600 euroo ? ei ole sit paljon hinta noussu kun omaani aikanaan yksittäisen ostin. Mut tuossahan on "sun kate mukana", eikö ?
Noo se yhteistilaukseen tulijoiden metsästäminen on vähintään yhtä hirasta hommaa kuin edellisestä kuormasta omansa hakijoiden nouto: Kasa oli lokakuussa 2005 mulla ja vielä noin kuus yksikköä on kasassa (varattu kyllä ja sovittu et noudetaan, et niitä en myy)
Minusta rahoitus ei täsä oo onkelma hankalin homma on ne seittemätuhatta erilaista vaihtoehtoo joita tuolla nyt sitten kylillä näkyy konehista: Jos tässä nyt vaikka sanon, ettei ole yhtään satakuusviitosta , joissa on vasenkätinen simpukka, niin johan yks soittaa mulle, että laita mulle tulemaan, sopiihan se tähäkin ihan varmana kans ? Ja sit kumminkaan ei sovi ei niin olleskaan ne osat, kun onkin joku ihmetys laittannu vasenkätisen simpukan sihen ja varmaan tehtaalla ihan.
Sitte se Turkin poikien tehdas, kun sillä on taipumusta kasata paketit vähä nin kuin sinne päin, osat kyllä on oikeet mutta väärissä paketeissa. Eli olis pitäny viime kuormankin kanssa pelata sitä shakkia siällä hallin lattialla vähintään yks ilta. Nyt on keskimäärin 13 eeroo/paketti menny ihan postimaksuihinkin vaihdellen osia sinne tänne ja pitäs viä mankua takasin niiltä Majurin paketin saaneilta ne pienet pallonivelet takasin.
Joo sen verran monta soittoo olen saannu et kyllä mää taas 20 varmaan täsä heinäkuussa, mut se vähän epäilyttää, et otin omien laskujeni mukaan noin kuussataaviiskymmentä euroa tappiota edellisestä kuormasta ja se siis on - muistutan taas ihan - mun omien rahojen kulumista, koostuu mm. seuraavista:
*Rahti 180 eur puuttuvat pallonivelet lentopostina
*Rahtihuolinta 27 EUR ei tullu kun vasta kuukausien päästä se lasku olin jo hinnotellu sitä ennen sen omakustannushinnan
*Postimaksut 13 eeroo 12 paikkaan ainaskin
*Yhden paketin vuotava tunkki, olen laittanu sivuun, sen takasin lähettäminen maksaa sen 200 eeroo / ei korvaa tehdas ei muuta kuin uuden yksikön mut ei rahtia
*isot O-renkaat pumpun ja jakopään väliin, kaikki puuttu (Ford) 40 eeroo
*0.5% lisätulli verrattuna edelliseen lähetykseen (tulkintakysymys onko sylinteri vai pumppu se pääasiallinen tuote) 20 eeroo
Eli: Mulla pitäs olla aina varayksikkö itellä (Foorteihin rupee olemaan jo osia) jokaista traktorimerkkiä ja -mallia. Johtuu Turkin kaukaisuudesta ja takuuehdoista, ettei rahti kuulu takuuseen. Ja kuten varmaan ymmärrätte, se ei enää sitten ole semmoisen harvinaisemman mallin ostajallekaan halpaa - jollei sekin sit mee mun piikistä ja se taas on aika hankalaa, kun on noita muitakin intressejä rahan käytölle, nääs.
Tässähän se jo olikin, ollaan tehty ny pari kuukautta aamukuudesta iltaan hanslankarin hommia ja omat tyät yällä päälle, et onhan sitä jotakin taas tilille putkahtanukkin sen seittämäntonnisen oston jälkeen. Mut nyt on takki tyhjänä ja ryppyset paperilappuset niistä tilauksista aika vellinä tualla lompsasa ja 87 sähköpostiasiaakin (näköjään) hoitamati.
Siis kun koko päivän bitumihuopakaton päällä kiipee tavaraa ylös alas tikkaita ja jalat sulaa kiinni kattoon rits ja viiskymmentä astetta lämmintä. mutta kaikki paranee kun menee pesulle tänään en mee omiin töihin ollenkan.
Mää laitan viistonninen.comiin tiedotepalstan ihan pikapikaa. Nin näätte enempi siä sitten. Ja enemmän kuin etumaksurahotusta toivoisin saavani aina semmosen simppelin sähköpostin, et montako ottaa , mihin malliin (aloitetaan vaikka ensin niistä joita se tehdas sanoo tekevänsä) , miten haluaa maksaa (MH-ennakko , MH + etumaksu vai noutaako käteisellä), ja sit mukavaa olisi tehdä sen mahdollisen Masinisti-nimimerkin ja oikean nimen yhdistäminen siinä postisa ja jonkinlainen yhteystietolista, jotta voin kirjottaa kuitin valmiiks ( se ALV nääs sekä mun kirjanpito ) Siinä on jo vastaavuustaulukon kirjoittamista kun laittaa ensin Masinistit-postilaatikkoon tulleet nimimerkillä tulleet tilaukset ja tutkailee onko se vahvistus mun oikeaan postiin tulleena samalta vai ihan eriltä ihmiseltä. Joskus mulla on vaan kännykäs rivi "Majurin tehostin" ja puhelinnumero ja sit onkin soitettava 020202 tai joku semmoinen ja kirjotettava lehrenkulmaan et kukas tää nyt sitten olikaan ai jaa oliko tää se nimimerkki XXX juu tais olla, saman paikkakunnan ainakin kirjottaa ja sähköposti xxx.yyy@joku ihme.com varmaan juu olikin sitten se sama, jaa niin , aika Matlockki pitää olla kun ei oo tota sihteeriä kas ja samaan aikaan sit roikkuu tällinkeillä 7.6 metrin korkeudessa ja toises kädes on joku kuuden metrin 630 mm kanavanpätkä ja akkuporakone ja popniittipihdit......pidä siinä sitten myyntireskontraa ajan tasalla professionaalisti.
Täytyy varmaan viä lähteä tänää kattomaan sinne toiselle koneelle niitä sähköpostiviästejä, ja laittaa jonkinlaiseen jonotusriviin ne kiinnostuneet.
Ja voihan sitä joku innokas ja aikataulultaan joutilaampi ilmottautuakin tohon tuontihommaan, se ei ollu vaikeaa ollenkaan vaikka se Ali Aydn siellä Mars Hydraulikissa ei oikein englantia sitten loppujen lopuksi kovin hyvin ymmärräkään.
Ny pesulle palaan asiaan hetken päästä.
-SS-