Se että näet fiatissa koukun niskoja venyttämällä ei poista sitä tosiasiaa että takalasinlämmitin on käytännöllinen varuste ja traktorissa ilmeisen harvinainen, ei kai ainutlaatuinen sentään, vai onko?
Zetor laadun mitta.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Onko sulla katkaisija ja merkkivalo sille? Oli vähän erikoisesti puhallinnopeuden kanssa samassa napissa. On ilmeisesti lisävaruste kuten takalasin pyyhinkin? Ainakin lasia saa 7745:seen lämmityksellä ja ilman.
Viimeksi muokannut 361, Pe Tammi 15, 2021 9:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 7805
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Oliko noita erillisiä lasiin liimattavia lämmityselementtejä jostain saatavilla?
Ja voiko niitä liimata polykarbonaatin päälle?
Ja voiko niitä liimata polykarbonaatin päälle?
-
- Viestit: 9811
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Onhan se käytännöllinen, varsinkin fiatissa olis hyvä kun ei katon takaosassa ole puhallusta. Kaipa niitä jossain muussakin on ollut.
-
- Viestit: 1164
- Liittynyt: To Tammi 17, 2019 2:11 pm
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Se ois kyllä hyödyllinen lämmitin, pyyhin ja puhallus jos se siihen auttaa että pysyisi lingotessa takalasi auki
-
- Viestit: 3588
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Tuo jälkiasennettava lämmitys kiinnostaisi minuakin. Muistan niitä kyllä ennen olleen myynnissä...niihin aikoihin kun oli vielä takalasin ritilöitäkin myynnissä, eli 80-90 luvulla, mutta enää ei kyllä joka ”bilteman” katalookissa ole tarjolla
Casessa (845) on tympeä kun linko pöllyyttää sopivassa tuulessa takalasiin, eikä puhallus oikein riitä takalasia äkkiä sulattamaan.
Meille ostettiin 89 uusi 6245 zetori, enkä kyllä muista siinäkään lämmitystä takalasissa olleen, mutta pyyhin taisi olla. Toki se ehtii hajota moneen kertaan takakuormaimella paskakuormaa kärryyn tehdessä, että olikohan ihan alkuperäisessä lasissa ollut lämmitys...ei muista. Sitten se zetori vaihtui tuohon 845 caseen jo 90-91 vaihteessa
Casessa (845) on tympeä kun linko pöllyyttää sopivassa tuulessa takalasiin, eikä puhallus oikein riitä takalasia äkkiä sulattamaan.
Meille ostettiin 89 uusi 6245 zetori, enkä kyllä muista siinäkään lämmitystä takalasissa olleen, mutta pyyhin taisi olla. Toki se ehtii hajota moneen kertaan takakuormaimella paskakuormaa kärryyn tehdessä, että olikohan ihan alkuperäisessä lasissa ollut lämmitys...ei muista. Sitten se zetori vaihtui tuohon 845 caseen jo 90-91 vaihteessa
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Jep. Tämä vaan rupesi kiinnostamaan kun mulla ei yhtäkkiseltään tule yhtään muuta konetta mieleen missä olisi ja usein noissa omissa kironnut sitä kostealla ilmalla ikihuurussa olevaa takalasia.
Noita liimattavia vastuksia oli ainakin 70/80-luvulla yleisesti myynnissä mutta en ole moisia nähnyt enää missään. Ostan heti kun nään.
Noita liimattavia vastuksia oli ainakin 70/80-luvulla yleisesti myynnissä mutta en ole moisia nähnyt enää missään. Ostan heti kun nään.
- Matsikka
- Viestit: 16227
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Ei tainnu ne liimattavat lämmittimet kovin häävisiä olla, ja mahtaisko kestää traktorikäytössä?
Likan Mondeos on lämpiävä tuulilasi, se on kyllä mukava.
Likan Mondeos on lämpiävä tuulilasi, se on kyllä mukava.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Kilpa-autoissa niitä ainakin oli tuulilaseihin asennettuina. Jääratakahinoissa vähän joka vehkeessä. Kait ne jotain kestää kun puhtaaseen lasiin asentaa.
Lämmitettävä tuulilasi on paras varuste heti ilmastoinnin jälkeen varsinkin pakuissa ja maastureissa. Harvojen merkkien herkku sekin.
-
- Viestit: 3118
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Tosi mies tilaa Kuttilan autolasista mitoilla lämpölasin, sitten on amerikkaa lanailla kun kytkee virran ja huurut hävii
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
...niin ja maksaa 400e
-
- Viestit: 3118
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Voi se mitoilla maksaa...yleinen klasi 200 plus euroa. Kilpurissa oli lämpölasi mutta mua haittasi liian paksut vastuslangat vaihdoin vakion kirkkaan. Jäällä ja sprintissä usein käytössä. Jokariin kaikki mikä maksaa yli 15e on kallista.
-
- Viestit: 1543
- Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
https://fiatagri90-sarja.vilkasstore.co ... akalasi%22 saahan niitä mutta aika hintava on,toki hyvin tehtykin tuo.onhan siinä pyyhkijäkin.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Semmosen keksit syyksi ettet pärjännyt Menikö läpi?
Mutta juu, kuten tossa ylempänä kirjoitin niin varsinkin jääratavehkeissä niitä oli monella. Niitä liimattavia ja oli todella paksut vastuslangat siihen aikaan. Mutta niin vaan mentiin ja kovaa.
Luulis joku kiinalainen noitakin valmistavan ja tuskin paljoa maksaisi. Tussejakin millä sai vastuksia korjattua oli joskus myynnissä.
-
- Viestit: 4377
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Kyllä. Tai 10+10 typerästi välitettyä vaihdetta. 1-4 on liian lähekkäin ja 4-5 valtava harppaus.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 4377
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Ei oo. Paineilmakompura kyllä löytyy, mutta se on vain renkaantäyttöön tms.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
-
- Viestit: 1374
- Liittynyt: Su Maalis 13, 2016 8:48 pm
- Paikkakunta: Ulvila
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Sama mulla. Koukun alla maavara 37cm muistaakseni, polttoainetankin alla vajaa 50cm.
MF 4245 -98
- Matsikka
- Viestit: 16227
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Vähän hankala, kun 399:llä jättää kärryt pölkylle, niin 4255:lla ei niitä saa koukkuun kun on liian korkialla.
Pitäis vaihtaa 38/24”pyörät. Mutta se maksaa.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 1722
- Liittynyt: Su Heinä 28, 2013 8:48 pm
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Se alalasi kehyksineen estää näkyvyyttä aikalailla. Otin kuormaajakäyttöä varten pois ja kirkas pleksi tilalla niin näkyvyys parani jonkin verran. 7211 setka mulla361 kirjoitti: ↑Pe Tammi 15, 2021 9:38 pmSe että näet fiatissa koukun niskoja venyttämällä ei poista sitä tosiasiaa että takalasinlämmitin on käytännöllinen varuste ja traktorissa ilmeisen harvinainen, ei kai ainutlaatuinen sentään, vai onko?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], jussi_oulu, Mika 82, Tessu85 ja 71 vierailijaa