Häntämoto itse tehtynä....

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

timberi
Viestit: 461
Liittynyt: Ke Huhti 29, 2009 6:44 pm
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timberi »

Tuossa minun häntämotossa on nuo terät ilmeisesti 500hardoksia vahvuus taisi olla 12mm.
Vetorullista tekisi mieli tehdä vielä agressiivisemmat ovat päässeet vähän kulahtamaan.Varattuna olis jo jonkun verran karkaistuja 30mm teräskartiopiikkejä. http://img38.imageshack.us/img38/3462/dsc06979p.JPG
Jjurva
Viestit: 150
Liittynyt: Su Helmi 03, 2013 9:43 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jjurva »

timberi kirjoitti:Tuossa minun häntämotossa on nuo terät ilmeisesti 500hardoksia vahvuus taisi olla 12mm.
Vetorullista tekisi mieli tehdä vielä agressiivisemmat ovat päässeet vähän kulahtamaan.Varattuna olis jo jonkun verran karkaistuja 30mm teräskartiopiikkejä. http://img38.imageshack.us/img38/3462/dsc06979p.JPG
Minkälaiset syöttömoottorit tuosa on?
timberi
Viestit: 461
Liittynyt: Ke Huhti 29, 2009 6:44 pm
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timberi »

Syöttömoottorit on Danfossin TMKW 200 tukilaakerilliset kotelovuotolinjalla olevat.Käännön moottori on Danfossin OMSW 315 tukilaakerimoottori sekin.
Jjurva
Viestit: 150
Liittynyt: Su Helmi 03, 2013 9:43 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jjurva »

Joo nuo on jonkiverran riskimmät mitä mulla tuosa. Onko voima riittäny ja minkälaisia paineita käytät?
Valmettimies
Viestit: 1387
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 8:59 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmettimies »

Hieno häntämotoprojekti, onko tietoo paljonko painaa?
Aina ei voi onnistua ei edes joka kerta.
Jjurva
Viestit: 150
Liittynyt: Su Helmi 03, 2013 9:43 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jjurva »

Alakas olla karsintapää aika hyvällä mallilla ja kuormaimen rakentaminen alotettu. Mikä on kevein energiapuukoura, kesla 19g? biojack 150? Ja misä hinnoisa käytettynä? Ei oikeen ollu myynnisä mitä haeskelin. Tosin tuohon konneeseen sais olla vielä kevyempi. Joutuneekohan senkin tekemään ite...
Valmettimies
Viestit: 1387
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 8:59 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmettimies »

Kevein energiapuukuora taitaa olla Nisulan 105 tai mikä se oli joka on mönkkärin kärryyn tehty olisko ollu Jussi? vai mahtaako olla sama kun toi Nisula?
Aina ei voi onnistua ei edes joka kerta.
Jjurva
Viestit: 150
Liittynyt: Su Helmi 03, 2013 9:43 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jjurva »

Siinä vähän pätkää eka testeistä:

https://www.youtube.com/watch?v=TVtdjo1G8Ug
dynamiitti
Viestit: 125
Liittynyt: Ke Syys 19, 2012 4:11 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dynamiitti »

Mukava nähdä että projekti on edennyt.
karir
Viestit: 831
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 11:42 pm
Viesti:

Peukkua

Viesti Kirjoittaja karir »

Todella hieno laite!!!! Etenkin katkaisu on nerokas.

T Kari
Luxa
Viestit: 779
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 5:53 pm
Paikkakunta: p-savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Luxa »

Tutulla muistaakseni joku pikkuvikainen telavetoinen kaatopää myynnissä. Voin kysellä tarkemmin, jos kiinnostaa.
Luxa
Viestit: 779
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 5:53 pm
Paikkakunta: p-savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Luxa »

Vieläkö muut haluaa kuvia kaatopäästä, joka myynnissä?
Jjurva
Viestit: 150
Liittynyt: Su Helmi 03, 2013 9:43 pm
Viesti:

Re: Häntämoto itse tehtynä....

Viesti Kirjoittaja Jjurva »

Tuolapa vähä lissää pätkää "Bankkumersusta".

https://www.youtube.com/watch?v=6dU0AwE806w
severi2
Viestit: 2384
Liittynyt: La Maalis 17, 2007 8:58 am
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Re: Häntämoto itse tehtynä....

Viesti Kirjoittaja severi2 »

Tuohan näytää ihan hyvältä harrastekoneeksi. Syöttörulliin vaatisi ilmeisesti hieman lisää puristusvoimaa, lisää painetta tai isommat sylinterit.
Fordson Major -51, Dexta -60, Steyr 80a -54, 180 -52, 180-53, 180a-56, 185 -54, 280a -70 ja MB Trac 1500 -83, Volvo Boxer 350 -63, Belarus 820 -82
Jjurva
Viestit: 150
Liittynyt: Su Helmi 03, 2013 9:43 pm
Viesti:

Re: Häntämoto itse tehtynä....

Viesti Kirjoittaja Jjurva »

severi2 kirjoitti:Tuohan näytää ihan hyvältä harrastekoneeksi. Syöttörulliin vaatisi ilmeisesti hieman lisää puristusvoimaa, lisää painetta tai isommat sylinterit.
Joo ei tällä ole tarkotuskaan kilpailla oikeiden koneiden kanssa. Kuhan nyt vähä sahamiestä helepottas, varsinkin jos lunta on enempi.
Tuota puristusvoiman lisäystä täytyy vielä testata. Paremminhan se tietenkin toppaa jos piikki painuu syvemmälle puuhun.
Luxa
Viestit: 779
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 5:53 pm
Paikkakunta: p-savo
Viesti:

Re: Häntämoto itse tehtynä....

Viesti Kirjoittaja Luxa »

Mietitkö missään vaiheessa, että olisit tehnyt tuon häntämoton tuon metsäkärrin päälle? Tai tuppisovitteet ja hakkuupää kuormaimeen? Hieno on kyllä tuokin! Näkee heti, että peukalo on sattunut sopivalle kohdalle kämmentä. :shock:
ripa luisu
Viestit: 1691
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 9:48 pm
Paikkakunta: seinäjoki
Viesti:

Re: Häntämoto itse tehtynä....

Viesti Kirjoittaja ripa luisu »

Hieno laite!
Otan hatun pois päästä.
ford 4000 -75
Konekansa.fi
Jjurva
Viestit: 150
Liittynyt: Su Helmi 03, 2013 9:43 pm
Viesti:

Re: Häntämoto itse tehtynä....

Viesti Kirjoittaja Jjurva »

Luxa kirjoitti:Mietitkö missään vaiheessa, että olisit tehnyt tuon häntämoton tuon metsäkärrin päälle? Tai tuppisovitteet ja hakkuupää kuormaimeen? Hieno on kyllä tuokin! Näkee heti, että peukalo on sattunut sopivalle kohdalle kämmentä. :shock:
No tuota telakonetta alon rakentaa 2008. En tosin sillon tienny mikä siitä tullee. Mettäkärry on vajjaa parivuotta sitten alotettu, että sillai ne ei oikee suunnitelmat kohannu. Mutta joo oon kyllä viime aikoina miettiny että saisko tuon karsintapään tuohon kärryn kuormaajaan tai sitten kärryn päälle ja kunnon kaatopää kuormaajaan. Ois kuormaajasa kunnolla ulottuvuutta ja valamis lämmin hytti.

Toisaalta ois kyllä aiheeseen liittyviä uusiakin juttuja suunnitteilla. Pitäs vaan myyä tuo telakone ensin pois. Hmmm....
Luxa
Viestit: 779
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 5:53 pm
Paikkakunta: p-savo
Viesti:

Re: Häntämoto itse tehtynä....

Viesti Kirjoittaja Luxa »

Teet ajokoneen tuosta telahärvelistä, jos suunnitelmat joskus muuttuu :shock: . Pirun hyvän näköinen tuo kärri/kuormain yhdistelmä. Minulla on tuossa vergussa tuppisovitteet, mutta on niin pirun pieni traktori/kuormain ettei siihen voi mitään hakkuupäätä laittaa. Isompi traktori, jos olisi, niin hakkuupää tulisi kyllä. Pyörivä penkki tuli kumminkin rakenneltua viimekesänä ja se tuntuu luxukselta. Häntämoto menisi tietysti pienessäkin vehkeessä, mutta jotenkin ei nappaa.
Onhan näitä harvestereita tehty pieniinkin, mutta, mutta
https://www.youtube.com/watch?v=xRt4zX0E4Qw
severi2
Viestit: 2384
Liittynyt: La Maalis 17, 2007 8:58 am
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Re: Häntämoto itse tehtynä....

Viesti Kirjoittaja severi2 »

Jjurva kirjoitti:
severi2 kirjoitti:Tuohan näytää ihan hyvältä harrastekoneeksi. Syöttörulliin vaatisi ilmeisesti hieman lisää puristusvoimaa, lisää painetta tai isommat sylinterit.
Joo ei tällä ole tarkotuskaan kilpailla oikeiden koneiden kanssa. Kuhan nyt vähä sahamiestä helepottas, varsinkin jos lunta on enempi.
Tuota puristusvoiman lisäystä täytyy vielä testata. Paremminhan se tietenkin toppaa jos piikki painuu syvemmälle puuhun.
Tietenkin mukava rakennella ja huomata että ne toimii hyvin. Onko tuossa paineakut tai joku jousisysteemi mahdollisimman lähellä puristussylintereitä. Syöttörullat pitäisi seurata puuta melko virkeästi ettei "pomppaa" oksien kohdalla. Tuo sutiminen vähenee heti kun lisää hieman puristuspaineita.
Fordson Major -51, Dexta -60, Steyr 80a -54, 180 -52, 180-53, 180a-56, 185 -54, 280a -70 ja MB Trac 1500 -83, Volvo Boxer 350 -63, Belarus 820 -82
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 57 vierailijaa