Rasvauksen tuskaa?
-
- Viestit: 1382
- Liittynyt: Pe Huhti 09, 2010 10:01 am
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
-
- Viestit: 559
- Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 3:11 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Yhden käden Mato löytyy täältäkin, uudempana toimi ihan hyvin mutta nyt kun sen läpi on jokunen tuubi pumpattu niin aika heikkoa alkaa toiminta olemaan. Vanha kahden käden Lincoln pelaa kuin kello siihen verrattuna.
Tuo Lincoln on vaan niin pirun pitkä, irtorasvaa menisi 600 g mutta patruunoita käyttäessä ei suuremmasta kapasiteetistä pääse hyötymään.
Länsi-saksalainen Flaco toimii myös luotettavasti.
Rasvoissakin tuntuisi olevan eroja, joillakin on enemmän ilmaongelmia kuin toisilla.
Tuo Lincoln on vaan niin pirun pitkä, irtorasvaa menisi 600 g mutta patruunoita käyttäessä ei suuremmasta kapasiteetistä pääse hyötymään.
Länsi-saksalainen Flaco toimii myös luotettavasti.
Rasvoissakin tuntuisi olevan eroja, joillakin on enemmän ilmaongelmia kuin toisilla.
-
- Viestit: 4420
- Liittynyt: Su Touko 14, 2006 10:13 pm
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Onkohan se nyt yhdenkäden Mato IKH:sta mullakin. Tahtoo vain fuskata joka saumasta, tuli mentyä halpaan.Hege kirjoitti:Yhden käden Mato löytyy täältäkin, uudempana toimi ihan hyvin mutta nyt kun sen läpi on jokunen tuubi pumpattu niin aika heikkoa alkaa toiminta olemaan. Vanha kahden käden Lincoln pelaa kuin kello siihen verrattuna.
Tuo Lincoln on vaan niin pirun pitkä, irtorasvaa menisi 600 g mutta patruunoita käyttäessä ei suuremmasta kapasiteetistä pääse hyötymään.
Länsi-saksalainen Flaco toimii myös luotettavasti.
Rasvoissakin tuntuisi olevan eroja, joillakin on enemmän ilmaongelmia kuin toisilla.
Sitten on keltainen kahdenkäden Tekalemit, siihen kun ei saa tasotiivistettä kuin tekemällä, eikä siksi sitä ole.
-
- Viestit: 4420
- Liittynyt: Su Touko 14, 2006 10:13 pm
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ma Loka 21, 2013 9:26 pm
- Viesti:
Mulla tuos yksi mato ollu jo monta vuotta ja hyvin pelittää se ainakin. Pressolia katselin metkossa tänään. Se vois olla seuraava kokeiltava, saa ihan mieleisellään värilläkin nykyään sitä
Ford 4610 -84
Ford 4600 -78
Ford 4000 -71
Lännen 8600E -07
Valtra 8000 -87
LM-Trac 680 -99
+ muuta hilpetööriä..
Ford 4600 -78
Ford 4000 -71
Lännen 8600E -07
Valtra 8000 -87
LM-Trac 680 -99
+ muuta hilpetööriä..
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: Ti Loka 10, 2006 9:41 pm
- Paikkakunta: pohjois-savo
- Viesti:
Pari vuotta sitten menin kyselemään vuotaviin lincolneihin uusia tiivisteitä liikkestä josta rässit oli ostettu, kun työnsivät vaseliininsa läpi kynsille.
Niitä oli kuuelmma jo saavillinen ennestään takuupalautuksena tulleita.
Lincolnin laatu kuulemma romahtanut.
Mato toimii paljon paremmin, vaikka hintaa on vain kolmasosa lincolnista.
Maton nelileukaiset suuttimet toistaiseksi parhaita testatuista.
Niitä oli kuuelmma jo saavillinen ennestään takuupalautuksena tulleita.
Lincolnin laatu kuulemma romahtanut.
Mato toimii paljon paremmin, vaikka hintaa on vain kolmasosa lincolnista.
Maton nelileukaiset suuttimet toistaiseksi parhaita testatuista.
-
- Viestit: 573
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2012 9:36 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Joku tarjous rasvaprässi itsellä käytössä, letku siihen tuli vaihdettua kun oli lyhyt eikä paljoa pystynyt taivuttamaan mutta tahän asti toiminut hyvin. vara suuttimia kannattaa olla aina jemmassa.
Itse noita tukkiutuneita rasvanipan reikiä rassaan eka pienellä poranterällä sen jälkeen jotain liuotinta ja paineilmaa ja sitten uudestaan liuotinta ja rasvaa perään ja tietysti rasvattavan kohdan heiluttelua jos mahdollista.
Itse noita tukkiutuneita rasvanipan reikiä rassaan eka pienellä poranterällä sen jälkeen jotain liuotinta ja paineilmaa ja sitten uudestaan liuotinta ja rasvaa perään ja tietysti rasvattavan kohdan heiluttelua jos mahdollista.
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: La Joulu 10, 2011 2:06 pm
- Paikkakunta: Kymenlaakso
- Viesti:
Onko tuo Mato kestävintä laatua? Välillä tuntuu että saisi olla Matojakin varten varaprässi aina varastossa
Noh.. kaikkihan nuo rikki saa ja välillä saa katsoa ihan itseä peiliin.
Ainakin talvella tuntuu rasvaprässit olevan aika tiukilla. Jos rasva yhtään kylmässä ja jähmeää niin ei taida mitkään laitteet kestävän? Sen verran vähän rasvattavaa kiitos rasvareiden, ei kannata akkukäyttöisiä hommata.
Noh.. kaikkihan nuo rikki saa ja välillä saa katsoa ihan itseä peiliin.
Ainakin talvella tuntuu rasvaprässit olevan aika tiukilla. Jos rasva yhtään kylmässä ja jähmeää niin ei taida mitkään laitteet kestävän? Sen verran vähän rasvattavaa kiitos rasvareiden, ei kannata akkukäyttöisiä hommata.
-
- Viestit: 4420
- Liittynyt: Su Touko 14, 2006 10:13 pm
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Onkos kuka tilannut ja käyttänyt puhelinmyyntirasvaa? En muista yrityksen nimeä, olisko jostakin Lahden suunnasta. Kehut oli kovat ja ei kuulemma jäykisty pakkasessa jne. Pienin myyntierä 12 tötteröä, oliko se nyt puolilaatikkoa.
Kysyin onko jälleenmyyjää josta voisi ostaa tuubin kokeeksi kun niin vähän tarvitsen, ei ole jälleenmyyjiä, niin en pääse rasvan makuun.
Kysyin onko jälleenmyyjää josta voisi ostaa tuubin kokeeksi kun niin vähän tarvitsen, ei ole jälleenmyyjiä, niin en pääse rasvan makuun.
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: La Tammi 04, 2014 7:37 pm
- Viesti:
Rasvapuristimen valinta
Käsikäyttoisissä puristimissa puristin kannattaa purkaa ennen ostopäätöstä.
Säiliön männän tiivisteen rooli on tärkeä, mikäli puristinta käytetään harvoin ja tarvitaan pieniä määriä kerralla, tulisi männän olevan lukittavissa. Säiliön männän jousikuorma tulisi olla riittävä pakkasolosuhteissa toiminnan varmistamiseksi. Pumpun männän halkaisija ja iskun pituus määräävät pumpun tuoton. Yhdenkäden puristimissa männän halkaisija on pieni, koska käyttövoima pyritään saamaan pieneksi. Puristimen, joissa on kaksi täyttöaukkoa pumpun sylinterille, toinen takaiskulla varustettu, toimivat pääsääntöisesti ongelmattomammin.
Rasvapatruunat tulisi aina säilyttää pystyssä oikein päin. Säiliön kierre turpakappaleeseen tulisi olla riittävän harva ja turpakappaleessa tulisi olla ilmausventtiili ja paikka täyttö venttiilille. Suulake ja nippa tulisi olla sopivia toisiinsa nähden. Puhtaus on rasvauksen tärkein tekijä. Rauta ja Petrooli-tapahtumassa voisi joskus järjestää pienimuotoisen opastuksen vaseliini voitelusta.
Säiliön männän tiivisteen rooli on tärkeä, mikäli puristinta käytetään harvoin ja tarvitaan pieniä määriä kerralla, tulisi männän olevan lukittavissa. Säiliön männän jousikuorma tulisi olla riittävä pakkasolosuhteissa toiminnan varmistamiseksi. Pumpun männän halkaisija ja iskun pituus määräävät pumpun tuoton. Yhdenkäden puristimissa männän halkaisija on pieni, koska käyttövoima pyritään saamaan pieneksi. Puristimen, joissa on kaksi täyttöaukkoa pumpun sylinterille, toinen takaiskulla varustettu, toimivat pääsääntöisesti ongelmattomammin.
Rasvapatruunat tulisi aina säilyttää pystyssä oikein päin. Säiliön kierre turpakappaleeseen tulisi olla riittävän harva ja turpakappaleessa tulisi olla ilmausventtiili ja paikka täyttö venttiilille. Suulake ja nippa tulisi olla sopivia toisiinsa nähden. Puhtaus on rasvauksen tärkein tekijä. Rauta ja Petrooli-tapahtumassa voisi joskus järjestää pienimuotoisen opastuksen vaseliini voitelusta.
-
- Viestit: 4036
- Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 9:05 am
- Paikkakunta: Wetenpää
- Viesti:
Edelläolevaan vois lisätä, että sen "turpakappaleen" tulis kyllä olla teräsvalua tms. Mulla on kaikenmerkkisiä prässejä. Jokaiseen on tullut jotain murhetta. Viimeisin hankinta oli jälleen Mato, mutta en ole siihenkään tyytyväinen. Siinä tuo "turpakappale" on tehty prässätystä teräslevystä. Se kierre on nyt venähtänyt ja pääty kääntyy muutaman tiukemman pumppauksen jälkeen hieman vinoon (kierre korkkaa). Siitä sitten mehii rasvaa ulos...
Putki ei siedä näissä mitään pieniäkään kolhuja. Mäntä meinaa takerrella jo virheettömässäkin prässissä. Joku vanha Lincoln tms. oli hyvä, kun siinä sai tangon pyöräyttämällä lukittua mäntään. Pystyi tuuppaamaan taas liikkeelle.
Putki ei siedä näissä mitään pieniäkään kolhuja. Mäntä meinaa takerrella jo virheettömässäkin prässissä. Joku vanha Lincoln tms. oli hyvä, kun siinä sai tangon pyöräyttämällä lukittua mäntään. Pystyi tuuppaamaan taas liikkeelle.
Tyhmyytensä voi paljastaa vain avaamalla suunsa...
-
- Viestit: 512
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 5:34 pm
- Viesti:
Prässi uuninpankolle tai moottoritilaan / hydraulipumpun päälle rakennettuun telineeseen. Kovilla pakkasilla helpottaa elämää kummasti kun rasva on lämmintä. Ainakin patruunanvaihtoon astijan79 kirjoitti:
Ainakin talvella tuntuu rasvaprässit olevan aika tiukilla. Jos rasva yhtään kylmässä ja jähmeää niin ei taida mitkään laitteet kestävän? Sen verran vähän rasvattavaa kiitos rasvareiden, ei kannata akkukäyttöisiä hommata.
-
- Viestit: 264
- Liittynyt: La Joulu 10, 2011 2:06 pm
- Paikkakunta: Kymenlaakso
- Viesti:
Tuo on niin idioottihelppo ja varma konsti mutta mikä siinä on että aina välillä tulee mieleen hieman kiireessä rasvailla jotain niin vaikka nippoja on vähän rasvareista johtuen mutta jos ei ole prässi ollut lämpöisessä niin sen saa yhdenkin nipan kanssa rikki.veijola kirjoitti:Prässi uuninpankolle tai moottoritilaan / hydraulipumpun päälle rakennettuun telineeseen. Kovilla pakkasilla helpottaa elämää kummasti kun rasva on lämmintä. Ainakin patruunanvaihtoon astijan79 kirjoitti:
Ainakin talvella tuntuu rasvaprässit olevan aika tiukilla. Jos rasva yhtään kylmässä ja jähmeää niin ei taida mitkään laitteet kestävän? Sen verran vähän rasvattavaa kiitos rasvareiden, ei kannata akkukäyttöisiä hommata.
Ja ehkä noissa rasvareissa onkin se syy että koska rasvauksen pääasiallisesti hoitaa automaattirasvari, ei tuota käsikäyttöistä oikein muista lämmitellä...
-
- Viestit: 9524
- Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
- Paikkakunta: Ruovesi
- Viesti:
Tämä oli se konsti, joka puri! Porasin 10mm terällä reiän auki, kunnes alkoi tulla metallilastua ja sitten liuottimia ja paineilmaa vuorotellen. 10mm terä oli juuri sopiva siten, ettei jenka vahingoittunut, mutta musta kivettynyt tatina poistui aika tehokkaasti. Nippa kiinni ja rasva pursui iloisesti molemmista päistä saranatappia ilman isompaa voiman käyttöä.YxJampe kirjoitti: Itse noita tukkiutuneita rasvanipan reikiä rassaan eka pienellä poranterällä sen jälkeen jotain liuotinta ja paineilmaa ja sitten uudestaan liuotinta ja rasvaa perään ja tietysti rasvattavan kohdan heiluttelua jos mahdollista.
Kiitokset taas kerran kaikille
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Ford 6640, -96
-
- Viestit: 512
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 5:34 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 9524
- Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
- Paikkakunta: Ruovesi
- Viesti:
Rasvanippahan tuossa reiässä oli (ja on taas) kiinni, mutta ei suostunut rasva menemään läpi ennen rassausta. Ja rasvattava paikka oli vanhassa Kronos puutavarakuormaajassa pääpuomin nivel.veijola kirjoitti:No aivan varmasti vaseliini osaa sentin reiästä mennä. Missäs laitteessa noin juhlalliset rasvauslinjat on ?
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Ford 6640, -96
- Matsikka
- Viestit: 16219
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
RASVAUKSEN JUHLAA....¡
Ostin uuden rasvaprässin, kyllähän menee rasvat heleposti.
Ihan tavallinen prässi, mutta on näköjään vuosikaudet kärsinyt turhaa.
Ostin uuden rasvaprässin, kyllähän menee rasvat heleposti.
Ihan tavallinen prässi, mutta on näköjään vuosikaudet kärsinyt turhaa.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 15637
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Ostin Maton nelileukaisen. Irtoaa nipasta hyvin eikä revi nippoja kierteineen pois. Mutta pitää puristaa kohtisuorasti nippaa vasten ensimmäisen painalluksen aikana, muuten ei lukitu ja vaseliini vaan tursuaa ? Sitten kun paineen saa suulakkeeseen, tuntuu lukittuvan tiiviisti. Ei oikein tavan prässillä onnistu, jos sitten ei hampailla käytä sitä vipua.nixu kirjoitti:Pari vuotta sitten menin kyselemään vuotaviin lincolneihin uusia tiivisteitä liikkestä josta rässit oli ostettu, kun työnsivät vaseliininsa läpi kynsille.
Niitä oli kuuelmma jo saavillinen ennestään takuupalautuksena tulleita.
Lincolnin laatu kuulemma romahtanut.
Mato toimii paljon paremmin, vaikka hintaa on vain kolmasosa lincolnista.
Maton nelileukaiset suuttimet toistaiseksi parhaita testatuista.
Vai onkohan viallinen ?
-SS-
-
- Viestit: 28094
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Piti tehdä pika rasvaus mersuun....... ensin toisen puolen olkatapille, meni hienosti, sitten ryömiminen toiselle puolelle......£#¤#"%# ei mee nippaan pää millään. No tarkastelu ja hitsin hitsi, juuri sen kokoinen kivi kun se nipan pää ja tietenkin sinne "suuttimeen". Sitten kun ei pois millään, rasva ruiskii ohi mutta keleen maa-aines ei lähe mihinkään. Pikkumeisselillä sitten lopulta mureni sen verran että lähti. Että se siitä pika huollosta.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:12 pm
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Ennen aikaan jopparin rasvauksen jälkeen ei monestikkaan saanu rasvaa nippaan, kun jopparit käytti epoksia rasvaukseen.
Hyvin kiristyy nivelet ja jousenkorvan puslat katsastuksen ajaksi.
Hyvin kiristyy nivelet ja jousenkorvan puslat katsastuksen ajaksi.
Ympyrä kun sulkeutuu ollaan lähtöpisteessä.
http://www.konekansa.net/content.php?1-Etusivu
http://www.konekansa.net/content.php?1-Etusivu
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 16 vierailijaa