Tehostus

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

nuffi59
Viestit: 320
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:04 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuffi59 »

-SS- kirjoitti:Joo yks paketti on kokeeks kasattu tehtaalla, on 367 EUR nouto, mut tämän yksilön saa testattavaksi ilman maksua ja maksaa sit jos toimii, sepittämisen määrä ratkaisee, onko siinä laskutettavaa. Ei se muutenkaan pois tuolta nurkista lähde.

Olisi verrattava, millä puolella simpukan tanko on, ja miten ne vivustot menee, vai pitääkö jo keskitappi ja kääntövarsi olla siellä etukehdossa. Pitänee oikeen aukasta se laatikko ja kattoo osia pöydällä.

-SS-
Niin,nuffissa ohjausvaihteelta tuleva "vääntövarsi" on oikealla puolella kuskin paikalta katsoen.Siittä sitten lähtee se välitanko olkavarren haarukkasysteemiin.

Joko olet -SS- laatikon arvoituksen ratkaissut? :wink:
-SS-
Viestit: 15654
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

En o viälä. Juuri tulin tehtaalle, kiirehomma, ja sit taas takasin rajapyykkejä perkaamaan kun maanmittari tulee justiinsa.

Kattotaan ny, joutuu suhaaman tän päivän eestaas Helsingin ja Lohjan väliä, huomenna, huomenna... :-)

-SS-
Perkules
Viestit: 38
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 8:21 pm
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkules »

Homman tekninen idea on sellainen, että se sylinterin ja venttilin muodostama paketti on yhtä ja samanlaista modulia kaikissa traktorimalleissa. Samoin pumppu. Hihna- ja hammaspyörät, pumpputelineet ja sylinterin kummankin pään kiinnikkeet ja muut osat sovitellaan sitten eri traktorimerkkeihin.
Alkas kiinnostaan...sopiiko "sellaisenaan" muihinkin kuin voortteihin? :shock:
-SS-
Viestit: 15654
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

No MF 165 175 168 185 240 275 jne
Major
Dexta
Ford 2000-3000
Ford 4000-5000
Fiat 450 480 640 750 780
JD 1030 2030 2040
Deutz 6206 6806
Zetor 7211
Nuffield (jotkut mallit)

Tämmöisiä ne tehtaalla puhuu, mut on siellä sit monenlaista muutakin, kuorma-autojen hyttisylinterieitä, hydraalipumppuja puimureihin jne jne.

Sieltä Turkista voip tilata ihan koska vaan ja kuka vaan mut kyl ne mieluimmin pistäis parikymmentä tulemaan, ja se vaatii pääomia. Siksi olenkin varmaan maailman huonoin "maahantuoja" kun en oikeen pysty panostamaan nyt muiden kiireiden ja akuutin rahanniukkuuden takia.

-SS-
Perkules
Viestit: 38
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 8:21 pm
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkules »

Eipä ollu natikkaa tos listassa, mutta kuvista näyttäis systeemi niin samalta että saattas saada toimimaan siinäki.
Pitääpäs tutkia asiaa vähän tarkemmin...

Eikö Farmilaite tai joku kiinnostuisi asiasta?
-SS-
Viestit: 15654
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Perkules kirjoitti:Eikö Farmilaite tai joku kiinnostuisi asiasta?
Luulen, että noita on takavuosina tuotukin, mutta ei tuosta liiketoiminnaksi ole, ja isommalla firmalla on kiinteät kulunsakin. Ei, kyllä se taitaa olla tämmöinen omakustannushintainen tilaus, jossa pääsee edes johonkin kohtuullisen hintaan per yksikkö.

Mut kirjoittelen tänne päin kunhan seuraava kuorma on tulossa. Mitähän siihen kuormaan tilaisi ? Tehostimia harmaa-frerguun ? ;-)

-SS-
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tiedä olenko maininnut aiemmin, mutta jos hintahaarukka on lähelläkään noita mainittuja, niin lunastan yhden tehostinsarjan majoriin. Siis sikäli mikäli joku niitä taas roudaa Suomeen.






Siinä on vaan se, että siinä on kuutoskone paikalla, joten sopineeko mikään ilman sovitusta.
Petri
Viestit: 715
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Oripää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petri »

Jouduin ainakin itse tekemään sylinterin takakorvakkeen uuden ja pidempi putki sivuraidetankoon mutta muuten sopii hianosti paikoilleen ja varmaan se pumppukin sopii siihen kokonaisuuteen itse en sitä käyttänyt kun käytin sitä kuorma-auton pumppua joka on siinä kompuran päässä kiinni

Kuva
nuffi59
Viestit: 320
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:04 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuffi59 »

Tosta vaan,että näkyy Petrin majorissa olevan samanlainen Calixin letkulämppäri kuin mulla nuffissa.Ja on aika prikulleen samalla tavoin asennettu kuin itsellä.Nyt tosin tuli muutaman kuukauden pituinen työttömyysjakso lämppärille! :wink:
Brittimotoristi
Viestit: 73
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:46 pm
Paikkakunta: Jyväskylän maalaiskunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brittimotoristi »

-SS- lle tiedoksi ,otan yhden tehostin sarjan Majoriin jos hinta on lähellek-
kään mainittuja . Taisin kyllä puhelin keskustelussakin luvata , jos tänä
kesänä aina parempi.
Petri
Viestit: 715
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Oripää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petri »

nuffi59 kirjoitti:Tosta vaan,että näkyy Petrin majorissa olevan samanlainen Calixin letkulämppäri kuin mulla nuffissa.Ja on aika prikulleen samalla tavoin asennettu kuin itsellä.Nyt tosin tuli muutaman kuukauden pituinen työttömyysjakso lämppärille! :wink:
Mitenkäs sulla toimii tuo lämmitin omassa ei toimi kuin hetken lämpeää kunnes alkaa vesi kiehumaan lämppärissä ja termostaatti katkasee sitten virran ei pitäs olla ilmaakaan letkussa on ilmattu useaan kertaan ja lokin kierrekkin suurennettu 3/8 kierre jotta olis isompi reikä nipassa, muutin lämppärin vielä alemmaksi jota ei näy tässä kuvasa muttta sama ilmiö jatkuu edelleen mikä mahtaa riivata :?: :?: :?: :(
nuffi59
Viestit: 320
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:04 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuffi59 »

Petri kirjoitti:
nuffi59 kirjoitti:Tosta vaan,että näkyy Petrin majorissa olevan samanlainen Calixin letkulämppäri kuin mulla nuffissa.Ja on aika prikulleen samalla tavoin asennettu kuin itsellä.Nyt tosin tuli muutaman kuukauden pituinen työttömyysjakso lämppärille! :wink:
Mitenkäs sulla toimii tuo lämmitin omassa ei toimi kuin hetken lämpeää kunnes alkaa vesi kiehumaan lämppärissä ja termostaatti katkasee sitten virran ei pitäs olla ilmaakaan letkussa on ilmattu useaan kertaan ja lokin kierrekkin suurennettu 3/8 kierre jotta olis isompi reikä nipassa, muutin lämppärin vielä alemmaksi jota ei näy tässä kuvasa muttta sama ilmiö jatkuu edelleen mikä mahtaa riivata :?: :?: :?: :([/quot

MULLA ON PELANNUT LÄMPPÄRI OIKEIN HYVIN,EN OLE MITÄÄN TURHAN AIKAISIA TERMARIN POIS PÄÄLTÄ LAUKEAMISIA HAVAINNUT!

ILMEISESTI NESTEEN KIERTO TOIMII HYVIN.SULLA ON JOKO TERMARISSA VIKAA,TAI NESTE EI JOSTAIN SYYSTÄ KIERRÄ. :?
tommi
Viestit: 6082
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommi »

Terve!



Minulla on kanssa aikalailla samassa kohdassa sama lämmitin. Lohkon tyhjennysreijästä se tulee ja kanteen siihen ylävesiletkun vieressä olevaan roppuun se menee. Kun saa ilmat pois ( ilmaruuvi letkun ylimmässä kohdassa) ja vettä on tarpeeksi syylärissä, toimii! Mutta vettä pitää lisätä aina joskus, muuten ei kierrä, liittyykö jotenkin ylävesiletkun veden määrään, tiedähäntä.


Tommi
-SS-
Viestit: 15654
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

ATH kirjoitti:Tiedä olenko maininnut aiemmin, mutta jos hintahaarukka on lähelläkään noita mainittuja, niin lunastan yhden tehostinsarjan majoriin. Siis sikäli mikäli joku niitä taas roudaa Suomeen.
Juu nyt taitaa olla Majureista ihan mukavasti kiinnostuneita kasas. Laitetaan Turkin pojille kiirettä kuumimmaks aikaa , tiätävät töitä tehneensä suomalaisen masinistin peukalonkynnen turvaksi.... otsansa hies....

;-)

-SS-
persearska
Viestit: 71
Liittynyt: Su Touko 07, 2006 11:01 am
Paikkakunta: tornio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja persearska »

Juu nyt taitaa olla Majureista ihan mukavasti kiinnostuneita kasas. Laitetaan Turkin pojille kiirettä kuumimmaks aikaa , tiätävät töitä tehneensä suomalaisen masinistin peukalonkynnen turvaksi.... otsansa hies....

;-)

-SS-[/quote]

onko tehostimia tulossa, ois itellä tarvetta 2 settiä majoriin
-SS-
Viestit: 15654
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Laitan viistonninen.comiin tiedotetta. Kunhan saan muista urakoista saatavani kottiin niin vois ollakin taas hiukan laittaa tehostinkasaan.

-SS-
samiharju
Viestit: 527
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 3:56 pm
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

samperi, nuffiin olis tollanen kova sana.. elikkäs 10/60 -66.. ei taida vaan nyt just pörssi olla varaa vaik ei kallis olekaan.
Nuthill Garage
-SS-
Viestit: 15654
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Ootetaas ensin et yksi nuffeltimiäs kerkiää koittamaan Turkin miesten vartavasten tekemää rototyyppiä.

Niin nähdään toimiiko se paketti.

-SS-
HooPee
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 1:39 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HooPee »

165 Ferkuun tuommosta tehtaalta kyselin 350€+rahti 250€ olis tullu maksamaan kotiovelle toimitettuna. Eli kimppaan tulen minäkin.

Ja jos ei SS halua laittaa omiaan likoon, niin eikös voitaisi kysellä hinnat valmiiksi ja jokainen maksaa palikkansa etukäteen? Voisi vaan nopeuttaa tilauksen tekoa, kai?!?

Mitä mieltä SS olet ajatuksesta? Hoitaisitko tilaamisen, jos rahoitus hoituisi loppukäyttäjien toimesta?
-SS-
Viestit: 15654
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

600 euroo ? ei ole sit paljon hinta noussu kun omaani aikanaan yksittäisen ostin. Mut tuossahan on "sun kate mukana", eikö ? :twisted:

Noo se yhteistilaukseen tulijoiden metsästäminen on vähintään yhtä hirasta hommaa kuin edellisestä kuormasta omansa hakijoiden nouto: Kasa oli lokakuussa 2005 mulla ja vielä noin kuus yksikköä on kasassa (varattu kyllä ja sovittu et noudetaan, et niitä en myy)

Minusta rahoitus ei täsä oo onkelma hankalin homma on ne seittemätuhatta erilaista vaihtoehtoo joita tuolla nyt sitten kylillä näkyy konehista: Jos tässä nyt vaikka sanon, ettei ole yhtään satakuusviitosta , joissa on vasenkätinen simpukka, niin johan yks soittaa mulle, että laita mulle tulemaan, sopiihan se tähäkin ihan varmana kans ? Ja sit kumminkaan ei sovi ei niin olleskaan ne osat, kun onkin joku ihmetys laittannu vasenkätisen simpukan sihen ja varmaan tehtaalla ihan.

Sitte se Turkin poikien tehdas, kun sillä on taipumusta kasata paketit vähä nin kuin sinne päin, osat kyllä on oikeet mutta väärissä paketeissa. Eli olis pitäny viime kuormankin kanssa pelata sitä shakkia siällä hallin lattialla vähintään yks ilta. Nyt on keskimäärin 13 eeroo/paketti menny ihan postimaksuihinkin vaihdellen osia sinne tänne ja pitäs viä mankua takasin niiltä Majurin paketin saaneilta ne pienet pallonivelet takasin.

Joo sen verran monta soittoo olen saannu et kyllä mää taas 20 varmaan täsä heinäkuussa, mut se vähän epäilyttää, et otin omien laskujeni mukaan noin kuussataaviiskymmentä euroa tappiota edellisestä kuormasta ja se siis on - muistutan taas ihan - mun omien rahojen kulumista, koostuu mm. seuraavista:

*Rahti 180 eur puuttuvat pallonivelet lentopostina
*Rahtihuolinta 27 EUR ei tullu kun vasta kuukausien päästä se lasku olin jo hinnotellu sitä ennen sen omakustannushinnan
*Postimaksut 13 eeroo 12 paikkaan ainaskin
*Yhden paketin vuotava tunkki, olen laittanu sivuun, sen takasin lähettäminen maksaa sen 200 eeroo / ei korvaa tehdas ei muuta kuin uuden yksikön mut ei rahtia
*isot O-renkaat pumpun ja jakopään väliin, kaikki puuttu (Ford) 40 eeroo
*0.5% lisätulli verrattuna edelliseen lähetykseen (tulkintakysymys onko sylinteri vai pumppu se pääasiallinen tuote) 20 eeroo

Eli: Mulla pitäs olla aina varayksikkö itellä (Foorteihin rupee olemaan jo osia) jokaista traktorimerkkiä ja -mallia. Johtuu Turkin kaukaisuudesta ja takuuehdoista, ettei rahti kuulu takuuseen. Ja kuten varmaan ymmärrätte, se ei enää sitten ole semmoisen harvinaisemman mallin ostajallekaan halpaa - jollei sekin sit mee mun piikistä ja se taas on aika hankalaa, kun on noita muitakin intressejä rahan käytölle, nääs.

Tässähän se jo olikin, ollaan tehty ny pari kuukautta aamukuudesta iltaan hanslankarin hommia ja omat tyät yällä päälle, et onhan sitä jotakin taas tilille putkahtanukkin sen seittämäntonnisen oston jälkeen. Mut nyt on takki tyhjänä ja ryppyset paperilappuset niistä tilauksista aika vellinä tualla lompsasa ja 87 sähköpostiasiaakin (näköjään) hoitamati.
Siis kun koko päivän bitumihuopakaton päällä kiipee tavaraa ylös alas tikkaita ja jalat sulaa kiinni kattoon rits ja viiskymmentä astetta lämmintä. mutta kaikki paranee kun menee pesulle tänään en mee omiin töihin ollenkan.

Mää laitan viistonninen.comiin tiedotepalstan ihan pikapikaa. Nin näätte enempi siä sitten. Ja enemmän kuin etumaksurahotusta toivoisin saavani aina semmosen simppelin sähköpostin, et montako ottaa , mihin malliin (aloitetaan vaikka ensin niistä joita se tehdas sanoo tekevänsä) , miten haluaa maksaa (MH-ennakko , MH + etumaksu vai noutaako käteisellä), ja sit mukavaa olisi tehdä sen mahdollisen Masinisti-nimimerkin ja oikean nimen yhdistäminen siinä postisa ja jonkinlainen yhteystietolista, jotta voin kirjottaa kuitin valmiiks ( se ALV nääs sekä mun kirjanpito ) Siinä on jo vastaavuustaulukon kirjoittamista kun laittaa ensin Masinistit-postilaatikkoon tulleet nimimerkillä tulleet tilaukset ja tutkailee onko se vahvistus mun oikeaan postiin tulleena samalta vai ihan eriltä ihmiseltä. Joskus mulla on vaan kännykäs rivi "Majurin tehostin" ja puhelinnumero ja sit onkin soitettava 020202 tai joku semmoinen ja kirjotettava lehrenkulmaan et kukas tää nyt sitten olikaan ai jaa oliko tää se nimimerkki XXX juu tais olla, saman paikkakunnan ainakin kirjottaa ja sähköposti xxx.yyy@joku ihme.com varmaan juu olikin sitten se sama, jaa niin , aika Matlockki pitää olla kun ei oo tota sihteeriä kas ja samaan aikaan sit roikkuu tällinkeillä 7.6 metrin korkeudessa ja toises kädes on joku kuuden metrin 630 mm kanavanpätkä ja akkuporakone ja popniittipihdit......pidä siinä sitten myyntireskontraa ajan tasalla professionaalisti.

Täytyy varmaan viä lähteä tänää kattomaan sinne toiselle koneelle niitä sähköpostiviästejä, ja laittaa jonkinlaiseen jonotusriviin ne kiinnostuneet.

Ja voihan sitä joku innokas ja aikataulultaan joutilaampi ilmottautuakin tohon tuontihommaan, se ei ollu vaikeaa ollenkaan vaikka se Ali Aydn siellä Mars Hydraulikissa ei oikein englantia sitten loppujen lopuksi kovin hyvin ymmärräkään.

Ny pesulle palaan asiaan hetken päästä.

-SS-
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: -SS-, Google [Bot], Kuuskakkone, Semrush [Bot] ja 76 vierailijaa