Aika paljon näitä nosturiautojen kaatumisia tapahtuu. kaikista turvatarkastuksista huolimatta. Materiaali vahingoista selviää rahalla.Construction King kirjoitti: ↑To Touko 20, 2021 11:07 pm Aitaa mennyt nurin..
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3837 ... b1ee7bafaa
Jälleen ikävä tapaturma
-
- Viestit: 28112
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 717
- Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 4:49 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Ehkei se tukijalkojen levittäminen ihan turhaa hommaa olekaan
-
- Viestit: 1697
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 9:09 am
- Paikkakunta: KVS
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Onnea on tarpeeks iso piha ettei tartte kamppeita nostella nosturilla talon yli
Valtra N141A-07
Valtra 6300 -02
Ursus 385-4 -80
Leyland 270 -75
Valtra 6300 -02
Ursus 385-4 -80
Leyland 270 -75
-
- Viestit: 6366
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Hiukan liian kauan näitä vatvotaan Onneksi kuski vapautui syytteistä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007993298.html
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007993298.html
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 942
- Liittynyt: To Syys 12, 2013 7:46 pm
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Jos loppuu tuohon, syyttäjäthän valittavat usein pelkästä valittamisen ilosta.
-
- Viestit: 7892
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Ihan oikea tuomio minunkin mielestä.Talumees kirjoitti: ↑Pe Touko 21, 2021 3:08 pm Hiukan liian kauan näitä vatvotaan Onneksi kuski vapautui syytteistä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007993298.html
Miksiköhän nykyään uutisoinnissa henkilöautot ei ole henkilöautoja vaan audeja, mersuja tai vaikkapa jenkkejä?
Yhtälailla voisi lukea, että scania kuski ajoi jenkkiauton päälle
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 5523
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/5 ... aupungissa
Tuollaisissa voi käydä todella pahastikin, tässä ei onneksi käynyt.
Tuollaisissa voi käydä todella pahastikin, tässä ei onneksi käynyt.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 28112
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Himoksen kohdalla olevalla järvellä karkasi vesiskootteri hallinnasta joltakin, jatkoi kuitenkin kaasupohjassa etenemistä vaikka kuljettaja oli pudonnut kyydistä. Tarinan päätöstä ei ainakaan mikään kohdalle osunut julkaisu selvittänyt. Ilmeisesti "tappokytkin" poistettu toiminnasta? Mutta nämähän kuitenkin aina kuitataan pojat on poikia, tai tytöt vaan huvittelee. Voisihan näiden huvilaitteiden vaaroista kampanjoida kuten tieliikenteessä olevien laitteiden kohdalla toimitaan.korjailija kirjoitti: ↑Su Touko 30, 2021 4:55 pm https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/5 ... aupungissa
Tuollaisissa voi käydä todella pahastikin, tässä ei onneksi käynyt.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
- valaut
- Viestit: 2777
- Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Tapahtumasta tulee 30 vuotta ja Ilta-Sanomissa oli pidempi juttu:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008033274.html
"30 vuotta sitten Taipalsaarella tapahtui yksi Puolustusvoimien rauhanajan suurimmista onnettomuuksista. Saimaata ylittämässä ollut miehistönkuljetuspanssariajoneuvo BTR-60 upposi perjantaina 14.6.1991, ja seitsemän varusmiestä hukkui."
Tämä tapahtuma on jäänyt jostain syystä vahvasti mieleen, vaikka minulla ei ole mitään siteitä osallisiin.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008033274.html
"30 vuotta sitten Taipalsaarella tapahtui yksi Puolustusvoimien rauhanajan suurimmista onnettomuuksista. Saimaata ylittämässä ollut miehistönkuljetuspanssariajoneuvo BTR-60 upposi perjantaina 14.6.1991, ja seitsemän varusmiestä hukkui."
Tämä tapahtuma on jäänyt jostain syystä vahvasti mieleen, vaikka minulla ei ole mitään siteitä osallisiin.
-
- Viestit: 2971
- Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Jokin aika juuri puhuin eräälle uudelle vesijetin hankkineelle, että kannattaisi pelastusliivin lisäksi harkita kypärän käyttöä. Voimaa ja nopeutta noissa on paljon. Pelastusliivi on ehdoton, mutta kypärä olisi hyvä juuri toisiin tai kiviin tms. törmäämisen yhteydessä.korjailija kirjoitti: ↑Su Touko 30, 2021 4:55 pm https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/5 ... aupungissa
Tuollaisissa voi käydä todella pahastikin, tässä ei onneksi käynyt.
-
- Viestit: 28112
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Umpikypärä ja visiiri, niin ainakin keino hukkua.nuc-64 kirjoitti: ↑La Kesä 12, 2021 5:28 pmJokin aika juuri puhuin eräälle uudelle vesijetin hankkineelle, että kannattaisi pelastusliivin lisäksi harkita kypärän käyttöä. Voimaa ja nopeutta noissa on paljon. Pelastusliivi on ehdoton, mutta kypärä olisi hyvä juuri toisiin tai kiviin tms. törmäämisen yhteydessä.korjailija kirjoitti: ↑Su Touko 30, 2021 4:55 pm https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/5 ... aupungissa
Tuollaisissa voi käydä todella pahastikin, tässä ei onneksi käynyt.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 315
- Liittynyt: Su Helmi 04, 2018 5:44 pm
- Paikkakunta: kainuu
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
rossi kypärä kunnon lipalla ni vetäsee kunnolla niskat nurin kun veteen osuu . jaa mistäkö tiedän ??
mutta rossikypärä ilman lippaa toimii ja on suositeltava jetteillessä
mutta rossikypärä ilman lippaa toimii ja on suositeltava jetteillessä
6400 Valtra, mettäkärry ja pakolliset lumityövarusteet. puutarhakuokkana Hitachi UX75, kuljetuskalustona Volvo FH13 koukkulaitteella
-
- Viestit: 7792
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008068918.html
Henki ei ole keltään mennyt mutta,kyllä tuo varmaan aiheuttaa muutoksia,loppukesän suunnitelmiin tai,juhannuksen viettoon ainakin.
Henki ei ole keltään mennyt mutta,kyllä tuo varmaan aiheuttaa muutoksia,loppukesän suunnitelmiin tai,juhannuksen viettoon ainakin.
-
- Viestit: 5873
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Olin saman saapumiserän varusmiehiä ja varmaan istuin lomabussissa kun onnettomuus sattui. Viikonlopun aikana tuosta sitten kuulin ja aika jännä oli Auk:n ikkunasta katsella tykkikentälle maanantai-aamuna kun samaisia BTR:iä ajoi riviin useampia.valaut kirjoitti: ↑La Kesä 12, 2021 3:59 pm Tapahtumasta tulee 30 vuotta ja Ilta-Sanomissa oli pidempi juttu:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008033274.html
"30 vuotta sitten Taipalsaarella tapahtui yksi Puolustusvoimien rauhanajan suurimmista onnettomuuksista. Saimaata ylittämässä ollut miehistönkuljetuspanssariajoneuvo BTR-60 upposi perjantaina 14.6.1991, ja seitsemän varusmiestä hukkui."
Tämä tapahtuma on jäänyt jostain syystä vahvasti mieleen, vaikka minulla ei ole mitään siteitä osallisiin.
Olikohan sitten loppuviikosta jonain päivänä kun hiljainen hetki klo. 12.00 keskeytti kaiken muun toiminnan.
-
- Viestit: 2242
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Minä olin armeijassa Vekaralla -94-95,tuo kyseinen BTR oli nostettu järvenpohjasta ja onnettomuustutkinnan jälkeen siitä oli tehty ampumaleirille maalitaulu,ammuin kevyelläkertasingolla kovan tuon vaunun kylkeen,tai siihen mitä siitä oli jäljellä,vaunu oli siinä vaiheessa jo kuin reikäjuusto.valaut kirjoitti: ↑La Kesä 12, 2021 3:59 pm Tapahtumasta tulee 30 vuotta ja Ilta-Sanomissa oli pidempi juttu:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008033274.html
"30 vuotta sitten Taipalsaarella tapahtui yksi Puolustusvoimien rauhanajan suurimmista onnettomuuksista. Saimaata ylittämässä ollut miehistönkuljetuspanssariajoneuvo BTR-60 upposi perjantaina 14.6.1991, ja seitsemän varusmiestä hukkui."
Tämä tapahtuma on jäänyt jostain syystä vahvasti mieleen, vaikka minulla ei ole mitään siteitä osallisiin.
- valaut
- Viestit: 2777
- Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Tuon tapahtuman jälkeen olin intissä ja Niinisalossa oli joku isompi sotaharjoitus ja siellä oli noita samoja vaunuja. En enää muista mistäpäin olivat.
Nähtiin vaunuporukka ja tietysti mentiin haastattelemaan kavereita, ei tuon onnettomuuden takia vaan mielenkiinnosta, kun ei tuollaisia värkkejä joka päivä näe. Sanoivat, että kaikki vaunut on vesistön ylityskiellossa tuon tapauksen johdosta.
Nähtiin vaunuporukka ja tietysti mentiin haastattelemaan kavereita, ei tuon onnettomuuden takia vaan mielenkiinnosta, kun ei tuollaisia värkkejä joka päivä näe. Sanoivat, että kaikki vaunut on vesistön ylityskiellossa tuon tapauksen johdosta.
-
- Viestit: 987
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 12:59 pm
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Joka keksi vesistönylitys harjoituksen keksijä olisi tarvinut saada oikeuden eteen. Venäläinen teki BTR vaunuun ominaisuuden jossa suljettuaan moottorin jäähdytys luukut pystyi ajamaan jokien yli potkureilla lämmöt punaisella. Suomalaiset kapiaiset näkivät kumipyörälaivan jolla voi seilata pitkin Saimaata ja lisäsivät vaunun päälle rahtitelineet joihin sai reput ja teltat lisäpainoksi. Vaunu oli tarkoittettu miehistön lisäksi 12 taistelijalle ilman majoitus tarvikkeita. Kapparit on valopäitä.
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Jos oikein ymmärsin niin tuo vaunu käytti uidessaan veteen jäähdytystä mutta hanat oli unohtuneet kiinni, sillä lämpesi.
Suomen puolustusvoimat on noilla merelläkin ajellu ja Venäjällä sallivat pikkujokien ylitykset kai yli 20 miehellä.
Sen verran on kuitenkin maalaisjärkeä että semmoista kapparia ei oisi löytynyt että oisin tuonne ruumaan menny, kannella kyllä pällistelen pelastusliivien kanssa aurinkoisena päivänä.
Suomen puolustusvoimat on noilla merelläkin ajellu ja Venäjällä sallivat pikkujokien ylitykset kai yli 20 miehellä.
Sen verran on kuitenkin maalaisjärkeä että semmoista kapparia ei oisi löytynyt että oisin tuonne ruumaan menny, kannella kyllä pällistelen pelastusliivien kanssa aurinkoisena päivänä.
-
- Viestit: 942
- Liittynyt: To Syys 12, 2013 7:46 pm
- Viesti:
Jännevirran sillan kolari.
Miten siellä saa nokkakolarin aikaiseksi, eikös siellä ole ohituskielto sillalla?
- ETS
- Viestit: 727
- Liittynyt: Ke Maalis 06, 2013 3:39 pm
- Paikkakunta: L-virta
- Viesti:
Re: Jännevirran sillan kolari.
No eihän se ohituskielto kenenkään töppäilyjä estä. Yksi tuossa turmassa on kuollut. Oli Puutossalmen lossilla aika hyvät ruuhkat, kun 9-tien liikenne päääosin ohjattiin Vehmerin kautta, hiukan vajaa tunti odottelin kaupunkireissulta takain tullessa.