100€ sille joka..

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Leyland-Keräilijä
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 5:47 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leyland-Keräilijä »

Itse asiassa... Vikaa ei ole vielä löytynyt.. :oops:

JA nyt on jo menny tullin ajolupakin umpeen.. :?

en tedä sitten mikä tuohon auttais..

mutta merkkiä en vaihda.. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Leyland 272,285,2100,482,344,282
Touhu-Ville
Viestit: 420
Liittynyt: Ke Elo 02, 2006 2:15 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Touhu-Ville »

Ikävä vika. Oletko tosiaan tarkastanut läpinäkyvillä muoviletkuilla onko polttoaine kuplatonta mennessään suodattimesta eteenpäin. Samoin oletko tarkastanut onko poistuva polttoaine kuplatonta. Mersun nailonputket ovat varsin hyvälaatuisia ja luulisi vian olevan ilmaa imevässä siirtopumpussa.
Huoleton hevoseton poika
tapsa
Viestit: 3886
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa »

Kyllä kaikkia vikoja on jo ehdotettu, mutta jos muu ei auta niin kokeile seuraavaa. Tankista päin liitos kerrallaan auki ja imemällä koetat tuleeko ainetta vapaasti, tai sitten laitat tankkiin painetta. Jälkimmäinen on parempi; näät virtaako runsaasti. Äläkä käytä isoja paineita ainoastaan murtolukuja. Pumppuun päästessäsi vedät letkun auton ulkopuolelle ja startilla lorottelet. Pitäis tulla tavaraa kunnolla eikä kuten vanhan eturauhasen läpi. Tarkistat vielä tankista ettei nestepinnan yläpuolella ole vuotoa. Ja jos ei vieläkään löydy, niin paineista pumpun ja tankissa olevan imusihdin välinen osuus ja käy läpi vuotosprayllä tms. Kyllä nämä on jo esitetty, mutta joskus täytyy käydä järjestelmällisesti kaikki läpi. Luultavasti olet niin tehnytkin.
Reppana
Viestit: 327
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 9:54 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Reppana »

oletko kokeillut ottaa polttoaineen irtokanisterista suoraan.
Suomalainen mies karjuu yhteen ja yrjöö kahteen...
DslCat
Viestit: 353
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:53 am
Paikkakunta: N:järvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DslCat »

Laittaisin pa paluun painepuolelle t-liitoksen sopivaan "saumaan" (ylipainevenan painepuolelle) katkomatta alkup. pillejä, ja siihen painemittarin. Sellainen 50mm vesijohtopuolen messinkisisuksinen mittari joku 5.. 10 bar näytöllä - vai tiedätkö max. paineet?
Konepellin välistä letku ulos ja mittari kiinni pyyhkijän varteen nipparilla ... Eiku baanalle (tai tielle). Näin noiden bensaturbojen rakenteluja tehdään, kun haettaan säätöjä bensapaineelle ahtoja nostettaessa..

Veikkaan, että viisari repsahtaa, niin mese kohta ryytyy... Pieni mälli p.a:ta ja painetta holahtaa tankkiin, ja jos ilmatilaa kovin vähän, niin muutaman ryytymisen jälkeen tankissa on jo jonkinlainen "lataus"... Mitä lie ruiskupumppu päättele moisesta yht'äkkisestä katoamisesta:shock:

Kaikki tuntuvat keskittyvän imupuolen vikaan, mutta tankin paineituminen hivenen todistaa, että pillit ja korkki pitävät (hengittää yleensä vain sisäänpäin). Vai löytyykö "paineenalaisena" lätäköitä?

Kunhan jonkinlaisen diagnoosin saa, niin sitten miettimään lääkettä :P
Birkka
Viestit: 69
Liittynyt: La Syys 16, 2006 12:26 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Birkka »

Viimeksi muokannut Birkka, La Joulu 09, 2006 6:59 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-SS-
Viestit: 15652
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Birkka kirjoitti: "Ei siis vieläkän ole kanittanut hän mersunlinttaansa seuraavalle Orm Onnekkaalle? Oppirahathan on maksettava, eikös juu? :-DDDDDD


JK
Tulin oikein vasiten vilkaisemaan mm. tätä ketjua tänne arvoisten propelipipojen palstalle. Päivä on taas pelastettu."


Siis oliko birkalla jottain syvällisempää tietoa tästä nimenomaisesta mersunongelmasta ?

-SS-
ottoverku
Viestit: 408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 6:09 pm
Paikkakunta: Kitee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ottoverku »

Birkka kirjoitti:Ei siis vieläkän ole kanittanut hän mersunlinttaansa seuraavalle Orm Onnekkaalle? Oppirahathan on maksettava, eikös juu? :-DDDDDD


JK
Tulin oikein vasiten vilkaisemaan mm. tätä ketjua tänne arvoisten propelipipojen palstalle. Päivä on taas pelastettu.
Olikohan tuo nyt huumoria, vai ihteään v.......a.??
Huju
Viestit: 76
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:47 pm
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Huju »

Leyland-Keräilijä kirjoitti:
"Ainoo kohta mis näkyy ilmaa ja vaahtoa on siirtopumpulle meneväs ja sieltä tulevas polttoainees.."

Tuossahan tuo syy ilmeisesti on.
Kun imupuolen kuplat saa pois, vika todennäköisesti korjaantuu, ehkä :-)
Zetor 6045 -82
Reppana
Viestit: 327
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 9:54 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Reppana »

mulla joskus vanha volkkari imi ilmaa suodattimen välistä.
Suomalainen mies karjuu yhteen ja yrjöö kahteen...
tapsa
Viestit: 3886
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa »

Jospa tuo Birkka taas vaan yritti viuhahtaa.
arre
Viestit: 1121
Liittynyt: To Elo 17, 2006 11:23 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arre »

Mikä ihmeen vika tuli koneeseeni...Birkan kommentti näkyy vieläkin? :shock:
tapsa
Viestit: 3886
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa »

Mitähän tuolle autolle kuuluu? Myyty, omistaja viety hoitoon hermojen takia, auto seisoo puun alla vai liekö jo kunnossa.
eeki
Viestit: 305
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 6:50 pm
Paikkakunta: Oulun keskusta!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eeki »

Juu useasti oon törmännyt siihen imupuolen siivilään, vanhemmissa mersuissa se on nätti puhdistaa sieltä tankin pohjasta,, mutta en jaksa muistaa oliko c,ssä samanlainen sydem.
Se Bochin pumppu mesessä joskus rupee valskaan voiteluöljynsä paluukiertoon ja sitäkautta sotkee moottoriöljyllä sen sihdin,,ei sinänsä vaarallinen juttu mut sotkee suodattimia ja siivilöitä :?
Tavoittaa vain sähköpostilla tai puhelimella 0400252530
rytinää
Viestit: 640
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 12:21 pm
Paikkakunta: itärajalla Lieksassa
Viesti:

om601

Viesti Kirjoittaja rytinää »

Etai jostakin vaikka mopon tankki tai vastaava köytä se katolle vedä letku siitä suoraan syöttöpumpulle (tai irtotankki jossa sähkönen siirtopumppu )p,-ainetta tähän irtotnkkiin ja ajamaan jos vielä vikuroi vika on syöttö pumpussa tai moottorissa tai moottorin käynninpysäytin laitteessa tai moottori ei saa ilmaa
wiilari ville
Dexta ja 3600
Viestit: 3108
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:00 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dexta ja 3600 »

EU:n aikaan ei saa olla edes tyhjennysproppua tankissa. Näin muistan, voin olla väärässä.
Dexta ja 3600
Viestit: 3108
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:00 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dexta ja 3600 »

Saiko joku sen luvatun sata euroa?
severi2
Viestit: 2384
Liittynyt: La Maalis 17, 2007 8:58 am
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja severi2 »

Tulee mieleen sama kuin edellä, imupuolella reikä jossain tankin päällä.
Meillä meni aikoinaan Toyota Hilux Venäjän puolella heitossa rammaksi. Sammui eikä lähtenyt käyntiin millään. Hinaus kotiin ja muuta ei jäänyt enää kuin tankkiin vika.
Sieltä oli katkennut imuputki tankin yläpinnasta. Ja mikä "parasta" Hiluxissa kuten muissakin varmaan menee meno ja paluu putket vierekkäin. Molemmat menee tankin pohjaan saakka ja ilmeisesti sitä varten ettei polttoaine vaahtoa kun paluu "löpö" menee pinnan alle. Ei olisi mennyt kuin minuutti Venäjän arolla kun olisi vaihtanut meno ja paluu putket moottoritilasta ristiin. Kannattaa katsoa onko mesessä mitään venttiileitä putkissa välissä ja vaihtaa kokeeksi putket ristiin.
Fordson Major -51, Dexta -60, Steyr 80a -54, 180 -52, 180-53, 180a-56, 185 -54, 280a -70 ja MB Trac 1500 -83, Volvo Boxer 350 -63, Belarus 820 -82
tapsa
Viestit: 3886
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa »

Seuraavan kerran kaveri joutuu lupaamaan 500 €... :D
JP
Viestit: 6680
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP »

Leyland-Keräilijä kirjoitti:Itse asiassa... Vikaa ei ole vielä löytynyt.. :oops:

JA nyt on jo menny tullin ajolupakin umpeen.. :?

en tedä sitten mikä tuohon auttais..

mutta merkkiä en vaihda.. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Vaihda nuo polttoaineputkistot jos kerran kuplia näkyy linjassa, vika poistuu eikä tarvitse mersua vaihtaa (toiseen mersuun) :wink:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Juho M-P, Stone ja 50 vierailijaa