RVS- lisäaineet

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

intikka533tdi96
Viestit: 715
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:11 pm
Viesti:

RVS- lisäaineet

Viesti Kirjoittaja intikka533tdi96 »

Onkos kukaan käyttäny näitä aineita? Kiinnostas tuo vaihdelaatikkoon laitettava ”korjaussarja" en saa nyt linkkiä tähänhätään ku tällä kännykällä tässä tuusaan.
Setori on ainoa rattori maalimassa, joka tulee sontatunkiolta pois sammutin päällä.
tapsa 86
Viestit: 2256
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa 86 »

Onko masinisteilla kokemuksia manuaalivaihteiston käsittelystä? Auttaako syncro vikoihin?

Olisi yksi Golf Iv, jos alkaa olemaan 2 ja 3 syncrot sen verran valmiit että jotain pitäisi tehdä. Öljyjä on kokeiltu monenlaisia ja vaihdesiirtotangot on säädöissään.
Aine maksaa Motonetissa 41,90€, riittää 3l öljytilavuuteen manuaalivaihteistossa. Jos tuosta on apua vähääkään, "korjaus" olisi aika halpa.
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
Jammu
Viestit: 22701
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jammu »

veikkaisin että syncrojen luistamisvika vain pahenee
Suomi kuuluu länsimaihin
ultimate welder
Viestit: 4191
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
Paikkakunta: 39750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ultimate welder »

Duratecin öljynhimoa on RVässällä pyritty hillitsemään, jonkinlaista apua näyttäisi olevan. Vaihdesalkkuun ei vielä sitä lisätty, mutta seuraavassa öljynvaihdossa olisi tarkoitus sitä myös öljyyn lisätä.
Ajomies
Viestit: 28106
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Kitkan vähentäminen synkronointirenkaissa ei varmasti paranna toimintaa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
tapsa 86
Viestit: 2256
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa 86 »

Ajattelen aineesta kyllä samalla tavalla kuin kommentitkin, kitka vähenee = Synkro ongelmat pahenee.
Mutta googlesta kun hakee tulee kyllä paljon päinvastaista asiakiin, aine on auttanut rusahteleviin vaihteisiin ja vastaaviin kytkentä ongelmiin.
Kitkaahan tuo ei suoranaisesti vähennä vaan joku pinnoite tuolla pitäisi muodostua pintoihin joissa on suuri kitka/rajavoitelutilanne, jossain myös mainittiin aineen tartuvan pelkästään rauta-metalleihin, silloinhan sen ei pitäisi vaikuttaa mitenkään synkronoinnin toimintaan, muuten kuin keventämällä osien liikuttelua vaihteen vaihdossa?

Aineen valmistaja/markkinoija lupaa kyllä mitä tahansa tuosta, mikä ei sinällään yllätys ole.
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
Alfons
Viestit: 1317
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:27 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfons »

Aloittajaa ei kirjoitteluni taida auttaa...

Ostin kokeeksi vanhan punaisen valmetin (vm.59) voimansiirtoon ko. ainetta.
Huuhtelin perän/vaihteiston ja laitoin uudet öljyt+ko. tuotetta riittävästi.
Myös alennusvaihteisiin uudet öljyt ja rvs.

Koneella tuon jälkeen arviolta 50-80 h. Maantielläkin noin 130km, joten hiukan on ainakin aineet sekaantuneet...

Oletin valmetin olevan oivallinen kohde ääntensä takia... No vielä en ole havainnut mitään muutosta. Jos jotakin on tapahtunut, niin en ole sitä huomannut. Voihan olla että seuraava samanlainen ajomäärä jotakin tekee, mutta epäilen suuresti.


Tiedostin kokeilun aloittaessani tämän riskin. No kesällä aloitellaan äänten minimointi alennusvaihteiden laakeroinnilla... ja jatketaan joskus lisää...
Jiitek
Viestit: 5871
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Missähän palstalla oli juttua niittosilppurin kulmavaihteen korjauksesta? Oli kyllä aika vakuuttavaa jälkeä. Ja kuten myös se Ovakon hammasrataskorjaus.
audiq
Viestit: 1239
Liittynyt: La Touko 24, 2014 7:28 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audiq »

Siinä pintaa.
Viimeksi muokannut audiq, Ke Huhti 20, 2016 1:40 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tapsa 86
Viestit: 2256
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa 86 »

Laitoin vaihteistoon Rvs-lisäaineen, vaikka vähän epäilyttikin onko tuosta apua. Auttoi merkittävästi synkrojen toimivuutta, myös vaihteiston äänet hiljenivät vähäsen. Aiemmin 1 ei mennyt olleenkaan vauhdista vaikka kuinka survoi, samoin 2 ja 3 oli houkuteltava päälle, tosin ei sen 1 tarvikkaan mennä vauhdista mutta kuvaa muutosta.
Ajettu tuolla nyt ei ole vielä kuin se ohjeellinen 1h, jonka aikana kaikkia vaihteita ja ajotilnteita tuli käytettyä. Lisäksi aamulla 25km työmatka, jossa nyt liikkeelle lähdössä huomasi selkeimmän eron. Kylmänä 3 ==> 2 ja 4 ==> 3 ei mennyt normaalista, vaati kytkintä ja välikaasua, lämpöisenä meni mutta voimaa vaati reilusti.

Ostin T5 pakkkauksen joka on tarkoitettu 3-5L öljytilavuuteen, käytin tuosta puolet ja loput oli tarkoitus laittaa Octaviaan, mutta taidan laittaa sen vielä vähän ajan kuluttua Golffiin jos sillä saisi äänet pois.

Ensivaikutelma on todella hyvä, päivittelen tilannetta kun kilometrejä tulee lisää.

Jos joku epäilee että öljyt väärät, "kaikkea" on kokeiltu myös sitä kaiken parantavaa Redlineä, nyt öljynä Castrol 75W-90 GL-3/4, jonka pienempi ep-ainemäärä paransi jo muutenkin toimivuutta.
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
karitsa
Viestit: 2022
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 9:41 am
Paikkakunta: Aitoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karitsa »

Se aine auttaa hyvin juuri synkroonien toimintaan.Scanian laatikoissa sitä on käytetty kun meinaa rusahdella.Sitkasteet kuluneilla synkrooneilla laittavat lootan romut paremmin valmiiksi pyörimään kun tällää toisen vaihteen päälle.
Jammu
Viestit: 22701
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jammu »

tapsa 86 kirjoitti:..., nyt öljynä Castrol 75W-90 GL-3/4, jonka pienempi ep-ainemäärä paransi jo muutenkin toimivuutta.
Tuossa kyllä lievä ristiriita RVS:n kanssa

Mutta muuten volkkarissa itse ainakin havainnut Castrolin lootaöljyn hyväksi, monia merkkiä ei ole kokeiltu mutta ainakin mobilin voittaa
Suomi kuuluu länsimaihin
sata10
Viestit: 1543
Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sata10 »

intikka533tdi96
Viestit: 715
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:11 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja intikka533tdi96 »

ite pistin rvs:sää avensis verson käsivaihteistoon n. vuosi sitten kun piti vähän ääntä. ei poistanut ääntä mutta ei ole pahentunutkaan. tiiä sitten.
Setori on ainoa rattori maalimassa, joka tulee sontatunkiolta pois sammutin päällä.
tapsa 86
Viestit: 2256
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa 86 »

Jammu kirjoitti:
tapsa 86 kirjoitti:..., nyt öljynä Castrol 75W-90 GL-3/4, jonka pienempi ep-ainemäärä paransi jo muutenkin toimivuutta.
Tuossa kyllä lievä ristiriita RVS:n kanssa

Mutta muuten volkkarissa itse ainakin havainnut Castrolin lootaöljyn hyväksi, monia merkkiä ei ole kokeiltu mutta ainakin mobilin voittaa
En nyt kyllä ymmärtänyt mikä ristiriita?
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
Jiitek
Viestit: 5871
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

No jos ajattelee synkrojen toimintaperiaatetta vrt. RVS:n myyntipuheet niin onhan siinä ristiriita.
tapsa 86
Viestit: 2256
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa 86 »

Jiitek kirjoitti:No jos ajattelee synkrojen toimintaperiaatetta vrt. RVS:n myyntipuheet niin onhan siinä ristiriita.
Niin onhan siinä ristiriita, jos kitka vähenee niin synkroissa se lisääntyisikin.

Entä jos käykin niin että RVS "pinnoittaa" pintoja, joissa on kitkaa sekä liukumista, tällöinhän välys pienenee, josta seuraa se että synkrot ylettyisivät paremmin kiinni ja ne toimisivat paremmin?
En tiedä voiko noin tapahtua ja paljonko RVS pystyy kasvattamaan pintaa?
Ja mihin RVS kitkan vähentäminen perustuu, parantuneeseen pinnanlaatuun, josta seurauksena pienempi kitka?

Voisihan ainetta markkinoivalta kysyä mihin perustuu synkroinnin toiminnan parantuminen.
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
tapsa 86
Viestit: 2256
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Re: RVS- lisäaineet

Viesti Kirjoittaja tapsa 86 »

Otetaas tilanne päivitys. Tuohon nelos golfiin tuli koneeseenkin tehtyä Rvs käsittely tuon vaihteisto käsittelyn jälkeen ja hyvältä sekin vaikuttaa edelleen. Öljynkulutus puolittui ja öljykorkista näkyvä huohotus hävisi, kone myös tuntuu pirteämmältä. Molemmat käsittelyt vaikuttaa edelleen.
Tein tuolloin samat käsittelyt myös Octavia 2 1.9tdi tekniikalla olevaan ja siinä isoin ero tuntuu vaihteiden toimivuudessa sekä turbon hiljeni kylmänä kuuluneesta uljelluksesta, tuon jälkeen ajettu noin 40tkm.
Omien kokemusten perusteella toimiva aine.
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: RVS- lisäaineet

Viesti Kirjoittaja epe2 »

ääni tuolle rvs vaihteisto lisäaineelle,hiljensi rallatusta laatikosta ja teki vaihteet helpommin kytkeytyviksi,kokeilin yli 600tkm ajettuun,hyvä aine
tuplamutteri
Viestit: 424
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 2:57 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: RVS- lisäaineet

Viesti Kirjoittaja tuplamutteri »

Mä toin Latviasta xado- merkkistä ilmeisen vastaavaan tapaan toimivaa ainetta. Vaihteistoon tarkoitettua, laitoin sen 2,2 diesel Nissanin laatikkoon. Noi on ilmeisesti sellaisia jotka vaatii laakerointia joskus. Nyt on menty sen jälkeen 115t, yhteensä 265t, mitään en ole huomannut, hyvin toimii edelleen.
Fiat 640 DT3
Ford 17m 1969
Kaikenlaista rakentelua
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Semrush [Bot], Silverhawk ja 44 vierailijaa