Murray 8/30 ruohonleikkurin vaihteisto
-
- Viestit: 365
- Liittynyt: To Maalis 06, 2008 3:12 pm
- Paikkakunta: Somero
- Viesti:
Murray 8/30 ruohonleikkurin vaihteisto
Pihamopona ollut "murina" eli entisessä elämässään ruohonleikkurina toiminut keksintö lakkasi kulkemasta voimansiirron ilmeisen vian vuoksi. En sitä vielä purkanut ja sanoin lapsille etten purakaan ennen joulua...sen verran huonoja viboja tuli käytettyäni tämän foorumin hakua ja tutkittuani sen palauttamia keskusteluja vastaavista ongelmista.
Voihan se olla ihan vaan vetoakselinkin/tasauspyörästön vika, vaihde päällä tai ei - ei vaikuta vaan pyörät pyörii tyhjää. Tosin ei paljoa lohduta sekään, jos ainoa vaihtoehto on ostaa koko klimppi kerralla!
Voihan se olla ihan vaan vetoakselinkin/tasauspyörästön vika, vaihde päällä tai ei - ei vaikuta vaan pyörät pyörii tyhjää. Tosin ei paljoa lohduta sekään, jos ainoa vaihtoehto on ostaa koko klimppi kerralla!
-
- Viestit: 2384
- Liittynyt: La Maalis 17, 2007 8:58 am
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Meidän meni aikoinaan ajomurrikasta taka-akselista boorit.
En muista miten laitoin mutta jotenkin jäi mieleen että laitoin laakeri lukitteella akselin ja boorit kiinni.
Ainakin meillä kesti koko ajan minkä oli.
En muista miten laitoin mutta jotenkin jäi mieleen että laitoin laakeri lukitteella akselin ja boorit kiinni.
Ainakin meillä kesti koko ajan minkä oli.
Fordson Major -51, Dexta -60, Steyr 80a -54, 180 -52, 180-53, 180a-56, 185 -54, 280a -70 ja MB Trac 1500 -83, Volvo Boxer 350 -63, Belarus 820 -82
-
- Viestit: 316
- Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:57 am
- Viesti:
-
- Viestit: 1887
- Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 3:11 pm
- Paikkakunta: Paskat...Härmä
- Viesti:
-
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 10:22 pm
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Vaihteistoina noissa on joko Dana Foote tai Peerlessin laatikot. Rakenne sama.
Tuossa linkit 4 ja 5 vaihteisen laatikon kokoonpanokuviin.
4150-5 4 vaihteinen
http://www.m-and-d.com/pdfs/foote/4150-5_-11_-12.pdf
4150-50 5 vaihteinen
http://www.m-and-d.com/pdfs/foote/4150-5_-11_-12.pdf
Lisää laatikkokuvia voit etsiä
http://www.m-and-d.com/dana_foote_parts.html
Hajonneet osat voi tilata
http://www.outdoordistributors.com/
Yleisin osa mikä noista hajoaa on tuo vaihteensiirtäjä
Osa 19 osa numero 3676 tarvitsee 2 kpl
http://search.cartserver.com/search/sea ... 6&go=GO%21
Yleisohjeita voi etsiä
http://en.allexperts.com/q/Small-Engine ... -brake.htm
Ja korjausohjeet
http://www.youtube.com/watch?v=ucbJ3Y-q1_c
osat 1 ja 2
Varsin yksinkertainen korjata tuo laatikko
Tuossa linkit 4 ja 5 vaihteisen laatikon kokoonpanokuviin.
4150-5 4 vaihteinen
http://www.m-and-d.com/pdfs/foote/4150-5_-11_-12.pdf
4150-50 5 vaihteinen
http://www.m-and-d.com/pdfs/foote/4150-5_-11_-12.pdf
Lisää laatikkokuvia voit etsiä
http://www.m-and-d.com/dana_foote_parts.html
Hajonneet osat voi tilata
http://www.outdoordistributors.com/
Yleisin osa mikä noista hajoaa on tuo vaihteensiirtäjä
Osa 19 osa numero 3676 tarvitsee 2 kpl
http://search.cartserver.com/search/sea ... 6&go=GO%21
Yleisohjeita voi etsiä
http://en.allexperts.com/q/Small-Engine ... -brake.htm
Ja korjausohjeet
http://www.youtube.com/watch?v=ucbJ3Y-q1_c
osat 1 ja 2
Varsin yksinkertainen korjata tuo laatikko
-
- Viestit: 316
- Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:57 am
- Viesti:
Mulla on nii paljo ajettu laatikko, että tossa vaihtensiirtohaarukassa olevat kolot, mihin se kuula tulee, nii kuluivat melkein yhdeksi uraksi. Melkoinen arpalaatikko silloin, sai täysin arpoa, milloin on vaihde päällä ja mikä vaihde.
Pelti, johon vaihdekeppi törmää vapaalle siirrettäessä, on kulunut kepinkohdalta kepin verran lommolle.
Pelti, johon vaihdekeppi törmää vapaalle siirrettäessä, on kulunut kepinkohdalta kepin verran lommolle.
-
- Viestit: 674
- Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 12:46 pm
- Paikkakunta: rovaniemi
- Viesti:
Re: Kiitoksia
Onkohan tuossa minun Huskvarna Riderissä samanlainen loota.Tuli kampiakseli kylestä ulos joten joutais pois koko viritys.Ei se hirveen kallis ole.maraani kirjoitti:Mahtavia ohjeita ja vinkkejä, kiitoksia paljon! Kyllä näillä pääsee eteenpäin.
-
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 10:22 pm
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Riderissa todennäköisesti Peerlesin laatikko
Jokin noista
http://www.outdoordistributors.com/peer ... lists.html
Veikkaan 820 sarjaa
http://www.odref.com/peerless/820-SERIES/
ja sitten kisaamaan
http://www.youtube.com/watch?v=akaanteVCs4&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=ChfkSw7V ... re=related
Osataaan siitä Suomessakin
http://www.youtube.com/watch?v=ff1EGEl3 ... re=related
Jokin noista
http://www.outdoordistributors.com/peer ... lists.html
Veikkaan 820 sarjaa
http://www.odref.com/peerless/820-SERIES/
ja sitten kisaamaan
http://www.youtube.com/watch?v=akaanteVCs4&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=ChfkSw7V ... re=related
Osataaan siitä Suomessakin
http://www.youtube.com/watch?v=ff1EGEl3 ... re=related
-
- Viestit: 220
- Liittynyt: Su Kesä 18, 2006 12:09 am
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Miten tuon laatikon tyypin tunnistaa? Ilmeisesti jossain päin tyyppikilpi, mutta missä? Itsellä on muutaman vuoden ikäisessä MTD leikkurissa jonkinlainen puoliautomaatti laatikko. 6-vaihdetta ja suunnanvaihtaja, kun jarru/kytkin poljinta painaa laatikko vaihtaa automaattisesti pienemmälle ja puolestaan poljinta nostamalla tulee suurempi vaihde. Päältä näyttää melko samanlaiselta, kuin nuo räjäytyskuvien laatikot. Ainakin toistaiseksi laatikko on toiminut ihan hyvin. Ihan vaan uteliaisuuttani haluaisin tietää, miltä laatikon sisuskalut näyttää ja miten tuo laatikko toimii.
-
- Viestit: 365
- Liittynyt: To Maalis 06, 2008 3:12 pm
- Paikkakunta: Somero
- Viesti:
Joulu meni ja kesä tuli. Kyl me toi laatikkokin sit viime viikolla avattiin (ja kuvattiinkin muistaakseni). Mutta vika tais olla yksinkertainen. Purettaessa nimittäin jo huomattiin, että toisesta pyörästä puuttui akselikiila kokonaan. Ja kun siinä se tasauspyörästö on, niin samahan tuo on kuin jos olis akseli poikki.
No nyt ei vielä päästy kokeilemaan kun härveli ei lähde käymään ei sitten millään. Kipinä on ainakin pytyn ulkopuolella ihan hyvä, mutta on meillä semmoinenkin vika jossain ollut, että ei antanut kipinää paineessa...bensa ei haise vaikka aika paljon starttailtiin. Periaatteessa aika yksinkertainen kait tuo kaasarikin on... tankkiin viahdettiin vähän tuoreempaa tavaraa, kun meinattiin, että saattapi olla vaikka vettä joukossa.
No nyt ei vielä päästy kokeilemaan kun härveli ei lähde käymään ei sitten millään. Kipinä on ainakin pytyn ulkopuolella ihan hyvä, mutta on meillä semmoinenkin vika jossain ollut, että ei antanut kipinää paineessa...bensa ei haise vaikka aika paljon starttailtiin. Periaatteessa aika yksinkertainen kait tuo kaasarikin on... tankkiin viahdettiin vähän tuoreempaa tavaraa, kun meinattiin, että saattapi olla vaikka vettä joukossa.
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ti Helmi 16, 2010 12:52 pm
- Viesti:
murray 8/30
Oliskohan kellään kyseistä leikkuria? Varaosiks kaipailisin.
Perä hajoamis pisteessä. Ja leikkuupöydästä kohta menee varpuset
läpi,on sen verta pehmiä.
Perä hajoamis pisteessä. Ja leikkuupöydästä kohta menee varpuset
läpi,on sen verta pehmiä.
-
- Viestit: 365
- Liittynyt: To Maalis 06, 2008 3:12 pm
- Paikkakunta: Somero
- Viesti:
Uusi tulppa ei vielä tuonut tuttua pörinää markille. Vaihdettiin bensaletku ja putsattiin sitten kaasarista möhjät pois. Pientä säätöä ja vot! Johan toimii ja liikkuu!maraani kirjoitti:Joulu meni ja kesä tuli. Kyl me toi laatikkokin sit viime viikolla avattiin (ja kuvattiinkin muistaakseni). Mutta vika tais olla yksinkertainen. Purettaessa nimittäin jo huomattiin, että toisesta pyörästä puuttui akselikiila kokonaan. Ja kun siinä se tasauspyörästö on, niin samahan tuo on kuin jos olis akseli poikki.
No nyt ei vielä päästy kokeilemaan kun härveli ei lähde käymään ei sitten millään. Kipinä on ainakin pytyn ulkopuolella ihan hyvä, mutta on meillä semmoinenkin vika jossain ollut, että ei antanut kipinää paineessa...bensa ei haise vaikka aika paljon starttailtiin. Periaatteessa aika yksinkertainen kait tuo kaasarikin on... tankkiin viahdettiin vähän tuoreempaa tavaraa, kun meinattiin, että saattapi olla vaikka vettä joukossa.
Peräkärry vielä hitsasttiin kiinteälaiteiseksi, niin pysyy laidat paikoillaan. Kelpaa sillä nyt harrasteeläimille vettä kuskata.
-
- Viestit: 809
- Liittynyt: Ke Kesä 01, 2011 9:23 am
- Paikkakunta: Tikkakoski
- Viesti:
-
- Viestit: 3831
- Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 809
- Liittynyt: Ke Kesä 01, 2011 9:23 am
- Paikkakunta: Tikkakoski
- Viesti:
-
- Viestit: 316
- Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:57 am
- Viesti:
Ei tuolla jarrulla ole mitään tekemistä äkkinäisen liikkeelle lähdön kanssa. Jarrun on vaan tarkoitus pysäyttää kone nopeammin ja pitää paikallaan. Sieltä on varmaan palat loppuneet. Siinä vaihteiston kyljessä on noin 5 cm halkaisijaltaan oleva jarrulevy. Jarrulevyn kahtapuolen on jarrupalat. Tuon 10cm vivun alapäässä pitäisi olla mutteri. Sitä hiukan kirimällä voi vielä löytyä jarrut. Yleensä aina näissä on kytkin toteutettu hihnan kiristyksellä.
Kytkin ylhäällä jousen avulla kiristetään hihna erillisellä hihnapyörällä. Kytkin pohjaan painettuna venytetään tuota jousta lisää ja hihna vapautuu.
Kiinnitti kuvassa huomiota, onko tuo moottori tuossa vaihteiston päällä vai mikä?
Kytkin ylhäällä jousen avulla kiristetään hihna erillisellä hihnapyörällä. Kytkin pohjaan painettuna venytetään tuota jousta lisää ja hihna vapautuu.
Kiinnitti kuvassa huomiota, onko tuo moottori tuossa vaihteiston päällä vai mikä?
-
- Viestit: 809
- Liittynyt: Ke Kesä 01, 2011 9:23 am
- Paikkakunta: Tikkakoski
- Viesti:
Nyt avautuu kun uusin silmin meni tutkimaan
kytkin on toteutettu hihnan kiristyksellä, joku juutas vaan laittanut jonkun sinne kuulumattoman ihnan joka ei löysty, pitää käydä kyselemässä löytyykö ja mitä maksaa. veemäinen vaihtaa......
tuo jarru vipu, menee vaihteistoon ja levyä ei ole ainakaan ulko puolella
eli on vissiin tuossa pullistumassa oikeassa kulmassa.
moottori näkyy vahteiston päällä ihan oikein
kytkin on toteutettu hihnan kiristyksellä, joku juutas vaan laittanut jonkun sinne kuulumattoman ihnan joka ei löysty, pitää käydä kyselemässä löytyykö ja mitä maksaa. veemäinen vaihtaa......
tuo jarru vipu, menee vaihteistoon ja levyä ei ole ainakaan ulko puolella
eli on vissiin tuossa pullistumassa oikeassa kulmassa.
moottori näkyy vahteiston päällä ihan oikein
-
- Viestit: 316
- Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:57 am
- Viesti:
[quote="ipexi"
eli on vissiin tuossa pullistumassa oikeassa kulmassa.
[/quote]
Etualalla, oikeassa kulmassa olevassa pullistumassa on planeettapyörästö.
Joku on koittanut säästää ja ostanut sinne vakiomittaisen kiilahihnan. Nuo alkuperäiset hihnat on vaan ei vakiomittaisia ja monesti jotain tuumamitoituksella, joten sinne ei oikein käy muu kuin alkuperäinen.
eli on vissiin tuossa pullistumassa oikeassa kulmassa.
[/quote]
Etualalla, oikeassa kulmassa olevassa pullistumassa on planeettapyörästö.
Joku on koittanut säästää ja ostanut sinne vakiomittaisen kiilahihnan. Nuo alkuperäiset hihnat on vaan ei vakiomittaisia ja monesti jotain tuumamitoituksella, joten sinne ei oikein käy muu kuin alkuperäinen.
-
- Viestit: 2701
- Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
- Viesti:
Etualalla, oikeassa kulmassa olevassa pullistumassa on planeettapyörästö.Jispeg kirjoitti:[quote="ipexi"
eli on vissiin tuossa pullistumassa oikeassa kulmassa.
Joku on koittanut säästää ja ostanut sinne vakiomittaisen kiilahihnan. Nuo alkuperäiset hihnat on vaan ei vakiomittaisia ja monesti jotain tuumamitoituksella, joten sinne ei oikein käy muu kuin alkuperäinen.[/quote]
Ei taida tuollaisessa vaihteistossa olla planeettapyörästöä.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], mhaanpaa, valtsu864 ja 55 vierailijaa