160 km paljon vai vähän major + hydro masterille?
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma Kesä 25, 2012 2:35 pm
- Paikkakunta: Rymättylä
- Viesti:
Samovaarille
Tämä kaivuulaite näky olevan masterin 258.
Mitä se isompi masteri siinä ohjekirjassa painoi?
Hyvä tietää että varaosia saatavilla uudessa tuttavapiirissä ja palaan asiaan jos jotain murheita ilmenee tän kaivuuosaston kanssa.
Öljyistä ja kaikesta löytykin tosi paljon tietoa kun seuraili näitä viestejä, hieno homma.
Mitä se isompi masteri siinä ohjekirjassa painoi?
Hyvä tietää että varaosia saatavilla uudessa tuttavapiirissä ja palaan asiaan jos jotain murheita ilmenee tän kaivuuosaston kanssa.
Öljyistä ja kaikesta löytykin tosi paljon tietoa kun seuraili näitä viestejä, hieno homma.
-
- Viestit: 861
- Liittynyt: Ti Joulu 25, 2007 12:02 am
- Viesti:
On tullut joskus ajettua pidempää siirtymää traktorilla. Tosin uudemmalla mutta käytetyllä ja suht. uudella minulle. Vähän mietitytti ennen lähtöä, sen verran oli koneesta tietoa ettei merkittäviä öljyvuotoja/kulutusta ole. Öljyt ja suoadattimet vaihdoin ja matkan aikana pysähdyin silloin tällöin tarkistamaan ettei ole näkyviä vuotoja eikä mikään silminnähden porsi. Tuli vähän käsikopelolla kokeiltua ettei pyöränlaakerit ym. ole normaalia lämpimämpiä jne. Matka meni hyvin.
Onhan tuo loppujen lopuksi näin kesällä aika riskitön juttu, saahan noita kyytejä hommattua jos kone porsii matkalla kun ymmärtää/onnistuu sen verran aiemmin pysäyttämään että vielä kyytille saa ajettua.
Jos meinaat ajaa niin varmistele ennen reissua nuo mitä aiemmin omalla kohdallani tarkistin ja sitten vähän apuvoimia jos jotain sattuu, lähinnä tuo lavettikuljetusmahdollisuus lähiaikoina sopuhintaan ja varmista että liikennevakuutus on voimassa. Varaa termariin kahvia jos ei huoltoasemia ole lähettyvillä ja anna mennä. Mukava miehuusriitti näin kesäaikana.
Muuten muista tarkistaa jarrut ja ainakin alkumatkasta kun olet ajanut muutaman kilometrin niin pysähdy ja tarkista ettei renkaat ole lämmenneet ym. Hyvää matkaa ja kerro ajon/ei ajon kuulumiset!
Onhan tuo loppujen lopuksi näin kesällä aika riskitön juttu, saahan noita kyytejä hommattua jos kone porsii matkalla kun ymmärtää/onnistuu sen verran aiemmin pysäyttämään että vielä kyytille saa ajettua.
Jos meinaat ajaa niin varmistele ennen reissua nuo mitä aiemmin omalla kohdallani tarkistin ja sitten vähän apuvoimia jos jotain sattuu, lähinnä tuo lavettikuljetusmahdollisuus lähiaikoina sopuhintaan ja varmista että liikennevakuutus on voimassa. Varaa termariin kahvia jos ei huoltoasemia ole lähettyvillä ja anna mennä. Mukava miehuusriitti näin kesäaikana.
Muuten muista tarkistaa jarrut ja ainakin alkumatkasta kun olet ajanut muutaman kilometrin niin pysähdy ja tarkista ettei renkaat ole lämmenneet ym. Hyvää matkaa ja kerro ajon/ei ajon kuulumiset!
Viimeksi muokannut Dude76, Ti Kesä 26, 2012 1:24 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 861
- Liittynyt: Ti Joulu 25, 2007 12:02 am
- Viesti:
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma Kesä 25, 2012 2:35 pm
- Paikkakunta: Rymättylä
- Viesti:
Ei perhana. Kyllä mä aion kuunnella enemmistöä ja järjenääntä tässä asiassa. Lavetille ja eipä tarvi häiritä muita kun asiallista kuljetusyrittäjää. Kerkeen sitten pompottaa sitä etupäätä vähän lyhyemmilläkin siirtymillä.
Pistän huomenna (tänään) kuvia, kunhan tutustun systeemiin. kiitti superdextaajalle.
Pistän huomenna (tänään) kuvia, kunhan tutustun systeemiin. kiitti superdextaajalle.
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma Kesä 25, 2012 2:35 pm
- Paikkakunta: Rymättylä
- Viesti:
Major + Hydro master 258 Treenaan kuvien laittamista. Tässä siis se major millä ei lähetä ajamaan 160 kilsaa.
http://aijaa.com/0061310430198.jpghttp://aijaa.com/0088810430199.jpghttp://aijaa.com/0025310430200.jpghttp://aijaa.com/0024510430201.jpg
Ei näköjään tullutkaan ne pikkukuvat, mut kyl se tästä..
http://aijaa.com/0061310430198.jpghttp://aijaa.com/0088810430199.jpghttp://aijaa.com/0025310430200.jpghttp://aijaa.com/0024510430201.jpg
Ei näköjään tullutkaan ne pikkukuvat, mut kyl se tästä..
-
- Viestit: 142
- Liittynyt: Ti Elo 16, 2011 5:31 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 8194
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:41 pm
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: Ti Loka 10, 2006 9:41 pm
- Paikkakunta: pohjois-savo
- Viesti:
-
- Viestit: 1002
- Liittynyt: La Syys 04, 2010 8:40 am
- Paikkakunta: ylivieska
- Viesti:
Pieni vinkki jos sallitaan. Kun työnnät puomin pitkäksi ja otat kauhasyl. kaikki sisään että yllät mahd. kauas niin älä vedä sillä kauhasyl. asennolla tai kauhasyl. letku paukahtaa--johtuu sylinterin yläpään kiinnityskohdasta joka on puomin päässä eikä kauhavarressa. Yleensä noihin muutettiin kiinnitys erilailla mutta sulla on alkup. Kun vedät ojan pohjaa ,anna kauhalle löysää niin säästyt öljysateelta. Kääntö näissä väljenee pian ja on susi jo alkuaan--omassakin oli loppuaikana pitkänä kait 4m klappia nokalla mutta ojaa kaivettiin ja peltoa tehtiin . Mun kone oli malliltaan 260 ja kirja on 256--taitavat olla jotakuinkin samoja kuitenkin,öljysäiliö oli kait joissain rungon yhteydessä ja myöhemmin keulalla. Tuo kirjan rasu joutaa jos tarvit.Ei ole yhtään ikävä Masteria--rymysin sen kanssa aivan kyllikseni 20 vuotta. Sylinterit ainakin mulla tuuma mittaiset ja tiivisteet oli ainakin silloin kiven alla. Koneen painoa en löytänyt mutta tarpeeksi painaa kun uppoaa suonlaitaan astinlautoja myöten. Ps.viisas ratkaisu tuo autokuljetus----ja kyllä Masteri Fiskarssin voittaa--
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma Kesä 25, 2012 2:35 pm
- Paikkakunta: Rymättylä
- Viesti:
TÄYTTÄ ASIAA! Just tollasia neuvoja kuuntelen ehdottoman mielelläni, enne kun lähen opetteleen kaiken kantapään kautta (rikkomaan vehkeet), Kiitti samovaari.
Jos sen kirjan raaskit postiin laittää niin otan kyllä mielelläni muiden manuaalien jatkoksi. Tarkoitus olis pitää tää laite pitkään ja hyvässä kunnossa. Pistän sulle yhteystiedot ja toivottelen oikeen hyvää kesän jatkoa kaikille kannustaneille.
Jos sen kirjan raaskit postiin laittää niin otan kyllä mielelläni muiden manuaalien jatkoksi. Tarkoitus olis pitää tää laite pitkään ja hyvässä kunnossa. Pistän sulle yhteystiedot ja toivottelen oikeen hyvää kesän jatkoa kaikille kannustaneille.
-
- Viestit: 317
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:45 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 12975
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Aijaa sivulla omilla tunnuksilla kirjautuneena jonkun oman aukastun kuvan alapuolella on päällekkäinen linkkilista mm. pieni kuva , iso kuva jne. [url] linkkitekstiä...[url] muodossa. Tämä [url]-muotoinen linkkitekstipätkä tulee kopsata kokonaisuudessaan halutun kuvakoon mukaan ja liittää suoraan viestiin, niin kuva ilmestyy kuvana palstalle. Ei siis nettiosoitelinkkiä ihan ruudun ylälaidasta.
Kauhan irroittamista itsekin pohdin ja kuljettamista erikseen esim. kuskin kyytiauton peräkärrissä, mutta silti kylmiltään tuntemattoman koneen vieminen autotielle kylmiltään ja vailla aikaisempaa kokemusta koneen ajosta on isoin epävarmuustekijä nytten. Matka on liian pitkä hitaaseen siirtämiseen, kun kuluja tulee kumminkin. Mitäs se Majori syö ajossa? Kaivurin kanssa, jotain kymppilitra tunnissa veikkaan. Minimissään. Kyytiauton kulut ja vähintään kahden ukon mahdollisesti monen päivän työrupeama jne. Mutta siisti on laite ja uudelleen maalaamattomalta ja hitsaamattomalta puomilta näyttää kuvien perusteella. Kyllä tuolla kompostia kääntelee ja vähän muutakin. Eikös Hydromasteri ole ihan voimakas kaivaja, kun on suht. lyhyt puomisto?
Kauhan irroittamista itsekin pohdin ja kuljettamista erikseen esim. kuskin kyytiauton peräkärrissä, mutta silti kylmiltään tuntemattoman koneen vieminen autotielle kylmiltään ja vailla aikaisempaa kokemusta koneen ajosta on isoin epävarmuustekijä nytten. Matka on liian pitkä hitaaseen siirtämiseen, kun kuluja tulee kumminkin. Mitäs se Majori syö ajossa? Kaivurin kanssa, jotain kymppilitra tunnissa veikkaan. Minimissään. Kyytiauton kulut ja vähintään kahden ukon mahdollisesti monen päivän työrupeama jne. Mutta siisti on laite ja uudelleen maalaamattomalta ja hitsaamattomalta puomilta näyttää kuvien perusteella. Kyllä tuolla kompostia kääntelee ja vähän muutakin. Eikös Hydromasteri ole ihan voimakas kaivaja, kun on suht. lyhyt puomisto?
-
- Viestit: 7525
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
-
- Viestit: 12975
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
No joo, eihän tuota hirviäisi varmaan kaasu pohjassa ajaa tiellä. Tietysti pikkuvaihteilla ylämäkeen vie enempi sitten tuntia kohden. Pitääkö tuommoinen muuten ajaa Dieselillä vai saako polttoöljyllä ajaa, kun on kuitenkin selkeästi vain siirto kyseessä eikä siirtyminen työmaalta toiselle? Päivämaksu varmaan kannattaisi käydä tilittämässä varmuuden vuoksi. Mutta miten lie määräykset tarkalleen?
-
- Viestit: 7525
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
-
- Viestit: 681
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2009 1:27 pm
- Paikkakunta: urjala
- Viesti:
Jos polttoöljyä tankissa kanattaa kyllä tuon kaltaisissa tapauksissa maksaa se päivä maksu varmuuden vuoksi jos ei ole maa- tai metsä-tilallinen.
paremin tietävät vastattakoon saako yksityis henkilö ajaa polttoöljyllä maantiellä?
Itse kun käytän valla dieseliä omissa ajoissa, kun ei tule traktoreissa yhteensä 200h enempää vuodessa, niin ei tarvitse pelata noiden maksujen kanssa, jos jollekin muille käy jotain apuja antamassa.
paremin tietävät vastattakoon saako yksityis henkilö ajaa polttoöljyllä maantiellä?
Itse kun käytän valla dieseliä omissa ajoissa, kun ei tule traktoreissa yhteensä 200h enempää vuodessa, niin ei tarvitse pelata noiden maksujen kanssa, jos jollekin muille käy jotain apuja antamassa.
MF 135 -65
MF 178 MP -69
MF 399 -91
Fordson super major -61+ riukuvammas
MF 178 MP -69
MF 399 -91
Fordson super major -61+ riukuvammas
-
- Viestit: 22710
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
mittarista ostettuna dieselin ja löpön hinnanero on aika pieni että jaksaisi pelleillä. Eri asia sitten kun ostaa lämmitys tai työkonekäyttöön isomman satsin... Aiemmin otin tynnyreihin löpöä ku n öljyauto kävi, nyt on lämmitydssäiliö purettu
Eikös se niin mene että tuo kiintellä kaivurilla oleva majuri luokitellaan moottorityökoneeksi ja sikäli saisi ajaa siirtoajon löpöllä.
Jos taas ajaisi kärry perässä tai majurilla tyhjiltään olisi homma taas eri
Eikös se niin mene että tuo kiintellä kaivurilla oleva majuri luokitellaan moottorityökoneeksi ja sikäli saisi ajaa siirtoajon löpöllä.
Jos taas ajaisi kärry perässä tai majurilla tyhjiltään olisi homma taas eri
Suomi kuuluu länsimaihin
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa