Netistä vain tilaamaan, hinta lienee jotain 3-4k€.../nurkka+rahti+tulli+alv.JiiHoo kirjoitti:Mua kiinnostais lähinnä josko näitä Mattrack-sarjoja olis saatavilla suomessa, laittaisin omaan Audi A6 Avant Quatroon
http://www.youtube.com/watch?v=WBz1h9qY ... re=related
Telahärvelit
-
- Viestit: 5877
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 9:08 pm
- Paikkakunta: pohjoissuomi
- Viesti:
-
- Viestit: 934
- Liittynyt: Ti Maalis 28, 2006 8:33 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1887
- Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 3:11 pm
- Paikkakunta: Paskat...Härmä
- Viesti:
Tuollaanen käveli vastaan kun surffaalin muuten vaan. Kuitua ja polttopuuta tuolla kai vois ajella. Kuva ei oo mun omasta laitteesta vaikka kiinnostusta tietysti olisikin.
http://www.munkuvat.org/kuva/147124
http://www.munkuvat.org/kuva/147124
-
- Viestit: 684
- Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:15 pm
- Paikkakunta: TYRVÄÄ
- Viesti:
Tollainen on mulla tekeillä.....
http://www.aijaa.com/albums.php?album&a=10776
http://www.youtube.com/watch?v=BzAlHvUkpFo
http://www.aijaa.com/albums.php?album&a=10776
http://www.youtube.com/watch?v=BzAlHvUkpFo
-
- Viestit: 1593
- Liittynyt: To Joulu 27, 2007 12:33 pm
- Viesti:
Nyt on taas projekti hieman edennyt, on escortin kone pöydällä ja volvon perämurikka 300mm levennettynä lattialla, levennys siksi koska jarrulevyt eivät muuten olisi mahtuneet pyörimään.
Ja perämurikassa on kiinni "runko", eli kaksi 100x50x3mm palkkia 2,5m pitkiä kumpainenkin, ja niihin "telipyöriin" sopivaa 66mm sisähalkaisijalla olevaa putkea on tulossa k-rautaan 6m salko, eli multa kannattaa kysellä sitten kuukauden tai parin... päästä edullisesti sitä loppusalkoa
Mutta, taisipa tulla turhaan irroitettua se escortin 1.6d kun olisi tarjolla myös d-d-d-datsun 720 pickup 2.3l diesel koneella.
Siitä saisi tekniikan ja akselin toiseen päähän, eli saisin tehtyä jarrut eteen ja taakse niin varmasti pysähtyisi ja kääntyisi. Telankiristyksen taidan hoitaa volvon akselia "kallistamalla", akseli kun on "rungossa" kiinni raudanpalasilla missä on reiät ja pultti sopivalla kohtaa palkin läpi niin akselia kallistamalla saan tehtyä noin 250mm kiristysvaran (riittääköhän)?.
Saisinkohan mie tuota näiksi lumiksi valmiiksi?
niin, ja ne pakolliset pari kuvaa.
http://irc-galleria.net/view.php?nick=J ... d=97047691
http://irc-galleria.net/view.php?nick=J ... d=97047738
Ja perämurikassa on kiinni "runko", eli kaksi 100x50x3mm palkkia 2,5m pitkiä kumpainenkin, ja niihin "telipyöriin" sopivaa 66mm sisähalkaisijalla olevaa putkea on tulossa k-rautaan 6m salko, eli multa kannattaa kysellä sitten kuukauden tai parin... päästä edullisesti sitä loppusalkoa
Mutta, taisipa tulla turhaan irroitettua se escortin 1.6d kun olisi tarjolla myös d-d-d-datsun 720 pickup 2.3l diesel koneella.
Siitä saisi tekniikan ja akselin toiseen päähän, eli saisin tehtyä jarrut eteen ja taakse niin varmasti pysähtyisi ja kääntyisi. Telankiristyksen taidan hoitaa volvon akselia "kallistamalla", akseli kun on "rungossa" kiinni raudanpalasilla missä on reiät ja pultti sopivalla kohtaa palkin läpi niin akselia kallistamalla saan tehtyä noin 250mm kiristysvaran (riittääköhän)?.
Saisinkohan mie tuota näiksi lumiksi valmiiksi?
niin, ja ne pakolliset pari kuvaa.
http://irc-galleria.net/view.php?nick=J ... d=97047691
http://irc-galleria.net/view.php?nick=J ... d=97047738
-
- Viestit: 854
- Liittynyt: To Loka 02, 2008 2:38 pm
- Viesti:
Tosta Juhnun härpäkkeestä tulee ainakin riittävän levee
Taitaa olla lähemmäs 2 metriä toi vetopyörien etäisyys toisistaan siihen lisäksi telojen tuoma lisäleveys n.500mm.
Taitaa myös olla vähän liian heikkoa se putki (sisä halk.66mm)jolla tulee ne telit kiinni koska sitä tarvii tuoda n.300mm runkopalkista ulospäin että saa telipyörät linjaan.
Taitaa olla lähemmäs 2 metriä toi vetopyörien etäisyys toisistaan siihen lisäksi telojen tuoma lisäleveys n.500mm.
Taitaa myös olla vähän liian heikkoa se putki (sisä halk.66mm)jolla tulee ne telit kiinni koska sitä tarvii tuoda n.300mm runkopalkista ulospäin että saa telipyörät linjaan.
-
- Viestit: 1593
- Liittynyt: To Joulu 27, 2007 12:33 pm
- Viesti:
juu, leveähän siittä tulee, noin 3m mutta eipähän kaadu rinteessäRS kirjoitti:Tosta Juhnun härpäkkeestä tulee ainakin riittävän levee
Taitaa olla lähemmäs 2 metriä toi vetopyörien etäisyys toisistaan siihen lisäksi telojen tuoma lisäleveys n.500mm.
Taitaa myös olla vähän liian heikkoa se putki (sisä halk.66mm)jolla tulee ne telit kiinni koska sitä tarvii tuoda n.300mm runkopalkista ulospäin että saa telipyörät linjaan.
Ja putkesta katkaistaan noin 350mm pitkät pätkät ja sitten katkaistaan tuosta 100x50 palkista pätkät ja tehdään palkkiin 76,1mm reiät ja hitsataan putki palkkiin, ja sitten palkki runkoon, tai jotenkin niin.
huomenna katseleen d-d-d-datsunia
Onkos kukaan kokeillut että minkälainen telavehje tulee jos, takimmainen pyörä on kokonaan maassa, ja myös telipyörät samalla korkeudella kuin takimmainen pyörä?
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 9:08 pm
- Paikkakunta: pohjoissuomi
- Viesti:
Eli vain nokkapyörä on korkeammalla? Parempi se niin on, ei niiaa taakse liikkeellelähdössä. Raskaampi sitten kääntää paikoillaan kun on enemmän telaa maata vasten.takimmainen pyörä on kokonaan maassa, ja myös telipyörät samalla korkeudella kuin takimmainen pyörä?
Omassa härvelissä nostin takana olevia vetopyöriä ylöspäin siksi ettei perämurikka vie maavaraa
-kaikkea jännää-
-
- Viestit: 1593
- Liittynyt: To Joulu 27, 2007 12:33 pm
- Viesti:
Juurikin nuin, taidan joutua tuollaisen ratkaisun tekemään siksi koska laitankin sen d-d-d-datsunin perämurikan etupäähän, ja jätän tuon volvon perän taka "navoiksi".metalisti kirjoitti:Eli vain nokkapyörä on korkeammalla? Parempi se niin on, ei niiaa taakse liikkeellelähdössä. Raskaampi sitten kääntää paikoillaan kun on enemmän telaa maata vasten.takimmainen pyörä on kokonaan maassa, ja myös telipyörät samalla korkeudella kuin takimmainen pyörä?
Omassa härvelissä nostin takana olevia vetopyöriä ylöspäin siksi ettei perämurikka vie maavaraa
Mutta kyllä jarruissa ainakin pitäisi tehot riittää, kun volvon järeähköt levyt takana ja datsunin (rummut?) jarrut etupäässä.
Lauantaina haen datsunin.
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 9:08 pm
- Paikkakunta: pohjoissuomi
- Viesti:
Alkaa kuulostamaan melko monimutkaiselta
Meneekö datsunin rummut vetopyörien sisään?
Minne tulee telan kiristys?
Jarrutehoa ei tuskin voi olla liikaa, omassa pelkillä rummuilla saa tosissaan jarruttaa että kääntyy. Se tehdään jarrupolkimella ja käsissä olevilla kahvoilla, eli kahvaa puristamalla avataan toinen jarrulinja ja polkimella sitten jarrutertaan. Helppo tehdä mutta vaikea ohjata vauhdissa
Niin ja ne kahvat on alumiiniset paineilmapistoolit
En ole kuvia päässyt katsomaan kun on tässä työpaikan koneessa estoja netinkäytössä, että saattaa olla että kysyn tyhmiä
Meneekö datsunin rummut vetopyörien sisään?
Minne tulee telan kiristys?
Jarrutehoa ei tuskin voi olla liikaa, omassa pelkillä rummuilla saa tosissaan jarruttaa että kääntyy. Se tehdään jarrupolkimella ja käsissä olevilla kahvoilla, eli kahvaa puristamalla avataan toinen jarrulinja ja polkimella sitten jarrutertaan. Helppo tehdä mutta vaikea ohjata vauhdissa
Niin ja ne kahvat on alumiiniset paineilmapistoolit
En ole kuvia päässyt katsomaan kun on tässä työpaikan koneessa estoja netinkäytössä, että saattaa olla että kysyn tyhmiä
-kaikkea jännää-
-
- Viestit: 854
- Liittynyt: To Loka 02, 2008 2:38 pm
- Viesti:
Minkäslaisen alennusvaihteen ajattelit rakentaa?
Munmielestä kannattais vielä miettiä noita akselivalintoja,koska tosta taitaa tulla turhan painava ja levee tollakonstilla.
Laita mielummin vaikka jotkut peräkärryn navat sinne vapaasti pyörivään takapyörään ja niihin rakennat kunnollisen telankiristyksen.
Peräksi kannattais laittaa joku erillisjousitetun murikka lyhennetyillä vetareilla ja siihen vetariin istuttaa se jarrulevy,kyllä pitäis kääntyä ja pysähtyä yksillä levyillä
Munmielestä kannattais vielä miettiä noita akselivalintoja,koska tosta taitaa tulla turhan painava ja levee tollakonstilla.
Laita mielummin vaikka jotkut peräkärryn navat sinne vapaasti pyörivään takapyörään ja niihin rakennat kunnollisen telankiristyksen.
Peräksi kannattais laittaa joku erillisjousitetun murikka lyhennetyillä vetareilla ja siihen vetariin istuttaa se jarrulevy,kyllä pitäis kääntyä ja pysähtyä yksillä levyillä
-
- Viestit: 684
- Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:15 pm
- Paikkakunta: TYRVÄÄ
- Viesti:
Tuli tossa muutama vuosi sitten rakennettua vastaavanlainen aihio.
Tota leveyttä kannattaa harkita vielä....
Tein omani lantikan tekniikalla,kavensin perää sopivasti jotta sain lyhyemmän vetoakselin sopiin toiselle puolelle.Jarruosat sorvasin itse sopivaksi.Aihiosta tuli saman levyinen kuin pankku on.Käytin hyväkseni alkuperäistä vääntösauvajousitusta.Booriholkit joutu teettään.
Tuolla muutama kuva projektista...
http://www.aijaa.com/albums.php?album&a=13054
Nykyisin olen siirtynyt hieman pienenpiin telavehkeisiin....
http://www.aijaa.com/albums.php?album&a=10776
Tota leveyttä kannattaa harkita vielä....
Tein omani lantikan tekniikalla,kavensin perää sopivasti jotta sain lyhyemmän vetoakselin sopiin toiselle puolelle.Jarruosat sorvasin itse sopivaksi.Aihiosta tuli saman levyinen kuin pankku on.Käytin hyväkseni alkuperäistä vääntösauvajousitusta.Booriholkit joutu teettään.
Tuolla muutama kuva projektista...
http://www.aijaa.com/albums.php?album&a=13054
Nykyisin olen siirtynyt hieman pienenpiin telavehkeisiin....
http://www.aijaa.com/albums.php?album&a=10776
-
- Viestit: 6813
- Liittynyt: La Elo 02, 2008 1:14 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Kirjoittelin vastikään jutun yhdestä pietarilaisesta pellepelottomasta. Kaveri on rakennellut erittäin kevyen telavehkeen, jolla voi ajaa vaikkapa heikoilla jäillä kun se kelluu vedessä. Laitteesta on videonpätkä RuTubessa:
http://rutube.ru/tracks/1355386.html?v= ... cc46d8a603
Koko juttu tämän hepun tekeleistä löytyy siten täältä:
http://vekotus.org/wp/2009/01/21/itanaa ... n-himself/
Kannattaa vilkaista lopussa olevat videot, joissa on matalapainerengashärveleitä. Etenkin tuo 2-pyöräinen on aika lystikäs!
http://rutube.ru/tracks/1355386.html?v= ... cc46d8a603
Koko juttu tämän hepun tekeleistä löytyy siten täältä:
http://vekotus.org/wp/2009/01/21/itanaa ... n-himself/
Kannattaa vilkaista lopussa olevat videot, joissa on matalapainerengashärveleitä. Etenkin tuo 2-pyöräinen on aika lystikäs!
-
- Viestit: 1593
- Liittynyt: To Joulu 27, 2007 12:33 pm
- Viesti:
Monimutkaiseltahan se kuulostaa, mutta eiköhän se toimi, taidankin laittaa takapyörät irti maasta että saan sitä maavaraa lisää, mutta se tela kiristetään työntämällä akselia taaksepäin volvon tunkilla.metalisti kirjoitti:Alkaa kuulostamaan melko monimutkaiselta
Meneekö datsunin rummut vetopyörien sisään?
Minne tulee telan kiristys?
Jarrutehoa ei tuskin voi olla liikaa, omassa pelkillä rummuilla saa tosissaan jarruttaa että kääntyy. Se tehdään jarrupolkimella ja käsissä olevilla kahvoilla, eli kahvaa puristamalla avataan toinen jarrulinja ja polkimella sitten jarrutertaan. Helppo tehdä mutta vaikea ohjata vauhdissa
Niin ja ne kahvat on alumiiniset paineilmapistoolit
En ole kuvia päässyt katsomaan kun on tässä työpaikan koneessa estoja netinkäytössä, että saattaa olla että kysyn tyhmiä
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: Su Elo 26, 2007 9:05 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1593
- Liittynyt: To Joulu 27, 2007 12:33 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 873
- Liittynyt: Su Elo 31, 2008 7:07 pm
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Ei ole tainnut sitten uuden raudan hinta vielä tulla alasJuhnu kirjoitti:Perkule, 6m salko sitä putkea maksaa 120€
Kauhea hinta, mutta asiasta kolmanteen, ylihuomenna käyn hakemassa datsunin, ja samanapäivänä varmaan purankin sen.
Joten joskohan jokohan sitä ens kuussa pääsisi koeajolle.
Sulla taitaa olla hyvin aikaa tuohon rakenteluun, omat rojektit etenee pikkuisen hitaanpuoleisesti, 0...4h/vko, no ei pilata kiireellä
-
- Viestit: 1593
- Liittynyt: To Joulu 27, 2007 12:33 pm
- Viesti:
Noo, ei mulla ole kuin viikonloput aikaa, perjantaina alotan ja sunnuntaina lopetanWickström kirjoitti:Ei ole tainnut sitten uuden raudan hinta vielä tulla alasJuhnu kirjoitti:Perkule, 6m salko sitä putkea maksaa 120€
Kauhea hinta, mutta asiasta kolmanteen, ylihuomenna käyn hakemassa datsunin, ja samanapäivänä varmaan purankin sen.
Joten joskohan jokohan sitä ens kuussa pääsisi koeajolle.
Sulla taitaa olla hyvin aikaa tuohon rakenteluun, omat rojektit etenee pikkuisen hitaanpuoleisesti, 0...4h/vko, no ei pilata kiireellä
Mutta, kun kokoviikon suunittelee tekevänsä niin kyllä se on jo puoliksi tehty.
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 9:08 pm
- Paikkakunta: pohjoissuomi
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Kyselijä, mtalo, Paalari ja 80 vierailijaa