YLEISMITTARIN KÄYTÖSTÄ RELEEN TARKISTUKSESSA.
-
- Viestit: 156
- Liittynyt: Ma Loka 18, 2010 11:31 am
- Viesti:
Olekkos kokeillu jo hyppylangalla ohittaa releen kelan, pumpun pitäis pyöriä jatkuvasti ja auton käydä, ellei sitten ole pumppu kuitenkin sökö Tutkin autodatasta sähkökaaviota ja siinä oli kahta eri kaaviota!
1989-1991 on kahdella releellä bensapumppu ja moottorinohjaus erikseen.
1992-1994 yksi rele, jossa kaksi kelaa. Pumpun ja moottorinohjauksen (tässä enemmän nastoja 6kpl kaavion mukaan)
1989-1991 on kahdella releellä bensapumppu ja moottorinohjaus erikseen.
1992-1994 yksi rele, jossa kaksi kelaa. Pumpun ja moottorinohjauksen (tässä enemmän nastoja 6kpl kaavion mukaan)
MAJOR54
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 3:30 pm
- Paikkakunta: Liperi
- Viesti:
-
- Viestit: 809
- Liittynyt: Ke Kesä 01, 2011 9:23 am
- Paikkakunta: Tikkakoski
- Viesti:
ELÄ HELEVATISSA MENE OHITTAMAAN RELEEN KELAA HYPPYLANGALLA.Major54 kirjoitti:Olekkos kokeillu jo hyppylangalla ohittaa releen kelan, pumpun pitäis pyöriä jatkuvasti ja auton käydä, ellei sitten ole pumppu kuitenkin sökö Tutkin autodatasta sähkökaaviota ja siinä oli kahta eri kaaviota!
1989-1991 on kahdella releellä bensapumppu ja moottorinohjaus erikseen.
1992-1994 yksi rele, jossa kaksi kelaa. Pumpun ja moottorinohjauksen (tässä enemmän nastoja 6kpl kaavion mukaan)
Sehän tappaa ECU rele annon viimestään.
Voit koskettimien tilalle nastat 30-87 ( http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... ele-42134/ ) laittaa hyppylangan ja siten alkaa etsiä vikaa heiluttelemalla kaapeleita ja npp.
Kun pumppu käynnistyy niin alkaa vika selviämään
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 3:30 pm
- Paikkakunta: Liperi
- Viesti:
No tähän astinen diaknoosi:
Pumpunreleelle nastaan 30 tulee jatkuva virta.
Pumpunreleelle nastaan 85/86 tulee virta kun on sytytys virta päällä.
Vanha ja uusi rele (uudella lähti kerran käyntiin ja
kävi kunnes avaimesta sammutti)
Molemmat releet menee kiinni kun laittaa sytytys virran päälle silloin tulee myös virta hanskalokeron
päällä olevalle 20 amp sulakkeelle.
Rele vaan käy hetken kiinni ja sit aukeaa.
No noita hyppy johto asennuksia en oikein osaa tehdä
pitääkö rele olla paikoillaan vai miten??
Jos rele pysyisi kiinni niin virta piiri voisi toimia??Missä ja minkälainen osa on toi ecu??
Pumpunreleelle nastaan 30 tulee jatkuva virta.
Pumpunreleelle nastaan 85/86 tulee virta kun on sytytys virta päällä.
Vanha ja uusi rele (uudella lähti kerran käyntiin ja
kävi kunnes avaimesta sammutti)
Molemmat releet menee kiinni kun laittaa sytytys virran päälle silloin tulee myös virta hanskalokeron
päällä olevalle 20 amp sulakkeelle.
Rele vaan käy hetken kiinni ja sit aukeaa.
No noita hyppy johto asennuksia en oikein osaa tehdä
pitääkö rele olla paikoillaan vai miten??
Jos rele pysyisi kiinni niin virta piiri voisi toimia??Missä ja minkälainen osa on toi ecu??
-
- Viestit: 809
- Liittynyt: Ke Kesä 01, 2011 9:23 am
- Paikkakunta: Tikkakoski
- Viesti:
-
- Viestit: 156
- Liittynyt: Ma Loka 18, 2010 11:31 am
- Viesti:
ipexi kirjoitti:Engine control unitti.
Eli pyytää pensiiniä,
Johdon pätkä ilman relettä koskettimen 30 ja 87 välille, silloin tilanne vastaa sitä että rele on vetäneenä, kärjet kiinni ja pumpun tulisi käydä samoin tulla jännite mainitsemallesi sulakkeelle
Tuotahan tarkoitin termit hieman hakusessa
Relekannassakin voi olla häikkää jos kerran uudella aluksi toimi? Kannattaa tutkia johdot liittimien juuresta tai jyrkistä taitoksista
MAJOR54
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 3:30 pm
- Paikkakunta: Liperi
- Viesti:
Kiitos tulin hiehan viisammaksi.
ECU on vielä hakusessa onko jossain päin konehuoneessa?
Ford Sierra 1982-1993 Esko Maunon tekemässä
korjaus oppaassa oli muistaakseni suomeksi ja selvästi nää DOHC systeemist ja osat kerrottu.
Yleensä se on ollut kirjastosta lainassa.
Se varmaan valoittaisi taasen asiaa niin kuin ketju
ohjurin vaihdossa.Ei tullut silloin kopsattua koko kirjaa kun ei tietysti ollut kopio kone kunnossa.
Aina jokin on rikki
ECU on vielä hakusessa onko jossain päin konehuoneessa?
Ford Sierra 1982-1993 Esko Maunon tekemässä
korjaus oppaassa oli muistaakseni suomeksi ja selvästi nää DOHC systeemist ja osat kerrottu.
Yleensä se on ollut kirjastosta lainassa.
Se varmaan valoittaisi taasen asiaa niin kuin ketju
ohjurin vaihdossa.Ei tullut silloin kopsattua koko kirjaa kun ei tietysti ollut kopio kone kunnossa.
Aina jokin on rikki
-
- Viestit: 809
- Liittynyt: Ke Kesä 01, 2011 9:23 am
- Paikkakunta: Tikkakoski
- Viesti:
-
- Viestit: 466
- Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 2:29 pm
- Paikkakunta: Liminka
- Viesti:
-
- Viestit: 3834
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
- Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
- Viesti:
-
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 10:44 pm
- Paikkakunta: Oulainen
- Viesti:
-
- Viestit: 809
- Liittynyt: Ke Kesä 01, 2011 9:23 am
- Paikkakunta: Tikkakoski
- Viesti:
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 3:30 pm
- Paikkakunta: Liperi
- Viesti:
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: La Tammi 06, 2007 11:52 pm
- Viesti:
Oon joskus rassannu vm-94 Bemarin bensapumppua ja relettä ku oli samanlainen vika,joskus kävi ja josku ei.Pumpulle ei tullu virtaa mutta se oli kunnossa ku otti irti ja koitti suoralla virralla.Vika oli kampiakselin tunnistimessa.Voi olla myös nokka-akselin tunnistimessa.Tuleepa vika mihin vaan niin loppuu bensan syöttö.Jos sellaset on tuossa autossa.Testerillä löyty hetkessä.
sbf kirjoitti:onkos se varapyöräkotelossa oleva inertiakytkin katsottu?
Ei se oo scorpiossa varapyöräkotelossa !!!
Vaan takalaatikon kannen lukon alaosan vas. puolella noin (80mm)!
Harmaa neliö nuppi noin 10*10mm "tappi"
Päävirta rele mulla meni kerran scorpiosta teki sellaista että lähti käyntiin ok
mut muuten ei toiminu mikään ei valot,pyhhkijät,puhallin,radio,ymm.
Muuten auto on toiminu ku junan vessa
uusiveri kirjoitti:sbf kirjoitti:onkos se varapyöräkotelossa oleva inertiakytkin katsottu?
Ei se oo scorpiossa varapyöräkotelossa !!!
Vaan takalaatikon kannen lukon alaosan vas. puolella noin (80mm)!
Harmaa neliö nuppi noin 10*10mm "tappi"
Päävirta rele mulla meni kerran scorpiosta teki sellaista että lähti käyntiin ok
mut muuten ei toiminu mikään ei valot,pyhhkijät,puhallin,radio,ymm.
Muuten auto on toiminu ku junan vessa
Tosin! Ei se tässä tapauksessa ole ilmeinen vika!!
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 3:30 pm
- Paikkakunta: Liperi
- Viesti:
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: La Tammi 06, 2007 11:52 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 3:30 pm
- Paikkakunta: Liperi
- Viesti:
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 3:30 pm
- Paikkakunta: Liperi
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] ja 45 vierailijaa