Major Manuel, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Avatar
jake55
Viestit: 962
Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 8:15 pm
Paikkakunta: Syrän Häme
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja jake55 »

Komia superrexta! Näyttää olevan -63 vuosimallia. Itekkin viälä hommaan nimenomaan New Performance Super Dextan. :wink:
Fordson Super Major -60
Superdextaaja
Viestit: 12929
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

Mitä eroa on aikaisempaan Super Dextaan muuta kuin merkit on tarroina ja värit vähän erilaiset ja penkki jousitettu ja pumpun viritysasteen korotuksella pari kaakkia lisää, mutta onko käytännön eroa oikeastaan mitään entiseen?
Tekemällä virheistä oppii.
Avatar
jake55
Viestit: 962
Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 8:15 pm
Paikkakunta: Syrän Häme
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja jake55 »

Superdextaaja kirjoitti: To Loka 10, 2019 5:13 pm pumpun viritysasteen korotuksella pari kaakkia lisää
Syöttöpumppuhan on kokonaan eri,vanha alipainesääteinen Simms vaihtui keskipakosäätöiseen Minimecciin (kyljessähän toki vielä lukee Simms..). Mutta "käytännön eroista" en tiedä,majuriin ainakin tuli nostolaitteeseen laskunopeuden säätö.
Fordson Super Major -60
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2508
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Olihan minimecci jo oranssivanteisessa Super Dextassa. Muuta eroa ei liene kuin nuo superdextaajan mainitsemat.

Eikös -63 ja -64 new performance Super Dextat ole samanlaisia?
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Superdextaaja
Viestit: 12929
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

jake55 kirjoitti: To Loka 10, 2019 8:14 pm
Superdextaaja kirjoitti: To Loka 10, 2019 5:13 pm pumpun viritysasteen korotuksella pari kaakkia lisää
Syöttöpumppuhan on kokonaan eri,vanha alipainesääteinen Simms vaihtui keskipakosäätöiseen Minimecciin (kyljessähän toki vielä lukee Simms..). Mutta "käytännön eroista" en tiedä,majuriin ainakin tuli nostolaitteeseen laskunopeuden säätö.
Mitä itse nähnyt myynti-ilmoituksista ja muutenkin niin on ollut aina Minimec kaikissa Super Dextoissa. Omassa vm. -62:sessa myös pakkosyöttönapilla. Perus Dextoissa Simms alipainesäätimellä.
Tekemällä virheistä oppii.
Avatar
jake55
Viestit: 962
Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 8:15 pm
Paikkakunta: Syrän Häme
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja jake55 »

Broadspeed kirjoitti: To Loka 10, 2019 8:46 pm
Eikös -63 ja -64 new performance Super Dextat ole samanlaisia?
-63 New performance majureissa ja rextoissa on konepellissä vain tuo pieni Fordson-tarra,mikä tuossakin on,-64 vuotisiin tuli se iso tarra konepelliin.Muuten taitaa olla samanlaisia?
Fordson Super Major -60
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2508
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

jake55 kirjoitti: Pe Loka 11, 2019 12:05 pm
Broadspeed kirjoitti: To Loka 10, 2019 8:46 pm
Eikös -63 ja -64 new performance Super Dextat ole samanlaisia?
-63 New performance majureissa ja rextoissa on konepellissä vain tuo pieni Fordson-tarra,mikä tuossakin on,-64 vuotisiin tuli se iso tarra konepelliin.Muuten taitaa olla samanlaisia?
Taitaa olla näin. Tässä nuo -64 tarrat:

https://www.autobelle.it/en/a/For_sale_ ... 8478.xhtml
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2508
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Kertokaapa viisaammat miten tuo työntövarren korvake lukitaan oikeaoppisesti. Ei ole kyntöhommia, niin tunnustelua en tarvi.

Ruuvaamalla pultin 1 vasten nostolaitekantta, korvakon liike loppuu siihen suuntaan. Kuuluuko pultti 2 kiristää sitten kiinni asti, että liike loppuu myös ulospäin? Vähän hepposelta tuntuu M12 kierre, kun tuohon tulee jonkin verran kuitenkin iskuja. Vai kuuluuko tuota ulospäin-liikettä edes rajoittaa millään :?: :roll:

Kuva
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2508
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Löytyipä helppo sivu Dextan iän määritykseen:

https://www.selen.nu/cgi-bin/trnr.pl?lang=en

Tuonne kun naputtelee valuosien kolminumeroisen/kirjaimisen koodin, saa selville milloin ko kikkare on tehty. Tuon oman Super Dextan osat tehty syys-lokakuussa -63, eli melkein päivälleen 56 vuotta sitten :)
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
-SS-
Viestit: 15608
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Broadspeed kirjoitti: Ma Loka 14, 2019 3:00 pm Vähän hepposelta tuntuu M12 kierre, kun tuohon tulee jonkin verran kuitenkin iskuja.
Jos lähes yhtä ohut kierre 80 - hevosvoimaisessa Leylandissakin kestää työntövarren korvakkeen ja bellevillepakan pidättimenä, miksei sitten Dextassa.

-SS-
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2508
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

-SS- kirjoitti: Ke Loka 16, 2019 2:02 pm
Broadspeed kirjoitti: Ma Loka 14, 2019 3:00 pm Vähän hepposelta tuntuu M12 kierre, kun tuohon tulee jonkin verran kuitenkin iskuja.
Jos lähes yhtä ohut kierre 80 - hevosvoimaisessa Leylandissakin kestää työntövarren korvakkeen ja bellevillepakan pidättimenä, miksei sitten Dextassa.

-SS-
Joo tai siis Deutsissa, ei Dextassa. Lukitaan sitten vastaus, eli tuo pultti :)
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
nuc-64
Viestit: 2954
Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja nuc-64 »

-SS- kirjoitti: Ke Loka 16, 2019 2:02 pm
Broadspeed kirjoitti: Ma Loka 14, 2019 3:00 pm Vähän hepposelta tuntuu M12 kierre, kun tuohon tulee jonkin verran kuitenkin iskuja.
Jos lähes yhtä ohut kierre 80 - hevosvoimaisessa Leylandissakin kestää työntövarren korvakkeen ja bellevillepakan pidättimenä, miksei sitten Dextassa.

-SS-
Itse pulteista sen kummemmin tietämättä, taitaa tämä koskettaa Deutz- Fahria.
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2508
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Tulipa vaihdettua eberin tilalle kopio-eberi. Meni suoraan eberin telineeseen. Jätin eberin pa-pumpun kun oli sama liitin tässä. Tuohon hyttiin menevään lämmitysputkeen pitää vielä tehdä muhvi, että saa viksummin yhdistettyä erikokoiset haitariputket. Nyt tilapäisesti alumiiniteipillä tiivistetty.

Hienosti pelasi ainakin nyt tämän ehtoon testailut. Ei korkealta putoa, kun hintaa jäi 113€

Kuva
Kuva
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
DexMasZet
Viestit: 7751
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Justiin samanlaisen tohon laitoin lämmittämään fööni koneisen Belaruksen koppia. Eilenkin pikku pakkasessa ajoin rankoja pelkästään pitkähihainen paita päällä, kopin sivulasit auki kun oli niin pirun kuuma vaikka puhallin pienimmällä asenolla. Pitäs vielä lämmittimen ilmanotto vetää pois konepellin alta, meinaa pakokaasu, löpö ja öljy katkuta kopissakin kun tuo ryssä tahtoo olla aina vähän märkänä jostain.

Saiskohan tuohon rakennettua jonkun releen joka hoitaisi sen jäähdytys käytön, ei sitä muista aikanaan sammuttaa ja sitten unohtuu virrat päälle kun jätät raktorin parkkiin...
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2508
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Mulla on ilmanotto tuossa keulan akkukaukalossa, ja raitis ilma tuntu olevan hytässä. Tuo nyt ei oikeen muualta falskaakkaan, muuta ku pakosarjan ja äänärin liitoksesta vähän. Tuo akkukotelo keulassa on meleko tiiviisti eristetty tuosta itte koneen ilmatilasta.

Eikö sulla oo päävirtakytkintä? Sillähän se viimeistään sammuu ku peli jää seisomaan :)
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
DexMasZet
Viestit: 7751
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

On päävirtakytkin, vaan kun sen lämmittimen olisi hyvä pyöriä se jäähdytys käyttö. Ja Belaruksen sähköjärjestelmän hienouksiin kuuluu, että päävirtakytkin toimii virtalukkona. Ei hirviäisi sitä jättää päälle, jos sattuu unohtumaan päälle niin kuin kerran kävi ja laturin merkkivalo tai jokin söi virrat viikon aikaan, joku aikarele tms olisi pätevä tuohon.
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2508
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Jaa siinä on semmonen systeemi. Tuo jäähdytyskäyttö on sen verran äänekäs, että sen tulee toivottavasti huomattua ennen kuin nasauttaa päävirrat poikki.
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Rokressi
Viestit: 1502
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

Mulla on muuten tuossa eberin imuaukossa sellainen "pyöreä suppilo" ja siinä on metalliverkon alla kuitukangas estämässä karkeaman tavaran sisälle tulo. Näyttäisi ihan alkuperäiseltä osalta.
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2508
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Rokressi kirjoitti: Su Loka 20, 2019 1:04 pm Mulla on muuten tuossa eberin imuaukossa sellainen "pyöreä suppilo" ja siinä on metalliverkon alla kuitukangas estämässä karkeaman tavaran sisälle tulo. Näyttäisi ihan alkuperäiseltä osalta.
Onko se pestävää mallia? Ei välttämättä olis huono varuste, kun kerran raittiillekin ilmalle on iso suodatin kopissa.
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Rokressi
Viestit: 1502
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

Broadspeed kirjoitti: Su Loka 20, 2019 4:03 pm
Rokressi kirjoitti: Su Loka 20, 2019 1:04 pm Mulla on muuten tuossa eberin imuaukossa sellainen "pyöreä suppilo" ja siinä on metalliverkon alla kuitukangas estämässä karkeaman tavaran sisälle tulo. Näyttäisi ihan alkuperäiseltä osalta.
Onko se pestävää mallia? Ei välttämättä olis huono varuste, kun kerran raittiillekin ilmalle on iso suodatin kopissa.
Jep, pestä voipi ja se kuitukangas on nopia vaihtaakkin. Voi ihan itekkin tekasta vaikka jostain sopivan harvasta kuitukankaasta leikkaamalla vain pyöreän palan. Tuollainen on itse osa, numerot 40 ja 41.

http://trattore.it/CatImg/Same21/BB/BB3 ... 33E7BA.png
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Joordis, ksaloset@hotmail.com, MF 135 vm-67, Saapiska ja 52 vierailijaa