Vanhojen metsäkoneiden huoltoa/rakentelua.
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: Ti Loka 10, 2006 9:41 pm
- Paikkakunta: pohjois-savo
- Viesti:
Eiköhän se oo ihan sitä että öljyt valuu paluusuodattimista säiliöön. Ei liene kovin vaarallista. voihan siellä paluupuolella olla jossakin pieni vuoto että saa korvausilman ja suodattimet valuu sitte tyhjäksi.
-95 Sehän on jo kakkossarjan kone.. mainio peli.
Onko liikeratanosturilla vai liukupuomilla? ja onko koura 945?
-95 Sehän on jo kakkossarjan kone.. mainio peli.
Onko liikeratanosturilla vai liukupuomilla? ja onko koura 945?
-
- Viestit: 329
- Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 11:02 am
- Paikkakunta: Kainuu
- Viesti:
Juu jospa se ei ois kovin vakavaa. Kakkos sarjalainenhan tuo on ja liukupuomilla ja 945 kouralla. Kyllä tuohon tekis mieli liikeratakuormainta mutta sen verran vähän tuota käyttöä ettei oo raskinu investoida. Hyvin tuo tuolla 998 cranapillakin liikahtelee ja kourakin pikku parannuksin ja oikeilla säädöillä pelaa ihan hienosti. Vänkkyrä koivukin menee hyvin läpi.
-
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Jos kone on nelipyöräinen 901, on liukupuominosturi parempi. Painopiste on matalammalla siirtyessä eikä kone keiku niin paljon. 998 on paras liukupuomimalli harvennukselle, sisäänvedettynä se on sen verran lyhyt että on varsin pystyssä ja puomin takapää ei huitele puihin kiinni...
Jos vaihtaa liikeratanosturin, pitää pistää myös venttiilistön hilut uusiksi(erilaiset karat, muuten ei toimi kunnolla) ja yksi lisälohko. Sinänsä paras ratkaisu on laittaa venttiilistöineen puretusta uudemmasta valmetista nosturi ja lohko, silloin on toimiva. Nettikoneessa näky olevan myynnissä CRH 18 liikeratanosturi hintaan 15 000 €.
Jos vaihtaa liikeratanosturin, pitää pistää myös venttiilistön hilut uusiksi(erilaiset karat, muuten ei toimi kunnolla) ja yksi lisälohko. Sinänsä paras ratkaisu on laittaa venttiilistöineen puretusta uudemmasta valmetista nosturi ja lohko, silloin on toimiva. Nettikoneessa näky olevan myynnissä CRH 18 liikeratanosturi hintaan 15 000 €.
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
-
- Viestit: 367
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 10:33 am
- Paikkakunta: Savitaipale
- Viesti:
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Itte tykkäsin 998:sta ja 901 yhdistelmästä eme kahvoin. Ai että, miten mukava yhdistelmä En kyllä huolisi liikeratanosturia tuon 998 tilalle.
Semmosen jos sais ittelle
Semmosen jos sais ittelle
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Nyt on viimeiset ajat hankkia klassikko-punamusta tolla paketilla (901-II). Paras olisi löytää kone, jossa näyttötietokone on muu kuin orggis valmettilainen. Niihin osien saanti jo hankalaa, voimansiirron DTC-purkkia löytyy ehkä vielä myös käytettynä. 945 on hieno koura harvennuksille ja väljennyksille.valmet_500 kirjoitti:Itte tykkäsin 998:sta ja 901 yhdistelmästä eme kahvoin. Ai että, miten mukava yhdistelmä En kyllä huolisi liikeratanosturia tuon 998 tilalle.
Semmosen jos sais ittelle
Noi alkavat olla jo siinä iässä, että vielä voi löytää alle 30 000 h ajetun. Runkohan noissa kestää lähes mitä vaan, ja kääntölaakerikin jos vaan on rasvattu oikein. Yleensä noissa laakeri kestää 10 000- 15 000 h, eli hankintahakkaajalla käytännössä ikuinen .
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
-
- Viestit: 329
- Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 11:02 am
- Paikkakunta: Kainuu
- Viesti:
Tuo värkki on kuusipyöräinen ja kyllä tuolla on ihan mukava puuhastella omaa tahtia tuolla metsässä. Motopää on muutaman vuoden konetta tuoreempi vm.98 ja tosiaan tuolla on ihan hyvä tehdä puuta kun vaan saa säädöt kohdalleen. Tietokone puoli on tuo surkea Valmetin oma purkki joka on kyllä pirun alkeellinen kapistus. Uudempi tietokone olisi mukava mutta mahtaa olla aika töisevää saada tuohon koneeseen. Näytöstä ei meinannut aluksi saada mitään selvää mutta nyt uusilla osilla siitäkin saa jo selkoa.
Nyt taas kyselen tyhmiä mutta eikös ne kaksi isoa suodatinta siellä hydeöljysäiliön yläpuolella kansien alla ole ne paluusuodattimet ja eikö se kirkas tatti siellä päällä luukun alla ole se huohotin?
Pitää alkaa jostain metsästää nuita suodattimia. Pirun arvokkaita ainakin komatsulla nuo suodattimet.
Nyt taas kyselen tyhmiä mutta eikös ne kaksi isoa suodatinta siellä hydeöljysäiliön yläpuolella kansien alla ole ne paluusuodattimet ja eikö se kirkas tatti siellä päällä luukun alla ole se huohotin?
Pitää alkaa jostain metsästää nuita suodattimia. Pirun arvokkaita ainakin komatsulla nuo suodattimet.
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: Su Tammi 15, 2006 1:41 pm
- Paikkakunta: pohjoishäme
- Viesti:
-
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Jep, 6 ja 20 mikroniset suodattimet on siellä kannen alla. Ja huohotin on tosiaan oltava painestava versio, ei normaali. Letkuja vaihtaessa tai vuodon sattuessa on syytä avata huohotin, muutoin säiliöpaine tuuppaa öljyä mäelle, tai letkua avatessa tulee öljyt silmilleardem kirjoitti:Nyt taas kyselen tyhmiä mutta eikös ne kaksi isoa suodatinta siellä hydeöljysäiliön yläpuolella kansien alla ole ne paluusuodattimet ja eikö se kirkas tatti siellä päällä luukun alla ole se huohotin?
Pitää alkaa jostain metsästää nuita suodattimia. Pirun arvokkaita ainakin komatsulla nuo suodattimet.
Yksi suodatin jonka vaihdossa ei kannata säästää, on se hydrostaatin oranssi suodatin, sen tukkeutuminen tulee ilmi vasta kun se mossahtaa, yleensä moottorijarrutuksessa...silloin on säiliö äkkiä tyhjä
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:51 pm
- Paikkakunta: Mynämäki
- Viesti:
Joo se on aika mielenkiintoinen kokemus kun se ajopuolen suodatin mossahtaa... Ja on öljyä mäellä.... Sehan on paras nosturi harvennuksille se 998... Valmetti on siitö hyvä että näkee koko ajan mitä tekee...
Eiks niihin joskus muinoin laiteltu tota ponssen tietotekniikkaa? ainakin yhessä koneessa ol ponssen 53 koura ja tieto vehkeet... Taikka niin peruskone ol valmetti ja koura ponssen ja samoin tietokone...
Eiks niihin joskus muinoin laiteltu tota ponssen tietotekniikkaa? ainakin yhessä koneessa ol ponssen 53 koura ja tieto vehkeet... Taikka niin peruskone ol valmetti ja koura ponssen ja samoin tietokone...
Fordson D Major/ Trader 590E
Volvo f613
Volvo f613
-
- Viestit: 103
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:53 am
- Paikkakunta: keski-suomi
- Viesti:
https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=196037&lang=fi
On ollut "päivittäjiä" liikkeellä.
Ohjausyksiköt, kahvat, tietokoneet, valot yms on lähtenyt matkaan.
Itsellä on sekasikiö työn alla:
Valmet 882 Scanian? 6 koneella, jossa Ponssen liikeratakuormain sekä Keto 150 koura.
Sähköissä on tekemistä..
On ollut "päivittäjiä" liikkeellä.
Ohjausyksiköt, kahvat, tietokoneet, valot yms on lähtenyt matkaan.
Itsellä on sekasikiö työn alla:
Valmet 882 Scanian? 6 koneella, jossa Ponssen liikeratakuormain sekä Keto 150 koura.
Sähköissä on tekemistä..
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: Ti Loka 10, 2006 9:41 pm
- Paikkakunta: pohjois-savo
- Viesti:
-
- Viestit: 4741
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
sanoisin että todellisia asiantuntijoita jotka on osanneet ottaa kaikki kalliit osat irti.jussij kirjoitti:https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=196037&lang=fi
On ollut "päivittäjiä" liikkeellä.
Ohjausyksiköt, kahvat, tietokoneet, valot yms on lähtenyt matkaan.
Itsellä on sekasikiö työn alla:
Valmet 882 Scanian? 6 koneella, jossa Ponssen liikeratakuormain sekä Keto 150 koura.
Sähköissä on tekemistä..
-
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Eikä oo ainoa tapausvaniljacreme kirjoitti:sanoisin että todellisia asiantuntijoita jotka on osanneet ottaa kaikki kalliit osat irti.jussij kirjoitti:https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=196037&lang=fi
On ollut "päivittäjiä" liikkeellä.
Ohjausyksiköt, kahvat, tietokoneet, valot yms on lähtenyt matkaan.
Itsellä on sekasikiö työn alla:
Valmet 882 Scanian? 6 koneella, jossa Ponssen liikeratakuormain sekä Keto 150 koura.
Sähköissä on tekemistä..
Noita "tarkasti suoritettuja puhdistuksia" tapahtuu vähän väliä...joskus osataan riipaista Xenonvalot telineineen päivineen, tai kuten tässä tapauksessa, tarvittavat kalliit tietotekniikan ja ohjausjärjestelmän osat...
Hurjimmillaan on kokonaisia hakkuupäitä kadonnut koneista, osattu irroittaa aivan ehjinä.
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
-
- Viestit: 9812
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Niin, ei ne mitään motonetin tms lyhtyjä huolikkaan, vaan pääsääntöisesti kalliimpia Hellalaisia...jokka maksaa reippaasti.8400 kirjoitti:Xenonvalojen pöllimisestä ei suurta hyötyä ole, mutta noitten esiohjausjärjestelmien kylläkin, taitaa muutaman tonnin maksaa käytetykin tilalle, jos sattuu jostain löytämään
Yhden moton n. 15 lamppua kun katoo, on se useamman tonnin paukku. Konevalmistajat on nyt tulleet fiksummiksi, xenonien muuntajat on osassa piilotettu hytin sisäpuolelle.
Tosin jotkut pölkkypäät oli silti pöllineet valot ja katkaisseet muutajalle menevät johdot
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
-
- Viestit: 118
- Liittynyt: To Maalis 08, 2007 3:15 pm
- Paikkakunta: Savo
- Viesti:
-
- Viestit: 329
- Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 11:02 am
- Paikkakunta: Kainuu
- Viesti:
Onkos masinistit olleet tälle talvea metsäkoneillaan puuhastelemassa? Minulla koneet olleet nyt parisen kuukautta ajossa. Nyt ruvennu reistaileen tuo ajokone. Ei näköjään anna rueta urakoimaan nuitten puitten kanssa.
Aamupäivän pelaa aina hienosti mutta iltapäivällä yhtäkkii oikeen puolen kahvan liikkeet alkaa puutumaan ja hetken kun odottaa niin taas pelaa normaalisti. Outo vika kun tekee vaan lämpimänä tuon ja sit yhtäkkii se vika vaan poistuu. Ajokonehhan on 838 valmetti.
Aamupäivän pelaa aina hienosti mutta iltapäivällä yhtäkkii oikeen puolen kahvan liikkeet alkaa puutumaan ja hetken kun odottaa niin taas pelaa normaalisti. Outo vika kun tekee vaan lämpimänä tuon ja sit yhtäkkii se vika vaan poistuu. Ajokonehhan on 838 valmetti.
-
- Viestit: 4036
- Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 9:05 am
- Paikkakunta: Wetenpää
- Viesti:
Pari viikkoa on tullut koivusavotassa metsurin perässä ajeltua. Aikaa menee, kun hakkuutähteetkin kerään. Niitä onkin jo kolminkertainen kasa pinotavaraan nähden
Koneena on 872, mallia historic. Puuta pitää koputtaa, sillä yksi letku mennyt vanhuuttaan ja toinen jo hieman mehii... Suurinosa letkuista 34 vuotta vanhoja
Koneena on 872, mallia historic. Puuta pitää koputtaa, sillä yksi letku mennyt vanhuuttaan ja toinen jo hieman mehii... Suurinosa letkuista 34 vuotta vanhoja
Tyhmyytensä voi paljastaa vain avaamalla suunsa...
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 51 vierailijaa