Zetor laadun mitta.
-
- Viestit: 4367
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Hain tänään IKH:lta Valmet/Zetor 4kW tehostartin ja heitin paikalleen.
Kylläpä Zetka syttyi iloisesti.
Kylläpä Zetka syttyi iloisesti.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 1538
- Liittynyt: Ke Marras 22, 2006 11:28 am
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Kyllä aina uusi aikansa toimii. Noin viisi vuotta sitten hankin veljen 6340 Zetoriin allennusvaihteella olevan startin. Teho jotain 3kW
luokkaa. Lähtee pienelläkin (n.100 Ah) akulla hyvin käyntiin vaikka tehoja startissa ei ole enempää.
- Matsikka
- Viestit: 16219
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Mulla on paris Massikas IKH-tehostartti. Karhia ääni kuuluu, vanhempi niistä oireilee erillälailla kuin muunmerkkiset ovat oireilleet. Kestossa ei oo eroa.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Sama juttu. Nykyiseen ja edelliseen 502:seen vaihdoin alennusvaihteellisen startin ja tyytyväinen olen ollut. Nykyisessä palvellut 15 vuotta.
Pyörii moottori ihan eri tahtiin kuin sillä vanhalla vaikka koon perusteella alkuperäisen luulisi olevan niin tehokas että pienimmät työt onnistuisi pelkästään sen voimin.
Pyörii moottori ihan eri tahtiin kuin sillä vanhalla vaikka koon perusteella alkuperäisen luulisi olevan niin tehokas että pienimmät työt onnistuisi pelkästään sen voimin.
-
- Viestit: 4367
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Sama homma täällä. Vanha suoravetoinen oli valtavan paksu, toki lyhyempi. Ja erittäin V-mäinen ottaa irti.
Jusi ohuempana solahti paikalleen ja pultit sai kiinni nätisti hylsyllä.
Seuraavaksi saakin ostaa kytkimen poljinsylinterin. Näkyy valuttavan nestettä lattialle. No onhan se 10v jo pelannutkin.
Jusi ohuempana solahti paikalleen ja pultit sai kiinni nätisti hylsyllä.
Seuraavaksi saakin ostaa kytkimen poljinsylinterin. Näkyy valuttavan nestettä lattialle. No onhan se 10v jo pelannutkin.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Mun alennusvaihteelliset ovat murto-osan alkuperäisen pituudesta. Vanha oli erittäin veemäinen irroittaa kuormaajan takiaJuho M-P kirjoitti: ↑Ti Tammi 19, 2021 5:39 pm Sama homma täällä. Vanha suoravetoinen oli valtavan paksu, toki lyhyempi. Ja erittäin V-mäinen ottaa irti.
Jusi ohuempana solahti paikalleen ja pultit sai kiinni nätisti hylsyllä.
Seuraavaksi saakin ostaa kytkimen poljinsylinterin. Näkyy valuttavan nestettä lattialle. No onhan se 10v jo pelannutkin.
-
- Viestit: 4367
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Sama ongelma. Quiken kiinnike on just kohdalla. Joko sinne näki tai sitten siellä oli käsi. Mutta ei molemmat.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 3005
- Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 11:34 pm
- Paikkakunta: satakunnan suur-Lappi
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Proximan kylmänä käynnistyminen vaatii paljon pidemmän vieterin kuin uutena, tunteja noin 2000. Ei edelleenkään ole vaikeuksia ollut, mutta joku muutos kuitenkin on tapahtunut ja käynnistyttyään heräileekin vasta vähitellen kaikki sylinterit mukaan.
Siirtopumpun käsipumpun pumppailu ei vaikuta. Venttiilit on säädetty
Ohjekirjassa ei ole ruiskusuuttimien tarkistuksesta mitään mainintaa. Joko tarkastusväli alkaisi olemaan? Avautumispaine 22-0,8MPa tarkoittaneeko että 212-220bar?
Siirtopumpun käsipumpun pumppailu ei vaikuta. Venttiilit on säädetty
Ohjekirjassa ei ole ruiskusuuttimien tarkistuksesta mitään mainintaa. Joko tarkastusväli alkaisi olemaan? Avautumispaine 22-0,8MPa tarkoittaneeko että 212-220bar?
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten
-
- Viestit: 3005
- Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 11:34 pm
- Paikkakunta: satakunnan suur-Lappi
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Saattaahan siitä toki olla hehku tai useampikin pimeänä. Pitänee tutkia. Helpoimmin kai kävisi jos tulisi vielä yöpakkasia, jättämällä kone ulos ilman konepeltiä (muovia) ja hehkutuksen jälkeen katsomalla, että miten härmä kannen päältä sulaa.
Innostuin kumminkin suuttimista, että tilasin 5x0.26 reikäiset Forterran kärjet. Vakio 4x0.25 ja ankaran varaosakirjojen selauksen perusteella noitten isompien pitäisi sopivat paikalleen olla.
602 Valmetissakin on jo 5 vuotta olleet 5x0.35, mikähän metku tässä on pitää alunperin noin ahtaita? Joku päästöhullutus vai?
Tilasin slovakialaisesta Marting -verkkokaupasta noin 12 euroa kpl ja ainakin sivusto väitti, että valmistaja Motorpal eli orkkisosa.
Edit: eräs Sakari ei ole sitten mitään viritysmiehiä yhtään, HCP:ltä tarjolla vain alkuperäistä suutinta ja hintaan 38e alv0
Innostuin kumminkin suuttimista, että tilasin 5x0.26 reikäiset Forterran kärjet. Vakio 4x0.25 ja ankaran varaosakirjojen selauksen perusteella noitten isompien pitäisi sopivat paikalleen olla.
602 Valmetissakin on jo 5 vuotta olleet 5x0.35, mikähän metku tässä on pitää alunperin noin ahtaita? Joku päästöhullutus vai?
Tilasin slovakialaisesta Marting -verkkokaupasta noin 12 euroa kpl ja ainakin sivusto väitti, että valmistaja Motorpal eli orkkisosa.
Edit: eräs Sakari ei ole sitten mitään viritysmiehiä yhtään, HCP:ltä tarjolla vain alkuperäistä suutinta ja hintaan 38e alv0
Viimeksi muokannut OIU, Pe Huhti 09, 2021 10:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten
-
- Viestit: 1382
- Liittynyt: Pe Huhti 09, 2010 10:01 am
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Onko siinä se automaattihehku kun kytkeytyy aina startatessa,omasta 9540 hajosi se ohjausrele ja käynnistyminen sen jälkeen oireili juuri samoin.
-
- Viestit: 3005
- Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 11:34 pm
- Paikkakunta: satakunnan suur-Lappi
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
5-reikäset suuttimenkärjet tuli, 10 päivää tilauksesta shop.marting.sk -verkkokaupasta 12 euroa kpl ja Motorpalit eli setorin alkuperäisosaa.
Ruuvasin jo runkoihin kiinni, kai täytyy vielä jossain käydä tarkistuttamassa avautumispaineet. Säätö tehdään laittamalla prikkaa jousen alle, joten toivottavasti ovat lähellä oikeaa. Onko kellään kokemusta tai näkemystä, miten paljon 14 vuotta vanhassa 2000 tuntia ajetussa on ne suuttimien jouset kuoleentuneet?
Tehtaan ruuvaajilta oli jäänyt parista suuttimesta mutterit löysään ja pari suutinta oli kannessa lujaa kiinni. Suuttimen päässä on sama 12x1,5 kierre,kuin auton pyöränmutterissa ja semmosta ja sorkkarautaa apuna käyttäen sai kaivettua helposti ylös.
Ei remonttia ilman vahinkoja, paluulinjojen banjoista meni yksi lähtö poikki letkua irroittaessa. Ovat jotain kevytainetta.
On tässä saattanut sitä ilmaongelmaa kuitenkin olla käynnistysvieteriä pidentämässä, siirtopumpulta suodattimelle letku oli aivan hapero ja halkeillut, kuten myös suuttimien väliltä paluulinjaston letkut.
Ruuvasin jo runkoihin kiinni, kai täytyy vielä jossain käydä tarkistuttamassa avautumispaineet. Säätö tehdään laittamalla prikkaa jousen alle, joten toivottavasti ovat lähellä oikeaa. Onko kellään kokemusta tai näkemystä, miten paljon 14 vuotta vanhassa 2000 tuntia ajetussa on ne suuttimien jouset kuoleentuneet?
Tehtaan ruuvaajilta oli jäänyt parista suuttimesta mutterit löysään ja pari suutinta oli kannessa lujaa kiinni. Suuttimen päässä on sama 12x1,5 kierre,kuin auton pyöränmutterissa ja semmosta ja sorkkarautaa apuna käyttäen sai kaivettua helposti ylös.
Ei remonttia ilman vahinkoja, paluulinjojen banjoista meni yksi lähtö poikki letkua irroittaessa. Ovat jotain kevytainetta.
On tässä saattanut sitä ilmaongelmaa kuitenkin olla käynnistysvieteriä pidentämässä, siirtopumpulta suodattimelle letku oli aivan hapero ja halkeillut, kuten myös suuttimien väliltä paluulinjaston letkut.
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten
-
- Viestit: 4367
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Mulla on kärkien vaihto edessä. 25€/kpl makso alkuperäiset HC Petersenin tiskillä. Kaupan päälle Saku anto säätöarvot ja ohjeet.
Mulla pitäisi olla vielä ruuvisäätöiset suuttimet eli ei prikkoja.
Mulla pitäisi olla vielä ruuvisäätöiset suuttimet eli ei prikkoja.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 3005
- Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 11:34 pm
- Paikkakunta: satakunnan suur-Lappi
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Proximaan olisi Sakulta ollut 38e kpl plus alvi
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten
-
- Viestit: 3005
- Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 11:34 pm
- Paikkakunta: satakunnan suur-Lappi
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
14 vuodessa ja 2000 tunnissa oli suuttimien jouset kuoleentuneet niin, että avautumispaineet oli 200-210bar, kun ohjeissa sanotaan 220bar ja oletettavasti tehtaalta lähtiessä ovat siinä olleet. Eihän tosin sekään ihan varmaa ole.
Huolto-ukko oli sitä mieltä, että hyvät on ja paikalleen vaan.
Nyt on setori kasassa taas, tyhjänä koeajeltu mutta ei osaa siltä pohjalta arvioida lisääntyikö teho tuntuvasti.
Huolto-ukko oli sitä mieltä, että hyvät on ja paikalleen vaan.
Nyt on setori kasassa taas, tyhjänä koeajeltu mutta ei osaa siltä pohjalta arvioida lisääntyikö teho tuntuvasti.
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten
-
- Viestit: 3005
- Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 11:34 pm
- Paikkakunta: satakunnan suur-Lappi
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Setori taas remontissa, nyt vähän isommassa:
Mittailin yleismittarilla hehkutulppia, yhdessä 1 ohmi mikä on ehjää vastaava, kahdesta yhteys poikki ja yhdessä 150 ohmia. Rupesin niitä sitten uusiin vaihtamaan ja toki yksi katkesi kanteen, eikä siinä sitten muuta kuin moottorista kansi irti ja huomenna se johonkin koneistamolle, jos joku vaan ottaa sen irroitushomman vastaan.
Hehkuista kyllä näki päältäkin, mikä oli toiminut: yksi vaalea puhdas, loput karstaisia.
Mittailin yleismittarilla hehkutulppia, yhdessä 1 ohmi mikä on ehjää vastaava, kahdesta yhteys poikki ja yhdessä 150 ohmia. Rupesin niitä sitten uusiin vaihtamaan ja toki yksi katkesi kanteen, eikä siinä sitten muuta kuin moottorista kansi irti ja huomenna se johonkin koneistamolle, jos joku vaan ottaa sen irroitushomman vastaan.
Hehkuista kyllä näki päältäkin, mikä oli toiminut: yksi vaalea puhdas, loput karstaisia.
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Onko setkassa kansi per pytty, muuten olisi kyllä kannattanut antaa jonku osaavan koittaa irrotusta kansi paikallaan?OIU kirjoitti: ↑To Huhti 29, 2021 11:04 pm Setori taas remontissa, nyt vähän isommassa:
Mittailin yleismittarilla hehkutulppia, yhdessä 1 ohmi mikä on ehjää vastaava, kahdesta yhteys poikki ja yhdessä 150 ohmia. Rupesin niitä sitten uusiin vaihtamaan ja toki yksi katkesi kanteen, eikä siinä sitten muuta kuin moottorista kansi irti ja huomenna se johonkin koneistamolle, jos joku vaan ottaa sen irroitushomman vastaan.
Hehkuista kyllä näki päältäkin, mikä oli toiminut: yksi vaalea puhdas, loput karstaisia.
-
- Viestit: 3005
- Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 11:34 pm
- Paikkakunta: satakunnan suur-Lappi
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Ei ole perinteinen setori erillisillä sylinterinkansilla, vaan 2007 mallin Proxima.Valmetilla... kirjoitti: ↑To Huhti 29, 2021 11:53 pmOnko setkassa kansi per pytty, muuten olisi kyllä kannattanut antaa jonku osaavan koittaa irrotusta kansi paikallaan?OIU kirjoitti: ↑To Huhti 29, 2021 11:04 pm Setori taas remontissa, nyt vähän isommassa:
Mittailin yleismittarilla hehkutulppia, yhdessä 1 ohmi mikä on ehjää vastaava, kahdesta yhteys poikki ja yhdessä 150 ohmia. Rupesin niitä sitten uusiin vaihtamaan ja toki yksi katkesi kanteen, eikä siinä sitten muuta kuin moottorista kansi irti ja huomenna se johonkin koneistamolle, jos joku vaan ottaa sen irroitushomman vastaan.
Hehkuista kyllä näki päältäkin, mikä oli toiminut: yksi vaalea puhdas, loput karstaisia.
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten
-
- Viestit: 6789
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Kerran katkesi Daewoo S55 kaivurin Isuzu 4JB moottoriin hehku ja porasin sen pois pitkällä 5mm tai 6mm terällä, jolloin tuli ulkokuorta siivu pois terän mukana mutta uskon hehkun kärjen pudonneen osittain moottoriin vaikka ei mistään sitä koskaan löytynytkään. Siinä on riski että menee se osa pahaan paikkaan ja aiheuttaa vauriota että viisain on kansi ottaa pois. Itse tein silloin riskillä niin että pyöritin startilla hetken, laitoin uuden hehkun kiinni ja moottori käyntiin, on tuo jo sen 10 vuotta pelannut sen jälkeen.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 28106
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
30 € ostin tuollaisen katkenneen hehkutulpan irrotus satsin, on 8 ja 10 mm tulpille. Sillä onnistuu kyllä helposti sen "jämän" poistaminen, kun vaan porakoneella mahtuu työskentelemään.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 3349
- Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 11:45 pm
- Paikkakunta: Kokkola/Alahärmä
- Viesti:
Re: Zetor, laadun mitta.
Tulipa mieleen jotta mitähän tälle ikuisuusketjulle kuuluu ja siellähän se oli vaipumassa uneen.
Laatua se on huonokin laatu, otsikkoa mukaillen
Laatua se on huonokin laatu, otsikkoa mukaillen
Mitä nuorena oppii, sitä vanhana kaipaa.
Kiitollisuus tuo onnellisuutta.
Kiitollisuus tuo onnellisuutta.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 41 vierailijaa