyllä isommat hinta erot kiinalaisella ja laadukkaalla kun kaksipilareissa.
Nelipilareitakin alkaa saamaan uusia jo jollakin 3000€ paikkeilla,mutta ei herätä luottamusta esitteen sanat: harrastekäyttöön
JKH kirjoitti: ↑Ke Kesä 24, 2020 12:12 pm
Twinbusch on yksi vaihtoehto , svh näyttää myyvän nykyisin, aiemmin Koivusella. Tuollainen 5t 2-pilari malli tilattiin joskus suoraan Saksasta, oli mielestäni aika jämyä tekoa, nostovarret suorastaan järeät.
Sitä en tiedä onko määräysten mukaisia venttiileitä, mutta noita Euroopassa myydään kai aika paljon, joten voisi olla että on edes jonkinlainen..
Ovat justiin samoja kiinalaisia mitä IKH, Launch, Steyrtek jne.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Tuo edellisellä sivulla mainitsemani Launchin takaisinvetokampanja saatiin hoidettua viime syksynä ksaltani kuntoon. Eli minulla oli Tukesin testaama laite, jonka lukoissa oli puutetta. Periaatteessa rahtikulujen hinnalla sain itselleni uuden nostimen sähkölukoilla. Vanha oli käytössä joulusta 12 viime syksyyn. Harrastekäytössä toimi hyvin, samoin tämä uusi. Uudessa enemmän sähköä, johdot hieman lapselliset ja niiden suojakotelot, mutta sai ne suojattua. Voin suositella ns halpoja kiinalaisia ainakin harrastuskäyttöön.
Mulle tuli muutama viikko sitten tuo Nussbaum 2.30 SL. Suomen Työkalu ja Wihuri ainakin tuovat itse noita maahan, omani ostin Wihurilta. Suomen Työkalulla ei ilmeisesti ole Suomessa varastoa, vaan tavara tulee Ruotsista rahtina asiakkaalle. Ts. tuohon hintaan lisätään rahti, Mäntsälään se olisi ollut n. 170€. Wihurilta Vantaalta voi hakea itse, säästyi tuo rahdin osuus. Itse nosturin hinnassa ei ollut isoa eroa, Wihuri oli muutaman kympin halvempi.
Tämä kyseinen Nussbaum on siis ns. ruuvinostin, kun useimmat halvan hintaluokan kiinalaiset taitavat olla hydraulisia. En kyllä kovin paljon noita kiinalaisia tutkinut, kun jo etsintöjen alkuvaiheessa löysin tuon Nussbaumin. Mekaanista ruuvia ja mutteria pitää voidella aika-ajoin (moottoriöljyllä!?!), mutta muuten on kohtalaisen huoltovapaa. Jokunen rasvanippakin kyllä löytyy. Hydraulisen nostimen negatiiviseksi puoleksi laskin juuri tuon hydrauliikan, potentiaalisia vikakohteita on enemmän kuin mekaanisessa nostimessa. Hydevuoto halvaannuttanee laitteen kokonaan? Nussbaumin pilareiden päissä on omat moottorinsa, pilarilta toiselle menee vain sähköjohdot. Eli altavapaa malli, lattia jää tasaiseksi. Nussbaumin moottorit tehdään muuten Italiassa. Siellä oli lieviä toimitusvaikeuksia syksyllä, sain odotella nosturia saapuvaksi pari kuukautta.
Se ruuvimalli on myös hyvin tehty. Turvamutterin välys helppo tarkistaa.
Ja ne hydrauliset Nussbaum on hauskasti tehty. Niissä on kaksi nostosylinteriä per pilari ja ne sylinterit vetää ylöspäin.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
1970 luvun lopulla noita nostureita tehtiin vielä suomessakin. Olin silloin töissä sellaisessa yrityksessä ja sorvattiin nostoruuveja huoltonostureihin. Uudempi versio oli hydraulisella nostolla, mutta sitten myivät valmistuksen jollekin toiselle firmalle. Noissa ruuveissa oli 7mm nousu ja ruuvilla pituutta lähes 2m. Siinä sai ottaa aika monta lastua ennenkuin kierre oli valmis. Kierre avattiin ensin suoralla terällä ja sitten ajettiin kumpikin kylki omalla terällä TR kierteen muotoon. Vielä 1980 luvulla tehtiin varaosia noihin ruuvinnostimiin. Mutterit niistä yleensä kului loppuun. Nostomutteri kun alkoi olla lopussa, alkoi turvamutteri kantamaan. Sen huomasi kun turvamutteri oli pienillä ruuveilla kiinni nostomutterissa parilla pelti liuskalla. Kun liuskat alkoivat pullistua, tiesi että nostomutterit olivat vaihtoiässä.
Sorvaaja kirjoitti: ↑Ma Kesä 14, 2021 11:03 pm
1970 luvun lopulla noita nostureita tehtiin vielä suomessakin. Olin silloin töissä sellaisessa yrityksessä ja sorvattiin nostoruuveja huoltonostureihin. Uudempi versio oli hydraulisella nostolla, mutta sitten myivät valmistuksen jollekin toiselle firmalle. Noissa ruuveissa oli 7mm nousu ja ruuvilla pituutta lähes 2m. Siinä sai ottaa aika monta lastua ennenkuin kierre oli valmis. Kierre avattiin ensin suoralla terällä ja sitten ajettiin kumpikin kylki omalla terällä TR kierteen muotoon. Vielä 1980 luvulla tehtiin varaosia noihin ruuvinnostimiin. Mutterit niistä yleensä kului loppuun. Nostomutteri kun alkoi olla lopussa, alkoi turvamutteri kantamaan. Sen huomasi kun turvamutteri oli pienillä ruuveilla kiinni nostomutterissa parilla pelti liuskalla. Kun liuskat alkoivat pullistua, tiesi että nostomutterit olivat vaihtoiässä.