Ja ajettuja tunteja zetorilla takana on...?
Zetor laadun mitta.
-
- Viestit: 1317
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 9:42 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2329
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:22 pm
- Viesti:
Re: Zetor laadun mitta.
Hienoa Tume!
https://youtu.be/5BcP2xKSDEE
https://youtu.be/5BcP2xKSDEE
-
- Viestit: 7533
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: Zetor laadun mitta.
Hieno laulu. Ja mukavaa nähdä "tutkija" palstalla.
-
- Viestit: 3006
- Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 11:34 pm
- Paikkakunta: satakunnan suur-Lappi
- Viesti:
Re: Zetor laadun mitta.
Anna tutkija tulla vähän paatosta, sitä luulisi olevan vähän patoutuneenakin kun on pitkään ollut hiljaista.
Vai eikö enää enempää irtoa?
Vai eikö enää enempää irtoa?
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten
-
- Viestit: 1164
- Liittynyt: To Tammi 17, 2019 2:11 pm
- Viesti:
Re: Zetor laadun mitta.
Kyllä on mahtavaa olla zetor omistaja. Zetor 7045 tunteja mittarissa 4500, voi olla että kaikki ei ole mittarissa mutta ei varmaan yli 6000 ole.
Tehtyjä remontteja omana aikana jolloin tunteja on tullut ehkä 50-100:
-Jarruista työ- ja pääsylintereitä
-Laturin korvake, väsähti ja rikkoi vesiletkun.
-vesiletkut, samalla vesipumppu kun kerran on tyyppivika
-sisätilan puhaltimen moottori
-kytkinvivusto. Oli väljä ja yksi valurautainen osa meni poikki jolloin kytkin lakkaa irroittamasta. Onneksi en vikaa edeltävällä käyttökerralla pudonnut peräkärryn kanssa rotkon reunalta.
-kytkimen paininkupit, pohjasta murtuneet. Kytkin vaihdettu edellisen omistajan toimesta jo aiemmin.
-2 kertaa jäänyt vaihteita samanaikaisesti päälle, aiemmin vaihdettu vaihdekepin pää. Nyt pitää uusia vaihdelaatikon kansi paranneltuun malliin kun kuulemma vaihdelaatikon kuori kuluu.
-vetovarsien pultit menee poikki, niitä pitänyt uusia
Tulevia remontteja:
-pyyhkijän moottori oikosulussa
-nostolaitteen tiivisteet pitäisi vaihtaa
-traktori pitäisi katkaista kun vaihteiston pääakselin tiivisteet vuotaa
-kannen ja lohkon välistä vuotaa jäähdytysnestettä ulkopuolelle, eli ainakin osittainen koneremontti
Voi olla että jotain tehtyjä ja tekemättömiä unohtui mutta kyllähän noissa jo on riittänyt ja tulee riittämään vapaa-ajalle puuhaa. Osia saa halvalla ja helposti, mutta niitä tosiaan tarvitseekin jatkuvalla syötöllä.
Palvelu merkkiliikkeessä on erinomaista ja asiantuntevaa. Kun tulee vika niin syy ja tarvittavat osat saa tietoon usein jo puhelulla ilman että tarvitsee edes itse purkaa ensin, eli monella muullakin on samat viat olleet, ei voi puhua huonosta yksilöstä.
Kuitenkaan 5-8k hintaluokassa ei ole vastaavilla ominaisuuksilla olevaa traktoria tarjolla ja enempää ei pihakoneeseen kannata sijoittaa eli vaihtoehdot kädet rasvassa olemiselle ovat aika vähissä. Omasta maksoin 1500 nii ei niin paljoa harmita. Korjailuihin on itse tehden varmaan tonnista kahteen mennyt. Eli kyllä joku 5k on aika maksimi mitä tommosesta zetkasta kannattaa maksaa missään tilanteessa.
Tehtyjä remontteja omana aikana jolloin tunteja on tullut ehkä 50-100:
-Jarruista työ- ja pääsylintereitä
-Laturin korvake, väsähti ja rikkoi vesiletkun.
-vesiletkut, samalla vesipumppu kun kerran on tyyppivika
-sisätilan puhaltimen moottori
-kytkinvivusto. Oli väljä ja yksi valurautainen osa meni poikki jolloin kytkin lakkaa irroittamasta. Onneksi en vikaa edeltävällä käyttökerralla pudonnut peräkärryn kanssa rotkon reunalta.
-kytkimen paininkupit, pohjasta murtuneet. Kytkin vaihdettu edellisen omistajan toimesta jo aiemmin.
-2 kertaa jäänyt vaihteita samanaikaisesti päälle, aiemmin vaihdettu vaihdekepin pää. Nyt pitää uusia vaihdelaatikon kansi paranneltuun malliin kun kuulemma vaihdelaatikon kuori kuluu.
-vetovarsien pultit menee poikki, niitä pitänyt uusia
Tulevia remontteja:
-pyyhkijän moottori oikosulussa
-nostolaitteen tiivisteet pitäisi vaihtaa
-traktori pitäisi katkaista kun vaihteiston pääakselin tiivisteet vuotaa
-kannen ja lohkon välistä vuotaa jäähdytysnestettä ulkopuolelle, eli ainakin osittainen koneremontti
Voi olla että jotain tehtyjä ja tekemättömiä unohtui mutta kyllähän noissa jo on riittänyt ja tulee riittämään vapaa-ajalle puuhaa. Osia saa halvalla ja helposti, mutta niitä tosiaan tarvitseekin jatkuvalla syötöllä.
Palvelu merkkiliikkeessä on erinomaista ja asiantuntevaa. Kun tulee vika niin syy ja tarvittavat osat saa tietoon usein jo puhelulla ilman että tarvitsee edes itse purkaa ensin, eli monella muullakin on samat viat olleet, ei voi puhua huonosta yksilöstä.
Kuitenkaan 5-8k hintaluokassa ei ole vastaavilla ominaisuuksilla olevaa traktoria tarjolla ja enempää ei pihakoneeseen kannata sijoittaa eli vaihtoehdot kädet rasvassa olemiselle ovat aika vähissä. Omasta maksoin 1500 nii ei niin paljoa harmita. Korjailuihin on itse tehden varmaan tonnista kahteen mennyt. Eli kyllä joku 5k on aika maksimi mitä tommosesta zetkasta kannattaa maksaa missään tilanteessa.
-
- Viestit: 9802
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Zetor laadun mitta.
Myy puolaan moinen murheenkryyni
-
- Viestit: 1164
- Liittynyt: To Tammi 17, 2019 2:11 pm
- Viesti:
Re: Zetor laadun mitta.
Oiskohan se valmetti kova peli. Vaarilla ollut 305 vuodesta 2002 asti. Kysyin viime vuonna, että mitä remontteja oot joutunut tekemään. "No öljyjä vaihdeltu välillä, akku silloin kun ostin 2002 ja nyt pari vuotta sitten taas. Kerran jouduin hydrauliikan pikaliittimen uusimaan." Olihan se tosi hyvä ajaa kun kerran kokeilin.
Valmetti on kuiva lähes joka paikasta. Zetor on kaikki kuoret kosteana öljystä keulasta ulosottoakseliin asti
Valmetti on kuiva lähes joka paikasta. Zetor on kaikki kuoret kosteana öljystä keulasta ulosottoakseliin asti
-
- Viestit: 3114
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Zetor laadun mitta.
Fordit pysyy meillä kyllä niin helpolla pääsee ja kaikki hommat on saatu tehtyä.
- Rh-
- Viestit: 1053
- Liittynyt: Su Tammi 05, 2020 6:44 pm
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Re: Zetor laadun mitta.
Nythän tuo oma laukeaa kun tämän kirjoitan, mutta:
Mittarissa 5300h, jossa tuskin kaikki.
Akun tuohon hankkinu, laturin vaihtanu, sähköt uusinu, öljyjä vaihellu, muutamia pultteja ja tankannu.
Tulossa olis olka-akselin puslaremppa ja kytkin jossain vaiheessa.
Voishan nuo pellit maalailla vielä joskus.
Alkuperäsissä(?) Taka Barumeissa pintaa noin 80% mutta alkaa keskeltä pykiä. Edessä orkinaalit, kovat mutta pintaa ehken 85%
Mittarissa 5300h, jossa tuskin kaikki.
Akun tuohon hankkinu, laturin vaihtanu, sähköt uusinu, öljyjä vaihellu, muutamia pultteja ja tankannu.
Tulossa olis olka-akselin puslaremppa ja kytkin jossain vaiheessa.
Voishan nuo pellit maalailla vielä joskus.
Alkuperäsissä(?) Taka Barumeissa pintaa noin 80% mutta alkaa keskeltä pykiä. Edessä orkinaalit, kovat mutta pintaa ehken 85%
Teliveto-perverssi läähättää enemmän.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: Ma Joulu 30, 2013 4:14 pm
- Viesti:
Re: Zetor laadun mitta.
Remontti on hyödytöntä silloin kun sitä joutuu tekemään koko ajan samaan vehkeeseen. Meillä helpotti keskiviikkona kun 5711 Setori ajettiin Puolanrekan kyytiin.
-
- Viestit: 1164
- Liittynyt: To Tammi 17, 2019 2:11 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 7756
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Re: Zetor laadun mitta.
Juuri näin, onneksi elämme markkinataloudessa ja kenenkään ei ole pakko ajaa itä-koneilla.
On se vaan jännä että nuokin romut kelpaa kiljuen vientiin. Uudelleen rakennuksen jälkeen palvelee itä-Euroopan farmareita pois poikkeen. Kumma kun ne siellä pelaa ja kelpaa töihin mutta täällä ee riemun päivää, vaikka huollossa, korjaajissa ja käyttäjissä ee mitään vikaa.
-
- Viestit: 3582
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Zetor laadun mitta.
Onko tuossa vähän samaa mitä suomessa vanhojen valmettien kanssa? Äkkiä ajattelisi, että aika paljon ”kotimaisuus” hintaa maksetaan muihin maihin verrattuna. + noissa zetorin vientimaissa osataan / löytyy erittäin edullista osaamista koneiden toiminnassa pitämiseen varaosa valmistuksineen.
ps. eikä edelleenkään mitään kotimaisuutta vastaan!
ps. eikä edelleenkään mitään kotimaisuutta vastaan!
-
- Viestit: 8190
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Zetor laadun mitta.
Jos se on edullista rakentaa uudellee, ja ei parempia vehkeitä ole varaa hommata, niin pitää tyytyä siihen riemuun mitä on saatavilla.Uudelleen rakennuksen jälkeen palvelee itä-Euroopan farmareita pois poikkeen. Kumma kun ne siellä pelaa ja kelpaa töihin mutta täällä ee riemun päivää,
Onko ihan kokemusperästä tuo, että toimii siellä itäeuroopassa ilman huolia ja murheita, vai pelkkää mutua?!
Paalaimia, siis ihan länsivalmisteisia vievät innolla puolaan, nyt viikolla oli jo toinen mitä piti nostella kyytii. Oli muuten varsin huiman näkönen kuorma, kun kahta pikkupaalainta päällekkäin!?
- Rh-
- Viestit: 1053
- Liittynyt: Su Tammi 05, 2020 6:44 pm
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Re: Zetor laadun mitta.
Enolla oli 3511 ja 6711 uudesta asti, normaalit huollot, ei isompia ongelmia, kotipaikan naapurissa 25 ja 5711, ja niissäkään muuta kuin öljyjä vaihdeltu ja tankkailtu.
Olen tullut siihen tulokseen, että itä-koneita ei pidetä juuri arvossa, minkä takia niihin ei juuri panostetakkaan, yleensä jo ensimmäinen omistaja sepittää ja suutaroi mitä sattuu, ja pienet viat alkaa vaan karttumaan, periaatteella "Miksi korjata tuota, kun ei nuo muutkaan asiat toimi tässä traktorissa".
Tiedän tästä läheltä tilan jossa on Zetori ja Urkkia päivittäisessä ajossa Jontikan ja oliko kahden tai kolmen Valmetin lisäksi.
Olen tullut siihen tulokseen, että itä-koneita ei pidetä juuri arvossa, minkä takia niihin ei juuri panostetakkaan, yleensä jo ensimmäinen omistaja sepittää ja suutaroi mitä sattuu, ja pienet viat alkaa vaan karttumaan, periaatteella "Miksi korjata tuota, kun ei nuo muutkaan asiat toimi tässä traktorissa".
Tiedän tästä läheltä tilan jossa on Zetori ja Urkkia päivittäisessä ajossa Jontikan ja oliko kahden tai kolmen Valmetin lisäksi.
Teliveto-perverssi läähättää enemmän.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
-
- Viestit: 1164
- Liittynyt: To Tammi 17, 2019 2:11 pm
- Viesti:
Re: Zetor laadun mitta.
Onhan se tosi, että kun vikoja kertyy iso nippu niin sitten aletaan kiroamaan koko vehjettä. Työmaa se on hoitaa ne kuntoon mutta tehtävissä kyllä. Just tulin pihalta, sain laitettua kahden vaihteen päälle meno estovärkit laatikkoon niin on taas yksi asia pois päiväjärjestyksestä. Itä-traktorissa on ainakin se hyvä, että yksinkertaista tekniikkaa ja hintalaatusuhde on kuitenkin ihan ok. Jos zetorista maksaa 6k niin samoilla ominaisuuksilla valmet on lähes tupla hintainen.
-
- Viestit: 8190
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Ajotunteja jokunen, ja remonttia huomattavasti enemmän.
Noniin asiaan.
Lähikylillä kaks setkaa ollu, ja suunillee aktiivi pientilan koneita. Molemmat kyllä suoriutu hommistaan, mut kyllä pajatuntejakin kerty.
Toisessa kytkitä laitettii useampaa kertaa, mut se oli vähän kuskin aiheuttamaa, ja osin koneen, kun nostolaite renas melko usein, ja reippaalla kaasulla sai kolmisiipiset aurat nostettua ilmaa, jolloin kytkin sai osansa tuossa päisteajossa.
Jarrut oli myös molemmissa remonttialttiit, ja erityisesti nestepuoli. Öljyvuotoja siellä täällä. Toinen oli nelikko, joka rupes hylkimää nelikko päällä isoa aluetta pois päältä, eli toimi ainoastaa pikkualueella, ja ne vaihteet on sitten tosi hitaita. Tuohon nelikkon tuli tehtyä koneremontti jossain mittari 5500 tunnissa, jonka jälkee sillä ei paljon aktiivi ajoa ajettu, ja nelikon vika jäi siihen seuraavan omistajan mieliksi. Molemmat vm jotain 80-luvun taitteesta, ja remonttia noihin tuli tehtyä ennen 2000 lukua, ettei mitää ikäloppuja koneita ollu sillon.
-
- Viestit: 1543
- Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
- Viesti:
Re: Zetor laadun mitta.
tuota aina hoetaan,että zetoria ja belkkua pidetään huonosti,onko se todella niin?kun ei ole rahaa ostaa kalliinpaa länsi traktoria ja todetaan,että zetkan tai belkun saa paljon halvemmalla ja ostetaan uusi sellainen,niin eikö sitä luulis että köyhyyksissään pitäis.kuin kukkaa kämmenellä,huoltais hyvin sun muuta,että toimis mahdollisimman hyvin ja kauan.niin minä ainakin joudun tekemään omien traktorien kanssa,vaikka ei itäkoneita olekkaan mutta vanhoja jo.
-
- Viestit: 2240
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Zetor laadun mitta.
Onhan jotkut saattaneet ostaa itäkoneen ihan "aatteen" puolestakin joskus 70-80-luvuilla,olihan Ladakin monesti itään päin ihailevasti katsovan perheenisän valinta,eli ei se rahan puute aina ollut valinnan peruste.
- valaut
- Viestit: 2777
- Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
- Viesti:
Re: Zetor laadun mitta.
Kaveri aina sanoi, että jos ajaa Ladalla ei automaattisesti ole kommunisti, mutta jos taas ajaa Volgalla on aivan varmasti. ... Otetaas sit taas huumorilla, vaikka en usko porukasta montaa Volgalla ajajaa löytyvän.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 41 vierailijaa