160 km paljon vai vähän major + hydro masterille?
-
- Viestit: 7757
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Tulipaha mieleen että jossain täälä tai muualla oli tarina miehestä joka oli ostanut muistaakseni valmetin ja vieny sen ajamalla kottiisa. ja murhetta ol riittäny. Voisikos joku sen ehtiä kun ite en mistään löövä?
Mutta en suosittele tuota 160km matkaa majorilla jossa on kaivuu systeemitkin ajamaan.
35 massikallakin 35km on nippa nappa ajaako.
Mutta en suosittele tuota 160km matkaa majorilla jossa on kaivuu systeemitkin ajamaan.
35 massikallakin 35km on nippa nappa ajaako.
-
- Viestit: 239
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:25 pm
- Paikkakunta: Rääkkylä
- Viesti:
Hurja on kyllä matka tuollaiselle yhdistelmälle. Ite ostin aikoinaa Valmet 500 kopillisen traktorin ja ajelin syksyllä sitten kotio. Matkaa kertyi 105 km mutta piti silti tehdä yksi yöpysähdys. Senverran jyryyttämistä tuo ajo on. Velipoika sattuu asumaan juuri puolivälissä niin jatkoin sitten matkaa seuraavana päivänä. Ensimmäinen testiajo oli eka traktorini Valmet 702 S. Sen ajoin Kiteeltä Rääkkylään kesällä. Matkaa kertyi 50 km. Lämmintä oli 28 celsiusta niin kyllähän se kesti, ei kiehunut nesteet eikä kaikki öljytkään valuneet ulos. Etupään stefa tiputti sitten kotona mutta laittelin sen sitten myöhemmin kuntoon. Myyjä antoi silloin takuun että kotiin kestää ajaa ja kestihän se.
-
- Viestit: 243
- Liittynyt: Ti Helmi 20, 2007 9:06 pm
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
Eihän tuo matka ole traktorille oikeastaan vielä mikään, jos kone on kunnossa.
Itse hain puimurin Kotkasta Seinäjoelle Ford 5610:llä ja lavettilla. Aikaa meni menomatkaan n. 12h ja paluumatkaan n. 13h. Yövyin Leohotellissa Myllykoskella. Matkaa tuli yht. n.750km.
Puimurin tuonti olisi silloin maksanut n.1000€, polttoöljyä paloi n.200l.
Itse hain puimurin Kotkasta Seinäjoelle Ford 5610:llä ja lavettilla. Aikaa meni menomatkaan n. 12h ja paluumatkaan n. 13h. Yövyin Leohotellissa Myllykoskella. Matkaa tuli yht. n.750km.
Puimurin tuonti olisi silloin maksanut n.1000€, polttoöljyä paloi n.200l.
-
- Viestit: 12985
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Kyllä itsekin tulee ajeltua aika säännöllisesti 40 km ja takaisin samana päivänä hommien jälkeen Ford 5600:sella. Kyllä sen rupeaman jälkeen tietää istuneensa koneen kyydissä, vaikka ainakin oma Voortti on todella hyvä ajaa tiellä.. Mitä se on Majorilla ilman ikkunoita ja kaivurin kanssa, paljon hitaammalla vauhdilla vielä, voin vain kuvitella.
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma Kesä 25, 2012 2:35 pm
- Paikkakunta: Rymättylä
- Viesti:
LÖPÖÄ?
Mietin samaa diesel vai löpö hommaa tuleviin lyhyisiin siirtoajoihin. Mitenköhän se virallinen tulkinta sit meneekään?
Tarkoitus olis kumminkin pudottaa kaivuri välillä pois ja ajaa pikitietä kärry perässä. Taitaa olla varmempi pysyä diiselissä kun omat ajot vaan pientä harrastekäyttöä.
Tarkoitus olis kumminkin pudottaa kaivuri välillä pois ja ajaa pikitietä kärry perässä. Taitaa olla varmempi pysyä diiselissä kun omat ajot vaan pientä harrastekäyttöä.
- rattori
- Viestit: 11128
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... dc4ece21eeDexMasZet kirjoitti:Tulipaha mieleen että jossain täälä tai muualla oli tarina miehestä joka oli ostanut muistaakseni valmetin ja vieny sen ajamalla kottiisa. ja murhetta ol riittäny. Voisikos joku sen ehtiä kun ite en mistään löövä?
------------
tractors
tractors
- ihmehitsari
- Viestit: 18646
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
- Paikkakunta: Kainuu
- Viesti:
Kertovat juttua että aikoinaan ko oli vielä olemassa valtio nimeltä Neuvostoliitto, niin ajelipa sieltä tänne Kainuuseen kotio eräs suomalainen urakoitsija traktorikaivuri. Taitaa olla vielä kuitenni alle tuhat kilometriä välimatkaa.
Työmaa tais olla Sovetsk tai joku muu sen suunnan rakennusprojekti.
Taisihan siinä toki jo umpikoppi ja muita hilppeitä olla
Ja tuo Majori joka tässä on ollunna nyt esillä, sehän on ihan sen näkönen kampe että hyvinni parisattaa ajaa suhauttaa.
Täälläpäin ei edes tarvi välttämättä omasta kunnasta poistua ko puolitositasattaa kilomeetriä yhteen suuntaan kulkee.
Nyt hirvistellään tasasilla teillä ajelua ja hyvien puhelinyhteyksien aikana tapahtuvaa liikkumista, mutta kun aatelee että millaisilla teillä ja konevarustuksilla esim. menneinä vuosikymmeninä traktorikaivuriyrittäjät kesäisin kylillä kiertelivät rakennuksen pohjia yms. tonkimassa,
niin mihinkä se siitä olisi muuttunu. Ukot pehmenneet?
Tuon ajan konehan on nykyisin toki vanha, mutta jos se on kunnossa, niin mikä sen tappaa, ajaminen?
Kone jos tielle leviää, niin ohan se siitä paljo helpompi kyytiin/korjattavaksi napata ko jostain suonsilimäkkeestä.
Mutta tietysti kun nykyään on tuota kuljetuskapasiteettiakin eri määrin saatavilla kuin aiemmin, niin ymmärtää täysin lavettikuljetuksenkin.
Aika sen sijaan taitaa olla monesti kortilla.
Työmaa tais olla Sovetsk tai joku muu sen suunnan rakennusprojekti.
Taisihan siinä toki jo umpikoppi ja muita hilppeitä olla
Ja tuo Majori joka tässä on ollunna nyt esillä, sehän on ihan sen näkönen kampe että hyvinni parisattaa ajaa suhauttaa.
Täälläpäin ei edes tarvi välttämättä omasta kunnasta poistua ko puolitositasattaa kilomeetriä yhteen suuntaan kulkee.
Nyt hirvistellään tasasilla teillä ajelua ja hyvien puhelinyhteyksien aikana tapahtuvaa liikkumista, mutta kun aatelee että millaisilla teillä ja konevarustuksilla esim. menneinä vuosikymmeninä traktorikaivuriyrittäjät kesäisin kylillä kiertelivät rakennuksen pohjia yms. tonkimassa,
niin mihinkä se siitä olisi muuttunu. Ukot pehmenneet?
Tuon ajan konehan on nykyisin toki vanha, mutta jos se on kunnossa, niin mikä sen tappaa, ajaminen?
Kone jos tielle leviää, niin ohan se siitä paljo helpompi kyytiin/korjattavaksi napata ko jostain suonsilimäkkeestä.
Mutta tietysti kun nykyään on tuota kuljetuskapasiteettiakin eri määrin saatavilla kuin aiemmin, niin ymmärtää täysin lavettikuljetuksenkin.
Aika sen sijaan taitaa olla monesti kortilla.
säästellen sippiin
-
- Viestit: 12985
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
R.P.M. kirjoitti:
Itsekin saattaisin tuon ajaa vaikka Kuopioon asti ja ylikin. Sen verran hullu sitä on kuitenkin. Mutta on tuota ajo- ja konekokemusta jo sen yli kolmekymmentä vuotta kertynyt..hyvää ja huonoa. Kyllä ajamaan ja käyttämään kannattaa opetella muualla, kuin yleisen liikenteen seassa.En oo juurikaan ollut ennen tekemisissä traktoreiden/työkoneiden kanssa
-
- Viestit: 7757
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Kiitostästä,monet hyvät naurut repii jatkossakinrattori kirjoitti:http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... dc4ece21eeDexMasZet kirjoitti:Tulipaha mieleen että jossain täälä tai muualla oli tarina miehestä joka oli ostanut muistaakseni valmetin ja vieny sen ajamalla kottiisa. ja murhetta ol riittäny. Voisikos joku sen ehtiä kun ite en mistään löövä?
-
- Viestit: 1193
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 2:10 am
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
Peukkua tälle. Varasuunnitelma voi käydä kalliiksi, jos sattuu miina laukeamaan, mutta mitä lähemmäs onnistuu ajamaan ennen ongelmia, sitä pienempiä ovat lisäkustannukset.Jammu kirjoitti:Varasuunnitelma
Mä olen ajanut muutaman, jonkin aikaa seisoneen auton useamman sadan kilometrin päästä ja aina olen perille ajamalla päässyt, vaikka jarrut ovat alkaneet laahaamaan, renkaat ovat olleet risat ja ties mitä epäilyttävää vuotoa siellä täällä. Pisimmällä reissulla laukesi laturi, mutta silloin oli tallille matkaa enää 15 km, joten mikäs siinä oli vanhalla dieselillä ajaessa, kun matkaa oli takana jo 500 km.
nothing beats cubic inches
-
- Viestit: 2018
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
- Paikkakunta: Teuva
- Viesti:
-
- Viestit: 12985
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Veikkaan, ettei aivan lähipäivinä kannata lähteä yrittämään lyhyttäkään matkaa, ellei ole hyttiä ja kunnon lämmitystä sekä arktisen käytön rasvoja ohjausvaihteessa ja etuakselissa.
Nimimerkillä -29 asteen pakkasessa 399 km avokuplalla hajallisella rättikatolla ilman lämmityslaitetta ja kymmenen kertaa pysähdys-lämmittelytauon kertaalleen kärsineenä. Saunassakin vapisutti vielä kolmannellakin kerralla lauteilla tuon jälkeen.
Nimimerkillä -29 asteen pakkasessa 399 km avokuplalla hajallisella rättikatolla ilman lämmityslaitetta ja kymmenen kertaa pysähdys-lämmittelytauon kertaalleen kärsineenä. Saunassakin vapisutti vielä kolmannellakin kerralla lauteilla tuon jälkeen.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Semrush [Bot] ja 63 vierailijaa