Fiskars kyntöaurat
-
- Viestit: 317
- Liittynyt: Ke Kesä 04, 2008 2:20 pm
- Paikkakunta: Ylämaa
- Viesti:
Kyllä kun nyt itse miettii niin se hydraulinen säätöhän tukipyörälle olis melko kätevä. Olis helppo passailla tukipyörä oikeisin säätöihin maalajin mukaan. Täälläkin päin kun on paljon eloperäisiä maita jotka täytyy kyntää matalaan jotta estetään saven nouseminen sekaan niin se tukipyörä on aina väärissä säädöissä kun tullaan savikolta. Ja olishan se helvatin kätevä lopetuksissa.
Power by Perkins
-
- Viestit: 1000
- Liittynyt: Ma Tammi 26, 2009 10:25 am
- Viesti:
[img][img]http://i4.aijaa.com/b/00476/9103059.jpg[/img][/img]
Hankkijamiehelle laitoin yyveehen myös kolme muuta kuvaa samasta aiheesta.
Hankkijamiehelle laitoin yyveehen myös kolme muuta kuvaa samasta aiheesta.
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
En taida tarvita eiköhän tuolta hallin kulmalta lyödy auton renkaita.Sorvaaja kirjoitti:Tuollainen tukipyörä olisi jouten nurkissa mutta siinä ei ole kuin pelkkä pyörä.Tuon kiinnitysvarren joutuu siihen rakentamaan säätöineen.Jos kiinnostaa pistä y.v. tulemaan
Tässä tapauksessa en viittis laittaa hydraaliikkaa siihen kun 165S ei ole kun yksitoimiselle paikka,tietenkin jos laittaa enemmän paikkoja.
Mutta yritän selvitä mahdollisimman edullisesti.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 391
- Liittynyt: Su Kesä 13, 2010 12:46 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3110
- Liittynyt: Ma Huhti 12, 2010 8:15 am
- Viesti:
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
No en tiedä onko tuosta tukipyörästä mitään hyötyä mutta olisi mukavaa ajankulua näin talven kuluksi tekemistöä.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 2072
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:45 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
No niin nyt kävin kuvaamassa molemmat fiskarssit 2-siipiset ja 3-siipiset.
Tuossa se 3-siipisten tyyppikilpi:
http://kuvablogi.com/nayta/3357664/
AGROSTAN KHN malli näyttäis olevan saakos noista kilvestä vuosimallin selville?
http://kuvablogi.com/nayta/3357655/
Ja tuossa vanhat 2-siipiset
http://kuvablogi.com/nayta/3357663/
Tuossa niitten tyyppikilpi
http://kuvablogi.com/nayta/3357656/
Ihmettelin siinä mikä siipien perässä mahtaa olla,
tietääkö joku?
Tuossa se 3-siipisten tyyppikilpi:
http://kuvablogi.com/nayta/3357664/
AGROSTAN KHN malli näyttäis olevan saakos noista kilvestä vuosimallin selville?
http://kuvablogi.com/nayta/3357655/
Ja tuossa vanhat 2-siipiset
http://kuvablogi.com/nayta/3357663/
Tuossa niitten tyyppikilpi
http://kuvablogi.com/nayta/3357656/
Ihmettelin siinä mikä siipien perässä mahtaa olla,
tietääkö joku?
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 522
- Liittynyt: To Maalis 01, 2007 5:27 pm
- Paikkakunta: Hml
- Viesti:
Siinä siiven päässä näyttää olevan sellainen jatkopala, joka ennen oli kaikissa traktoriauroissa. Sen avulla varmistettiin, että nurmikynnössä palkki varmasti kaatui sopivalla tavalla. Sen käytännön merkitys taisi olla vähän niin ja näin. Aika usein se taidettiin säätää juuri noin kuin kuvassakin, pois tieltä.
Nuo kolmisiipiset kotelurunkoiset tosiaan ovat siipimallia KHN, ne vanhanaikaisemmat ovat tyyppikilvenkin mukaan mallia KH. Sitä edelsi Fiskarsin mallistossa malli PP, joka oli todella pitkä ruuvimallinen. Se kyllä käänsi nättiä palkkia, mutta ilmeisesti muokkauksen tehostamiseksi tuosta KH:sta tehtiin sellainen, että se hieman murtaa sitä palkkia.
PP edusti 50-luvun loppua, KH tuli 60-luvulla. KHN:ssä on kaksiosaiset vantaat, kärkipala erikseen.
PP:llä sai kyllä ajaa tosi kovaa, palkit kääntyivät vauhdista huolimatta hienosti. Ne vain olivat turhan matalat, olki tukkesi aurat turhan helposti. KH oli vähän parempi, mutta nuo KHN-siivellä varustetut Agrostat olivat jo selvästi korkeammat ja siksi paremmat runsaankin oljen kanssa.
Mutta jos aiot niitä auroja Massey-Fergusonilla vetää, niin mitä ihmettä sillä tukipyörällä tekee? Massikan syvyyssäätö pelaa oikein hyvin ja tarkasti, kunhan säädät sitä työsyvyyttä sillä kyntöalueen vivulla etkä siellä muistaakseni sisemmän kaaren takaosalla olevalla asennonsäädöllä.
Nuo kolmisiipiset kotelurunkoiset tosiaan ovat siipimallia KHN, ne vanhanaikaisemmat ovat tyyppikilvenkin mukaan mallia KH. Sitä edelsi Fiskarsin mallistossa malli PP, joka oli todella pitkä ruuvimallinen. Se kyllä käänsi nättiä palkkia, mutta ilmeisesti muokkauksen tehostamiseksi tuosta KH:sta tehtiin sellainen, että se hieman murtaa sitä palkkia.
PP edusti 50-luvun loppua, KH tuli 60-luvulla. KHN:ssä on kaksiosaiset vantaat, kärkipala erikseen.
PP:llä sai kyllä ajaa tosi kovaa, palkit kääntyivät vauhdista huolimatta hienosti. Ne vain olivat turhan matalat, olki tukkesi aurat turhan helposti. KH oli vähän parempi, mutta nuo KHN-siivellä varustetut Agrostat olivat jo selvästi korkeammat ja siksi paremmat runsaankin oljen kanssa.
Mutta jos aiot niitä auroja Massey-Fergusonilla vetää, niin mitä ihmettä sillä tukipyörällä tekee? Massikan syvyyssäätö pelaa oikein hyvin ja tarkasti, kunhan säädät sitä työsyvyyttä sillä kyntöalueen vivulla etkä siellä muistaakseni sisemmän kaaren takaosalla olevalla asennonsäädöllä.
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Juu kai sen tukipyörän vois unohtaa ja keskittyä 65 restaurointiin.
Muuten lyösin hankkijan koneluettolosta 1968 fiskarssin kyntöaurojen esitteen:
http://kuvablogi.com/nayta/3359597/
Muuten lyösin hankkijan koneluettolosta 1968 fiskarssin kyntöaurojen esitteen:
http://kuvablogi.com/nayta/3359597/
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
- Matsikka
- Viestit: 16225
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Voihan Massikan nostolaite 2-3:lla siivellä toimia, mutkun on 4 tai 5 siipeä perässä niin tukipyörälle tulee tarvetta.
Mulla on kallistuksessa, tukipyörässä ja työntövarressa hytrauliikkaa enkä pois antaisi. Jos jostain pitäis luopua, niin vängällä voisin kallistuksen antaa pois.
On aikalailla fysiikan lakien vastaista, että pelkällä vetovastussäädöllä voitais pitää kyntösyvyys vakiona kun perässä on 4-5 siipeä ja maalaji muuttuu multamaasta savimaaksi ja toisinpäin. Aikalailla ihmeellinen nostolaitteen pitää myös olla että etummainen ja takimmainen siipi menee samalla syvyydellä vaikka nostolaitteesa on vähän klappiakin.
Ihan samanlainen ihmetys on Valmetin mekaaninen hytrauliikka. Se kuulemma toimii kuin unelma varsinkin kun työntövarren laittaa pitkään reikään niin silloinhan fältin etu ja takapää nousevat juuri oikeassa suhteessa toisiinsa nähden.
Itse oon kyntänyt Massikalla ja Valmeteilla, eikä kumpikaan ihan ihmeitä tee.
Hytrauli-tukipyörällä on kätevä tehdä vesivaon matalat vaot, eikä ojan varressakaan tarvitse vetää täyttä syvyyttä, todella näppärä systeemi.
Mulla on kallistuksessa, tukipyörässä ja työntövarressa hytrauliikkaa enkä pois antaisi. Jos jostain pitäis luopua, niin vängällä voisin kallistuksen antaa pois.
On aikalailla fysiikan lakien vastaista, että pelkällä vetovastussäädöllä voitais pitää kyntösyvyys vakiona kun perässä on 4-5 siipeä ja maalaji muuttuu multamaasta savimaaksi ja toisinpäin. Aikalailla ihmeellinen nostolaitteen pitää myös olla että etummainen ja takimmainen siipi menee samalla syvyydellä vaikka nostolaitteesa on vähän klappiakin.
Ihan samanlainen ihmetys on Valmetin mekaaninen hytrauliikka. Se kuulemma toimii kuin unelma varsinkin kun työntövarren laittaa pitkään reikään niin silloinhan fältin etu ja takapää nousevat juuri oikeassa suhteessa toisiinsa nähden.
Itse oon kyntänyt Massikalla ja Valmeteilla, eikä kumpikaan ihan ihmeitä tee.
Hytrauli-tukipyörällä on kätevä tehdä vesivaon matalat vaot, eikä ojan varressakaan tarvitse vetää täyttä syvyyttä, todella näppärä systeemi.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Olisko kellään kuvia/ohjeita miten 3x16 Agrosta Fiskarseihin asennetaan ne kuorijat?
Siipeen ne jotenkin kiinni tulloon kuitenkin?
Siipeen ne jotenkin kiinni tulloon kuitenkin?
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 4723
- Liittynyt: Su Marras 07, 2010 7:18 pm
- Paikkakunta: VIRRAT
- Viesti:
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Tuli tuossa kesäkuun alussa kynnettyä puolihehtaaria riistapeltoa
165S ja Agrostoilla 3x16
hyvihän se kävi ilman tasauspyörästön lukkoakin.
165S ja Agrostoilla 3x16
hyvihän se kävi ilman tasauspyörästön lukkoakin.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Suunnitelin taas tässä sitä tukipyörää.
Minkälainen se mitoitus pitäs olla?
Ja kestääkö rakenne jos kiinnityksen tekee siihen neljännen siiven kiinnitys hommman kohdalle siihen runkoon?
Minkälainen se mitoitus pitäs olla?
Ja kestääkö rakenne jos kiinnityksen tekee siihen neljännen siiven kiinnitys hommman kohdalle siihen runkoon?
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 6517
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
kyllä tukipyörä on hyvä vaik onkin vain 3 siipeä.. mul samanlainen aura jossa pyörä.. en tiedä onko pyörä alunperin tähän malliiin koska kiinnitys pantojen ja rungon välis on pari latan pätkää tilkkeenä.. mut hyvin tuo toimii.. ja pois en antais.. lisää kuvia tuol mun kuvat sivuil kansios ford4000 töissä..
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Onkos sulla noi aurat jossain vaikeessa paikassa,kun kiinnostaisi muutama mitta homma
Kuten tuon tukipyörän paikka siis leveys suunnaassa ja se kiinnitys auran runkoon?
Kuten tuon tukipyörän paikka siis leveys suunnaassa ja se kiinnitys auran runkoon?
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 6517
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Joo jos joskus kerkeet käydä jonkin sortin mittoja ottaan.
Ei mulla niin kiirettä,mutta teknisen työn opettaja patistaa alottaan tätä päättö työtä.
Ei mulla niin kiirettä,mutta teknisen työn opettaja patistaa alottaan tätä päättö työtä.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Tuli tuossa pyhä aamuna uudemmalla verkulla riistapelto kynnettyä.
Meikäläisen kyntöhän ei ole mistään kyntöoppaasta mutta asiansa ajaa.
Meikäläisen kyntöhän ei ole mistään kyntöoppaasta mutta asiansa ajaa.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ajomies, Eerik, Pataässä, Sumi ja 46 vierailijaa