8400 kirjoitti: ↑Su Tammi 17, 2021 10:15 am
Ei koukkua tarvi nähdä, mutta kun ei tuolta näe edes vetovarren päitä. Kyntöauroista näkee ehkä toisen siiven, tosi hölmösti tehty.
Onko se takanäkyvyys oikeasti olevinaan noin huono vai onko penkin säädöillä/ korkeudella merkitystä? Sillä vähän kyseenalaistan koska ei se perälana mikä sattui koeajokoneessa olemaan kiinni minnekkään pimentoon jäänyt. Olen 180cm pitkä ja koneessa oli alkuperäinen penkki. Sen kyllä laitoin merkille että koukun paikkaa saattoi vain arvailla.
Onhan se mukavaa kun koukun näkee, 502:sessa se on niin hienosti näkyvillä että kärryjä kiinnittelee pelkästä ilosta.
8400 kirjoitti: ↑Su Tammi 17, 2021 10:15 am
Ei koukkua tarvi nähdä, mutta kun ei tuolta näe edes vetovarren päitä. Kyntöauroista näkee ehkä toisen siiven, tosi hölmösti tehty.
Onko se takanäkyvyys oikeasti olevinaan noin huono vai onko penkin säädöillä/ korkeudella merkitystä? Sillä vähän kyseenalaistan koska ei se perälana mikä sattui koeajokoneessa olemaan kiinni minnekkään pimentoon jäänyt. Olen 180cm pitkä ja koneessa oli alkuperäinen penkki. Sen kyllä laitoin merkille että koukun paikkaa saattoi vain arvailla.
Onhan se mukavaa kun koukun näkee, 502:sessa se on niin hienosti näkyvillä että kärryjä kiinnittelee pelkästä ilosta.
No onhan se, kun takalasin alapuolella on hytin rakenteita parikymmentä senttiä vaikka sen olis pystynyt tekemään ihan alas asti. Tukirakenteet sitten lokasuojienm väliin. Vielä parempi olis jos lasi olis vähemmän viistossa kuin C-pilarit, niinkuin fiatissa. Oikeanpuolen vetovarren säätökampi vois olla ulkopuolella. Tuon hytin sais helposti muutettua itsekin, vähän rakenneterästä ja käy teettämässä isomman lasin.
Ok. No itsestä tuo näkyvyys oli ihan välttävä ei ainakaan niin huono että kauppa siitä jäisi kiinni.
Paljon suurempana ongelmana näen kääntösäteen joka todella S.U.U.R.I
Viil@ri kirjoitti: ↑Su Tammi 17, 2021 5:26 pm
Kääntyyhän se ihan hyvin ja jarrulla varsinkin
Jarrulla kääntyminen ei sovi kovin monehen paikkahan.
Nimimerkki 361 taisi puhua nelivetoversiosta ja etukuormaajakäytöstä, ne yhdistettynä jarruilla kääntäminen ei taida toimia. Sen sijaan, kun 7011 Zetorin perässä on nostovarsissa hydraulinen kuormaaja, niin heikommillakin jarruilla se kääntyy paikallaan.
Asiaa tuntematta on helppo laukoa varmoja mielipiteitä.
Viil@ri kirjoitti: ↑Su Tammi 17, 2021 5:26 pm
Kääntyyhän se ihan hyvin ja jarrulla varsinkin
Jarrulla kääntyminen ei sovi kovin monehen paikkahan.
Nimimerkki 361 taisi puhua nelivetoversiosta ja etukuormaajakäytöstä, ne yhdistettynä jarruilla kääntäminen ei taida toimia. Sen sijaan, kun 7011 Zetorin perässä on nostovarsissa hydraulinen kuormaaja, niin heikommillakin jarruilla se kääntyy paikallaan.
Mun mielestä on kuitenkin fiksumpi käännellä jatkuvasti jotenkin muuten kuin jarruilla.
Pientä avustamista esim. Mettäajossa oon itsekkin joskus harrastanut.
Tuskin zetoria kukaan ostaa sen takia että on mukavin traktori, kohtuu kestävä kuitenkin ja yleensä saa työt tehtyä ja mitä varaosien hintaan tulee niin ei hirveästi maksa. Ja sanoisin että suht helppo korjata mitä vähiä vikoja on ollut.
Thames: juuri näin. Toissijaisessa käytössä ihan riittävä. Päivittäisessä maatalouskäytössä en tolla ”kaksio” ohjaamoisella jaksaisi töitä tehdä. Ja sekin vain ergonomisista syistä.
Ja mitä tulee tuohon nostolaitteen näkyvyyteen niin ei tällainen 183cm kääpiökään meinaa sinne nähdä. Se takaikkunan alakarmi on niin surkeasti asemoitu.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Joskus vilkutin 5711 ohjaamosta valtramiehelle kun oli levikkeellä vaihteisto ongelmien takia, vaan menihän tuo itseltäkin vaihteensiirtäjä poikki, hitsiä rälläkkää bräkleeniä ja tiivisteliimaa niin sanoisin että edukas remontti oli.
Viil@ri kirjoitti: ↑Su Tammi 17, 2021 5:26 pm
Kääntyyhän se ihan hyvin ja jarrulla varsinkin
Jarrulla kääntyminen ei sovi kovin monehen paikkahan.
Nimimerkki 361 taisi puhua nelivetoversiosta ja etukuormaajakäytöstä, ne yhdistettynä jarruilla kääntäminen ei taida toimia. Sen sijaan, kun 7011 Zetorin perässä on nostovarsissa hydraulinen kuormaaja, niin heikommillakin jarruilla se kääntyy paikallaan.
Viil@ri kirjoitti: ↑Su Tammi 17, 2021 5:26 pm
Kääntyyhän se ihan hyvin ja jarrulla varsinkin
Jarrulla kääntyminen ei sovi kovin monehen paikkahan.
Nimimerkki 361 taisi puhua nelivetoversiosta ja etukuormaajakäytöstä, ne yhdistettynä jarruilla kääntäminen ei taida toimia. Sen sijaan, kun 7011 Zetorin perässä on nostovarsissa hydraulinen kuormaaja, niin heikommillakin jarruilla se kääntyy paikallaan.
Pääasiallinen käyttö, kärryn vetoa maantiellä ja sekalaista kuormainhommaa massojen siirrosta lavojen, säkkien yms tavaroiden siirtelyyn pihapiirissä.
Jarruilla kääntely ei tule kysymykseen.
Jonkun 2850 John Deeren ostaisin ja olisin onnesta soikea mutta eivät ole viattomia nekään ja yhden peuran hinnalla saa kolme samanikäistä zetkaa
Jos tommonen peura SG tynnyrihytillä,niin en nurkkakoneeks huolisi jos vähänkään pitää pomppia hyttiin ja ulos edestakas. Eikä sen vaihteistokaan ole kuormaustyöhön sopiva,suuntaa vaihdetaan renkuttamalla synkronoimatonta aluekeppiä siinä typerässä kulississa ja jos työskentelynopeudet sopii oikein mukavasti niin vielä kahden kepin taktiikalla.
Ei taida tuon hintaisissa traktoreissa saada erikseen valittua sopivaa vaihdetta eteen eikä taakse vaan joutuu kahta keppiä heiluttaa. Miten uusi traktori pitää olla että eteen ja taakse saa esivalittua sopivat vaihteet kulloiseenkin työhön nähden.
Papalla on 2850 JD. Minusta koppiin on helppo kulkea ja hallintalaitteet ovat hyvin käsillä. Ketteryys on omaa luokkaansa. Koppi on pieni, kuski sopii mutta muuta ei. Vaihteisto toimii minusta hyvin. Pakki ja hidaspuoli on aluekepissä samassa linjassa. Vaikka ajan 2010-luvun rattoreita suurimmaksi osaksi hyppään tuon Deeren rattiin erittäin mieluusti kun vähänkään tarve tulee.
Joku viisampi saa kertoa minulle missä 8+4(16+8) vaihteistossa on nopeanpuolen vaihteita vastaava pakki yhtä keppiä liikuttamalla.
Viil@ri kirjoitti: ↑Su Tammi 17, 2021 5:26 pm
Kääntyyhän se ihan hyvin ja jarrulla varsinkin
Jarrulla kääntyminen ei sovi kovin monehen paikkahan.
Nimimerkki 361 taisi puhua nelivetoversiosta ja etukuormaajakäytöstä, ne yhdistettynä jarruilla kääntäminen ei taida toimia. Sen sijaan, kun 7011 Zetorin perässä on nostovarsissa hydraulinen kuormaaja, niin heikommillakin jarruilla se kääntyy paikallaan.
Pääasiallinen käyttö, kärryn vetoa maantiellä ja sekalaista kuormainhommaa massojen siirrosta lavojen, säkkien yms tavaroiden siirtelyyn pihapiirissä.
Jarruilla kääntely ei tule kysymykseen.
Jonkun 2850 John Deeren ostaisin ja olisin onnesta soikea mutta eivät ole viattomia nekään ja yhden peuran hinnalla saa kolme samanikäistä zetkaa
Jos tommonen peura SG tynnyrihytillä,niin en nurkkakoneeks huolisi jos vähänkään pitää pomppia hyttiin ja ulos edestakas. Eikä sen vaihteistokaan ole kuormaustyöhön sopiva,suuntaa vaihdetaan renkuttamalla synkronoimatonta aluekeppiä siinä typerässä kulississa ja jos työskentelynopeudet sopii oikein mukavasti niin vielä kahden kepin taktiikalla.
Olisin siltikin onnellinen jos jontikan joskus saisin. Mun mielestä se hyttijärjestely on hyvä ja hytti muutenkin mukava, vaihteet menee nätisti päälle, kääntyy hyvin ja pidän koneesta muutenkin. Vielä jos olisi joku 4450 2850:sen kaverina pihassa niin en malttaisi edes nukkua kun niitä ulkona silittelisin.
Mutta todellisuus on köyhälle karu ja katsellaan edelleen zetorin suuntaan.
Veljellä on 1993 vuosimallin 6340 ja siinä vielä Zetorin oma etuakseli. Joskus muutin suunanvaihtajan kepin vasemmalle puolelle. On kätevämpi ja nopeampi käyttää esim. lumitöissä etukuormaajaa tai lingotessa piha-aluetta.