160 km paljon vai vähän major + hydro masterille?

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

R.P.M.
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2012 2:35 pm
Paikkakunta: Rymättylä
Viesti:

Samovaarille

Viesti Kirjoittaja R.P.M. »

Tämä kaivuulaite näky olevan masterin 258.
Mitä se isompi masteri siinä ohjekirjassa painoi?
Hyvä tietää että varaosia saatavilla uudessa tuttavapiirissä ja palaan asiaan jos jotain murheita ilmenee tän kaivuuosaston kanssa.

Öljyistä ja kaikesta löytykin tosi paljon tietoa kun seuraili näitä viestejä, hieno homma.
Dude76
Viestit: 861
Liittynyt: Ti Joulu 25, 2007 12:02 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dude76 »

On tullut joskus ajettua pidempää siirtymää traktorilla. Tosin uudemmalla mutta käytetyllä ja suht. uudella minulle. Vähän mietitytti ennen lähtöä, sen verran oli koneesta tietoa ettei merkittäviä öljyvuotoja/kulutusta ole. Öljyt ja suoadattimet vaihdoin ja matkan aikana pysähdyin silloin tällöin tarkistamaan ettei ole näkyviä vuotoja eikä mikään silminnähden porsi. Tuli vähän käsikopelolla kokeiltua ettei pyöränlaakerit ym. ole normaalia lämpimämpiä jne. Matka meni hyvin.

Onhan tuo loppujen lopuksi näin kesällä aika riskitön juttu, saahan noita kyytejä hommattua jos kone porsii matkalla kun ymmärtää/onnistuu sen verran aiemmin pysäyttämään että vielä kyytille saa ajettua.

Jos meinaat ajaa niin varmistele ennen reissua nuo mitä aiemmin omalla kohdallani tarkistin ja sitten vähän apuvoimia jos jotain sattuu, lähinnä tuo lavettikuljetusmahdollisuus lähiaikoina sopuhintaan ja varmista että liikennevakuutus on voimassa. Varaa termariin kahvia jos ei huoltoasemia ole lähettyvillä ja anna mennä. Mukava miehuusriitti näin kesäaikana.

Muuten muista tarkistaa jarrut ja ainakin alkumatkasta kun olet ajanut muutaman kilometrin niin pysähdy ja tarkista ettei renkaat ole lämmenneet ym. Hyvää matkaa ja kerro ajon/ei ajon kuulumiset!
Viimeksi muokannut Dude76, Ti Kesä 26, 2012 1:24 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dude76
Viestit: 861
Liittynyt: Ti Joulu 25, 2007 12:02 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dude76 »

Nettitikku pätki niin tuli vahingossa tuplana.
R.P.M.
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2012 2:35 pm
Paikkakunta: Rymättylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja R.P.M. »

Ei perhana. Kyllä mä aion kuunnella enemmistöä ja järjenääntä tässä asiassa. Lavetille ja eipä tarvi häiritä muita kun asiallista kuljetusyrittäjää. Kerkeen sitten pompottaa sitä etupäätä vähän lyhyemmilläkin siirtymillä.

Pistän huomenna (tänään) kuvia, kunhan tutustun systeemiin. kiitti superdextaajalle.
R.P.M.
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2012 2:35 pm
Paikkakunta: Rymättylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja R.P.M. »

Major + Hydro master 258 Treenaan kuvien laittamista. Tässä siis se major millä ei lähetä ajamaan 160 kilsaa.

http://aijaa.com/0061310430198.jpghttp://aijaa.com/0088810430199.jpghttp://aijaa.com/0025310430200.jpghttp://aijaa.com/0024510430201.jpg

Ei näköjään tullutkaan ne pikkukuvat, mut kyl se tästä..
-KM-
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Elo 16, 2011 5:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -KM- »

No sepäs on harvinaisen siistin näköinen laite. Onnea vaan hankinnalle
Tumppi 865
Viestit: 8194
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Siisti on kone, maalia pinnassa, renkaatkin alla ja superin perä.
mekaanikko
Viestit: 673
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:41 pm
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mekaanikko »

Hyvältähän se näyttää
nixu
Viestit: 616
Liittynyt: Ti Loka 10, 2006 9:41 pm
Paikkakunta: pohjois-savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nixu »

kauhan tilalle tai kauhaan kiinni kun rakentelet tukipyörän ja puomin sivukääntö kellunnalle, ni sittenhän se puomi kulkee perässä kevyesti kuin peräkärry ja sitte vaan elämysmatkalle.
samovaari
Viestit: 1002
Liittynyt: La Syys 04, 2010 8:40 am
Paikkakunta: ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samovaari »

Pieni vinkki jos sallitaan. Kun työnnät puomin pitkäksi ja otat kauhasyl. kaikki sisään että yllät mahd. kauas niin älä vedä sillä kauhasyl. asennolla tai kauhasyl. letku paukahtaa--johtuu sylinterin yläpään kiinnityskohdasta joka on puomin päässä eikä kauhavarressa. Yleensä noihin muutettiin kiinnitys erilailla mutta sulla on alkup. Kun vedät ojan pohjaa ,anna kauhalle löysää niin säästyt öljysateelta. Kääntö näissä väljenee pian ja on susi jo alkuaan--omassakin oli loppuaikana pitkänä kait 4m klappia nokalla mutta ojaa kaivettiin ja peltoa tehtiin . Mun kone oli malliltaan 260 ja kirja on 256--taitavat olla jotakuinkin samoja kuitenkin,öljysäiliö oli kait joissain rungon yhteydessä ja myöhemmin keulalla. Tuo kirjan rasu joutaa jos tarvit.Ei ole yhtään ikävä Masteria--rymysin sen kanssa aivan kyllikseni 20 vuotta. Sylinterit ainakin mulla tuuma mittaiset ja tiivisteet oli ainakin silloin kiven alla. Koneen painoa en löytänyt mutta tarpeeksi painaa kun uppoaa suonlaitaan astinlautoja myöten. Ps.viisas ratkaisu tuo autokuljetus----ja kyllä Masteri Fiskarssin voittaa--
R.P.M.
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2012 2:35 pm
Paikkakunta: Rymättylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja R.P.M. »

TÄYTTÄ ASIAA! Just tollasia neuvoja kuuntelen ehdottoman mielelläni, enne kun lähen opetteleen kaiken kantapään kautta (rikkomaan vehkeet), Kiitti samovaari.

Jos sen kirjan raaskit postiin laittää niin otan kyllä mielelläni muiden manuaalien jatkoksi. Tarkoitus olis pitää tää laite pitkään ja hyvässä kunnossa. Pistän sulle yhteystiedot ja toivottelen oikeen hyvää kesän jatkoa kaikille kannustaneille.
Tesantti

Viesti Kirjoittaja Tesantti »

Kosken autokeskus tuo halvalla helposti kotio jos ei päivän päälle... 8)
timoraimo

Viesti Kirjoittaja timoraimo »

Vanhoja rimpuloita ei kannata ajella,vahinko on pienimmillään kun hommais kyytin.Kotikylän naapuri päästeli Ford 5000 hämeenlinnasta Ylivieskaan 70 luvulla.Sekä täältä ajoivat Massikan 168 multin Kouvolaan molemmat onnistu hyvin.
pontus
Viestit: 317
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:45 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pontus »

ei ole tuollaisesta yhdistelmästä kokemusta mutta ainakin riukuvammas kulkee ihan vakaasti kun siitä ottaa kauhan pois...
Superdextaaja
Viestit: 12975
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

Aijaa sivulla omilla tunnuksilla kirjautuneena jonkun oman aukastun kuvan alapuolella on päällekkäinen linkkilista mm. pieni kuva , iso kuva jne. [url] linkkitekstiä...[url] muodossa. Tämä [url]-muotoinen linkkitekstipätkä tulee kopsata kokonaisuudessaan halutun kuvakoon mukaan ja liittää suoraan viestiin, niin kuva ilmestyy kuvana palstalle. Ei siis nettiosoitelinkkiä ihan ruudun ylälaidasta.

Kauhan irroittamista itsekin pohdin ja kuljettamista erikseen esim. kuskin kyytiauton peräkärrissä, mutta silti kylmiltään tuntemattoman koneen vieminen autotielle kylmiltään ja vailla aikaisempaa kokemusta koneen ajosta on isoin epävarmuustekijä nytten. Matka on liian pitkä hitaaseen siirtämiseen, kun kuluja tulee kumminkin. Mitäs se Majori syö ajossa? Kaivurin kanssa, jotain kymppilitra tunnissa veikkaan. Minimissään. Kyytiauton kulut ja vähintään kahden ukon mahdollisesti monen päivän työrupeama jne. Mutta siisti on laite ja uudelleen maalaamattomalta ja hitsaamattomalta puomilta näyttää kuvien perusteella. Kyllä tuolla kompostia kääntelee ja vähän muutakin. Eikös Hydromasteri ole ihan voimakas kaivaja, kun on suht. lyhyt puomisto?
MOP
Viestit: 7525
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MOP »

Ei se kymppiä vie tunnissa, luulen, että vitonenkin riittää. Eihän siinä ole kovaa kuormaa maantieajossa. Mutta tekeehän se silti vähintään 80 litraa.
Näillä hinnoilla yli 80 €a.
Superdextaaja
Viestit: 12975
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

No joo, eihän tuota hirviäisi varmaan kaasu pohjassa ajaa tiellä. Tietysti pikkuvaihteilla ylämäkeen vie enempi sitten tuntia kohden. Pitääkö tuommoinen muuten ajaa Dieselillä vai saako polttoöljyllä ajaa, kun on kuitenkin selkeästi vain siirto kyseessä eikä siirtyminen työmaalta toiselle? Päivämaksu varmaan kannattaisi käydä tilittämässä varmuuden vuoksi. Mutta miten lie määräykset tarkalleen?
MOP
Viestit: 7525
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MOP »

Se on työkone ja saapi löpöllä ajaa.
antti.hakamaa
Viestit: 681
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2009 1:27 pm
Paikkakunta: urjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Jos polttoöljyä tankissa kanattaa kyllä tuon kaltaisissa tapauksissa maksaa se päivä maksu varmuuden vuoksi jos ei ole maa- tai metsä-tilallinen.

paremin tietävät vastattakoon saako yksityis henkilö ajaa polttoöljyllä maantiellä?

Itse kun käytän valla dieseliä omissa ajoissa, kun ei tule traktoreissa yhteensä 200h enempää vuodessa, niin ei tarvitse pelata noiden maksujen kanssa, jos jollekin muille käy jotain apuja antamassa.
MF 135 -65
MF 178 MP -69
MF 399 -91
Fordson super major -61+ riukuvammas
Jammu
Viestit: 22710
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jammu »

mittarista ostettuna dieselin ja löpön hinnanero on aika pieni että jaksaisi pelleillä. Eri asia sitten kun ostaa lämmitys tai työkonekäyttöön isomman satsin... Aiemmin otin tynnyreihin löpöä ku n öljyauto kävi, nyt on lämmitydssäiliö purettu

Eikös se niin mene että tuo kiintellä kaivurilla oleva majuri luokitellaan moottorityökoneeksi ja sikäli saisi ajaa siirtoajon löpöllä.

Jos taas ajaisi kärry perässä tai majurilla tyhjiltään olisi homma taas eri
Suomi kuuluu länsimaihin
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa