RVS- lisäaineet
-
- Viestit: 715
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:11 pm
- Viesti:
RVS- lisäaineet
Onkos kukaan käyttäny näitä aineita? Kiinnostas tuo vaihdelaatikkoon laitettava ”korjaussarja" en saa nyt linkkiä tähänhätään ku tällä kännykällä tässä tuusaan.
Setori on ainoa rattori maalimassa, joka tulee sontatunkiolta pois sammutin päällä.
-
- Viestit: 2256
- Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
- Paikkakunta: Tervakoski
- Viesti:
Onko masinisteilla kokemuksia manuaalivaihteiston käsittelystä? Auttaako syncro vikoihin?
Olisi yksi Golf Iv, jos alkaa olemaan 2 ja 3 syncrot sen verran valmiit että jotain pitäisi tehdä. Öljyjä on kokeiltu monenlaisia ja vaihdesiirtotangot on säädöissään.
Aine maksaa Motonetissa 41,90€, riittää 3l öljytilavuuteen manuaalivaihteistossa. Jos tuosta on apua vähääkään, "korjaus" olisi aika halpa.
Olisi yksi Golf Iv, jos alkaa olemaan 2 ja 3 syncrot sen verran valmiit että jotain pitäisi tehdä. Öljyjä on kokeiltu monenlaisia ja vaihdesiirtotangot on säädöissään.
Aine maksaa Motonetissa 41,90€, riittää 3l öljytilavuuteen manuaalivaihteistossa. Jos tuosta on apua vähääkään, "korjaus" olisi aika halpa.
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
-
- Viestit: 22701
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
-
- Viestit: 4191
- Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
- Paikkakunta: 39750
- Viesti:
-
- Viestit: 28106
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Kitkan vähentäminen synkronointirenkaissa ei varmasti paranna toimintaa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 2256
- Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
- Paikkakunta: Tervakoski
- Viesti:
Ajattelen aineesta kyllä samalla tavalla kuin kommentitkin, kitka vähenee = Synkro ongelmat pahenee.
Mutta googlesta kun hakee tulee kyllä paljon päinvastaista asiakiin, aine on auttanut rusahteleviin vaihteisiin ja vastaaviin kytkentä ongelmiin.
Kitkaahan tuo ei suoranaisesti vähennä vaan joku pinnoite tuolla pitäisi muodostua pintoihin joissa on suuri kitka/rajavoitelutilanne, jossain myös mainittiin aineen tartuvan pelkästään rauta-metalleihin, silloinhan sen ei pitäisi vaikuttaa mitenkään synkronoinnin toimintaan, muuten kuin keventämällä osien liikuttelua vaihteen vaihdossa?
Aineen valmistaja/markkinoija lupaa kyllä mitä tahansa tuosta, mikä ei sinällään yllätys ole.
Mutta googlesta kun hakee tulee kyllä paljon päinvastaista asiakiin, aine on auttanut rusahteleviin vaihteisiin ja vastaaviin kytkentä ongelmiin.
Kitkaahan tuo ei suoranaisesti vähennä vaan joku pinnoite tuolla pitäisi muodostua pintoihin joissa on suuri kitka/rajavoitelutilanne, jossain myös mainittiin aineen tartuvan pelkästään rauta-metalleihin, silloinhan sen ei pitäisi vaikuttaa mitenkään synkronoinnin toimintaan, muuten kuin keventämällä osien liikuttelua vaihteen vaihdossa?
Aineen valmistaja/markkinoija lupaa kyllä mitä tahansa tuosta, mikä ei sinällään yllätys ole.
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
-
- Viestit: 1317
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:27 am
- Viesti:
Aloittajaa ei kirjoitteluni taida auttaa...
Ostin kokeeksi vanhan punaisen valmetin (vm.59) voimansiirtoon ko. ainetta.
Huuhtelin perän/vaihteiston ja laitoin uudet öljyt+ko. tuotetta riittävästi.
Myös alennusvaihteisiin uudet öljyt ja rvs.
Koneella tuon jälkeen arviolta 50-80 h. Maantielläkin noin 130km, joten hiukan on ainakin aineet sekaantuneet...
Oletin valmetin olevan oivallinen kohde ääntensä takia... No vielä en ole havainnut mitään muutosta. Jos jotakin on tapahtunut, niin en ole sitä huomannut. Voihan olla että seuraava samanlainen ajomäärä jotakin tekee, mutta epäilen suuresti.
Tiedostin kokeilun aloittaessani tämän riskin. No kesällä aloitellaan äänten minimointi alennusvaihteiden laakeroinnilla... ja jatketaan joskus lisää...
Ostin kokeeksi vanhan punaisen valmetin (vm.59) voimansiirtoon ko. ainetta.
Huuhtelin perän/vaihteiston ja laitoin uudet öljyt+ko. tuotetta riittävästi.
Myös alennusvaihteisiin uudet öljyt ja rvs.
Koneella tuon jälkeen arviolta 50-80 h. Maantielläkin noin 130km, joten hiukan on ainakin aineet sekaantuneet...
Oletin valmetin olevan oivallinen kohde ääntensä takia... No vielä en ole havainnut mitään muutosta. Jos jotakin on tapahtunut, niin en ole sitä huomannut. Voihan olla että seuraava samanlainen ajomäärä jotakin tekee, mutta epäilen suuresti.
Tiedostin kokeilun aloittaessani tämän riskin. No kesällä aloitellaan äänten minimointi alennusvaihteiden laakeroinnilla... ja jatketaan joskus lisää...
-
- Viestit: 5871
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1239
- Liittynyt: La Touko 24, 2014 7:28 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2256
- Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
- Paikkakunta: Tervakoski
- Viesti:
Laitoin vaihteistoon Rvs-lisäaineen, vaikka vähän epäilyttikin onko tuosta apua. Auttoi merkittävästi synkrojen toimivuutta, myös vaihteiston äänet hiljenivät vähäsen. Aiemmin 1 ei mennyt olleenkaan vauhdista vaikka kuinka survoi, samoin 2 ja 3 oli houkuteltava päälle, tosin ei sen 1 tarvikkaan mennä vauhdista mutta kuvaa muutosta.
Ajettu tuolla nyt ei ole vielä kuin se ohjeellinen 1h, jonka aikana kaikkia vaihteita ja ajotilnteita tuli käytettyä. Lisäksi aamulla 25km työmatka, jossa nyt liikkeelle lähdössä huomasi selkeimmän eron. Kylmänä 3 ==> 2 ja 4 ==> 3 ei mennyt normaalista, vaati kytkintä ja välikaasua, lämpöisenä meni mutta voimaa vaati reilusti.
Ostin T5 pakkkauksen joka on tarkoitettu 3-5L öljytilavuuteen, käytin tuosta puolet ja loput oli tarkoitus laittaa Octaviaan, mutta taidan laittaa sen vielä vähän ajan kuluttua Golffiin jos sillä saisi äänet pois.
Ensivaikutelma on todella hyvä, päivittelen tilannetta kun kilometrejä tulee lisää.
Jos joku epäilee että öljyt väärät, "kaikkea" on kokeiltu myös sitä kaiken parantavaa Redlineä, nyt öljynä Castrol 75W-90 GL-3/4, jonka pienempi ep-ainemäärä paransi jo muutenkin toimivuutta.
Ajettu tuolla nyt ei ole vielä kuin se ohjeellinen 1h, jonka aikana kaikkia vaihteita ja ajotilnteita tuli käytettyä. Lisäksi aamulla 25km työmatka, jossa nyt liikkeelle lähdössä huomasi selkeimmän eron. Kylmänä 3 ==> 2 ja 4 ==> 3 ei mennyt normaalista, vaati kytkintä ja välikaasua, lämpöisenä meni mutta voimaa vaati reilusti.
Ostin T5 pakkkauksen joka on tarkoitettu 3-5L öljytilavuuteen, käytin tuosta puolet ja loput oli tarkoitus laittaa Octaviaan, mutta taidan laittaa sen vielä vähän ajan kuluttua Golffiin jos sillä saisi äänet pois.
Ensivaikutelma on todella hyvä, päivittelen tilannetta kun kilometrejä tulee lisää.
Jos joku epäilee että öljyt väärät, "kaikkea" on kokeiltu myös sitä kaiken parantavaa Redlineä, nyt öljynä Castrol 75W-90 GL-3/4, jonka pienempi ep-ainemäärä paransi jo muutenkin toimivuutta.
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
-
- Viestit: 2022
- Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 9:41 am
- Paikkakunta: Aitoo
- Viesti:
-
- Viestit: 22701
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Tuossa kyllä lievä ristiriita RVS:n kanssatapsa 86 kirjoitti:..., nyt öljynä Castrol 75W-90 GL-3/4, jonka pienempi ep-ainemäärä paransi jo muutenkin toimivuutta.
Mutta muuten volkkarissa itse ainakin havainnut Castrolin lootaöljyn hyväksi, monia merkkiä ei ole kokeiltu mutta ainakin mobilin voittaa
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 1543
- Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
- Viesti:
-
- Viestit: 715
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:11 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2256
- Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
- Paikkakunta: Tervakoski
- Viesti:
En nyt kyllä ymmärtänyt mikä ristiriita?Jammu kirjoitti:Tuossa kyllä lievä ristiriita RVS:n kanssatapsa 86 kirjoitti:..., nyt öljynä Castrol 75W-90 GL-3/4, jonka pienempi ep-ainemäärä paransi jo muutenkin toimivuutta.
Mutta muuten volkkarissa itse ainakin havainnut Castrolin lootaöljyn hyväksi, monia merkkiä ei ole kokeiltu mutta ainakin mobilin voittaa
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
-
- Viestit: 5871
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 2256
- Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
- Paikkakunta: Tervakoski
- Viesti:
Niin onhan siinä ristiriita, jos kitka vähenee niin synkroissa se lisääntyisikin.Jiitek kirjoitti:No jos ajattelee synkrojen toimintaperiaatetta vrt. RVS:n myyntipuheet niin onhan siinä ristiriita.
Entä jos käykin niin että RVS "pinnoittaa" pintoja, joissa on kitkaa sekä liukumista, tällöinhän välys pienenee, josta seuraa se että synkrot ylettyisivät paremmin kiinni ja ne toimisivat paremmin?
En tiedä voiko noin tapahtua ja paljonko RVS pystyy kasvattamaan pintaa?
Ja mihin RVS kitkan vähentäminen perustuu, parantuneeseen pinnanlaatuun, josta seurauksena pienempi kitka?
Voisihan ainetta markkinoivalta kysyä mihin perustuu synkroinnin toiminnan parantuminen.
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
-
- Viestit: 2256
- Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
- Paikkakunta: Tervakoski
- Viesti:
Re: RVS- lisäaineet
Otetaas tilanne päivitys. Tuohon nelos golfiin tuli koneeseenkin tehtyä Rvs käsittely tuon vaihteisto käsittelyn jälkeen ja hyvältä sekin vaikuttaa edelleen. Öljynkulutus puolittui ja öljykorkista näkyvä huohotus hävisi, kone myös tuntuu pirteämmältä. Molemmat käsittelyt vaikuttaa edelleen.
Tein tuolloin samat käsittelyt myös Octavia 2 1.9tdi tekniikalla olevaan ja siinä isoin ero tuntuu vaihteiden toimivuudessa sekä turbon hiljeni kylmänä kuuluneesta uljelluksesta, tuon jälkeen ajettu noin 40tkm.
Omien kokemusten perusteella toimiva aine.
Tein tuolloin samat käsittelyt myös Octavia 2 1.9tdi tekniikalla olevaan ja siinä isoin ero tuntuu vaihteiden toimivuudessa sekä turbon hiljeni kylmänä kuuluneesta uljelluksesta, tuon jälkeen ajettu noin 40tkm.
Omien kokemusten perusteella toimiva aine.
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
-
- Viestit: 1797
- Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
- Viesti:
Re: RVS- lisäaineet
ääni tuolle rvs vaihteisto lisäaineelle,hiljensi rallatusta laatikosta ja teki vaihteet helpommin kytkeytyviksi,kokeilin yli 600tkm ajettuun,hyvä aine
-
- Viestit: 424
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 2:57 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: RVS- lisäaineet
Mä toin Latviasta xado- merkkistä ilmeisen vastaavaan tapaan toimivaa ainetta. Vaihteistoon tarkoitettua, laitoin sen 2,2 diesel Nissanin laatikkoon. Noi on ilmeisesti sellaisia jotka vaatii laakerointia joskus. Nyt on menty sen jälkeen 115t, yhteensä 265t, mitään en ole huomannut, hyvin toimii edelleen.
Fiat 640 DT3
Ford 17m 1969
Kaikenlaista rakentelua
Ford 17m 1969
Kaikenlaista rakentelua
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Semrush [Bot], Silverhawk ja 44 vierailijaa