fordson super dextra 39hp diesel keittää

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Siitä siinä on kysymys että se vesijäähdytetty sarja maksaa. Arvioisin että aika monta satasta, toivottavasti ei yli tuhatta. Kannattaa jos kallis tilata suoraan Englannista. Jos vakuutusyhtiö sen huomaa eivät maksa mitään. Useat pursiseurat edellyttävät veneen katsastamista, eikä tuo viritys läpäise sitä.

http://www.powerlinecomponents.com/Inve ... alpublish=

Pitäisi varmaan kaivaa esiin sen moottorin tyyppi, mikä se olisi suoraan Perkinsinä.
gala
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Heinä 20, 2010 7:35 pm
Viesti:

se voi olla

Viesti Kirjoittaja gala »

periaatteessa voi vaatia en tiedä mut periaatteessa se jäähdyttää toikin sitä kokoajan kylmää vettä mitä pumppaa koko ajan merestä ylös kummiskin vaihtuu vesi koko ajan se aika varmasti jäähdyttää kummiskin jollain lailla pakosarjan ja putken
nyt on tavotteena saada vene ajokuntoo että saa nostettua ylös veneen kun nosto kausi alkaa talvella sitten laittaa kone purkaa ja kasata uusilla osilla sitten kattoa lisää osia tiistaina pääsis tutkimaan paremmin mikä konetta vaivaa kaikkia mahdollisuuksia on hyvä pohtia ennenkun menee veneelle 150kilometriä matkaa veneelle niin pakko kattella ja kysellä mikä se voisi olla niin voi sitten katsella paremmin kaikki tarvittavat paikat läpi toivoa että vika löytyy kummiskin
Make
Viestit: 1345
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Manuel kirjoitti:Siitä siinä on kysymys että se vesijäähdytetty sarja maksaa. Arvioisin että aika monta satasta, toivottavasti ei yli tuhatta. Kannattaa jos kallis tilata suoraan Englannista. Jos vakuutusyhtiö sen huomaa eivät maksa mitään. Useat pursiseurat edellyttävät veneen katsastamista, eikä tuo viritys läpäise sitä.

http://www.powerlinecomponents.com/Inve ... alpublish=

Pitäisi varmaan kaivaa esiin sen moottorin tyyppi, mikä se olisi suoraan Perkinsinä.
A3 152 pitäisi olla.
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

No ketäpähän se ilahduttaisi että menee lähes varmasti yli 500 euroa jonkun toisen pihtauksen vuoksi. Jos tulee uintimatka, niin siinä on sitten aikaa miettiä sen pakosarjan hintaa. Ei siinä paljon muuta tarvita kuin pieni vuoto suuttimen putkessa josta alkaa vähän sumuttamaan.

Eli siinä on vesijäähdytetty pakoputki, mutta ei vesijäähdytettyä pakosarjaa. Sillä vedensyötöllä pakoputkeen ei ole mitään vaikutusta pakosarjaan. Traktorikäytössä se saa jäähdytyksen tuulettajan siivestä, eikä moottori ole umpitilassa ilman jäähdytystä.

Osaa se dieselikin syttyä palamaan. Joskus jouduin uhraamaan lippalakkini Zetorin palonsammuttamiseen, eikä meinannut sammua millään.
gala
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Heinä 20, 2010 7:35 pm
Viesti:

no pitääpä kattoa

Viesti Kirjoittaja gala »

no pitää kattoa minkä lämpösenä se pakosarja käy kun saa veneen toimimaan tähänkin asti on toiminut ihan hyvin uskosin kummiskin että se vesi jäähdyttää pikkasen kummiskin ja ei ole uinti reissua tullut viellä 45vuoden aikana tolle veneelle dieseli ei niin helposti syty tai syttyy varmaan mutta ei saman lailla kun bensa esim
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Pakosarjan lämpö riippuu ratkaisevasti siitä mitä koneesta otetaan tehoa. Joskus kauan sitten olen ollut tekemässä tehonmittauksia kuorma-auto dieseleistä. Kun vedettiin maksimitehoa oli pätkä pakoputkeakin punahehkuisena. Turbokoneista myös koko turbon pakopuoli. Kun tuttu agregaattiasentaja ajoi muutamia vuosia sitten tehonmittauksia VR'n dieselagregaatille, syttyi koko rakennus tuleen ja taisi palaa aika perusteellisesti. Kuuma pakoputki sytytti

Kyllä tuo on jonkinlainen miina. Venehommissa ne haaverit sattuvat yleensä kun aika vaarattomat tekijät yhdistyvät jollakin enemmän tai vähemmän ennakoimattomalla tavalla. Pyrin yleensä minimoimaan siksi riskejä. Muita riskejä pimeys eli heikko näkyvyys ja myrsky. Jokin epävarmuustekijä konepuolella ei sovi kuvioon jos jo valmiiksi muita riskejä. Kovassa kelissä saattaa tarvita enemmän tehoa.

En ole vielä nähnyt venemoottoria jossa ei olisi ollut jäähdytetty pakosarja.

Ainakin Bowman on erikoistunut tekemään marinointivarusteita.
gala
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Heinä 20, 2010 7:35 pm
Viesti:

näinhän se on

Viesti Kirjoittaja gala »

pimeys,myrsky ja huonokone ei kyllä sovi yhteen mutta mulle on nyt tärkeintä ainakin ekana saada kone toimimaan ja se ihmetyttää että miksi sinne yli päätänsä sitten tulee vesiletku jos se ei jäähdytä muuta kun pakokaasun/putkea mikä tulee ulos siis periaatteessa jos toi ei jäähdytä pakosarjaa yhtään no mutta pitää nytten selvittää yksi ongelma mikä vaivaa päätä eli koneen toiminta ja keittäminen että saisi veneen ajettua nosto satamaan kohta alkaa olemaan nostamisen aika kummiskin jo ja syysmyrskyt
kari t
Viestit: 577
Liittynyt: La Joulu 08, 2007 7:49 pm
Paikkakunta: pattijoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kari t »

Tässäpä "Manuelille" sitten sellainen veneen moottori ettei ole ollut jäähdytettyä pakosarjaa ainakaan vuoden1987 jälkeen kun ostin kyseisen veneen, eikä ollut muuten ostettaessakaan :wink: http://kuvablogi.com/nayta/2557310/. Viimeisimmässä kuvassa näkymä / ratkaisu täkiltä :wink:
Olen ajanut kyseisellä veneellä yli 6000:tta tuntia, on oltu niin tyvenessä kuin myös myrskyssäkin.
Vakuutuksen sain vaikka on pokosarja / putki kuiva, tarkastaja kävi paikanpäällä veneen tarkastamassa ja hyväksyi tuollaisena :wink:

Tarkastappas myös vesipumppu moottorista, kierrättääkö varmasti nestettä, oletan että sinulla on suljettu jäähdytysjärjestelmä venessäsi :?:
Aja millä ajat, mutta nuhvilla loput
gala
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Heinä 20, 2010 7:35 pm
Viesti:

onko se

Viesti Kirjoittaja gala »

onko se tossakin letku mihin vesitulee tossa putkessa? yks letkuvaan? on muuten ihan kivan näkönen vene kanssa
kari t
Viestit: 577
Liittynyt: La Joulu 08, 2007 7:49 pm
Paikkakunta: pattijoki
Viesti:

Re: onko se

Viesti Kirjoittaja kari t »

gala kirjoitti:onko se tossakin letku mihin vesitulee tossa putkessa? yks letkuvaan? on muuten ihan kivan näkönen vene kanssa
Ei tähän tule minkäänlaista jäähdytystä pakoputkeen, tuo putki mikä lähte pakosarjasta on ns. anakonda letkua, ruostumaton taipuisa putki sisällä ,päällä ruostumaton ristikudos.
Aja millä ajat, mutta nuhvilla loput
gala
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Heinä 20, 2010 7:35 pm
Viesti:

aha

Viesti Kirjoittaja gala »

elikä kuiva putki ok huomenna pääsis tutkimaan mikä mun konetta vaivaa
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Kuiva putkikaan ei kuumene punahehkuiseksi jos käytetään pientä tehoa. Tuskin lähtenyt tehtaalta tuossa kunnossa jos merimoottori. Juuri pakoputki sen VR'n agregaattirakennuksen sytytti.

Naapurisaaressa kaveri poltti puuvajansa ja agregaatin. Ihmetteli minulle että miten se oli voinut sytyttää sen liiterin. Katselin paikkaa ja mitä agregaatista oli jäljellä. Kertoi että oli konevuokraamosta ollut parketinhiontakone käytössä kun syttyi. Agregaatin pakoputki puhalsi maata päin ulkona. Kun agregaatista, joku italialainen diesel, oli otettu tehoja olivat pakokaasut sytyttäneet maassa olevat neulaset ja muun materiaalin mikä oli sytyttänyt liiterin seinän. Huomasi vasta kun agregaatista loppui sähkö ja hiomakone pysähtyi.

Vakuutustarkastaja ei ilmeisesti ymmärtänyt paljoakaan merikoneista. Kai se sentään liivien määrän laski.

Jos joku haluaa veneessään pitää punahehkuista pakosarjaa ja pakoputkea, niin omapa on henkensä.
gala
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Heinä 20, 2010 7:35 pm
Viesti:

kone toimii

Viesti Kirjoittaja gala »

en oikein tiedä missä vika oli mutta kävin läpi vesi järjestelmän uudet nesteet putsailua ja sitten kannen pultteja kiristin ja viellä uusi pakosarja kaupasta ja putken tiivistelyä siinnä se eipä keitä enää vanha pakosarja oli jo kahdessa osassa että oli aikakin vaihtaa lähtevä putki kanssa aika huonossa kunnossa mutta tiivis on kummiskin kiitoksia vastauksistanne lopullista vikaa en oikein löytäny veikkaan pakosarjaa tai vesi tukosta jossain pää asia että toimii taas onkohan öljyn paineet liian korkealla kun ne on 3.5 noin ja eikö se pitäs olla 2.7 tai jotain?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] ja 40 vierailijaa