Autonosturin hankinta halliin
-
- Viestit: 395
- Liittynyt: Ke Helmi 01, 2012 2:36 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 550
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 8:44 am
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
-
- Viestit: 3831
- Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 664
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- Viesti:
Nyt on minulla autonostimen hankinta ajankohtainen. Rasvamonttu on täytetty soralla ja valettu betonilla umpeen. Ja tulevalla viikolla koko pajan lattiapinta valetaan uudelleen.
Saksinostin oli ykkösvaihtoehto mutta "Morsku" kehui tuolla liikuteltavaa 1-pilarinostinta, alkoi kiinostamaan se. Onnistuuko sillä nostimella vaihdelaatikon irroitukset kardaanivetoisista autoista? Ja onko nostosorkat pahasti tiellä siinä hommassa? Pakoputkien laitto myös tulee mieleen.
Saksinostin oli ykkösvaihtoehto mutta "Morsku" kehui tuolla liikuteltavaa 1-pilarinostinta, alkoi kiinostamaan se. Onnistuuko sillä nostimella vaihdelaatikon irroitukset kardaanivetoisista autoista? Ja onko nostosorkat pahasti tiellä siinä hommassa? Pakoputkien laitto myös tulee mieleen.
-
- Viestit: 316
- Liittynyt: Pe Joulu 29, 2006 3:17 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Meilläpä on projektit samassa vaiheessa, itsekin valoin eilen 85 vuonna tehdyn montun umpeen ja samalla valoin 25 sentin vahvikkeet nosturin jalkojen alle (leikkasin 80*80 aukot lattiaan).Keke kirjoitti:Nyt on minulla autonostimen hankinta ajankohtainen. Rasvamonttu on täytetty soralla ja valettu betonilla umpeen. Ja tulevalla viikolla koko pajan lattiapinta valetaan uudelleen.
Saksinostin oli ykkösvaihtoehto mutta "Morsku" kehui tuolla liikuteltavaa 1-pilarinostinta, alkoi kiinostamaan se. Onnistuuko sillä nostimella vaihdelaatikon irroitukset kardaanivetoisista autoista? Ja onko nostosorkat pahasti tiellä siinä hommassa? Pakoputkien laitto myös tulee mieleen.
Nosturiksi hommasin MS-Tuonnin kaksipilarisen, joka on toki vielä kuljetustelineessään.
-
- Viestit: 3444
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Mulla on korjaamossa vanha ja oikein vanha Stenhöi nelipilari ajosiltanostin. Mielestäni yleiskäyttöön hyvä peli. Helmojen ruostekorjauksessa helpottaa kaksi kevennintä niin saa koko auton parikymmentä senttiä ylemmäs ajosilloista. pakoputki, jarruhommat, kytkinremontit (takavetoset) onnistuu hyvin etuvetosissa ajosilta vähän tiellä. Ei tarvitse asetella käpäliä lattialla kontaten senkun ajaa nosturille ja nostaa.
-
- Viestit: 4036
- Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 9:05 am
- Paikkakunta: Wetenpää
- Viesti:
Kyllä se laatikon irroitus on aika toivotonta. Tai pelkän laatikon vielä irroittaisikin, mutta kun siitä pitää ensin purkaa pakoputki ja lämpösuojapellit pois. Ja se kardaani... Voithan tosin rakentaa pukit, joiden päälle auton lasket. Niissäkin on hyvä olla jousitetut pyörät, jotta voi kevyesti siirrellä (kuorma sitten laskee jalat lattiaan). Isompi halli jos on, niin auton voi jättää pukkien päälle ja vetää 1-pilarin alta pois.Keke kirjoitti:Saksinostin oli ykkösvaihtoehto mutta "Morsku" kehui tuolla liikuteltavaa 1-pilarinostinta, alkoi kiinostamaan se. Onnistuuko sillä nostimella vaihdelaatikon irroitukset kardaanivetoisista autoista? Ja onko nostosorkat pahasti tiellä siinä hommassa? Pakoputkien laitto myös tulee mieleen.
Mullakin on rasvamonttu, jossa en ole varmaan yli viiteen vuoteen käynyt... Täyttö on käynyt monesti mielessä.
Tyhmyytensä voi paljastaa vain avaamalla suunsa...
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 6:54 pm
- Paikkakunta: ROVANIEMI - OULU
- Viesti:
Kyllä laatikko ja pakoputki hommat onnistuu ainakin tällä minun Nord Lift:llä kun on nostosorkkien päässä kierrettävä säätö jolla saa nostimen keskipalkin ja auton väliin ~20 cm väliä tarvittaessa kun ne vääntelee "tappiin" viime viikolla asentaja vaihtoi johonkin isoon rellun kytkimen ja tuumas kahvitauolla että on parempi kuin 4-pilari kun ei tarvii väistellä pilareita kaikissa nostin malleissa on puolensa ja puolensaKeke kirjoitti:Nyt on minulla autonostimen hankinta ajankohtainen. Rasvamonttu on täytetty soralla ja valettu betonilla umpeen. Ja tulevalla viikolla koko pajan lattiapinta valetaan uudelleen.
Saksinostin oli ykkösvaihtoehto mutta "Morsku" kehui tuolla liikuteltavaa 1-pilarinostinta, alkoi kiinostamaan se. Onnistuuko sillä nostimella vaihdelaatikon irroitukset kardaanivetoisista autoista? Ja onko nostosorkat pahasti tiellä siinä hommassa? Pakoputkien laitto myös tulee mieleen.
Lissää paskaa housuun ja ette päin...
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Pe Marras 27, 2009 9:06 am
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 4036
- Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 9:05 am
- Paikkakunta: Wetenpää
- Viesti:
En tiedä miten sen siellä Lapissa teette, mutta jos henkilöauton maavara on alle 15cm sieltä auton keskeltä ja sen ykspilarisen nostokärsä on 10-12cm hallin lattiasta irti, niin ainakaan minä en saa tassuja ruuvaamalla siihen kuin alle 5cm vapaata tilaa. Siitäkin menetetään 1cm, kun tassut taipuu nostettaessa. Tai sitten minä en vain osaa...MORSKU kirjoitti:Kyllä laatikko ja pakoputki hommat onnistuu ainakin tällä minun Nord Lift:llä kun on nostosorkkien päässä kierrettävä säätö jolla saa nostimen keskipalkin ja auton väliin ~20 cm väliä tarvittaessa kun ne vääntelee "tappiin"
Sivultanostava 1-pilari on kyllä muuten todella kätevä nostin. Tiedän yhden Atta-merkkisen, joka on Nordliftin esi-isä. On ollut 30-vuotta aktiivikäytössä korjaamolla ja loppua ei näy... Sellaisia ei enää tehdä edes rahalla.
Tyhmyytensä voi paljastaa vain avaamalla suunsa...
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ma Helmi 13, 2017 6:07 pm
- Viesti:
Re: Autonosturin hankinta halliin
Pitäis hankkia 2 pilarinostin pajaan. Onkohan nuissa kahdessa niin paljo eroa että kannattaa ostaa tuo kalliimpi?
https://suomenkorjaamokoneet.com/tuote/ ... arinostin/
http://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&g ... &item=1095
Lattiaan kiinnitystä kans mietin ku nyt ei taida olla kuin joku 7 sentin valu niin jos piikkais vaan jonku kokosen alueen auki ja valais siihen paksumman kakun, mitenhän iso siitä vaan pitäisi tehdä että pysyy varmasti pystyssä?
https://suomenkorjaamokoneet.com/tuote/ ... arinostin/
http://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&g ... &item=1095
Lattiaan kiinnitystä kans mietin ku nyt ei taida olla kuin joku 7 sentin valu niin jos piikkais vaan jonku kokosen alueen auki ja valais siihen paksumman kakun, mitenhän iso siitä vaan pitäisi tehdä että pysyy varmasti pystyssä?
-
- Viestit: 227
- Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 12:30 pm
- Viesti:
Re: Autonosturin hankinta halliin
Hei
Itselläni on Qishida-merkkinen 2-pilarinosturi. Sen mukana tulleen
ohjeen mukaan pilarien alla on 30 cm paksu betoni ja pituus 80 cm ja leveyttä 80 cm.
Mielestäni kannattaa hankkia semmoinen nosturi, jossa lattia on täysin vapaa eli se
yhdystanko , vaijerit ja letkut menee pilarien nokassa. Tämä tukevoittaa huomattavasti
nosturia ja sitten on se lattia tyhjä siinä pilarien välissä. Voi siinä liikutella ja raahata
kaikenmoista, eikä ole ne yhdysvermeet tiellä.
Itselläni on Qishida-merkkinen 2-pilarinosturi. Sen mukana tulleen
ohjeen mukaan pilarien alla on 30 cm paksu betoni ja pituus 80 cm ja leveyttä 80 cm.
Mielestäni kannattaa hankkia semmoinen nosturi, jossa lattia on täysin vapaa eli se
yhdystanko , vaijerit ja letkut menee pilarien nokassa. Tämä tukevoittaa huomattavasti
nosturia ja sitten on se lattia tyhjä siinä pilarien välissä. Voi siinä liikutella ja raahata
kaikenmoista, eikä ole ne yhdysvermeet tiellä.
-
- Viestit: 1017
- Liittynyt: To Marras 18, 2010 10:35 pm
- Viesti:
Re: Autonosturin hankinta halliin
Ei välttämättä ole tolkuttoman kallis tilata rautalevyä pihaan, levy tallin lattialle ja nosturi siihen kiinni. Vielä jos jännittää niin pulttaa levyn kiinni.JS_ kirjoitti: ↑Ma Huhti 13, 2020 8:29 pm Pitäis hankkia 2 pilarinostin pajaan. Onkohan nuissa kahdessa niin paljo eroa että kannattaa ostaa tuo kalliimpi?
https://suomenkorjaamokoneet.com/tuote/ ... arinostin/
http://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&g ... &item=1095
Lattiaan kiinnitystä kans mietin ku nyt ei taida olla kuin joku 7 sentin valu niin jos piikkais vaan jonku kokosen alueen auki ja valais siihen paksumman kakun, mitenhän iso siitä vaan pitäisi tehdä että pysyy varmasti pystyssä?
-
- Viestit: 1552
- Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Autonosturin hankinta halliin
Nostinhommaa ja mietiskelly rakenteilla olevaan pajaan. Tutulta saisin sopivasti ajosiltamallisen Stenhoj 8 tonnin nelipilarinostimen.
Hyvähän tuo olis. Vois nostella nonenmoiset vehkeet autojen lisäks… mutta Tuo on ISO ja vie lattiapinta-alaa aivan pirusti.
Vähän helpottais, jos tekis nostimelle laattaan "upotuksen" siten, että alhaalla ollessa ajosillat olis lattian kanssa samassa tasossa. Sit vaikka irtoritilät siltojen väliin, vois hyödyntää nostimen vaatimaa alaa lattiana, mut tolpat töröttää kumminkin nurkissa ja ne on isompien koneiden tiellä.
Pitäis vaan saada päätös aikaiseksi
Lähtiskö tuolla, vai miettiskö jotain pienempää..
Hyvähän tuo olis. Vois nostella nonenmoiset vehkeet autojen lisäks… mutta Tuo on ISO ja vie lattiapinta-alaa aivan pirusti.
Vähän helpottais, jos tekis nostimelle laattaan "upotuksen" siten, että alhaalla ollessa ajosillat olis lattian kanssa samassa tasossa. Sit vaikka irtoritilät siltojen väliin, vois hyödyntää nostimen vaatimaa alaa lattiana, mut tolpat töröttää kumminkin nurkissa ja ne on isompien koneiden tiellä.
Pitäis vaan saada päätös aikaiseksi
Lähtiskö tuolla, vai miettiskö jotain pienempää..
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Autonosturin hankinta halliin
Edelliselle tallille tehtiin noin 4 metriä leveä,1 metrin pitkä ja 0,5 metriä syvä betonivalu tuplaraudoituksella toisen nosturin alle. Toisen alla oli kaikinpuolin vähän pienempi valu.
Kummalla tahansa nosturilla luultavasti pärjäät. Paras olisi jos pääsisit näkemään molemmat toiminnassa tai edes laatikosta ulkona että voisit tarkastella nostureiden laatua (laadun heittoa).
Tämänhetkisissä omissa nostureissa pidän nostotassujen kierresäätöä reilusti huonompana kun väliin aseteltavia palikoita.
Taas tuo kallein omista nostureista on uudesta asti tehnyt sellaista,että jos ei laske noston jälkeen lukoille niin pikkuhiljaa valuu siihen. Ei tuota ongelmaa jos tiedostaa asian,paitsi esim samaan aikaan työskennellessä ylä ja ala kautta ei nosturissa ole niin alhaalla lukkoja jolloin joutuu laittamaan noin 30cm 2"x4" palikat pystyssä nostotallojen ja lattian väliin.
4 nosturia ollut omassa käytössä ja kaikista huonoin on ollut eräs muuten vastaava mutta sen tekniikka kulki yläkautta.
-Oli tosiaan kallis
-Hydrauliletkun kannakkeet olivat huonoja/niitä oli liian vähän ja letku liian pitkä
Kerran letku sitten jäi nostokelkan ja tolpan väliin autoa laskiessa jolloin letku repesi (onneksi auto oli lähellä maanpintaa jo).
-Turvalukoissa ongelmia uudesta asti. Lähinnä yli 1,5 metrin korkeudella vaihtelevasti ei jompikumpi puoli pitänyt kun koitti laskea lukoille noston jälkeen. Saattoi tulla kolinan saattelemana auto alaspäin 0,5 metriä kun koitti lukoille laskea. Lopulta syyksi paljastui erittäin huonolaatuinen lukkojen vastinkappaleen laatu ja hitsaukset liukukelkassa. Jo aiemmin kokeiltiin tehdä uudet lukkojen stopparit mutta eivät auttaneet (alkuperäiset murtuivat kun koitti muutaman kerran laskea autoa lukkojen varaan).
-Kaikenkaikkiaan hengenvaarallinen laite. Olin silloin yksityisyrittäjä ja kahdella nosturilla korjasin vuorotellen että toiselle sai auto jäädä aamuksi odottamaan osia useinkin. Oli todella epämiellyttävää käyttää tuota nosturia kun tiesi kaikki sen viat eikä alle halunnut mennä. Koitti sille nosturille saada järjestettyä autot jotka olivat:
Kevyempiä
Halvempia
Joita ei tarvitse nostaa niin korkealle
Kuitenkin varauslista oli pitkälle täynnä eikä tilaa (tai rahaa) kolmannen nosturin hankinnalle enää ollut jolloin olisi voinut rauhassa miettiä mitä tämän kanssa tehdään.
Kiitos ja anteeks.
Kummalla tahansa nosturilla luultavasti pärjäät. Paras olisi jos pääsisit näkemään molemmat toiminnassa tai edes laatikosta ulkona että voisit tarkastella nostureiden laatua (laadun heittoa).
Tämänhetkisissä omissa nostureissa pidän nostotassujen kierresäätöä reilusti huonompana kun väliin aseteltavia palikoita.
Taas tuo kallein omista nostureista on uudesta asti tehnyt sellaista,että jos ei laske noston jälkeen lukoille niin pikkuhiljaa valuu siihen. Ei tuota ongelmaa jos tiedostaa asian,paitsi esim samaan aikaan työskennellessä ylä ja ala kautta ei nosturissa ole niin alhaalla lukkoja jolloin joutuu laittamaan noin 30cm 2"x4" palikat pystyssä nostotallojen ja lattian väliin.
4 nosturia ollut omassa käytössä ja kaikista huonoin on ollut eräs muuten vastaava mutta sen tekniikka kulki yläkautta.
-Oli tosiaan kallis
-Hydrauliletkun kannakkeet olivat huonoja/niitä oli liian vähän ja letku liian pitkä
Kerran letku sitten jäi nostokelkan ja tolpan väliin autoa laskiessa jolloin letku repesi (onneksi auto oli lähellä maanpintaa jo).
-Turvalukoissa ongelmia uudesta asti. Lähinnä yli 1,5 metrin korkeudella vaihtelevasti ei jompikumpi puoli pitänyt kun koitti laskea lukoille noston jälkeen. Saattoi tulla kolinan saattelemana auto alaspäin 0,5 metriä kun koitti lukoille laskea. Lopulta syyksi paljastui erittäin huonolaatuinen lukkojen vastinkappaleen laatu ja hitsaukset liukukelkassa. Jo aiemmin kokeiltiin tehdä uudet lukkojen stopparit mutta eivät auttaneet (alkuperäiset murtuivat kun koitti muutaman kerran laskea autoa lukkojen varaan).
-Kaikenkaikkiaan hengenvaarallinen laite. Olin silloin yksityisyrittäjä ja kahdella nosturilla korjasin vuorotellen että toiselle sai auto jäädä aamuksi odottamaan osia useinkin. Oli todella epämiellyttävää käyttää tuota nosturia kun tiesi kaikki sen viat eikä alle halunnut mennä. Koitti sille nosturille saada järjestettyä autot jotka olivat:
Kevyempiä
Halvempia
Joita ei tarvitse nostaa niin korkealle
Kuitenkin varauslista oli pitkälle täynnä eikä tilaa (tai rahaa) kolmannen nosturin hankinnalle enää ollut jolloin olisi voinut rauhassa miettiä mitä tämän kanssa tehdään.
Kiitos ja anteeks.
-
- Viestit: 3590
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Autonosturin hankinta halliin
Kuulostaa tutulta mitä zukka tuossa yllä mainitsi ”yläkaarisen” nosturin murheista mukaan lukien myös nuo heikkulaatuiset lukitukset.
Joissain edullisemman pään kakspilareissa kuulemma alaslaskua varten joutuu juosta molemmilla tolpilla erikseen vapauttamassa lukitukset....ei sopisi kyllä omille hermoille rampata aina edestakaisin, mutta kai tuohonkin voi itsensä totuttaa hokemalla että parempi näinkin kun tunkinvarassa lattialla maaten
Joissain edullisemman pään kakspilareissa kuulemma alaslaskua varten joutuu juosta molemmilla tolpilla erikseen vapauttamassa lukitukset....ei sopisi kyllä omille hermoille rampata aina edestakaisin, mutta kai tuohonkin voi itsensä totuttaa hokemalla että parempi näinkin kun tunkinvarassa lattialla maaten
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Autonosturin hankinta halliin
Kysyjän linkkien molemmat nosturit taisivat olla noita manuaali lukoilla olevia. Ainakin harrastekäytössä menee vielä ihan ok.korsteeni kirjoitti: ↑Ti Huhti 14, 2020 12:53 pm Kuulostaa tutulta mitä zukka tuossa yllä mainitsi ”yläkaarisen” nosturin murheista mukaan lukien myös nuo heikkulaatuiset lukitukset.
Joissain edullisemman pään kakspilareissa kuulemma alaslaskua varten joutuu juosta molemmilla tolpilla erikseen vapauttamassa lukitukset....ei sopisi kyllä omille hermoille rampata aina edestakaisin, mutta kai tuohonkin voi itsensä totuttaa hokemalla että parempi näinkin kun tunkinvarassa lattialla maaten
Tuossa omassa reilusti kaikinpuolin parhaassa nosturissa on paineilmalukot,näissä muissa ollut sähkölukot. Itse lukoissahan (venttiileissä) ei ole ollut kertaakaan ongelmia omalla kohdalla,että sinänsä ei väliä kumpi on. Tietenkin paineilmalukko tarvii paineilman.
Jotenkin tuo kiinalainen 4000t nostin on todella heppoinen verrattuna tuohon toiseen vanhempaan vaikka se onkin 3200 nostava.
Tolpat ovat kinuskissa ohuemmat. Hydraulimoottori pitää mielenkiintoista ääntä varsinkin kun joutuu vähän väännölle. En nostaisi tuolla 4000kg painoista autoa
Nostin tuli hallin mukana ja on liian pienillä ankkureillakin (12mm?) lattiassa eli siinä jo ehkä rajoittava tekijä. Toinen nosturi on 20mm ankkureilla muistaakseni ja valmistajan minimi vaatimus taisi olla 16mm. Tällä 3200 nostavalla on nostettu ford f350 ja excursion muutaman kerran,painot ovat noin 3800kg ja kyllähän se selkeästi alkoi jo vaikeutumaan,mutta nousi.
Edellisellä hallilla laitettiin tolppien yläpäistä päätylevyn pulttien alta kulmaraudoilla viistottaiset tuet kattotuoleihin estämään tolppien kallistelua vaikka tuskin olisi tarvinut kun oli nosturille tehty äsken mainittu valu ja 20mm ankkurit.
-
- Viestit: 227
- Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 12:30 pm
- Viesti:
Re: Autonosturin hankinta halliin
Halvinta varmaan ei kannata ostaa, voisi kuvitella, että ainevahvuudet
on linjassa hinnan kanssa. Tuossa nosturissani (nostokapasiteetti 4 t),
on sähköinen lukitusten vapautus. Painavin mitä olen nostanut, on
4-veto King Cabbi, se lienee jotain 2000 kg. Nousihan se aivan moitteetto-
masti, mutta silti....Niin ja 6 kpl M18*160 kiinalaista kiila-ankkuria/ pilari
on kiinnityksenä.
on linjassa hinnan kanssa. Tuossa nosturissani (nostokapasiteetti 4 t),
on sähköinen lukitusten vapautus. Painavin mitä olen nostanut, on
4-veto King Cabbi, se lienee jotain 2000 kg. Nousihan se aivan moitteetto-
masti, mutta silti....Niin ja 6 kpl M18*160 kiinalaista kiila-ankkuria/ pilari
on kiinnityksenä.
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Autonosturin hankinta halliin
Kiinalaisen 3000kg ja 4000kg nosturin välillä ei joskus ole muuta eroa kuin hinta ja tarrat. Joissain on pystytolpat paksumpaa rautaa mutta ei aina. Moni onkin rajoittanut 4000kg mallin nostokyvyn 3000kg:aan. Taipuu muuten nii pirusti.
Mutta noi kiinalaiset on kotikäyttöön ihan ok kamppeita. Ne vaijerilla avattavat mallit on aika perseestä käyttää mutta muuten ok.
4-pilarinostin on hyvä pyöränsuuntauksissa ja takavedon laatikko/kardaanihommissa ja pakoputkihommissa. Mutta alustahommat on ihan perseestä varsinkin jos ajosillat on leveät. Muutenkin vie tilaa hirveesti.
Lattiaan upotettu saksi olis hyvä. Mutta mielipidejuttujahan nää on.
Mutta noi kiinalaiset on kotikäyttöön ihan ok kamppeita. Ne vaijerilla avattavat mallit on aika perseestä käyttää mutta muuten ok.
4-pilarinostin on hyvä pyöränsuuntauksissa ja takavedon laatikko/kardaanihommissa ja pakoputkihommissa. Mutta alustahommat on ihan perseestä varsinkin jos ajosillat on leveät. Muutenkin vie tilaa hirveesti.
Lattiaan upotettu saksi olis hyvä. Mutta mielipidejuttujahan nää on.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Autonosturin hankinta halliin
Itsellä oli alkuun stenhojn 2- pilari jossa ketjuveto eli ei ollut lattiavapaa malli. Tolpat kuitenkin hankaloittavat tilankäyttöä joten tilalle tuli saksinostin ja voin suositella on aika monikäyttöinen. Pitkät pakut hankalia nostaa mutta soveltamalla onnistuu nekin.
4-pilari on hyvä kun siihen saa ajettua vaikka traktorin jos nostokyky riittää mutta jos ei isoja autoja tartte nostella kannattaa hommata joku muu nosturityyppi jos on mahdollisuus valita.
4-pilari on hyvä kun siihen saa ajettua vaikka traktorin jos nostokyky riittää mutta jos ei isoja autoja tartte nostella kannattaa hommata joku muu nosturityyppi jos on mahdollisuus valita.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], mh jkl ja 78 vierailijaa