Tehostus

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

HooPee
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 1:39 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HooPee »

Ei ollu tuossa 600€:ssa mitään katteita, ainoastaan yhden yksikön hinta ja rahti. Kait siihen tulis vielä tullit tms. päälle. No kuitenkaan en meinaa yksin tilailla, jos kimppatilaus on lähitulevaisuuden suunnitelmissa.
Laitan -SS- sulle oikeen virallisen spostitilauksen kaikkine tietoineen.
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

HooPee kirjoitti:Ei ollu tuossa 600€:ssa mitään katteita
Heh, vitsihän tuo minun heitto oli: lähinnä lainasin vain aikanaan yli 50%:lta ihmisistä tullutta ensimmäistä kommenttia et tosahan on kauhee rosvokate, et jos vähän vois tinkata. Ja kaikille ei sekään riittäny vaan tosiaan tehtaalle tuli happamia sähköposteja (lähettivät cc:nä mulle tiätty) "maahantuojan" ohi ja vaativat muun muassa "...et laitetaan suoraan sit mulle ilman tota välistävetäjää ..." :wink:

Turkin poika ei varmaan kauan ole hinnaltaan noinkaan edullinen: EU tuo tullessaan hintojen harmonisoitumisen. Toisaalta mukana tulee myös EU:n kauppatavat, tullittomuus (eli heti 4.5% hinnasta pois) ja mahdollinen maksutapahtumien ja logistiikan halpeneminen.

En muuten huomannut sanoa, se kansainvälinen maksu on useimmissa pankkijärjestelmissä jotakin 10-15 euroa kulua sinne Istanbuliin, eli sekin rasittaa yksittäisen yksikön tilaajaa. Ja etumaksuahan nuo siis vaativat.

-SS-
HooPee
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 1:39 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HooPee »

Ihmiset on kummallisia :roll: Minusta tuo 600€:kin on vielä suht edullinen hinta ohjaustehostinpaketista, mutta kun on olemassa kanava jota kautta saa hintaa hieman edes laskettua, niin miksei sitä käyttäisi? Ja traktorin jälleenmyyntiarvohan pompsahtaa heti 1000€ ylöspäin kun on tehostin paikoillaan:lol:
Brittimotoristi
Viestit: 73
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:46 pm
Paikkakunta: Jyväskylän maalaiskunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brittimotoristi »

Laitoin tilauksen -SS- lle ,sähköpostiin yhteystietojen kanssa.

t. Brittimotoristi
HooPee
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 1:39 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HooPee »

Mites homma etenee? Alkaa oleen Nasu tehostinta vaille valmis talven rientoihin :wink:
Valtra 900
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Ks. uutisia viistonninen.com myyntisivulta.

Ohjausventtiilin toiminnan epämääräisyydet on syytä selvittää ennen kuin ottaa ristikseen uutta kuormaa.

-SS-
HooPee
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 1:39 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HooPee »

Juu, kyllä mää noita uutisia oonkin seurannu. Mitäs meinaat epämääräisyyksillä? Kääntyileekö omia aikojaan, vai mitä?
Valtra 900
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

No ei. Se luistiventtiili on mekaaninen ja jousikeskitteinen. Sitä siirellään sillä pultilla eestaas. Sen pultin kiinnitys luistiin tuntuu olevan krouvi, jolloin semmosta venttiliin ei-herkkyyttä ilmenee. Itsellä kun on noin 500 tunnin päälle nyt käyttöä, on kyllä kyseinen venttiili tullut aina vaan herkemmäksi. Ennen sen venttiilin siirtymisen tunsi ratissa vastuksena, ennen kuin sylinteri nykäs taas pyöriä, nyt se on varsin tunnoton, eli ei huomaa sitä venttiilikaran jousivoimaa. Mutta tässä yhdessä eksemplaarissa kuulemma on selvästi enempi klappia ja jonkinlaista klonksuntaa ja naksuntaa kun sitä venttiilin tappia liikuttelee.

Toinen havaittu ongelma on ollut se, että joskus (eli yksi tapaus) , kun ajaa toiseen reunaan sen sylinterin, käypi juuri Majorin sarjassa, jossa sylinterin liikevara on se rajoitin (Fordeissa ajaa pyörät toppariin ja sylinteri ei mene loppuun asti), niin se takaisinpäin ohjaaminen vaatii melko voimakkaan nykäsyn ratista takasinpäin, eli joko se mäntä peittää jonkun sisäisen öljykanavan tai jos ajetaan ylipaineventtiiliä vasten niin venttiililuisti jää jotenkin paineelliseksi. Näistä syistä on lentokoneitakin pudonnut, kun hydrauliikka on jäänykin toiseen reunaan jumiin. Mut vielä kuulu Petri olevan elossa, eli on viä saanut pyärät suoristetuksi uupparin jälkeen....

Kolmas havaittu ongelma on yksi vuotava venttiili eli öljyt tuli pihalle vapaakierrollakin.

Neljäs ongelma on toleranssit, jotka aiheuttavat sen, että joskus on niin ahdas se kartio menemään sihen kääntövivun silmään ettei taho saada nylokkia niin pitkälle et lukittuis se muovireuna siihen pulttiin, eli on hintsusti kierrettä siinä pallonivelen kartiopultissa.

Tämmösiä ongelmia kun ei saa olla noinkin kalliissa sarjoissa. ;-) Tulee heti kiperää palautetta, ja varsinkin kun nyt on pari-kolme sarjaa paloiteltu varaosiksi takuuhuollon osalta, niin se merkkaa noin 750 eeron oman rahan tappiota, koska se mun maksama hinta on sama kuin myyntihinta.

Kuka vaan saa samat edut, kun tilaa yli 15 kpl kerralla, ei ole mitään yksinmyyntisopimusta, eli jos yhteistilausta harkittee joku muu, niin se on OK. Se on vaan että ite kuitenkin kattoisin ensin minkä karvan noi nyt näyttää noi yksiköt, olivat sen verran huolimattomammin kasattuja kuin se, jonka muutamaa vuotta aikasemmin itelle hankin, et epäilyttää vähän tehtaan laatu eli haluan varmistella vähän.

-SS-
HooPee
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 1:39 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HooPee »

Ystävämme -SS-, olet liian kiltti. Tuolla hintaa ei voi odottaa saavansa kovinkaan hitech-tuotetta. Kaikki nuo ongelmat vaikuttavat kuitenkin siltä, että ratkaisu niihin löytyisi jopa kotikonstein, ainakin masinistin käsissä. Tietysti jos on odottanut bolt-on sarjaa, tuntuu kaikki ylimääräinen väkertäminen pahalta. Mutta jos ees 75% on kunnollisia, niin eikös se oo ihan hyvä saldo?

Oletkos neuvotellut tehtaan kanssa laatuongelmista?

Oikeesti koitan vaan hoputtaa tilausta, kun on ollut rahatkin jo varattuna pari kuukautta :wink:
Valtra 900
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

HooPee kirjoitti: Oletkos neuvotellut tehtaan kanssa laatuongelmista?
Jeps.

Vastauksia on mm. seuraavanlaisia:

Pallonivelet oli väärää mallia:

"We use the same Bal joints for the all the world countries. Butr we will
send you 6 pcs Ball Joint as your sizes. We will put them inside of the
Dexta KIT box that you ordered. Will you pay the transport cost? we will
include later the cost of the B KIT at the future invoice. Do not send us
the 6pcs Ball Joint that you have. It is same with Ford MF. Maybe in the
future you can need.
Ali"

Ei voisi olla paremmin sanottu, kun avattiin niitä laatikoita sitten: "Maybe in the future you can need" ;-)

Sitten se oli jo uteliaskin niitä vähän jännitti ne Majurin sarjat:

"Dear Simo
Do you have fitting fordsonmajor power steering kit, there is any problem
Best Regards
Ali"

Kun sylinteri jumittui toiseen reunaan aina välillä, vastaus oli juuri sellainen kuin odotin:

"Dear Simo
We have also confused because since 10 years we done this business and not yet met any such as mixed. Sorry to give you troubles.
Ali "

Siten kun ne näkivät Petrin custom - Majurin installaatiokuvat, tulikin heti viestiä:

"Dear Simo

The problems you told me is caused because the Major Power steering kits are designed for 4 cylinder tractors and the changed part which you sent us the photo also may cause a problem. Please use the own pump of power steering kit. We have sold thousands of Major kits and we dont have any negative feedback. Before the package we test all of our kits. Our kits are designed for 4 cylinder tractor and doesnt fit on 6 cylinder tractors.For 4 cylinder tractors you should just install the kit we sent you. and the 80 pressure is very low and should be 110.The changing in the parts can be dangerous.

Best Regards
Ali"

Sitten sen luistin epätarkka toiminta ja edelleen se päätyjumi, ei ne oikeen ymärtäneet vieläkään, tuli tämmöinen vastaus mikä sinänsä on ihan OK

"Dear Simo

As we understood, the cylinder turn much one side and turn a little other
side. But you can get end the cylinder where you wish. You can do so, open/close the both tie rods that on the edge of the cylinder. Also you can
adjust by the steering box.

Birng the cylinder where yo want to end and then turn the steering wheel at same way then mount the adjustable tie rod to steering box. Because it comes to end, so the cylinder can stop at just place.

you did montage at good opportunities the 6cylinder Major. But because of it works with only tractor pump, and the oil is thick, until oil thin, there is
no pressure. After it warmed, and you have to thin the oil or you have to
use the pump in the set.

Our hydraulic pumps pressure 11lt-250Bar. We test it at 350Bar.

we have also 6-16lt-250 bar pressure productions. You can sell to all your
customers at good opportunities.

because of your country is cold, you have to use thin hydraulic oil.
Our cylinders designed for each tractor seperatelly and specifically.
if you have any problem or want to ask something, please ask all of your
kind questions.
Best Regards
Ali"

Joo kertovat et joka sylinteri on juuri tiettyyn traktorimalliin suunniteltu, höpö-höpöä, kyse on yhdestä sylinteri-venttiiliyhdistelmästä, iskunpituus noin 265 mm, ja sitten vaan erilaisilla kiinitysmoduuleilla kasattu koko yksikkö. Se iskunpituus ei riitä Nuffiin ja on aika siinä ja siinä, että Majuriin riittäää. Nuo lyhyellä kääntövarrella varustetut Foordit ja ehkä massikatkin ovat siinä suhteessa ihanteellisempia geometrialtaan.

Eli kyllä vuoropuhelua käydään, mutta on se vähän sellaista, että kun laittaa kuvien kanssa täsmälliset vikaoireet, sieltä tulee suunnilleen "...whdduya dink is yor cylinder right side or rong side of tractor ?.." ;-)

-SS-
HooPee
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 1:39 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HooPee »

:lol: Ali on kielimiehiä... Toivotaan, että ongelmat selviää :roll:
Valtra 900
Gilbarco
Viestit: 248
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 9:01 pm
Paikkakunta: Varsinais-Häme
Viesti:

IH 414

Viesti Kirjoittaja Gilbarco »

Olisikohan näistä tehostinsarjoista joku malli joka olisi muunneltavissa tähän natikkaan? Katselin että pumppu sopisi jäähdyttäjän eteen maskin taakse.Onko joku kenties tehnytkin muutoksen? Mitä vaikuttaa tehostuksessa tämä näissä laitteissa oleva"klappi"simpukassa? :o
pyörällä päästään
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Siinä hihnavet. pumpussa on vaan semmonen laatta, kaksi haarukkaa joissa reiät jakopäähän tms. kiinittämistä varten ja hihnan kannatinlaakeri siinä laatassa (muuten vinossa aika monessa paketissa)

Muut kiinnitysosat myös joutuu sepittämään itse, mutta eri pituiseksi sitä sylinteriyhdistelmää voi sovitella, sillä esim. sellaisia 20 cm pitkiä uros-naaras kierreholkkeja löytyy siihen päähän. (ero 4000/5000 Fordin välillä...)

Simpukan klappi on simpukan klappi ja se venttiili lisää muutaman millin liiketarvetta suuntaansa, koska siinä se ohjausliike ei ala välittömästi venttiilin liikahduksesta vaan pienen liikematkan jälkeen.

-SS-
malmberg
Viestit: 54
Liittynyt: To Heinä 13, 2006 5:13 pm
Paikkakunta: mäntsälä
Viesti:

sama

Viesti Kirjoittaja malmberg »

löytyykö tai käykö tai minkä hintanen 3000 voorttii ku alkaa faijalta jo 79 vuotiaana olla toi ratin ja penkin välinen tehostin vähissä kylläsekin välillä potkii
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Oliko se ny 367 sis ALV plus Suomen rahti .
Osia on enempi kun on raidetanko ja olkavarsien kummankin puolen vivut. Siinä se idea on semmoinen että oikealta puolelta otetaan se pyörää kääntävä tanko pois simpukan ja pyörän väliltä ja se toisen puolen tanko korvataan sylinterillä ja aputangolla , jonka takapää tulee simpukalle. Etupään alta viedään sitten raidetangolla kääntöliike oikeanpuoleiselle etupyörälle.

Jos pelkää tehostimen tuhoavan akselin ja vivustot, voihan sitä sylinterin ylipaineventiiliä löysätäkin.

-SS-
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], ylioyja ja 49 vierailijaa