Zetor laadun mitta.

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja 361 »

8400 kirjoitti: Su Tammi 17, 2021 10:15 am Ei koukkua tarvi nähdä, mutta kun ei tuolta näe edes vetovarren päitä. Kyntöauroista näkee ehkä toisen siiven, tosi hölmösti tehty.
Onko se takanäkyvyys oikeasti olevinaan noin huono vai onko penkin säädöillä/ korkeudella merkitystä? Sillä vähän kyseenalaistan koska ei se perälana mikä sattui koeajokoneessa olemaan kiinni minnekkään pimentoon jäänyt. Olen 180cm pitkä ja koneessa oli alkuperäinen penkki. Sen kyllä laitoin merkille että koukun paikkaa saattoi vain arvailla.

Onhan se mukavaa kun koukun näkee, 502:sessa se on niin hienosti näkyvillä että kärryjä kiinnittelee pelkästä ilosta.
8400
Viestit: 9772
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja 8400 »

361 kirjoitti: Su Tammi 17, 2021 12:23 pm
8400 kirjoitti: Su Tammi 17, 2021 10:15 am Ei koukkua tarvi nähdä, mutta kun ei tuolta näe edes vetovarren päitä. Kyntöauroista näkee ehkä toisen siiven, tosi hölmösti tehty.
Onko se takanäkyvyys oikeasti olevinaan noin huono vai onko penkin säädöillä/ korkeudella merkitystä? Sillä vähän kyseenalaistan koska ei se perälana mikä sattui koeajokoneessa olemaan kiinni minnekkään pimentoon jäänyt. Olen 180cm pitkä ja koneessa oli alkuperäinen penkki. Sen kyllä laitoin merkille että koukun paikkaa saattoi vain arvailla.

Onhan se mukavaa kun koukun näkee, 502:sessa se on niin hienosti näkyvillä että kärryjä kiinnittelee pelkästä ilosta.
No onhan se, kun takalasin alapuolella on hytin rakenteita parikymmentä senttiä vaikka sen olis pystynyt tekemään ihan alas asti. Tukirakenteet sitten lokasuojienm väliin. Vielä parempi olis jos lasi olis vähemmän viistossa kuin C-pilarit, niinkuin fiatissa. Oikeanpuolen vetovarren säätökampi vois olla ulkopuolella. Tuon hytin sais helposti muutettua itsekin, vähän rakenneterästä ja käy teettämässä isomman lasin.
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja 361 »

Ok. No itsestä tuo näkyvyys oli ihan välttävä ei ainakaan niin huono että kauppa siitä jäisi kiinni.
Paljon suurempana ongelmana näen kääntösäteen joka todella S.U.U.R.I

Tuon voin nähdä jopa ko koneen hankinnan esteenä.
Viil@ri
Viestit: 1164
Liittynyt: To Tammi 17, 2019 2:11 pm
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Viil@ri »

Kääntyyhän se ihan hyvin ja jarrulla varsinkin
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Viil@ri kirjoitti: Su Tammi 17, 2021 5:26 pm Kääntyyhän se ihan hyvin ja jarrulla varsinkin
Jarrulla kääntyminen ei sovi kovin monehen paikkahan.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Hannu08
Viestit: 980
Liittynyt: Ma Tammi 02, 2006 9:54 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Hannu08 »

Matsikka kirjoitti: Su Tammi 17, 2021 5:35 pm
Viil@ri kirjoitti: Su Tammi 17, 2021 5:26 pm Kääntyyhän se ihan hyvin ja jarrulla varsinkin
Jarrulla kääntyminen ei sovi kovin monehen paikkahan.
Nimimerkki 361 taisi puhua nelivetoversiosta ja etukuormaajakäytöstä, ne yhdistettynä jarruilla kääntäminen ei taida toimia. Sen sijaan, kun 7011 Zetorin perässä on nostovarsissa hydraulinen kuormaaja, niin heikommillakin jarruilla se kääntyy paikallaan.
Asiaa tuntematta on helppo laukoa varmoja mielipiteitä.
Juho M-P
Viestit: 4343
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Uudempi Carraro akselinen kääntyy jo jotenkuten
Viimeksi muokannut Juho M-P, Su Tammi 17, 2021 6:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Hannu08 kirjoitti: Su Tammi 17, 2021 5:48 pm
Matsikka kirjoitti: Su Tammi 17, 2021 5:35 pm
Viil@ri kirjoitti: Su Tammi 17, 2021 5:26 pm Kääntyyhän se ihan hyvin ja jarrulla varsinkin
Jarrulla kääntyminen ei sovi kovin monehen paikkahan.
Nimimerkki 361 taisi puhua nelivetoversiosta ja etukuormaajakäytöstä, ne yhdistettynä jarruilla kääntäminen ei taida toimia. Sen sijaan, kun 7011 Zetorin perässä on nostovarsissa hydraulinen kuormaaja, niin heikommillakin jarruilla se kääntyy paikallaan.
Mun mielestä on kuitenkin fiksumpi käännellä jatkuvasti jotenkin muuten kuin jarruilla.
Pientä avustamista esim. Mettäajossa oon itsekkin joskus harrastanut.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
thames
Viestit: 1282
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja thames »

Tuskin zetoria kukaan ostaa sen takia että on mukavin traktori, kohtuu kestävä kuitenkin ja yleensä saa työt tehtyä ja mitä varaosien hintaan tulee niin ei hirveästi maksa. Ja sanoisin että suht helppo korjata mitä vähiä vikoja on ollut.
Juho M-P
Viestit: 4343
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Thames: juuri näin. Toissijaisessa käytössä ihan riittävä. Päivittäisessä maatalouskäytössä en tolla ”kaksio” ohjaamoisella jaksaisi töitä tehdä. Ja sekin vain ergonomisista syistä.

Ja mitä tulee tuohon nostolaitteen näkyvyyteen niin ei tällainen 183cm kääpiökään meinaa sinne nähdä. Se takaikkunan alakarmi on niin surkeasti asemoitu.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
thames
Viestit: 1282
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja thames »

Joskus vilkutin 5711 ohjaamosta valtramiehelle kun oli levikkeellä vaihteisto ongelmien takia, vaan menihän tuo itseltäkin vaihteensiirtäjä poikki, hitsiä rälläkkää bräkleeniä ja tiivisteliimaa niin sanoisin että edukas remontti oli.
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja 361 »

Hannu08 kirjoitti: Su Tammi 17, 2021 5:48 pm
Matsikka kirjoitti: Su Tammi 17, 2021 5:35 pm
Viil@ri kirjoitti: Su Tammi 17, 2021 5:26 pm Kääntyyhän se ihan hyvin ja jarrulla varsinkin
Jarrulla kääntyminen ei sovi kovin monehen paikkahan.
Nimimerkki 361 taisi puhua nelivetoversiosta ja etukuormaajakäytöstä, ne yhdistettynä jarruilla kääntäminen ei taida toimia. Sen sijaan, kun 7011 Zetorin perässä on nostovarsissa hydraulinen kuormaaja, niin heikommillakin jarruilla se kääntyy paikallaan.
Juurikin niin. Neliveto 7745:sta kävin katsomassa.

Pääasiallinen käyttö, kärryn vetoa maantiellä ja sekalaista kuormainhommaa massojen siirrosta lavojen, säkkien yms tavaroiden siirtelyyn pihapiirissä.

Jarruilla kääntely ei tule kysymykseen.

Jonkun 2850 John Deeren ostaisin ja olisin onnesta soikea mutta eivät ole viattomia nekään ja yhden peuran hinnalla saa kolme samanikäistä zetkaa :mrgreen:
dunlop
Viestit: 464
Liittynyt: Su Kesä 07, 2009 8:50 pm
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja dunlop »

361 kirjoitti: Su Tammi 17, 2021 7:07 pm
Hannu08 kirjoitti: Su Tammi 17, 2021 5:48 pm
Matsikka kirjoitti: Su Tammi 17, 2021 5:35 pm
Viil@ri kirjoitti: Su Tammi 17, 2021 5:26 pm Kääntyyhän se ihan hyvin ja jarrulla varsinkin
Jarrulla kääntyminen ei sovi kovin monehen paikkahan.
Nimimerkki 361 taisi puhua nelivetoversiosta ja etukuormaajakäytöstä, ne yhdistettynä jarruilla kääntäminen ei taida toimia. Sen sijaan, kun 7011 Zetorin perässä on nostovarsissa hydraulinen kuormaaja, niin heikommillakin jarruilla se kääntyy paikallaan.
Juurikin niin. Neliveto 7745:sta kävin katsomassa.

Pääasiallinen käyttö, kärryn vetoa maantiellä ja sekalaista kuormainhommaa massojen siirrosta lavojen, säkkien yms tavaroiden siirtelyyn pihapiirissä.

Jarruilla kääntely ei tule kysymykseen.

Jonkun 2850 John Deeren ostaisin ja olisin onnesta soikea mutta eivät ole viattomia nekään ja yhden peuran hinnalla saa kolme samanikäistä zetkaa :mrgreen:
Jos tommonen peura SG tynnyrihytillä,niin en nurkkakoneeks huolisi jos vähänkään pitää pomppia hyttiin ja ulos edestakas. Eikä sen vaihteistokaan ole kuormaustyöhön sopiva,suuntaa vaihdetaan renkuttamalla synkronoimatonta aluekeppiä siinä typerässä kulississa ja jos työskentelynopeudet sopii oikein mukavasti niin vielä kahden kepin taktiikalla.
thames
Viestit: 1282
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja thames »

Ei taida tuon hintaisissa traktoreissa saada erikseen valittua sopivaa vaihdetta eteen eikä taakse vaan joutuu kahta keppiä heiluttaa. Miten uusi traktori pitää olla että eteen ja taakse saa esivalittua sopivat vaihteet kulloiseenkin työhön nähden.
porhaltaja
Viestit: 1467
Liittynyt: La Joulu 01, 2018 1:41 pm
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja porhaltaja »

Papalla on 2850 JD. Minusta koppiin on helppo kulkea ja hallintalaitteet ovat hyvin käsillä. Ketteryys on omaa luokkaansa. Koppi on pieni, kuski sopii mutta muuta ei. Vaihteisto toimii minusta hyvin. Pakki ja hidaspuoli on aluekepissä samassa linjassa. Vaikka ajan 2010-luvun rattoreita suurimmaksi osaksi hyppään tuon Deeren rattiin erittäin mieluusti kun vähänkään tarve tulee.

Joku viisampi saa kertoa minulle missä 8+4(16+8) vaihteistossa on nopeanpuolen vaihteita vastaava pakki yhtä keppiä liikuttamalla.
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja 361 »

dunlop kirjoitti: Su Tammi 17, 2021 8:49 pm
361 kirjoitti: Su Tammi 17, 2021 7:07 pm
Hannu08 kirjoitti: Su Tammi 17, 2021 5:48 pm
Matsikka kirjoitti: Su Tammi 17, 2021 5:35 pm
Viil@ri kirjoitti: Su Tammi 17, 2021 5:26 pm Kääntyyhän se ihan hyvin ja jarrulla varsinkin
Jarrulla kääntyminen ei sovi kovin monehen paikkahan.
Nimimerkki 361 taisi puhua nelivetoversiosta ja etukuormaajakäytöstä, ne yhdistettynä jarruilla kääntäminen ei taida toimia. Sen sijaan, kun 7011 Zetorin perässä on nostovarsissa hydraulinen kuormaaja, niin heikommillakin jarruilla se kääntyy paikallaan.
Juurikin niin. Neliveto 7745:sta kävin katsomassa.

Pääasiallinen käyttö, kärryn vetoa maantiellä ja sekalaista kuormainhommaa massojen siirrosta lavojen, säkkien yms tavaroiden siirtelyyn pihapiirissä.

Jarruilla kääntely ei tule kysymykseen.

Jonkun 2850 John Deeren ostaisin ja olisin onnesta soikea mutta eivät ole viattomia nekään ja yhden peuran hinnalla saa kolme samanikäistä zetkaa :mrgreen:
Jos tommonen peura SG tynnyrihytillä,niin en nurkkakoneeks huolisi jos vähänkään pitää pomppia hyttiin ja ulos edestakas. Eikä sen vaihteistokaan ole kuormaustyöhön sopiva,suuntaa vaihdetaan renkuttamalla synkronoimatonta aluekeppiä siinä typerässä kulississa ja jos työskentelynopeudet sopii oikein mukavasti niin vielä kahden kepin taktiikalla.
Olisin siltikin onnellinen jos jontikan joskus saisin. Mun mielestä se hyttijärjestely on hyvä ja hytti muutenkin mukava, vaihteet menee nätisti päälle, kääntyy hyvin ja pidän koneesta muutenkin. Vielä jos olisi joku 4450 2850:sen kaverina pihassa niin en malttaisi edes nukkua kun niitä ulkona silittelisin.

Mutta todellisuus on köyhälle karu ja katsellaan edelleen zetorin suuntaan.
thames
Viestit: 1282
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja thames »

Aika paljon ratkaisee onko vältys sopiva työntelötkö ees taas vammaisesti lumia vai veteletkö lingolla lumia ees taas.
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja 361 »

Juho M-P kirjoitti: Su Tammi 17, 2021 5:51 pm Uudempi Carraro akselinen kääntyy jo jotenkuten
Mistä vuosimallista alkaen?
Juho M-P
Viestit: 4343
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ainaki tossa omassa 1996 mallissa on. Ja sellainen käsitys että siinä nurkilla ne tuli.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
valtsu864
Viestit: 1536
Liittynyt: Ke Marras 22, 2006 11:28 am
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Zetor, laadun mitta.

Viesti Kirjoittaja valtsu864 »

Veljellä on 1993 vuosimallin 6340 ja siinä vielä Zetorin oma etuakseli. Joskus muutin suunanvaihtajan kepin vasemmalle puolelle. On kätevämpi ja nopeampi käyttää esim. lumitöissä etukuormaajaa tai lingotessa piha-aluetta.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: cimmo, ETS ja 62 vierailijaa