Major Manuel, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
roplaaja
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti Loka 02, 2007 8:55 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja roplaaja »

hieno häksätin, kuinkas kauan kestää dexvaattorin tuotolla tuommoisen sikaporsaan isku päästä päähän?
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Kyllä se varmaan tovin ottaa :lol: Pyöritellään sitten natikalla, jos kovin hidas on. Toisaalta kattelin tuossa että tuohon sais helpohkosti pumpun ja säiliön asennettua. Sitten olis sama minkä laitteen perään laittaisi :) Olis tuossa yksi pumppu joutilaana ja säiliöönkin löytyisi huohotinmallin korkki..

Tuo osui sopivasti tarjolle, ja kerrankin olin nopein! Melkeinpä sylinterin hinnalla vaihtoi omistajaa
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
MTI
Viestit: 360
Liittynyt: To Loka 03, 2013 4:52 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MTI »

Kannattaa laittaa se paluu öljypinnan alapuolelle, tyhjennysroppuun jos mahdollista. Ei ala öljyt vaahtoamaan.
dexta special
Viestit: 566
Liittynyt: Su Tammi 30, 2011 6:50 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dexta special »

roplaaja kirjoitti:hieno häksätin, kuinkas kauan kestää dexvaattorin tuotolla tuommoisen sikaporsaan isku päästä päähän?
Laskeskelin, että jos männän halkaisja olis 90mm niin voimaa ois dextan pumpulla noin 9.5 tonnia ja nopeutta noin 5cm/s tai halkaisijalla 80mm voimaa noin 7,5 tonnia ja nopeuta 6,6cm/s. Mutta millähän kierroksilla dextan pumppu antaa ilmoitetut 17,6l/min? Painettahan hyvällä pumpulla pitäis löytyä 150bar.
DexMasZet
Viestit: 7757
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Saman kokoisella männällä oma halakoja, oisko 60mm varsi. Eihän dextan hydrauliikalla kovin kaaheetta vaahtia liiku, työliike kestää noin 11sek.
Halkoessa, jos on kaunis kevät päevä ja vähä oksasta pikku pölkkyä, kierrokset ollut koneessa noin 1400rpm, syksyllä, räntäsateessa oksasia pöllejä, pikku ketutuksessa halkoessa taas se 2200rpm ja kuulo suojaimet. Ihan hyvin pellaa dextallakin, kunhan joku peli silmä touhussa on, eli suunnittelee mistä kohtaa halakijjaa parhaiten ja aloittaa reunasta, niin kuin kirveellä suunnittelloo halakasun.

Öljyjä en ole saanut dextassa vaahtoamaan, vaikka 5h kesäkelissä yhtä kyytiä tehty. Paluu toteutettu käytännön läheisesti, eli pikaliitin letkusta pois ja letku suoraan täyttö ropusta sissään. Suunnitteilla kyllä ollut laittaa pikaliitin täyttö roppuun. :wink:
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Riittänee vaihti minunki savotoille :D

Meinasin putkella jatkaa paluulinjan nestepinnan alle siihen täyttöproppuun tulevaan liittimeen. Mikäli se vaan on mahdollista Dextan repussa.
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
DexMasZet
Viestit: 7757
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Ei onnistu suoraan alaspain, joku murikka sielä tullee vastaan pittää mennä ensin jonkun matkaa etuviistoon ja sitten alaspäin.

Tapana ollut harjan varrella peräöljyjen määrää mittailla, sitä vartta pitää kääntää aina etuviistoon. En tiedä mitenkä paljon pittää taakse päin kääntää että pääsee öljyyn asti käsiksi, ei tuo harjan vars ainakkaan taivu sen vertaa. :D
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Voihan siihen sitten laittaa vaikka pätkän letkua. Vaikka luulenpa että ei tuo niin urakkakäytössä ole, että vaahto-ongelmaa olisi suuremmin :D
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Tumppi 865
Viestit: 8207
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Broadspeed kirjoitti:Voihan siihen sitten laittaa vaikka pätkän letkua. Vaikka luulenpa että ei tuo niin urakkakäytössä ole, että vaahto-ongelmaa olisi suuremmin :D
Tasauspyörästö majailee täyttötulpan alapuolella, ettei kannata letkuakaan viritellä jatkoksi.
Ainakin jos textan tuotoilla saa öljyn vaahtoamaa, niin vika jossain muualla kun tuossa paluun viimosessa pätkässä.
2xford4000
Viestit: 6518
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

ei oo mulla 4000 kaan mitään putkea ja ikinä oo vaahdonnu.. 4000 tosin joku este siel edes et ei edes kovin pitkää matkaa öljy tipu.. joo noil tuotoil ei saa öljyä vaahtoomaan ku ilmaa sekottamal sekaan tai fairyä.. tulpan tilalle vaan vapaa paluu ja siinä se..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Hyvin halakoo, eikä vaahtoile. Irrotettavat renkaat käsin siirtelyyn tuli noihin etujalaksiin ja neljään osaan pilkkova terä tekeillä. Tuohon terän kohalle vois tehdä myös vähän "pöytää", niin ei tarvis haljenneita puita maasta nostella.

Kuva
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Taas vähän eteni. Öljytikku tästä puuttuu, eli semmosta saa tarjota. Tai vinkata mistä löytyy uus.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Tänään ehti sen verran värkkään, että sai käyntiin. Kävihän se ja toimii mekaanisesti ok. Nostolaitteet ym.

Sähköistä ei toimi kuin pitkien merkkivalo :lol:

Osaako masinistit sanoa, minne nämä johdot kuuluu? Tulevat samassa nipussa akulle/maskin taakse, jonne etuvalojen johdotkin tulevat. Kaikki muut piuhat sain paikkaansa. Harmikseen mulla ei ole tämän mallin kytkentäkaaviota.

Kuva

Jotain pisteosia on vielä edellisellä omistajalla, pitää käydä noukkimassa
Kuva

https://youtu.be/0ByFIHWCca8
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
IH man
Viestit: 439
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2014 8:09 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IH man »

Veikkaan äänimerkkiä tai lasin pesulaitetta?
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Tässä on pesupumppu manuaalimalli kabiinissa. Tyyttiä ei tosiaan ole, vois olla nuo teipatut johdonpäät.

Tuossa on kuitenki nuo toiset 2 johtoa. Mikä tuo ruskea mahtaa näissä saksan natiaisissa olla, maa vai?
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
IH man
Viestit: 439
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2014 8:09 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IH man »

Johdon pää viittais maadoitus johtoon. Valojen osalta kannattaa, se sulake pesä tarkistaa. Onko siinä imusarja hehku, ja siihen johdot?
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Veikkaisin kans maajohtoa. On imusarjahehku ja siihen johto. Kaikki muut johdot kyllä löysi hienosti paikkansa, mutta nuo 4 on kysymysmerkkinä vielä.

Olikos sulla IH man 844?
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
roopenpoika
Viestit: 1529
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Ruskea johto on maajohto aina natikassa
Teipattu johto voisi olla suodatinvahti.
Kuvissa ei näy olevan ilmasuodin kiinni.
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Kyllä se filtteri on paikallaan. Nuo johdot tulee siis alkuperäsessä johtosarjassa etulampuille/akulle, että ne ei oikeen muualle yllä. Taidanpa lykätä tuon tuplaruskean miinusnapaan ja elää siinä tiedossa että tuo teipattu johdonpää on töötti :)

Kuva
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
DexMasZet
Viestit: 7757
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Broadspeed taitaa olla ammatikseen jonkin sortin asentaja?
Mistäkö näin päättelen, puhtaat kädet, älyää käyttää hanskoja. :lol:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 62 vierailijaa