Sivu 1/2

MF 165 vaihdelaatikko

Lähetetty: Pe Heinä 13, 2012 10:43 pm
Kirjoittaja Fuji
Pitäisi irroittaa vaihdelaatikko, mitä toimenpiteitä pitää tehdä ennenkuin irroittaa ruuvit siitä vaihdekeppien takaa?
Ilmeisesti kuvassa näkyvä hydrauliputki pitää katkaista?

Kuva
(Kuva on Shyden sivuilta linkitetty)

Lähetetty: Pe Heinä 13, 2012 11:37 pm
Kirjoittaja MP
Jep,takimmaisesta liittimestä.Miksi avaat?

Lähetetty: La Heinä 14, 2012 8:25 am
Kirjoittaja Fuji
Otan tämän laatikon ja mp-pumpun ja laitan toiseen traktoriin,jossa mp ei toimi. Liekkö mp-pakan levyjen vaihto hankala operaatio? Kannattaako pumppuun laittaa korjaussarja varmuuden vuoksi? Tässä traktorissa oli ihan toimiva mp n. 20 vuotta sitten, kun se tietyistä syistä jäi parkkiin pressun alle.

Lähetetty: La Heinä 14, 2012 6:23 pm
Kirjoittaja se.pienitalli
Minkä kuntoinen se pressun alla ollut Mf oli? Saiko sen käymään lyhyeksikin aikaa?
Eli voiko sen vaihteiston ja nostolaitteen toimimisen koittaa?

Onko tuo avattu vaihteisto seisoneesta traktorista? Eli onko Mf purku on jo alussa?

Toimivan moottorin ja ehjien renkaiden vaihtaminen seisoneeseen koneeseen olis helpoin homma,
jos takapää on käyttökelpoinen.

Lähetetty: La Heinä 14, 2012 8:38 pm
Kirjoittaja Fuji
Siitä pressun alla olleesta traktorista on takapää poikki. Moottori kunnostetaan ja vaihdelaatikko otetaan myös ja mp-pumppu.

Takapää on tämän näköinen.
Kuva

Multipowerin pumppu vielä paikoillaan.
Kuva

Vaihdelaatikko irroitettuna.
Kuva

Lähetetty: La Heinä 14, 2012 10:10 pm
Kirjoittaja vaniljacreme
miten takapää voi ratketa tuolla tavalla? :shock:

Lähetetty: Su Heinä 15, 2012 12:45 am
Kirjoittaja jarsi
Mp pumppuun ei kylläkään ole minkäälaisia korjaus-sarjoja ,, ja seuraavaksi on vain hyvä tietää että pika vaihteissa on kitkalevyt aina loppuun ajetut jopa niin loppuun että pitää se päätykiekkokin vaihtaa ja se maksaa hieman enempi kuin MP-pakan kitka levyt koska niitä ei saakaan mistä vaan.
Kirstun vaihto on nopein korjaus,,
Vihjeenä : Käy toki mittaamassa paineet molemmista MP pumpuista hyd.liikkeissä on liittimet sekä mittarit ja se käyttää nopeesti, niin että ett suotta töitä tee niinkuin monta kertaa tulee tehtyä.

Lähetetty: Su Heinä 15, 2012 12:22 pm
Kirjoittaja tapsa
Jos laatikon ottaa kokonaan irti, niin ei multipower-pakan levyjen uusiminen hirmuisen iso homma ole. Levyjä saa kohtuuhintaan ainakin LH-osalta. Pumppuun sai korjaussarjoja noin 4 v sitten, mutta tuskin enää. Tiivistesarjoja kyllä saa. Pumppukaan ei ole kauhean kallis jos traktori tulee hyötykäyttöön, harrastetraktoriin melko kallis.

Lähetetty: Su Heinä 15, 2012 8:23 pm
Kirjoittaja Fuji
Vaihdelaatikon purkaminen kävi yllättävän helposti. Luulin, että laakerit olisivat tiukemmassa, mutta nehän lähtikin ilman voimatoimia.
Pakka näyttää tältä, kitkalevyt eivät ole pahemmin kuluneet.
Kuva

Lähetetty: Su Heinä 15, 2012 10:51 pm
Kirjoittaja hydromasteri
yllättävän hyvässä kunnossa näkyis olevan vaihelaatikko ja kitkalevyt ! :D

Lähetetty: Ma Heinä 16, 2012 9:00 am
Kirjoittaja MOP
Arvaus/veikkaus: Vaihdelaatikokko on särkynyt noin pahasti, kun tasauspyörästön lukko on juuttunut päälle, ja väkisin jarruilla käännetty. Näin on joskus käynyt.

Lähetetty: Ma Heinä 16, 2012 9:42 am
Kirjoittaja se.pienitalli
Fuji
Kertoisitko "uteliaille" mikä on rikkonut Mf peräkotelon?

Miulle tuli mieleen kolari, eli joku on törmännyt traktorin takapyörään.

Lähetetty: Ma Heinä 16, 2012 9:56 pm
Kirjoittaja Ajomies
Yksi tuttu oli hankkinut 165 fergun joka katkennut suunilleen samalla lailla, ja oli kuulemma jollain isolla levyllä puskiessä antanut periksi.
Ainakin vauhtia pitää olla kun omilla ferguilla olen katkonut vetovarret, ja on pompanneet etupyörät yli metrin korkeuteen, mutta ei noin huonosti sentään ole käynnyt.....onneksi.

Lähetetty: Ma Heinä 16, 2012 11:35 pm
Kirjoittaja Fuji
Itse en ollut puikoissa, mutta muistaakseni tuossa oli nuo kannen pultit etupäästä jääneet jostain syystä hieman löysälle tai löystyneet. Kiveä kiskoessa oli sitten ratkennut pultin kohdalta alaspäin. Jälkeenpäin tutkiessa oli havaittavissa aiemmin tullutta hiusmurtumaa tuossa pultin kohdalla.

Lähetetty: Ti Heinä 17, 2012 8:05 am
Kirjoittaja tapsa
Itse tein 175:een multipower rempan. Luisti matalilla kierroksilla. Se oli vanhempaa mallia ja pumppu olisi maksanut puolitoistatuhatta, joten vaihdoin vain tiivisteet.( Siihen pumppuun sai vielä muutama vuosi sitten korjaussatsin, mutta ei enää. Se oli kyllä luettelossa edelleen). Kitkalevyissä oli kaikissa pintaa jäljellä vaikka oli luistanut jo muutamana kesänä. Vaihdoin kaikki tiivisteet ja kitkalevyt. Hyvin ottaa. Pienilläkin kierroksillä nykäisee vaihtaessa. ja taas selvitään muutama vuosi

Lähetetty: Pe Elo 03, 2012 10:42 pm
Kirjoittaja Fuji
Tunnistaako joku kuvan prikan, sisähalkaisija 4,5 senttiä?
Mf 165 MP traktorista se on jostain, epäilen vaihdelaatikkoa. Olen yrittänyt etsiä osaa räjäytyskuvista, muttei ole sattunut silmään.
Kuva

Lähetetty: Pe Elo 03, 2012 11:26 pm
Kirjoittaja MFV8
Keväällä oli yksi 165 MP loota auki, en varmaksi muista mutta olisko tuo ollut MP:n nopean ja hitaan rattaan välinen päittäislaakeri kytkinakselilla, osa nro. 186567M1

Lähetetty: Pe Joulu 07, 2012 12:30 pm
Kirjoittaja Satasarjalainen
tapsa kirjoitti:Itse tein 175:een multipower rempan. Luisti matalilla kierroksilla. Se oli vanhempaa mallia ja pumppu olisi maksanut puolitoistatuhatta, joten vaihdoin vain tiivisteet.( Siihen pumppuun sai vielä muutama vuosi sitten korjaussatsin, mutta ei enää. Se oli kyllä luettelossa edelleen). Kitkalevyissä oli kaikissa pintaa jäljellä vaikka oli luistanut jo muutamana kesänä. Vaihdoin kaikki tiivisteet ja kitkalevyt. Hyvin ottaa. Pienilläkin kierroksillä nykäisee vaihtaessa. ja taas selvitään muutama vuosi
Minulla on uudemman mallinen (tämän viestiketjun kuvassa vanhan mallinen?) Multi-Power-pumppu ylimääräisenä. Kunnosta ei tiedä, käsin pyörittäessä vaikuttaa tiiviiltä. Oli kiinni purkaamolta hankkimassani välityspyörästössä, jota tarvitsin kun asensin vakiovaihteiseen 165S Massikkaan suurtehopumpun.

Lähetetty: Pe Joulu 07, 2012 4:11 pm
Kirjoittaja hankkijamies
Kertokaapas mikä tuo asteikko tuossa öljyn mittatikun reiassa on kiinni?
Kun en ole tuollasen nähny ku ohjekirjassa.

Lähetetty: Pe Joulu 07, 2012 6:39 pm
Kirjoittaja Fuji
Se on työntövarsitunnustelun herkkyyden säätövipu.