100€ sille joka..
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 5:47 pm
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
-
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke Elo 02, 2006 2:15 pm
- Viesti:
Ikävä vika. Oletko tosiaan tarkastanut läpinäkyvillä muoviletkuilla onko polttoaine kuplatonta mennessään suodattimesta eteenpäin. Samoin oletko tarkastanut onko poistuva polttoaine kuplatonta. Mersun nailonputket ovat varsin hyvälaatuisia ja luulisi vian olevan ilmaa imevässä siirtopumpussa.
Huoleton hevoseton poika
-
- Viestit: 3886
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
- Viesti:
Kyllä kaikkia vikoja on jo ehdotettu, mutta jos muu ei auta niin kokeile seuraavaa. Tankista päin liitos kerrallaan auki ja imemällä koetat tuleeko ainetta vapaasti, tai sitten laitat tankkiin painetta. Jälkimmäinen on parempi; näät virtaako runsaasti. Äläkä käytä isoja paineita ainoastaan murtolukuja. Pumppuun päästessäsi vedät letkun auton ulkopuolelle ja startilla lorottelet. Pitäis tulla tavaraa kunnolla eikä kuten vanhan eturauhasen läpi. Tarkistat vielä tankista ettei nestepinnan yläpuolella ole vuotoa. Ja jos ei vieläkään löydy, niin paineista pumpun ja tankissa olevan imusihdin välinen osuus ja käy läpi vuotosprayllä tms. Kyllä nämä on jo esitetty, mutta joskus täytyy käydä järjestelmällisesti kaikki läpi. Luultavasti olet niin tehnytkin.
-
- Viestit: 327
- Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 9:54 am
- Viesti:
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:53 am
- Paikkakunta: N:järvi
- Viesti:
Laittaisin pa paluun painepuolelle t-liitoksen sopivaan "saumaan" (ylipainevenan painepuolelle) katkomatta alkup. pillejä, ja siihen painemittarin. Sellainen 50mm vesijohtopuolen messinkisisuksinen mittari joku 5.. 10 bar näytöllä - vai tiedätkö max. paineet?
Konepellin välistä letku ulos ja mittari kiinni pyyhkijän varteen nipparilla ... Eiku baanalle (tai tielle). Näin noiden bensaturbojen rakenteluja tehdään, kun haettaan säätöjä bensapaineelle ahtoja nostettaessa..
Veikkaan, että viisari repsahtaa, niin mese kohta ryytyy... Pieni mälli p.a:ta ja painetta holahtaa tankkiin, ja jos ilmatilaa kovin vähän, niin muutaman ryytymisen jälkeen tankissa on jo jonkinlainen "lataus"... Mitä lie ruiskupumppu päättele moisesta yht'äkkisestä katoamisesta:shock:
Kaikki tuntuvat keskittyvän imupuolen vikaan, mutta tankin paineituminen hivenen todistaa, että pillit ja korkki pitävät (hengittää yleensä vain sisäänpäin). Vai löytyykö "paineenalaisena" lätäköitä?
Kunhan jonkinlaisen diagnoosin saa, niin sitten miettimään lääkettä
Konepellin välistä letku ulos ja mittari kiinni pyyhkijän varteen nipparilla ... Eiku baanalle (tai tielle). Näin noiden bensaturbojen rakenteluja tehdään, kun haettaan säätöjä bensapaineelle ahtoja nostettaessa..
Veikkaan, että viisari repsahtaa, niin mese kohta ryytyy... Pieni mälli p.a:ta ja painetta holahtaa tankkiin, ja jos ilmatilaa kovin vähän, niin muutaman ryytymisen jälkeen tankissa on jo jonkinlainen "lataus"... Mitä lie ruiskupumppu päättele moisesta yht'äkkisestä katoamisesta:shock:
Kaikki tuntuvat keskittyvän imupuolen vikaan, mutta tankin paineituminen hivenen todistaa, että pillit ja korkki pitävät (hengittää yleensä vain sisäänpäin). Vai löytyykö "paineenalaisena" lätäköitä?
Kunhan jonkinlaisen diagnoosin saa, niin sitten miettimään lääkettä
-
- Viestit: 15652
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Birkka kirjoitti: "Ei siis vieläkän ole kanittanut hän mersunlinttaansa seuraavalle Orm Onnekkaalle? Oppirahathan on maksettava, eikös juu? :-DDDDDD
JK
Tulin oikein vasiten vilkaisemaan mm. tätä ketjua tänne arvoisten propelipipojen palstalle. Päivä on taas pelastettu."
Siis oliko birkalla jottain syvällisempää tietoa tästä nimenomaisesta mersunongelmasta ?
-SS-
JK
Tulin oikein vasiten vilkaisemaan mm. tätä ketjua tänne arvoisten propelipipojen palstalle. Päivä on taas pelastettu."
Siis oliko birkalla jottain syvällisempää tietoa tästä nimenomaisesta mersunongelmasta ?
-SS-
-
- Viestit: 408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 6:09 pm
- Paikkakunta: Kitee
- Viesti:
Olikohan tuo nyt huumoria, vai ihteään v.......a.??Birkka kirjoitti:Ei siis vieläkän ole kanittanut hän mersunlinttaansa seuraavalle Orm Onnekkaalle? Oppirahathan on maksettava, eikös juu? :-DDDDDD
JK
Tulin oikein vasiten vilkaisemaan mm. tätä ketjua tänne arvoisten propelipipojen palstalle. Päivä on taas pelastettu.
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:47 pm
- Paikkakunta: Kemi
- Viesti:
-
- Viestit: 327
- Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 9:54 am
- Viesti:
-
- Viestit: 3886
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
- Viesti:
-
- Viestit: 1121
- Liittynyt: To Elo 17, 2006 11:23 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
-
- Viestit: 3886
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
- Viesti:
-
- Viestit: 305
- Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 6:50 pm
- Paikkakunta: Oulun keskusta!
- Viesti:
Juu useasti oon törmännyt siihen imupuolen siivilään, vanhemmissa mersuissa se on nätti puhdistaa sieltä tankin pohjasta,, mutta en jaksa muistaa oliko c,ssä samanlainen sydem.
Se Bochin pumppu mesessä joskus rupee valskaan voiteluöljynsä paluukiertoon ja sitäkautta sotkee moottoriöljyllä sen sihdin,,ei sinänsä vaarallinen juttu mut sotkee suodattimia ja siivilöitä
Se Bochin pumppu mesessä joskus rupee valskaan voiteluöljynsä paluukiertoon ja sitäkautta sotkee moottoriöljyllä sen sihdin,,ei sinänsä vaarallinen juttu mut sotkee suodattimia ja siivilöitä
Tavoittaa vain sähköpostilla tai puhelimella 0400252530
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 12:21 pm
- Paikkakunta: itärajalla Lieksassa
- Viesti:
om601
Etai jostakin vaikka mopon tankki tai vastaava köytä se katolle vedä letku siitä suoraan syöttöpumpulle (tai irtotankki jossa sähkönen siirtopumppu )p,-ainetta tähän irtotnkkiin ja ajamaan jos vielä vikuroi vika on syöttö pumpussa tai moottorissa tai moottorin käynninpysäytin laitteessa tai moottori ei saa ilmaa
wiilari ville
-
- Viestit: 3108
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:00 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3108
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:00 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2384
- Liittynyt: La Maalis 17, 2007 8:58 am
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tulee mieleen sama kuin edellä, imupuolella reikä jossain tankin päällä.
Meillä meni aikoinaan Toyota Hilux Venäjän puolella heitossa rammaksi. Sammui eikä lähtenyt käyntiin millään. Hinaus kotiin ja muuta ei jäänyt enää kuin tankkiin vika.
Sieltä oli katkennut imuputki tankin yläpinnasta. Ja mikä "parasta" Hiluxissa kuten muissakin varmaan menee meno ja paluu putket vierekkäin. Molemmat menee tankin pohjaan saakka ja ilmeisesti sitä varten ettei polttoaine vaahtoa kun paluu "löpö" menee pinnan alle. Ei olisi mennyt kuin minuutti Venäjän arolla kun olisi vaihtanut meno ja paluu putket moottoritilasta ristiin. Kannattaa katsoa onko mesessä mitään venttiileitä putkissa välissä ja vaihtaa kokeeksi putket ristiin.
Meillä meni aikoinaan Toyota Hilux Venäjän puolella heitossa rammaksi. Sammui eikä lähtenyt käyntiin millään. Hinaus kotiin ja muuta ei jäänyt enää kuin tankkiin vika.
Sieltä oli katkennut imuputki tankin yläpinnasta. Ja mikä "parasta" Hiluxissa kuten muissakin varmaan menee meno ja paluu putket vierekkäin. Molemmat menee tankin pohjaan saakka ja ilmeisesti sitä varten ettei polttoaine vaahtoa kun paluu "löpö" menee pinnan alle. Ei olisi mennyt kuin minuutti Venäjän arolla kun olisi vaihtanut meno ja paluu putket moottoritilasta ristiin. Kannattaa katsoa onko mesessä mitään venttiileitä putkissa välissä ja vaihtaa kokeeksi putket ristiin.
Fordson Major -51, Dexta -60, Steyr 80a -54, 180 -52, 180-53, 180a-56, 185 -54, 280a -70 ja MB Trac 1500 -83, Volvo Boxer 350 -63, Belarus 820 -82
-
- Viestit: 3886
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
- Viesti:
-
- Viestit: 6680
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
- Viesti:
Vaihda nuo polttoaineputkistot jos kerran kuplia näkyy linjassa, vika poistuu eikä tarvitse mersua vaihtaa (toiseen mersuun)Leyland-Keräilijä kirjoitti:Itse asiassa... Vikaa ei ole vielä löytynyt..
JA nyt on jo menny tullin ajolupakin umpeen..
en tedä sitten mikä tuohon auttais..
mutta merkkiä en vaihda..
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Juho M-P, Stone ja 50 vierailijaa