ford 6610 -83 ruiskutuspumppu vika?

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

pasi1
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Touko 26, 2009 4:14 pm
Viesti:

ford 6610 -83 ruiskutuspumppu vika?

Viesti Kirjoittaja pasi1 »

elikkä tuli hankittua tuommoinen otsikon mukainen laite ja siinä sellainen ihmeellinen ominaisuus kun lähtee ajamaan esim. tielle kone ottaa kyllä täydet kierrokset mutta kun nostaa kaasun pois ja painaa sitä uudelleen niin tuntuu että poljin vain painuu mut mitään ei tapahdu ja sit yhtäkkiä kone nykäsee ja ottaa taas kierrokset saman tuntunen on kaasuvipu kun sitä liikuttaa suoraan pumpusta sormineen niin puolen kaasuun ottaa ja pelaa ihan normaalisti mutta isommilla kierroksilla se kaasuvipu tuntuu niinku herkästi liikkuvan ja heiluvan moottorin vaihtelevan kierrosluvun mukana voimaa ja vetoa tuntuu olevan ihan hyvin ja käyntiin lähtee hyvin mutta onko tuossa joku kuormituksen tuntevasäädin tai joku muu mikä nyt sekoilee? ja joskus moottori sammuu herkästi kun kierrokset heilahtaa liian alas ja hiljaa ajosta kovemmilla kierroksilla tulee herkästi nykivää moottorin heijaavan kierrosluvun takia olisko kellään mitään vinkkä tai ollut samantyylisiä ongelmia että tietäis vähä mistä vikaa vois löytyä?
Avatar
mike
Viestit: 5311
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mike »

Onko polttoaineputkisto varmasti puhdas (hanan sihti puhdas) ja suodatin vaihdettu viime aikoina ?
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
ylioyja
Viestit: 7644
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ylioyja »

On taidettu ennenkin kysyä vastaavissa ongelmissa, että
onkos pumpussa voiteluöljyä?
pasi1
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Touko 26, 2009 4:14 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pasi1 »

vielä ei ole tehty asialle mitään kun kone mulle juuri tuli mutta täytyy lähteä noista mainituista jutuista liikkelle. olisko tuo öljynpuute pumpussa mahdollinen syy tuohon?tai mitä muuta ilmiötä se aiheuttaa jotenkin tuntuis että jos polttoaineen saanti loppuis niin se ei kiertäisi ja kulkisi niin iloisesti ja kohtuu reilusti lykkää tummaa sauhua putken päästä juuri kiihdytyksessä. niin ja vielä mistäköhän tuon koneen teknisiä tietoja ja ehkä räjäytyskuvia voisi löytyä kun ei mitään kirjoja ole siihen?
Kimmo
Viestit: 31
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:26 pm
Paikkakunta: Satakunnan maaseutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo »

Hyvää, sanoo, päivää arvon masinisteille täältä Satakunnan Kantrilta!

Mulla on myös tuollainen 6610 vuodelta -83. Tapahtui tässä pienen peräremontin (joka on sitten tarina aivan erikseen...) jälkeen niin, että kone meinasi edelleen hyytyä, kun kaasun hölläsi. Kierrokset laskivat siis hyvin alas ja aina välillä sammui koko konekin. Ajoin siinä sitten tutun huoltomiehen luo ihmettelemään tapahtunutta ja hän kokeiltuaan konetta totesi, että säätäjän jousi on löysä. Jos se menee poikki, niin koneen kierrokset saattavat olla varsin vallattomat. Jousen vaihtamiseksi pitää pumppu irrottaa, itse jousi maksaa varmaan jotain 3 euroa.
No, seuraavana aamuna piti mennä hakkuri perässä töihin ja löin koneen käymään. Rupesin haeskelemaan tarpeita kasaan ja kuuntelin, että huonosti käy tyhjäkäynnillä... ja sitten sammui. Ei millään käymään. Eka ajatus oli tietysti, että se jousi siellä säätäjässä sitten katkesi. Ei kun pumppua irrottamaan...
Siinä polttoaineletkuja ensiksi purkaessa huomasin, että polttoaineen seassahan on jotain vihreää töhnää - jäähdytinnestettä. Sitä oli suodatin ja siirtopumppu täynnä. Se, miten se on polttoaineen joukkoon päässyt on sitten jo kolmas tarina, mutta ei siitä tässä nyt. Putsasin siis koko polttoainejärjestelmän ja laitoin puhdasta löpöä. Nyt käy, eikä pahemmin kyykkää kaasun päästäessä.
Eli, polttoainepuolesta vikaa ensiksi hakisin, voi päästä halvimmalla. Öljyn määrä ja ikä pumpussa kannattaa myös tsekata. Ja sitten sitä tehdessä, niin EI kannata vääntää niiden öljynpoisto- ja tarkistuspulttien kierteitä piloille. Pumpun kuori kun on alumiiinia. Jos nuo eivät auta, niin säätäjässä voi olla vikaa... Sen korjaamisesta voi joku muu kertoa sitten enemmän.

t. Kimmo
Avatar
mike
Viestit: 5311
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mike »

Ruiskutuspumpun öljyt kannattaa vaihtaa kerran vuoteen, noin pieni määrä ei paljoa maksa.Siinäkin ajassa voi öljy olla jo muuttunut valkoiseksi kiisseliksi. :lol:
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olliki »

Tämä linkki on aiemminkin ollut esillä, mutta kun kaipasit Foortin räjäytyskuvia laitan vielä uusiksi. Kun kirjaudut käyttäjäksi voit traktorin tyypillä hakea kaikki tarvitsemasi räjäytyskuvat ja laittaa koneellesi talteen, tai tulostaa paperille.
http://www.newholland.com/DWS/admin/cpc ... NU&RL=ENUK
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
raktoria sarvista
Viestit: 60
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2019 3:14 pm
Paikkakunta: Lieto
Viesti:

Re: ford 6610 -83 ruiskutuspumppu vika?

Viesti Kirjoittaja raktoria sarvista »

Jatketaanpa melko vanhaa ketjua.
Allekirjoittaneella vm. 85 rivipumpulla, ja tarttis öljyt vaihtaa. Minkä laadun öljyä tuonne suositellaan? Mobilfluid, ATF vai Teboil Gold 5W-40? Kaikki varmaan käy mutta mitä erityisesti kannattaa laittaa?
Tietoa ei löydy alkuperäisestä manuaalista. Soitin yhdelle piakkoin eläköityvälle pitkän linjan Ford-viljelijämiehelle, mutta ei hänkään osannut sanoa.
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: ford 6610 -83 ruiskutuspumppu vika?

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Samaa öljyä mitä moottoriinkin.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Kiviö, Semrush [Bot] ja 50 vierailijaa