APUA Valtra HiTech kytkin (turbiini) luistaa ja vuotaa öljyä
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 1:00 pm
- Paikkakunta: Tammisaari
- Viesti:
APUA Valtra HiTech kytkin (turbiini) luistaa ja vuotaa öljyä
Moi,
Huomasin muutama päivää sitten kun ajoin Hitechin 6850 vm-01 että se ei meinannut lähteä liikkeelle niin kuin ennen. Ainaklin minun mielestä. Kysyin isältä joka on enemmän ajannut sen kanssa ja hän ei oli huomannut mitään.
Nå, tänään kuin menin ajelulle niin jouduon nostamaan kierrokset 1500 ennen kuin se lähti liikkeelle vaikka oli tyhjä traktori ja ainoastaan pieni ylämäki pihalla. (1 vaihde kaokealla alueella)
Kun nyt ajoin vähän äeksen kanssa niin traktori pysähtyi täysin ylämäessä vaikka kierrokset olivat noin 1800rpm, eikä moottorista kuullunut edes että se olisi ollut kuormattu sitä ennen.
Kuin ajoin takaisin huomasin että traktori vuoti öljyä noin 40cm etuakselin takana. Eikö turbiini sijaitsee siellä?
Täytyy nyt yrittää poistaa pohjapanssarin niin ehkä huomaan mistä öljy tulee.
Joku ideoita mikä voi olla vikaa? Täytyy varmaan soittaa Valtra huollolle huomenna.
Huomasin muutama päivää sitten kun ajoin Hitechin 6850 vm-01 että se ei meinannut lähteä liikkeelle niin kuin ennen. Ainaklin minun mielestä. Kysyin isältä joka on enemmän ajannut sen kanssa ja hän ei oli huomannut mitään.
Nå, tänään kuin menin ajelulle niin jouduon nostamaan kierrokset 1500 ennen kuin se lähti liikkeelle vaikka oli tyhjä traktori ja ainoastaan pieni ylämäki pihalla. (1 vaihde kaokealla alueella)
Kun nyt ajoin vähän äeksen kanssa niin traktori pysähtyi täysin ylämäessä vaikka kierrokset olivat noin 1800rpm, eikä moottorista kuullunut edes että se olisi ollut kuormattu sitä ennen.
Kuin ajoin takaisin huomasin että traktori vuoti öljyä noin 40cm etuakselin takana. Eikö turbiini sijaitsee siellä?
Täytyy nyt yrittää poistaa pohjapanssarin niin ehkä huomaan mistä öljy tulee.
Joku ideoita mikä voi olla vikaa? Täytyy varmaan soittaa Valtra huollolle huomenna.
------------------------------------------
Valmet, Valtra, Ferguson, Ford, Fordson, Zetor
Valmet, Valtra, Ferguson, Ford, Fordson, Zetor
-
- Viestit: 9802
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
^ +1 ääni
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 317
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:45 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ma Loka 03, 2011 3:30 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 1:00 pm
- Paikkakunta: Tammisaari
- Viesti:
Öljy oli kyllä punainen öljy joka on valtran perässä, ja haisi paskaa kuin mikä. Huomasin myös että öljy perässä oli alhainen, laitoin 15-20 Litraa lisää ennen kuin tuli MAX-viivaan asti.
Saa nähdä huomenna mitä he sanovat kun mä soitan Valtralle
Saa nähdä huomenna mitä he sanovat kun mä soitan Valtralle
------------------------------------------
Valmet, Valtra, Ferguson, Ford, Fordson, Zetor
Valmet, Valtra, Ferguson, Ford, Fordson, Zetor
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 1:00 pm
- Paikkakunta: Tammisaari
- Viesti:
-
- Viestit: 757
- Liittynyt: To Syys 09, 2010 7:53 am
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
-
- Viestit: 4695
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 11:34 pm
- Paikkakunta: Oku
- Viesti:
Turbiinin limppujen välissä on iso o-rengastiiviste. Se kuulemma voi pullahtaa paikaltaan jos öljyt pääsevät ylikuumenemäaan liiasta luistattamisesta. Voihan tietysti olla että öljyt on karanneet täyttökorkistakin, mut lienee epätodennäköisempää. Täyttökorkki melko syvällä, mut näkee kolosta joka on kytkinkopan päällä. kahtele varaosakuvista niin se rakenne valkenee.
Turbiinin öljysuosituksena olen nähnyt ATF:ää ja jopa 10W30, mut itse en laittais kuin automaattivaihteistoöljyä.
Ei tuo mikään ihmeellinen ole laittaa, mut vaatii tosiaan katkaisuhomman, astetta hankalempaa vielä jos on ilmastoitu kone.
Turbiinin öljysuosituksena olen nähnyt ATF:ää ja jopa 10W30, mut itse en laittais kuin automaattivaihteistoöljyä.
Ei tuo mikään ihmeellinen ole laittaa, mut vaatii tosiaan katkaisuhomman, astetta hankalempaa vielä jos on ilmastoitu kone.
-
- Viestit: 3831
- Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
- Viesti:
Aivan normaalia että joka ajaa paljon jollaki koneella ei huomaa ko pikku hiljaa tulee jotaki. Turve suola kesälä ko olin niin oli valmetissa millä ajoin niin raskas kytkin että oli polvi kipeänä ennen ko tottu. Työnantaja ei ollu huomanu mitään ko oli vika tullu pikku hiljaa, mutta itekkään en huomanu asiasta sanoa (ei ollu muuten ainoa vika ko koneessa, mutten viitti alkaa listaa kirjottaan). Loppu kesästä tulin vuoroon niin rattori seisoi kaukana jänkälä imuvaunu perässä ja työnantaja oli varikolla porisuttamassa muita jänkälä töissä olevia. Oli 8400 hajonu hydrauliikka pumppu ja se oliki viiminen päivä turve hommissa minun osalta sille kesäle, jälkeen kuulin että oli korjaaja tehny kytkin remontinki ja siitä oli ollu keventäjäki hajala, mutta koneen omistaja ei ollu asiaa huomanu ko oli jalka tottunu.
-
- Viestit: 4695
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 11:34 pm
- Paikkakunta: Oku
- Viesti:
Se mezzo/mega mekaaninen kytkinviritys ei ole onnistuneimmasta päästä. Toimii kyllä, kun sen voiteluun ja ajoittaiseen säätöön perehtyy ja huolehtii että on säädöissään. Mut osaa olla helvetin raskaskäyttöinen, mezzosta meni aikoinaan kytkinpoljin poikki ennenkuin tuli perehdyttyä paremmin sen keventimen säätöön...
-
- Viestit: 472
- Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 6:16 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
Eikö valtrassa oo pikaliittimiä ilmastoinnin letkuissa?Hervast kirjoitti:Turbiinin limppujen välissä on iso o-rengastiiviste. Se kuulemma voi pullahtaa paikaltaan jos öljyt pääsevät ylikuumenemäaan liiasta luistattamisesta. Voihan tietysti olla että öljyt on karanneet täyttökorkistakin, mut lienee epätodennäköisempää. Täyttökorkki melko syvällä, mut näkee kolosta joka on kytkinkopan päällä. kahtele varaosakuvista niin se rakenne valkenee.
Turbiinin öljysuosituksena olen nähnyt ATF:ää ja jopa 10W30, mut itse en laittais kuin automaattivaihteistoöljyä.
Ei tuo mikään ihmeellinen ole laittaa, mut vaatii tosiaan katkaisuhomman, astetta hankalempaa vielä jos on ilmastoitu kone.
-
- Viestit: 9802
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 958
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 9:48 am
- Paikkakunta: Ikaalinen
- Viesti:
Minulla ainakin akkukotelon pohjassa oli reikä mistä propun näki.Hervast kirjoitti:Turbiinin limppujen välissä on iso o-rengastiiviste. Se kuulemma voi pullahtaa paikaltaan jos öljyt pääsevät ylikuumenemäaan liiasta luistattamisesta. Voihan tietysti olla että öljyt on karanneet täyttökorkistakin, mut lienee epätodennäköisempää. Täyttökorkki melko syvällä, mut näkee kolosta joka on kytkinkopan päällä. kahtele varaosakuvista niin se rakenne valkenee.
Turbiinin öljysuosituksena olen nähnyt ATF:ää ja jopa 10W30, mut itse en laittais kuin automaattivaihteistoöljyä.
Ei tuo mikään ihmeellinen ole laittaa, mut vaatii tosiaan katkaisuhomman, astetta hankalempaa vielä jos on ilmastoitu kone.
-
- Viestit: 4695
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 11:34 pm
- Paikkakunta: Oku
- Viesti:
Onko muka olemassa joku systeemi että nuo ilmastoinnin putket voi välillä poikkasta ja liittaa myöhemmin, ilman että tyhjentää ja täyttää järjestelmää uudelleen ?Aki kirjoitti:
Eikö valtrassa oo pikaliittimiä ilmastoinnin letkuissa?
Loogisemmalta kuulostaisi että letkuissa olis senverran varaa että sopii tekemään kytkinhuollon. En ole tutkinut omasta koneesta miten asia on.
-
- Viestit: 472
- Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 6:16 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
Ainaki omassa vm-99 massikassa on pikaliittimet ilmastoinnin letkuissa, semmoset aika isot murikat ne on. talvella kun tein vetolevy remppaa niin niistä aukasin..Hervast kirjoitti:Onko muka olemassa joku systeemi että nuo ilmastoinnin putket voi välillä poikkasta ja liittaa myöhemmin, ilman että tyhjentää ja täyttää järjestelmää uudelleen ?Aki kirjoitti:
Eikö valtrassa oo pikaliittimiä ilmastoinnin letkuissa?
Loogisemmalta kuulostaisi että letkuissa olis senverran varaa että sopii tekemään kytkinhuollon. En ole tutkinut omasta koneesta miten asia on.
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 1:00 pm
- Paikkakunta: Tammisaari
- Viesti:
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Tiiviste siellä on kipeä paikka, ei juuri koskaan turpiinia uusimaan joudu
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], jarikos ja 55 vierailijaa