YLEISMITTARIN KÄYTÖSTÄ RELEEN TARKISTUKSESSA.

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Major54
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Loka 18, 2010 11:31 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Major54 »

Olekkos kokeillu jo hyppylangalla ohittaa releen kelan, pumpun pitäis pyöriä jatkuvasti ja auton käydä, ellei sitten ole pumppu kuitenkin sökö :lol: Tutkin autodatasta sähkökaaviota ja siinä oli kahta eri kaaviota!

1989-1991 on kahdella releellä bensapumppu ja moottorinohjaus erikseen.
1992-1994 yksi rele, jossa kaksi kelaa. Pumpun ja moottorinohjauksen (tässä enemmän nastoja 6kpl kaavion mukaan)
MAJOR54
FSM JNS
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 3:30 pm
Paikkakunta: Liperi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FSM JNS »

Uusi rele laitettu käynnistyi sitten kokeiltiin vanhaa että oliko siinä vika ei käynnistynyt uusi tilalle ei käynnistynyt enää.
ipexi
Viestit: 809
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2011 9:23 am
Paikkakunta: Tikkakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ipexi »

Major54 kirjoitti:Olekkos kokeillu jo hyppylangalla ohittaa releen kelan, pumpun pitäis pyöriä jatkuvasti ja auton käydä, ellei sitten ole pumppu kuitenkin sökö :lol: Tutkin autodatasta sähkökaaviota ja siinä oli kahta eri kaaviota!

1989-1991 on kahdella releellä bensapumppu ja moottorinohjaus erikseen.
1992-1994 yksi rele, jossa kaksi kelaa. Pumpun ja moottorinohjauksen (tässä enemmän nastoja 6kpl kaavion mukaan)
ELÄ HELEVATISSA MENE OHITTAMAAN RELEEN KELAA HYPPYLANGALLA.
Sehän tappaa ECU rele annon viimestään.
Voit koskettimien tilalle nastat 30-87 ( http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... ele-42134/ ) laittaa hyppylangan ja siten alkaa etsiä vikaa heiluttelemalla kaapeleita ja npp.

Kun pumppu käynnistyy niin alkaa vika selviämään
FSM JNS
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 3:30 pm
Paikkakunta: Liperi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FSM JNS »

No tähän astinen diaknoosi:
Pumpunreleelle nastaan 30 tulee jatkuva virta.
Pumpunreleelle nastaan 85/86 tulee virta kun on sytytys virta päällä.

Vanha ja uusi rele (uudella lähti kerran käyntiin ja
kävi kunnes avaimesta sammutti)
Molemmat releet menee kiinni kun laittaa sytytys virran päälle silloin tulee myös virta hanskalokeron
päällä olevalle 20 amp sulakkeelle.
Rele vaan käy hetken kiinni ja sit aukeaa.

No noita hyppy johto asennuksia en oikein osaa tehdä
pitääkö rele olla paikoillaan vai miten??

Jos rele pysyisi kiinni niin virta piiri voisi toimia??Missä ja minkälainen osa on toi ecu??
ipexi
Viestit: 809
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2011 9:23 am
Paikkakunta: Tikkakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ipexi »

Engine control unitti.
Eli pyytää pensiiniä,

Johdon pätkä ilman relettä koskettimen 30 ja 87 välille, silloin tilanne vastaa sitä että rele on vetäneenä, kärjet kiinni ja pumpun tulisi käydä samoin tulla jännite mainitsemallesi sulakkeelle
Major54
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Loka 18, 2010 11:31 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Major54 »

ipexi kirjoitti:Engine control unitti.
Eli pyytää pensiiniä,

Johdon pätkä ilman relettä koskettimen 30 ja 87 välille, silloin tilanne vastaa sitä että rele on vetäneenä, kärjet kiinni ja pumpun tulisi käydä samoin tulla jännite mainitsemallesi sulakkeelle

Tuotahan tarkoitin termit hieman hakusessa :lol:
Relekannassakin voi olla häikkää jos kerran uudella aluksi toimi? Kannattaa tutkia johdot liittimien juuresta tai jyrkistä taitoksista :wink:
MAJOR54
FSM JNS
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 3:30 pm
Paikkakunta: Liperi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FSM JNS »

Kiitos tulin hiehan viisammaksi.
ECU on vielä hakusessa onko jossain päin konehuoneessa?
Ford Sierra 1982-1993 Esko Maunon tekemässä
korjaus oppaassa oli muistaakseni suomeksi ja selvästi nää DOHC systeemist ja osat kerrottu.
Yleensä se on ollut kirjastosta lainassa.
Se varmaan valoittaisi taasen asiaa niin kuin ketju
ohjurin vaihdossa.Ei tullut silloin kopsattua koko kirjaa kun ei tietysti ollut kopio kone kunnossa.
Aina jokin on rikki :roll:
ipexi
Viestit: 809
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2011 9:23 am
Paikkakunta: Tikkakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ipexi »

luukinen
Viestit: 466
Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 2:29 pm
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja luukinen »

Se ecu on siellä vänkärin jalkatilassa ihan etulaidassa pilkistää sieltä ku työntää pään sinne jalkatilaan ja kattoo sinne etu yläviistoon ovenpuoleinen sinkitty rautamöykky.
Fordson power major valmetit 702 803 1100 6550 8550 n121
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masankp »

Ei ne ecut kovin herkästi hajoa jos ei oo saanu vettä tms.Kyllä se vika löytyy hallista tai johtoliittimistä tms.
Juissis
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 10:44 pm
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juissis »

Ihan vaan näin ohimennen...Mistä tulee eniten kylmiä vilun väristyksiä?Voorti,sähkö vai voortin sähköt :roll: .T: hilpeä transit mies 8)
V...llako vihellät ku huuli on halaki...
Yanmar ytb 1300s terapiakone
Honda trx 350 4x4 ristuksen vanha mönkijä
ipexi
Viestit: 809
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2011 9:23 am
Paikkakunta: Tikkakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ipexi »

Tietääpä pääsevänsä taivaaseen kun joutuu maan päällisessä helvetissä
:P
FSM JNS
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 3:30 pm
Paikkakunta: Liperi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FSM JNS »

Kiitos luukinen ja muut.
Eiköhän se ecu sieltä sitten löydy.
Hyvä että taivas paikkakin on taattu.
Kakskytviis aa
Viestit: 84
Liittynyt: La Tammi 06, 2007 11:52 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kakskytviis aa »

Oon joskus rassannu vm-94 Bemarin bensapumppua ja relettä ku oli samanlainen vika,joskus kävi ja josku ei.Pumpulle ei tullu virtaa mutta se oli kunnossa ku otti irti ja koitti suoralla virralla.Vika oli kampiakselin tunnistimessa.Voi olla myös nokka-akselin tunnistimessa.Tuleepa vika mihin vaan niin loppuu bensan syöttö.Jos sellaset on tuossa autossa.Testerillä löyty hetkessä.
uusiveri

Viesti Kirjoittaja uusiveri »

sbf kirjoitti:onkos se varapyöräkotelossa oleva inertiakytkin katsottu?

Ei se oo scorpiossa varapyöräkotelossa !!!
Vaan takalaatikon kannen lukon alaosan vas. puolella noin (80mm)!
Harmaa neliö nuppi noin 10*10mm "tappi"

Päävirta rele mulla meni kerran scorpiosta teki sellaista että lähti käyntiin ok
mut muuten ei toiminu mikään ei valot,pyhhkijät,puhallin,radio,ymm.

Muuten auto on toiminu ku junan vessa :roll:
uusiveri

Viesti Kirjoittaja uusiveri »

uusiveri kirjoitti:
sbf kirjoitti:onkos se varapyöräkotelossa oleva inertiakytkin katsottu?

Ei se oo scorpiossa varapyöräkotelossa !!!
Vaan takalaatikon kannen lukon alaosan vas. puolella noin (80mm)!
Harmaa neliö nuppi noin 10*10mm "tappi"

Päävirta rele mulla meni kerran scorpiosta teki sellaista että lähti käyntiin ok
mut muuten ei toiminu mikään ei valot,pyhhkijät,puhallin,radio,ymm.

Muuten auto on toiminu ku junan vessa :roll:

Tosin! Ei se tässä tapauksessa ole ilmeinen vika!!
FSM JNS
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 3:30 pm
Paikkakunta: Liperi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FSM JNS »

uusiveri:samoin on palvellut minulla moitteetta ja nyt vielä sain leiman eka kerralla.

Monta autoa olen sillä hakenut siinä on nyt aika uusi kytkinkin.

On katsottu se kolari kytkinkin.

Pitää katsoa noita tunnistimia tosin testereitä minulla ei ole eikä kokemustakaan niiden käytöstä.
Kakskytviis aa
Viestit: 84
Liittynyt: La Tammi 06, 2007 11:52 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kakskytviis aa »

Minä käytin testattavana ihan tavallisella autokorjaamolla,vikakoodin lukilalla katto.
FSM JNS
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 3:30 pm
Paikkakunta: Liperi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FSM JNS »

Onnistuuhan se noinkin.
Mulla vaan olis hinaus matkaa melki 40km.
On mulla nyt toinen auto leimalle laitossa 92 sedan Scorpio ainakin se on vielä käyntiin lähtenyt vaikka seissut noin vuoden ja seisoihan toi vm 90 toukokuulta lokakuulle eikä tarvinnut kuin akun laittaa ja siitä käyntiin. :wink:
FSM JNS
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 3:30 pm
Paikkakunta: Liperi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FSM JNS »

Joo kyllä hanskalokeron päällä olevalle sulakkeelle tulee virta kun hyppy johdolla kokeilee eli 30 87 napoihin.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] ja 45 vierailijaa