Ford 5000 työntää öljyä putkeen
-
- Viestit: 2286
- Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 10:09 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: Ke Helmi 01, 2006 5:42 pm
- Paikkakunta: Paltamo
- Viesti:
Kansi on IKH:n vaihtokansi, joten en ole keskustellut koneistajan kanssa. Päällepäinhän se on uuden näköinen. Ilmeisesti Fordin kannessa nuo venttiilivarsien välykset ovat jo uutena vähän holommat.
Termostaatti on uusi ja lämmöt nousevat normaaliin ja ylikin melko pian klapin teossakin. Pitiköhän Fordin mittaristossa olla jännitteen säätäjä mittareille? Nyt polttoaine ja lämpömittari näyttävät vähän yläkanttiin. Ilmanputsari on tarkastettu keväällä, mutta sen olen ajatellut vielä tarkastaa uudelleen. Huohotinputken pukkasin rassilla läpi ja ei ollut tukkoja.
Öljynkulutus ei ehkä ole lisääntynyt kannen vaihdossa, mutta ennen öljy tuli tiivisteen välistä, nyt pakoputkesta. Lisäämään joutuu muutaman tunnin välein.
Termostaatti on uusi ja lämmöt nousevat normaaliin ja ylikin melko pian klapin teossakin. Pitiköhän Fordin mittaristossa olla jännitteen säätäjä mittareille? Nyt polttoaine ja lämpömittari näyttävät vähän yläkanttiin. Ilmanputsari on tarkastettu keväällä, mutta sen olen ajatellut vielä tarkastaa uudelleen. Huohotinputken pukkasin rassilla läpi ja ei ollut tukkoja.
Öljynkulutus ei ehkä ole lisääntynyt kannen vaihdossa, mutta ennen öljy tuli tiivisteen välistä, nyt pakoputkesta. Lisäämään joutuu muutaman tunnin välein.
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ma Helmi 14, 2011 11:19 am
- Paikkakunta: tervajoki
- Viesti:
fordin öljy vuoto
omasss :77 mallin 6700 öljyä valui pakosarjan tiivisteistä, vain pitempi aikaisella tyhjäkäynnillä/pienilläkierroksilla, venttili varsien kumit falskaa.
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: To Maalis 08, 2018 5:59 pm
- Viesti:
Re: Ford 5000 työntää öljyä putkeen
Iltaa.
Olisi vastaavan laisia ongelmia tuossa riukuvammas-foordissa. Eli öljyä lykkää pakoputkesta pihalle, kone käy ihan nätisti, käynnistyy hyvin ja tuntuisi olevan vielä voimaakin. Öljyä näyttää kuluvan ja savuttaa.Pakosarja oli irti ja siellä oli sellainen miehekäs öljypiki möhnä, ja venttiilin varsi oli nopeasti katsottuna öljyinen.
Niin voisiko olla venttiilivarren kumit? Ja saako niitä vaihdettua ilman että ottaa kannen irti? Juu tiedän että järkevintä olisi ottaa kansi pois ja kattoo mitä muuta löytyy, mutta laiskana täytyy kysellä jos olisi helpompaa konstia
Olisi vastaavan laisia ongelmia tuossa riukuvammas-foordissa. Eli öljyä lykkää pakoputkesta pihalle, kone käy ihan nätisti, käynnistyy hyvin ja tuntuisi olevan vielä voimaakin. Öljyä näyttää kuluvan ja savuttaa.Pakosarja oli irti ja siellä oli sellainen miehekäs öljypiki möhnä, ja venttiilin varsi oli nopeasti katsottuna öljyinen.
Niin voisiko olla venttiilivarren kumit? Ja saako niitä vaihdettua ilman että ottaa kannen irti? Juu tiedän että järkevintä olisi ottaa kansi pois ja kattoo mitä muuta löytyy, mutta laiskana täytyy kysellä jos olisi helpompaa konstia
- jake55
- Viestit: 963
- Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 8:15 pm
- Paikkakunta: Syrän Häme
- Viesti:
Re: Ford 5000 työntää öljyä putkeen
Konetta ei ole kuormitettu pitkiin aikoihin, siitä tuo öljyn pakosarjaan työntäminen johtuu. Yleistä näissä vanhoissa kaivureissa, käyt heittään kunnon maantie lenkin niin kone puhdistuu.
Fordson Super Major -60
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: To Maalis 08, 2018 5:59 pm
- Viesti:
Re: Ford 5000 työntää öljyä putkeen
Juu, sitä mietin itsekin, vaan vähän sellainen laitos tuo riuku että sillä ei oikein mitään kauheen suurta maantielenkkiä heitetä Ohjaus mallia kamikaze ja meno melko reteetä, kun keula reilun metrin irti maanpinnasta
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: To Maalis 08, 2018 5:59 pm
- Viesti:
Re: Ford 5000 työntää öljyä putkeen
Olikos muuten nämä alkupään viistonniset niitä, missä pytyt porattu suoraan lohkoon? Toi foordi on tietääkseni vm.65 Ja tuskin tuo kone ensimmäistä kertaa olis auki kun vanha mettäojilla ollu masiina ihme laitteita kun ei 50 vuotta kestä avaamatta.....
-
- Viestit: 15652
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Ford 5000 työntää öljyä putkeen
Ford lohko suoraan porattuna on oletus Fordeissa varmaan neljännesvuosisadan ajan. Vain virheidenkorjaukset ja peruskorjauskunnostukset on tehty kuivaputkittamalla, eikä välttämättä aina.
-SS-
-SS-
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa