Kiinalaiset Moottorisahat

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

W_Cub Sr.
Viestit: 1115
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:20 pm
Paikkakunta: E-P maa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja W_Cub Sr. »

Epäonnistunu??? Kuinka niin??? Eihän niistä yksikää pystyhyn jääny ???
Maukka70
Viestit: 684
Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:15 pm
Paikkakunta: TYRVÄÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maukka70 »

Mää kaadoin kans....tosin Huskulla
http://www.youtube.com/watch?v=mKGwWC6xDQA


Mauri
Paskalla on tekijänsä.
rattorimies
Viestit: 777
Liittynyt: Su Helmi 14, 2010 2:07 pm
Paikkakunta: pohojois-pohojanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rattorimies »

Rippe kirjoitti:
rattorimies kirjoitti:
RistoJ kirjoitti:Kiinalaisesta sahasta oli kysymys!

Ja se kiinalainen saha on hintansa väärtti.
Olen sahannut jo noin 20 mottia puolimetrisiksi polttopuiksi, eikä mitään muuta ole tarvinnut tehdä, kuin lisätä pensaa, öljyä ja kiristää ketjua.
tuo 20 mottia ei paljoa sahasta vielä kerro, sitten kun mennää satoihin motteihin nii sitte ei ole kiinalaisilla mitään jakoja.
Joo, mutta ne jotka sahaa satoja motteja eivät osta kiinalaista. Eihän tässä siitä kysymys olekaan, että onko kiinalainen laatusahan veroinen, vaan halpis sahojen hinta/laatu suhteesta! Monenkaan kesämökkiläisen ei kannata uhrata suurta rahasummaa merkkisahaan, jos sahaa vuoteen jotain pari mottia.

mutta onhan huskilla ja tilhilläkin näitä halpoja sahoja ja on parempia jos välttämättä halvan sahan haluaa.
Zepe

Viesti Kirjoittaja Zepe »

Maukka70 kirjoitti:Mää kaadoin kans....tosin Huskulla
http://www.youtube.com/watch?v=mKGwWC6xDQA
Mauri
Nopeeta toimintaa... :lol:
V361
Viestit: 6663
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:17 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V361 »

Näissä halpiskamoissa on aina (arvostelijoidenkin) otettava huomioon että niitä ei hommatakaan ammattikäyttöön ja ammattitekijälle.
Monasti tarve on niin pieni, että jos saman laitteen saa halpakaupasta 70€ ja ammatilaitteita myyvästä firmasta 500€ niin valinta on helppo, jos käyttöä on muutama tunti vuodessa. Jäähän siinä aikaa remontoida ja huoltaa vehjettä, kun ei leivänsaanti ole siitä kiinni. Sitäpaitsi laitteiden kestoon eniten vaikuttavan tekijän näkee sieltä aamupisulla ollessa sieltä vessan peilistä, toisella kampe kestää vuosia ja toinen saa sen hajalle jo siinä vaiheessa kun purkaa paketista.....
kuussatanen
Viestit: 5292
Liittynyt: To Helmi 15, 2007 10:29 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuussatanen »

niinhän se on. Jos mökin nurkalla sahailee muutaman laudanpätkän vuodessa, turha siihen tilhejä tai husseja on hommailla. Tosin semmoisiakin saa aika halvalla, mut waarin pokasahaan uusi terä, niin homma on oikeassa kuosissaan.
Metsään taas en ainakaan ite kanna enää yhtään lelua. Ne vaarantavat paitsi psyykkisen- niin myös fyysisen terveyden.
lukke
Viestit: 2408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lukke »

Ei aivan noin voi sanoa et ammatti liike sahat kalliita, on sielläkin samanlaisia pumpulin välissä kannettavia iso valikoima niitä mökki kaluja,
oon minäkin harkinnut tuommosta rihveliä tuonne varaston nurkkaan potkittavaksi, pikku huski teki nääs lakon eikä inspiroi tuota kirnua korjaamaan,tuo halpis on siitä hyvä voi laittaa mäkeen tarvittaessa ei harmita aatellessa olis tuo satku voinu mennä vaikka ilotalon antimiinkin,satasella saa kuiteskin jotain joka tärisee näpeissä ja ääntää pahasti ei siis somasti, tosi asiaan ei tuon luokan sahalta saa liikaa odottaakaan.
cardaani
Viestit: 4036
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 9:05 am
Paikkakunta: Wetenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cardaani »

kuussatanen kirjoitti:Metsään taas en ainakaan ite kanna enää yhtään lelua. Ne vaarantavat paitsi psyykkisen- niin myös fyysisen terveyden.
Tämä on asiaa! Eri juttu jos siinä tallinnurkilla pihapuita pätkii.

Niistä merkkisahoistakin tulee kyllä vanhoina vähän käytetynoloisia (jos on tehty töitä). Itse ainakin otan kaksi huskua metsään mukaan, mikäli se vaan on mahdollista. Ensimmäisestä saattaa katketa vetonaru jo eka nykäisyllä. Ei ole ihan yksi kerta kun on lähdetty pelkän sahan ja combikannun kanssa metsään ja palattu sieltä 20min. myöhemmin... Pohjolan tallissa en remonttia tee.
kuussatanen
Viestit: 5292
Liittynyt: To Helmi 15, 2007 10:29 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuussatanen »

lukke kirjoitti:olis tuo satku voinu mennä vaikka ilotalon antimiinkin,satasella saa kuiteskin jotain joka tärisee näpeissä ja ääntää pahasti ei siis somasti, tosi asiaan ei tuon luokan sahalta saa liikaa odottaakaan.
juu-u. Ääntäähän ne.
Mut just siinä pointti onkin, että saako rahoilleen vastinetta, jos säästää liikaa.
Ilotaloja en oo harrastanut, mut siihen pätisi sama, kuin jos tarvitsisin sydänkirurgia: En taatusti tekisi valintaani vain hinnan perusteella. Mut vähän käytettyä voisin harkita.

Eli summasummarum: Jollei raaski hommata sahaa jolla voipi oikeasti sahata tai naista, jolla paikat pelaa, paree karsia oksat omin käsin.
V361
Viestit: 6663
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:17 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V361 »

Nykyään aina kaksi teräketjua mukana, on myös viila ja pari sopivaa avainta sekä varatulppa.

Nimimerkillä kivi koivussa...
Oli ilmeisesti metsätietä tehdessä kallion sivua ammuttaessa joskus kymmeniä vuosia sitten iskenyt kivenpala koivunkylkeen ja kasvanut puu siihen ympärille...oli muuten terä aika vinkeen näköinen kun siihen ampukiven palaseen tuuppasi ketjun niillä kierroksilla mitä Jonseredista lähtee....silleen viistosti että meni vain toisen puolen hampaat.
Tuntu että alko vähän puoltamaan se saha :D :D
Silloin ei kyllä kauheesti naurattanu, kotiin sentään matkaa yli 10 km traktorilla...

Joitain nauloja on myös löytynyt mutta muuten on terien tylsymiset olleet itsestä kiinni kun on lykännyt puuta poikki ja kärki on hipaissut kiveen tai soraan, on tietysti ollut moto/ajokone jäljillä kesäleimikoiden jälkiä siivotessa puissakin kaikkee sellaista joka tylsyttää terän kun se siellä on möyrineet latvusten ja raivattujen puiden päällä...
kuussatanen
Viestit: 5292
Liittynyt: To Helmi 15, 2007 10:29 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuussatanen »

cardaani kirjoitti:Pohjolan tallissa en remonttia tee.
eikä ne isommat rempat (ainakaan mulla) tahdo siellä korpien kätköissä, pakkashangessa oikein onnistuakaan. Ehtiipi ilta tulla, ennekuin tuleepi valmista.
Ketjun tarvittaessa vaihdan, mut jo vetonarun vaihtaminen hankalissa oloissa turhan työlästä.
MOP
Viestit: 7525
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MOP »

Puusta tosiaan voi löytyä yhtä jos toistakin sahan valmistusmaasta riippumatta. Kaadettiin Vanhan Nappalaisen kanssa Mutkalassa julmetun isoa pihakoivua. Niin lyhyeen kantoon, kun kohtuudella saatiin. Vähän ihmeteltiin, mitä siellä raossa on. No siellä oli joko suustaladattavan aseen tai pienoiskiväärin luoti. Ei siitä ketju tosin paljon kärsinyt. Ja saha oli silloin lähes uusi Husku 55, jota ole mollannut enemmänkin täällä palstalla. Silloin se oli vielä täydessä iskussa. Joulun alla mulle kaupattiin Jyskän Varastovalinnassa kiinalaista hintaan 79€a. Mulla oli silloin auton takakontissa tehtaan paketissa uusi Stihl MS 200, 537a, mutta siihen tuli viiloja ja uusia ketjuja mukaan, mulle ehkä loppuiäkseni. Menikö mun vähät rahat nyt sitten hukkaan?? En ole vielä kuullut sen Stihlin ääntä.
rattorimies
Viestit: 777
Liittynyt: Su Helmi 14, 2010 2:07 pm
Paikkakunta: pohojois-pohojanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rattorimies »

MOP kirjoitti:Puusta tosiaan voi löytyä yhtä jos toistakin sahan valmistusmaasta riippumatta. Kaadettiin Vanhan Nappalaisen kanssa Mutkalassa julmetun isoa pihakoivua. Niin lyhyeen kantoon, kun kohtuudella saatiin. Vähän ihmeteltiin, mitä siellä raossa on. No siellä oli joko suustaladattavan aseen tai pienoiskiväärin luoti. Ei siitä ketju tosin paljon kärsinyt. Ja saha oli silloin lähes uusi Husku 55, jota ole mollannut enemmänkin täällä palstalla. Silloin se oli vielä täydessä iskussa. Joulun alla mulle kaupattiin Jyskän Varastovalinnassa kiinalaista hintaan 79€a. Mulla oli silloin auton takakontissa tehtaan paketissa uusi Stihl MS 200, 537a, mutta siihen tuli viiloja ja uusia ketjuja mukaan, mulle ehkä loppuiäkseni. Menikö mun vähät rahat nyt sitten hukkaan?? En ole vielä kuullut sen Stihlin ääntä.
paremmassa tallessa sulla on rahat tuossa tilhissä kuin tuossa kiinankoneessa. tilhillä on tarvittaessa jälleenmyyntiarvoakin mutta tuosta kiinalaisesta joutuu maksamaan että joku vie sen :lol:
kuussatanen
Viestit: 5292
Liittynyt: To Helmi 15, 2007 10:29 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuussatanen »

Tilhin jäännösarvo vuosien rankankin käytön jälkeen vaikuttaa olevan huomattava.
Tosin miksi myydä laatuvehjettä, jolla hommat käy leikiten ja turvallisesti?
Jos hommia ois oikein vähän, voisi ehkä ostaa edullisemman Tilhin ja näin säästyneet rahat sijoittaa vaikkapa Trainer`s Housen osakkeisiin?



:D
Skaleton
Viestit: 798
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2010 1:56 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skaleton »

Jos ei aiemmin ole ollut tuommoista halvempaa laitetta niin kyllä se kannattaa kokeilla ihan mielenkiinnosta. Sitten kun alkaa olla liiterin pöydänalus täynnä sellaisia osin isältäperittyjä sahanraaneita joita ei ihan raaski poiskaan heittää, on aika ostaa merkkikoneita.
Ja tuo, että ottaa aina kaks sahaa metsään on hyvä tapa. Auton perään kun heittää niin ei se siellä leipää syö ja on helppo ottaa käyttöön tarvittaessa.
Hoopo
Viestit: 396
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 10:16 am
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hoopo »

kuussatanen kirjoitti:Tilhin jäännösarvo vuosien rankankin käytön jälkeen vaikuttaa olevan huomattava.
Tosin miksi myydä laatuvehjettä, jolla hommat käy leikiten ja turvallisesti?
Jos hommia ois oikein vähän, voisi ehkä ostaa edullisemman Tilhin ja näin säästyneet rahat sijoittaa vaikkapa Trainer`s Housen osakkeisiin?



:D
Ennemmin lähen tuon Trainers housen osakekirjan kanssa mettään ku kiinalaisen moottorisahan. Osakepaperilla voi vaikka sytyttää nuotion, niin ei tule kylmä. Samalla voi sitä sisäistä sankaria kahtella appuun vai miten se meni?
:D
kuussatanen
Viestit: 5292
Liittynyt: To Helmi 15, 2007 10:29 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuussatanen »

Hoopo kirjoitti:
kuussatanen kirjoitti:Tilhin jäännösarvo vuosien rankankin käytön jälkeen vaikuttaa olevan huomattava.
Tosin miksi myydä laatuvehjettä, jolla hommat käy leikiten ja turvallisesti?
Jos hommia ois oikein vähän, voisi ehkä ostaa edullisemman Tilhin ja näin säästyneet rahat sijoittaa vaikkapa Trainer`s Housen osakkeisiin?



:D
Ennemmin lähen tuon Trainers housen osakekirjan kanssa mettään ku kiinalaisen moottorisahan. Osakepaperilla voi vaikka sytyttää nuotion, niin ei tule kylmä. Samalla voi sitä sisäistä sankaria kahtella appuun vai miten se meni?
:D
no semmosta kinkkisahaa ei ookkaan, etteikö se sisäisen sankarin irvikuvaa voittaisi. Siksi vähän eholle heitinkin... :D
Kullervo avaruudessa!
Viestit: 57
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:04 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kullervo avaruudessa! »

Minusta nämä satkun halpissahat ovat aika kamalia eivätkä hintansa arvoisia. Todella kohlon oloisia ja tasapainoitus ei paljon riemunkiljahduksia aiheuta. Itse sahailen suhteellisen vähän, mutta ompahan paljon mukavampi sekin tehdä hyvällä pelillä.
200 maksava käytetty stihl, husse tai muu "laatumerkki" antaa varmaan paljon paremman vastineen. Löytyy myös varaosiakin tarvittaessa.
kinkki
Viestit: 17
Liittynyt: La Helmi 27, 2010 9:35 am
Viesti:

Ei pitäisi tarvita vaihtaa vetopyörää

Viesti Kirjoittaja kinkki »

tuulen kirjoitti:Natsiliikkeen sahassa on eri ketju kuin polttoimoottorisahoissa, mistä löytyisi näitten halpasähkösahojen vetorattaita polttomoottorisahan ketjulle?
Ketjun jako on todennäköisesti joko .325 tai 3/8 tuumaa. Velitsee ketjun tuo mukaan, niin homman pitäisi pelata. Laipan uraleveys voi olla sitten joko 1,3 tai 1,5 mm. Nämä molemmat mitat kun ottaa huomioon, niin jopa pitäisi onnistua. Vetolenkkien määrä sitten määräytyy laipan pituuden mukaan eli esim. 13":n laipan kanssa käytetään tyypillisesti ketjua jossa on 56 vetolenkkiä ketjun jaolla .325. Ketjujako muuttaa tuota vetolenkkien määrää.

En vastannut kysymykseen, mutta tulipahan tämäkin tässä kerrottua.
Juhnu
Viestit: 1588
Liittynyt: To Joulu 27, 2007 12:33 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhnu »

Kullervo avaruudessa! kirjoitti:Minusta nämä satkun halpissahat ovat aika kamalia eivätkä hintansa arvoisia. Todella kohlon oloisia ja tasapainoitus ei paljon riemunkiljahduksia aiheuta. Itse sahailen suhteellisen vähän, mutta ompahan paljon mukavampi sekin tehdä hyvällä pelillä.
200 maksava käytetty stihl, husse tai muu "laatumerkki" antaa varmaan paljon paremman vastineen. Löytyy myös varaosiakin tarvittaessa.
Itse en menisi noinkaan sanomaan, ainakin tuo minun einhelli on melkeimpä mukavampi sahata kuin verrokkina oleva 200€ jonseredi, jonssissa on kahvat niin kaukana siittä painokeskipisteestä että sillä on raskas sahata, tuoss minun kinkissä on mukavan lyhyet ne kahvat, ainoa käytönkannalta hidastava asia on se että teräketjuöljy säiliön korkki on takapotkukahvan alla, jolloin öljyn lisäys on hankalaa.

Ja yleensä noi halppikset on tehty niin kotikutoisen oloisesti että ne on helppo korjata, mutta vaikka niihin merkkisahoihin saisikin varaosia niin ne ovat yleensä niin kalliita että se on melkeimpä sama ostaa uusi saha.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 55 vierailijaa