Jälleen ikävä tapaturma
-
- Viestit: 7805
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 5331
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Tuolta kai löytyy http://www.tilannehuone.fi/kysely.php jos on riittävän tarkat tiedot antaa ja viitsii hakea.Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: ↑To Heinä 01, 2021 11:44 am Täällä sattui 8-tiellä,samana päivänä kanssa,tarktorin ja auton välinen kolari,en vaan löydä mistään julkaisusta enää siitä kirjoitusta.
-
- Viestit: 28146
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Aina näitäkin vaan tapahtuu .Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: ↑To Heinä 01, 2021 6:44 pm https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008096978.html
Tunkki petttänyt....
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 4399
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Itsellä tapana laittaa varmuudeksi kahdet pukit jos joutuu auton alla rymyämään. Mihinkään tunkkiin en uskaltaisi luottaa ja varsinkaan niihin autojen omiin rimpuloihin. Aika moni kuitenkin tuurilla niiden kanssa touhuaa mutta välillä osuu se huono tuurikin jollekin.Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: ↑To Heinä 01, 2021 6:44 pm https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008096978.html
Tunkki petttänyt....
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 7805
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Jostain olen lukenut että,ne auton mukana tulleet tunkit,on tarkoitettu vain,varapyörän alle vaihtoon ja mitenkä se on,onko uusissa autoissa enään tunkkia mukana ollenkaan.jarikos kirjoitti: ↑To Heinä 01, 2021 8:53 pmItsellä tapana laittaa varmuudeksi kahdet pukit jos joutuu auton alla rymyämään. Mihinkään tunkkiin en uskaltaisi luottaa ja varsinkaan niihin autojen omiin rimpuloihin. Aika moni kuitenkin tuurilla niiden kanssa touhuaa mutta välillä osuu se huono tuurikin jollekin.Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: ↑To Heinä 01, 2021 6:44 pm https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008096978.html
Tunkki petttänyt....
- rattori
- Viestit: 11128
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Eihän niissä ole vararengastakaan enää...joku kottikärrin pyörä jos sitäkään. Ehkä aerosoli purkki.Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: ↑To Heinä 01, 2021 9:01 pm Jostain olen lukenut että,ne auton mukana tulleet tunkit,on tarkoitettu vain,varapyörän alle vaihtoon ja mitenkä se on,onko uusissa autoissa enään tunkkia mukana ollenkaan.
------------
tractors
tractors
- Aakku
- Viestit: 8292
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Varapyörää ja tunkkia ei ole. Kompura ja aerosolipurkki on, mutta vaahto vanhentunutta. Renkaan kyljessä palkeenkieli, joten pikkukompuran ilma ja vaahto tuli suoraan pihalle.
Onneksi oli kolminkertainen vakuutus. Auton merkkikohtainen huolenpito, kasko ja AL-vakuutus. Soitin jokaiseen ja vastaus oli, että hinuri tulee neljän tunnin päästä, jos silloinkaan. Ilmeisesti joka pulju käytti sitä ainoaa kylän hinuria. Totesin, että pitäköön tunkkinsa ja nappasin oman tunkin ja varapyörän toiseen autoon. Homma hoitu, eikä huoltomatkakaan ollut kuin 50 km suuntaansa.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
- Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Miksi autoissa tunkki olisi, kun valtaosa autoista myydään alueille, joissa ei talvirenkaita vaihdella? Lisäksi enin osa kilometreistä ajetaan kestopäällysteillä, missä pistoreikä on tyypillisin rengasvaurio, johon aerosolipurkki on varsin toimiva ratkaisu.
Painoa ja hintaa pois autosta molemmilla keinoilla.
Kyllä se siitä.
- Matsikka
- Viestit: 16230
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Meillä meni autosta viime kesänä sepeli renkahan kulutuspinnan läpi, on heikkoja renkahia.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
- Aakku
- Viestit: 8292
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Yksi syy voi olla autoilijoiden uusavuttomuus. Nykyään aika harva osaa enää tunkkia käyttää, saatika vaihtaa rengasta.Jäärä kirjoitti: ↑To Heinä 01, 2021 9:45 pm Miksi autoissa tunkki olisi, kun valtaosa autoista myydään alueille, joissa ei talvirenkaita vaihdella? Lisäksi enin osa kilometreistä ajetaan kestopäällysteillä, missä pistoreikä on tyypillisin rengasvaurio, johon aerosolipurkki on varsin toimiva ratkaisu.
Painoa ja hintaa pois autosta molemmilla keinoilla.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
- Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Totta tuokin. Tosin vanteella olevan renkaan vaihto ei ole kenellekään rakettitiedettä. Varsinkaan, jos katsoo ohjeet auton manuaalista tai Youtubesta. Tosin auton oman tunkin taittelu rasiaansa on sitten monissa tapauksissa melkoinen hoksaamistesti.
Mutta kuinkahan monella masinistilla onnistuisi renkaan kunnostus tienposkessa tunkilla, pumpulla, ehjällä sisärenkaalla, auton työkalusarjalla ja rengasraudoilla? Tai kuinka moni edes viitsisi?
Kyllä se siitä.
-
- Viestit: 28146
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 5331
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Pistoreikä sisärenkaattomassa renkaassa olisi varmaan helpointa korjata rengas vanteella. Moneltako masinistilta onnistuisi?Jäärä kirjoitti: ↑To Heinä 01, 2021 10:23 pmTotta tuokin. Tosin vanteella olevan renkaan vaihto ei ole kenellekään rakettitiedettä. Varsinkaan, jos katsoo ohjeet auton manuaalista tai Youtubesta. Tosin auton oman tunkin taittelu rasiaansa on sitten monissa tapauksissa melkoinen hoksaamistesti.
Mutta kuinkahan monella masinistilla onnistuisi renkaan kunnostus tienposkessa tunkilla, pumpulla, ehjällä sisärenkaalla, auton työkalusarjalla ja rengasraudoilla? Tai kuinka moni edes viitsisi?
En ole itse ikinä korjannut, mutta kerran korjautin ns. tien päällä Hiidenveden Shellillä, kun seuraavana päivänä piti jo olla laivalla, eikä oikein olisi ollut aikaa Salossa enää korjauttaa. Ei siinä kauaa mennyt; jollain naskalilla työnnettiin liimassa kasteltu kuminauha reikään ja vedettiin naskali pois. En tiedä pitkäänkö olisi pitänyt odottaa, että voi lähteä ajoon, laitoin sen renkaan alle vasta kotona.
-
- Viestit: 4399
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Kyllä se rengas pitää heti jos se tuolla kamelinpaskalla laitetaan. Tyypillisesti ruuvin tai naulanreikä onnistuu paikata tuolla tavalla ketterästi. Masinistilla on aina nuo vehkeet kontissa mukana.tane II kirjoitti: ↑Ke Elo 04, 2021 1:01 amPistoreikä sisärenkaattomassa renkaassa olisi varmaan helpointa korjata rengas vanteella. Moneltako masinistilta onnistuisi?Jäärä kirjoitti: ↑To Heinä 01, 2021 10:23 pmTotta tuokin. Tosin vanteella olevan renkaan vaihto ei ole kenellekään rakettitiedettä. Varsinkaan, jos katsoo ohjeet auton manuaalista tai Youtubesta. Tosin auton oman tunkin taittelu rasiaansa on sitten monissa tapauksissa melkoinen hoksaamistesti.
Mutta kuinkahan monella masinistilla onnistuisi renkaan kunnostus tienposkessa tunkilla, pumpulla, ehjällä sisärenkaalla, auton työkalusarjalla ja rengasraudoilla? Tai kuinka moni edes viitsisi?
En ole itse ikinä korjannut, mutta kerran korjautin ns. tien päällä Hiidenveden Shellillä, kun seuraavana päivänä piti jo olla laivalla, eikä oikein olisi ollut aikaa Salossa enää korjauttaa. Ei siinä kauaa mennyt; jollain naskalilla työnnettiin liimassa kasteltu kuminauha reikään ja vedettiin naskali pois. En tiedä pitkäänkö olisi pitänyt odottaa, että voi lähteä ajoon, laitoin sen renkaan alle vasta kotona.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 28146
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Oli minullakin autoissa mukana tuo "kamelip@ska" paketti, mutta ilmeisesti lämpö tehnyt tehtävänsä, kun ne "makkarat" oli kutistuneet, pelkiksi "madoiksi". Niillä tuskin saisi pitämään, pienessäkään reijässä. Nyt olen säilyttänyt niitä kellarivarastossa ja näyttää pysyvän käyttökelpoisina. Ei vaan tule sitten kaivettua niitä reissuille mukaan, niin se "hätävara" ei pelasta, jos sattuu ilmat renkaasta karkaamaan.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Kaikissa omissa autoissa on muutama tuollainen pökäle ja työkalut mukana.
Sekä varapyörä,tunkki ja ristikkoavain tai joku muu pulttien avaamiseen.
Yhdessä myös kompura ja paikkapullo,jonka itse asiassa tänään aamulla ostin uuden kun edellisen parasta-ennen päiväys oli loppunut 2011
Muutamia renkaita on tullut paikattua noilla paikoilla ja hyvin ovat pitäneet.
Sekä varapyörä,tunkki ja ristikkoavain tai joku muu pulttien avaamiseen.
Yhdessä myös kompura ja paikkapullo,jonka itse asiassa tänään aamulla ostin uuden kun edellisen parasta-ennen päiväys oli loppunut 2011
Muutamia renkaita on tullut paikattua noilla paikoilla ja hyvin ovat pitäneet.
- rattori
- Viestit: 11128
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Nämä aina ihmetyttää..?
Mies löydettiin kuolleena ajettavan ruohonleikkurin alta Kontiolahdella
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/827b ... e0deabf558
Mies löydettiin kuolleena ajettavan ruohonleikkurin alta Kontiolahdella
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/827b ... e0deabf558
------------
tractors
tractors
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
- Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Ajettava ruohonleikkuri on riittävän painava, että sen alle saattaa menehtyä leikkurin kaatuessa. Kaatumaan leikkurin saa ajamalla syvään ojaan tai taitamattomalla ajolla jyrkässä rinteessä. Ja ainahan kuskin voi sairaskohtauskin yllättää, jolloin leikkuri karkaa omille teilleen.rattori kirjoitti: ↑Su Elo 15, 2021 10:41 am Nämä aina ihmetyttää..?
Mies löydettiin kuolleena ajettavan ruohonleikkurin alta Kontiolahdella
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/827b ... e0deabf558
Kyllä se siitä.
-
- Viestit: 1547
- Liittynyt: Ke Helmi 21, 2007 7:32 pm
- Paikkakunta: rauma
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Ei onnistu enää renkaan irrotus vanteelta tienpäällä. Turvaura, minkä yli renkaan huuli ei mee ilman konetta. Enne vanhaa kyllä tuli vaihettua, kun ajettiin paskoilla renkailla.
-
- Viestit: 549
- Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Kuka on käynyt Tampereella kaivelemassa?
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2 ... 15816.html
Ei ollut Case 580G ainakaan, pihalla on piti oikein tarkistaa
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2 ... 15816.html
Ei ollut Case 580G ainakaan, pihalla on piti oikein tarkistaa
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa