valmet ylentävä hi-trac 703,803,903

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

retku
Viestit: 1653
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja retku »

jusape kirjoitti:Kuka ny mezzoa haluais jos haluu ajella varmatoimisella x03 sarjalaisella :?:
Ei ronaa sähköt kun kaikki toimii mekaanisesti....
(paitsi laturi, startti ja valot, sekä puhallin ja lasinpyyhkijä)
***hah :lol:
Ripel
Viestit: 2506
Liittynyt: Su Loka 26, 2008 10:27 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ripel »

Mikäpä se särkymätön oisi.
Kyllä ne nopeudet pitäisi saada jo siellä suunnittelupäydän ääressä kohilleen eikä jälkeen päin rakennella. Vaikka onhan tuo hi-trac tavallaan sinne kai suunniteltu, mutta jos se/laatikko ei sitten sovellu ns. kaasupohjassa tieajoon niin onko se sitten sitä :roll: Puottaahan se kierrokset alemmaksi tiellä ajaessa niin ei tarvitse lämä tiskissä painaa 8)
Mihinkä näillä(kään) enää on kiire?
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

retku kirjoitti:
jusape kirjoitti:Kuka ny mezzoa haluais jos haluu ajella varmatoimisella x03 sarjalaisella :?:
Ei ronaa sähköt kun kaikki toimii mekaanisesti....
(paitsi laturi, startti ja valot, sekä puhallin ja lasinpyyhkijä)
***hah :lol:
+1
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
5Gator
Viestit: 667
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 8:51 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 5Gator »

tarkennus
siis ratasparin 27/31 ja 30 piikkisen kytkinakselin.
Hi-tracin ratas jonka sisälle pääakseli tulee on ilmeisesti sama alentavissa versioissa 26 piikkinen,joten sitä ei tarvitsisi vaihtaa ko.hammaspyörän hinta n.800e


Onko kytkinakseli mukana / ei , pitääkö ratas hitsata akselille ?

Onkohan kaikissa 4 eri välitysversiossa sama 26 hammasta ulosmenevässä. http://kuvablogi.com/nayta/3278382/
vantela
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 11:17 pm
Paikkakunta: Kauhava
Viesti:

valmet 903

Viesti Kirjoittaja vantela »

eikös se hammaspyörä ole kiinteästi kytkinakselilla?Pitäisi olla valmis paketti.Kyllähän näille osille ottajia olisi,kun saisi hinnan kohdalleen?Pitäisi jonkun ,jolla on ko. osat pajassa mitoittaa ne ja teettää niitä edes puoleen hintaan.Eipä taida vallun alihankkijat myydä omiin nimiin näitä.
Jiitek
Viestit: 5847
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: valmet 903

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

vantela kirjoitti:eikös se hammaspyörä ole kiinteästi kytkinakselilla?Pitäisi olla valmis paketti.Kyllähän näille osille ottajia olisi,kun saisi hinnan kohdalleen?Pitäisi jonkun ,jolla on ko. osat pajassa mitoittaa ne ja teettää niitä edes puoleen hintaan.
Ja kohta huomataan, että tämä ei Suomessa onnistu. Pitäisi pistää kuvat lahden taakse tai jopa Kiinaan asti.
luukinen
Viestit: 466
Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 2:29 pm
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja luukinen »

Jostain kumman (kestävyys) syystä meillä nakattu hitrakit pois ja ajeltu vähemmillä vaihteilla reiluilla kierroksilla kulkee noin 40 ja ku pellot lähellä ja tieajot mennään 50km/h tuolla 6600 valmetilla niin olkoot
Fordson power major valmetit 702 803 1100 6550 8550 n121
luukinen
Viestit: 466
Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 2:29 pm
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja luukinen »

niin ja joskus nuorena ku 903 lähti (otti lievää törkiämmän reilusti kierroksia) niin sillä ehti aika kauas ennen ku kaverin 6800 liikenne valmetti pääsi eelle.
Fordson power major valmetit 702 803 1100 6550 8550 n121
retku
Viestit: 1653
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja retku »

mulla oli joskus 903. siinä oli 20.8/38 pyörät eikä se silti menny kun jotain vajaa 40... vaki 805 oli nopeempi 18.4/38 pyörillä

hyvä kone se on tiettyihin hommiin.etenkin takavetona. joskus noita sai edullisesti, mutta nykyään noiden hinnat on jotain aivan käsittämätöntä.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Meidän 903 meni aika mukavasti (165:n kans yhtä lujaa, silloin se otti vähän enempi kierroksia). Harmi vaan kun luottamus sen kestämiseen romahti ja nelivetohinku painoi päälle.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
kutosmajori
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 10:42 pm
Paikkakunta: kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kutosmajori »

http://aijaa.com/v.php?i=001748977152.jpg

Hankkijan nopeuttamat, tekivätkö korjaamolla ite vai tehtaalla. Tuo mainos on 84 vuojelta.
retku
Viestit: 1653
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja retku »

ylentävällä trakilla huippunopeus lähes 40km/h...
vantela
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 11:17 pm
Paikkakunta: Kauhava
Viesti:

hi-trac

Viesti Kirjoittaja vantela »

tuttavapiirissä parilla isännällä ylentävää versiota,kulkee molemmat lähes 50km/h...kuinka se peräöljyn jäähdytys toteutettu...,stefat pois vai oikein syylärillä?Mitä hankkijan aikaisessa tehd.kunnostuksessa oikeasti tehtiin laatikolle?Kovin oli varman oloista mainos tekstiä v.84 olevassa kuvassa.
Setämies
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Elo 18, 2021 9:10 pm
Viesti:

Re: valmet ylentävä hi-trac 703,803,903

Viesti Kirjoittaja Setämies »

Vieläkö joku tarvitsee ylentävän pika vaihteen rattaita, on irrallaan minulla.
Jiitek
Viestit: 5847
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: valmet ylentävä hi-trac 703,803,903

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Setämies kirjoitti: Su Syys 19, 2021 9:10 am Vieläkö joku tarvitsee ylentävän pika vaihteen rattaita, on irrallaan minulla.
Käyhän kirjautumassa toisenkin kerran ja katsomassa yksityisviestit.
Kainuusta
Viestit: 1
Liittynyt: Su Loka 17, 2021 8:17 pm
Viesti:

Re: valmet ylentävä hi-trac 703,803,903

Viesti Kirjoittaja Kainuusta »

Kyllä ylentävät hi-track hammaspyörät kiinnostaa.
En vaan onnistunut laittamaan viestiä setämiehelle. tai ainakin luulen niin.
jos löytyy niin laittakaa viesti o4o8614960
tahko
Viestit: 259
Liittynyt: Su Kesä 19, 2011 7:43 am
Viesti:

Re: valmet ylentävä hi-trac 703,803,903

Viesti Kirjoittaja tahko »

Yksi arveluttava osa nopeutetuissa 4-vedoissa on etuvedon kardaani. Ei ole alkuperäisenä ehkä riittävän hyvin tasapainotettu.
Nivelet ja akselien booritukset oltava kunnossa. Pyörii kuitenkin aika haipakkaa.
tiko
Viestit: 655
Liittynyt: La Marras 12, 2016 11:00 am
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Re: valmet ylentävä hi-trac 703,803,903

Viesti Kirjoittaja tiko »

Ohoh, ei nuo kovin lujaa pyöri. Carraron AE 3 vissiin 903 myös. Tuossa 1690 taavetissa sellainen, Kulki joskus 55kmh , mutta ilman kardaania kun ei etuperää sovitettu vielä. 39kmh max nykyisin tuolla 1690-4
Viimeksi muokannut tiko, To Loka 21, 2021 10:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Case 1594-4HS
Case 1494-4HS+isme 140
Case 1690-4T
Case 1390
Sampo 680 -89
VM 300SK
Valtra N101H -11
tiko
Viestit: 655
Liittynyt: La Marras 12, 2016 11:00 am
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Re: valmet ylentävä hi-trac 703,803,903

Viesti Kirjoittaja tiko »

tahko kirjoitti: To Loka 21, 2021 8:47 am Yksi arveluttava osa nopeutetuissa 4-vedoissa on etuvedon kardaani. Ei ole alkuperäisenä ehkä riittävän hyvin tasapainotettu.
Nivelet ja akselien booritukset oltava kunnossa. Pyörii kuitenkin aika haipakkaa.
Sehän on suora keppiakseli
Case 1594-4HS
Case 1494-4HS+isme 140
Case 1690-4T
Case 1390
Sampo 680 -89
VM 300SK
Valtra N101H -11
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: valmet ylentävä hi-trac 703,803,903

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

tiko kirjoitti: To Loka 21, 2021 10:45 pm
tahko kirjoitti: To Loka 21, 2021 8:47 am Yksi arveluttava osa nopeutetuissa 4-vedoissa on etuvedon kardaani. Ei ole alkuperäisenä ehkä riittävän hyvin tasapainotettu.
Nivelet ja akselien booritukset oltava kunnossa. Pyörii kuitenkin aika haipakkaa.
Sehän on suora keppiakseli
Juu. 1203 on kartaani ja -05/-15-sarjalaisis joista tiedän kartaania menneenkin.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: povk ja 55 vierailijaa