Hitatchi EX 100 M puomin ratkeaman korjaaminen?

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

pillari
Viestit: 474
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2009 9:22 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pillari »

Itse oon hitsannu ratkeamat puikolla ok 48.08, ja koskaan ei ole tarvinnu korjata hitsatusta paikasta uudestaan.
Saumat olen hionut tasaiseksi hitsauksen jälkeen.

Esim. kerrankin hitsaus 25 asteen pakkasessa onnistui, kun oli katkennut puominpää kaivinkoneesta .. vaikka ite ensin epäilin että ei tule kestämään.. niinpä vaan kesti, niinkauan kun kone oli meillä.. useemman vuoden kuitenkin.
C20
Viestit: 1870
Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:30 am
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja C20 »

Eipä toi isolta repeämältä vaikuta, jätä nettiohjeet omaan onneensa ja pyydä oikea hitsari töihin kyllä se tietää mitä tekee ja hyvä tulee ja jonkun rahan haluaa jos ei ole "paras" kaveri tai muuten kiitollisuuden velassa. :wink:
Olympianisti
Viestit: 1364
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:00 pm
Paikkakunta: Rantasalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Olympianisti »

Onpa aikamoinen korjaus tehty "Metun" kuvassa. Ammattimies kuitenkin vielä korjannee ja kannattaa tarkistaa muutenkin tuo koko korjauspala.

Itselläni myös otsikon mukainen kone ja siinä on puomin päällä kaarevalla osalla n. 40cm pitkä hitsaussauma aivan toisella reunalla.

Kai siinäkin jotain ratkeaman alkua on ollut.. En tiedä. Nätisti on kyllä hitsattu ja vielä alkuperäisellä maalilla maalattu. Epäilisin että on jo +10vuotta sitten korjattu.
cardaani
Viestit: 4036
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 9:05 am
Paikkakunta: Wetenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cardaani »

Meidän EX 120-5 päässyt varmaan ensimmäiset 10000h helpolla, kun sitä ei oo vielä mistään hitsattu...
Tyhmyytensä voi paljastaa vain avaamalla suunsa...
-Metu-
Viestit: 2
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 9:49 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Metu- »

Oli vähän ajatus et ite aukois saumat ja teettäis vahvikkeet valmiiksi. Jättäis suosiolla hitsaamisen ammattilaiselle.

Tuo vahvike näyttää minun silmään ihan asialliselta ja saumasta päätellen eri sepän tekemä kun tuo puomin yläpuolinen
korjaus :roll:

Mistä materiaalista vahvikepalat kannattaa teettää, kuinka paksua jne?
Juhnu
Viestit: 1593
Liittynyt: To Joulu 27, 2007 12:33 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhnu »

-Metu- kirjoitti:Oli vähän ajatus et ite aukois saumat ja teettäis vahvikkeet valmiiksi. Jättäis suosiolla hitsaamisen ammattilaiselle.

Tuo vahvike näyttää minun silmään ihan asialliselta ja saumasta päätellen eri sepän tekemä kun tuo puomin yläpuolinen
korjaus :roll:

Mistä materiaalista vahvikepalat kannattaa teettää, kuinka paksua jne?
Etsi hitsaaja ennen kuin seevailet itse! Itsekin tuollaisia joskus tehneenä voisin sanoa että mikään ei tunnu pahemmalta kuin mennä työmaalle jonka joku on aloittanut väärin! Eli kysyt kaverilta haluaako se juuritukea ja minkälaista seeviä.

Vahvikepaloja en sivuille laittaisi vaan ainoastaan päälle salmiakin muotoinen palanen. 10mm vahvuista normaalia hyvälaatuista levytavaraa olikohan koodi s355(?)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Amazon [Bot], Bing [Bot], Google [Bot], jukkuus ja 64 vierailijaa