Sivu 1/5

Paljonko sitä 2-T öljyä CAV:n pumppuun.

Lähetetty: Ma Helmi 07, 2011 10:29 am
Kirjoittaja kotari75
Paljon keskusteluissa mainostetaan laittamaan 2-t öljyä polttoaineen sekaan, jotta voitelisi paremmin jakaja-mallista syöttöpumppua. Itse en ole vielä laittanut, mutta yhden pumpun jäänestolla rikkoneena haluan sitä kokeilla. Jäänestoaine on nyt pannassa. :x

Paljonko sitä nyt sitten kannattaisi laittaa? Jos tuollaiseen 20 litran kannuun hakee polttoainetta. Mikä suhde? korkillinen, puolidesiä, desi? :?:

Lähetetty: Ma Helmi 07, 2011 11:23 am
Kirjoittaja 50R
Reilusti. Öljy kyllä palaa dieselissä ilman ylimääräisiä savuja. Yhteen massikkaan, jossa annosteluventtiili alkoi jumimaan, pistin kaksi litraa tankkiin. Vaikutus oli suuri. Kaikki oireet hävisivät niin pitkäkisi aikaa, kuin koneen historiaa tulin tuntemaan....eli useita vuosia. Mitään sivuvaikutuksia ei muutamasta litrasta aiheudu.

Lähetetty: Ma Helmi 07, 2011 11:55 am
Kirjoittaja kaitsur
Onko lie väliä laadussa, mineraali, semi- vai täyssynteettistä?
Ite laitoin lirauksen täyssynteettistä, ei ainakaan vielä tuhoutunu täydellisesti mikään?

Lähetetty: Ma Helmi 07, 2011 12:35 pm
Kirjoittaja kalvaana
Mulla on nyt 1 %:n verran 2-tahtioljya Ferkuissa talvidiiselin seassa. Ihan vaan varuilta.

Lähetetty: Ma Helmi 07, 2011 9:36 pm
Kirjoittaja lahtiv
Vois kans koittaa laitella DB:seen

Prosentti vois varmaan olla kohtuu määrä.
Voitelee myös suuttimia ja
tekee kait hyvää siirtopumpun kalvollekin.

Mutta liiallisella kaytöllä tukii tietysti suodattimen.

Lähetetty: Ma Helmi 07, 2011 10:11 pm
Kirjoittaja Ambasador
Ei yhtään, missään käyttöohjessa en ole lukenut, että kakstahtiöljyä pitäis laittaa dieselin tankkiin. Joskaan siitä varsinkaan vanhemmissa vehkeissä ei liene haittaakaan.

Lähetetty: Ma Helmi 07, 2011 11:53 pm
Kirjoittaja jarsi
En panisi lainkaan !! Mutta tavallista moottori öljyä panen aina silloin kun muistan 0,5-1:an tankille. Ja 165 vainkun pyörii edelleen :!:

2 tahtiöljy

Lähetetty: Ti Helmi 08, 2011 5:31 am
Kirjoittaja 2Ferguson
Oikea äljy on 2-tahtiöljy koska voiteluöljy veden seassa on sama kuin leikkuuöljy.eli sellainen valkoinen pöperö. Jos haluaa voidella pumppua, niin ainoa vaihtoehto on 2- tahtiöljyä kahvikupillinen/tankillinen!

Lähetetty: Ti Helmi 08, 2011 7:22 am
Kirjoittaja kalvaana
Niin, jos jotain oljya haluaa kayttaa, niin vain hyvalaatuista tuhkautumatonta 2-tahtioljya. Suuttimen karki on karstan takia vaarassa tavallisella moottoroljylla tai muuten liian runsaalla oljylla.

Lähetetty: Ke Helmi 09, 2011 5:37 pm
Kirjoittaja talli12
etenki talvi käytössä 2tahti öljy on poikaa.talvi laadussa kun ei nimesikään ole voitelevia aineita,kyllä suuttimet tykkää,laitan kyllä kesälläkin.

Lähetetty: Ke Helmi 09, 2011 7:15 pm
Kirjoittaja maramies
Ambasador kirjoitti:Ei yhtään, missään käyttöohjessa en ole lukenut, että kakstahtiöljyä pitäis laittaa dieselin tankkiin. Joskaan siitä varsinkaan vanhemmissa vehkeissä ei liene haittaakaan.
Minunkin mielestäni tämä asia kuuluisi tuonne "Vanhojen konemiesten uskomattomia uskomuksia" viestiketjuun.

Tärkeintä on tietää mitä tankkiin EI saa laittaa.

Huonoimpia lisäaineita ovat muurahaishappo ja vesi.

PUHDASTA polttoainetta - mitään muuta ei tarvita.

Lisätä nyt öljyä

Lähetetty: Ke Helmi 09, 2011 10:14 pm
Kirjoittaja 1957
Ei tulisi mieleenkään lisätä öljyä dieselin polttoaineeseen, eikä mitään muitakaan tököttejä :lol: .
Mistähän mahtaa öljypolttimen pumppu, saada voitelunsa, jos ei löpöstä?
Vesi ja lika ovat ainoat pumpun tuhoajat.

Lähetetty: Ke Helmi 09, 2011 10:20 pm
Kirjoittaja HL-Zetor
Kyllä noi pumpunkorjaajat suosittaa öljyn lisäystä,
nykyään dieselöljy "kuivaa" tavaraa.

Lähetetty: Ke Helmi 09, 2011 10:20 pm
Kirjoittaja kalvaana
Oljypolttimen pumpussa on vain 10% siita paineesta, joka diisel-moottorin syottopumpussa on. Siksi oljypolttimen pumppu ei ota nokkiinsa, vaikka mita kuraa ajaa lapi.
Ei se oljy siella raktorin tankissa haitaksikaan ole. Vanha kulunut pumppu voi menna viela vuosikausia, kun se saa ylimaaraista voitelua. Tama koskee siis vain jakajapumppuja - rivipumputhan ovta oljyvoideltuja muutenkin.

2T öljy

Lähetetty: To Helmi 10, 2011 3:42 am
Kirjoittaja VETPALIS
pumppu voitelee omalla öljyllä. 2T öljyä pannaan polttoaineen sekaan ettei suuttimet jää kiinni.kokemusta on.dieselpolttoaine on kuivaa.ei käytetä jatkuvasti,joskus vain.

Lähetetty: To Helmi 10, 2011 5:38 am
Kirjoittaja Tesantti
EI ollenkaan mitään lisää mpö:hön! 2T-öljy kuljettaa veden läpi vedenerottimen ja se on sitä lukua pumppu sökö...

Lähetetty: To Helmi 10, 2011 8:39 am
Kirjoittaja juhani008
Tämä on yksi niitä mielenkiintoisia asioita johon ei yhtenäistä kantaa muodostu koskaan. Osa puolesta ja toinen osa vastaan.
Itse en ole koskaan 2-t öljyä enkä muutakaan öljyä traktorin tankkiin laittanut mutta voisi kuvitella että jos järjestelmä on vedestä vapaa, niin ei se öljy varmaan ihan pahastakaan ole jakajapumpullisessa myllyssä.
Monen "kuskin" tiedän kyllä polttoainetta "rasvaavan" ja jokunen "huoltoukkokin" on suositellut.
Tiedä vaikka itsekkin joskus vielä tankkiin vähän lirauttaisin - siis sitä 2-t öljyä.

Lähetetty: To Helmi 10, 2011 4:54 pm
Kirjoittaja Korpivainio
Kauhean väännön saa tästäkin... Omiin koneisiini laitan joskus kyllä. Tuo 4-mäntäinen 35 alkaa röpöttelemään muuten, jos ajelee enemmän "kuivalla" löpöllä. Samaten kaverin puimuri (5-pyttyisellä fiatin koneella) jätti yhden pytyn pois pelistä, kun suuttimen kärki oli hirttänyt kiinni. Otin neulan väkisin irti, ja nitkuttelin hetken, kaadoin tankkiin 2T-öljyä pullon, ja sittemmin on toiminut monet syksyt moitteetta...

Lähetetty: To Helmi 10, 2011 11:35 pm
Kirjoittaja jylhä
Ambasador kirjoitti:Ei yhtään, missään käyttöohjessa en ole lukenut, että kakstahtiöljyä pitäis laittaa dieselin tankkiin. .
Lueppa lisää käyttöohjeita, niin tuokin löytyy! Vihjeenä alkukirjain L.
Vw diesel vuosimallia 1996, tuolloin 4 vuotta vanha, tarvitsi joka toiseen tankilliseen 2t öljyä, muuten ei käynnistynyt, vissiin sammutinventtiili jumitti. Toyotalla olen ajanu 2t öljyn siivittämänä 150tonnia, eikä vielä ole hajonnu. Tuo vesiongelma on kyllä totta, mutta ei vettä polttoainetankissa saa muutenkaan olla.

Lähetetty: Pe Helmi 11, 2011 6:16 pm
Kirjoittaja Ambasador
jylhä kirjoitti:
Ambasador kirjoitti:Ei yhtään, missään käyttöohjessa en ole lukenut, että kakstahtiöljyä pitäis laittaa dieselin tankkiin. .
Lueppa lisää käyttöohjeita, niin tuokin löytyy! Vihjeenä alkukirjain L.
Vw diesel vuosimallia 1996, tuolloin 4 vuotta vanha, tarvitsi joka toiseen tankilliseen 2t öljyä, muuten ei käynnistynyt, vissiin sammutinventtiili jumitti. Toyotalla olen ajanu 2t öljyn siivittämänä 150tonnia, eikä vielä ole hajonnu. Tuo vesiongelma on kyllä totta, mutta ei vettä polttoainetankissa saa muutenkaan olla.
Korjaan sen verran kirjoitustani, kaksitahtiöljyä on laitettava polttoainetankkiin sen verran kuin käyttöohjekirjassa sanotaan.