International 574 ja savutus

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Make
Viestit: 1345
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Suodatinyksikkö on alkujaan Bosh. Siihen käy CAV 711-296 suodatin. Sakkakupiksi käy yhtälailla Bosch kuin CAV. Meillä joskus halkesi se lasikuppi niin otettiin MF 165 umpikuppi lainaan. Taitaa sen kiinnityspultinkin joutua vaihtamaan. Noita CAV kuppeja vaan on maailmassa aikalailla enemmän.
Velu
Viestit: 3874
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velu »

Cav:n suodatinjalka kahdelle suodattimelle ei ikh:lla maksa montaa kymppiä. Taisi olla nelisen kymppiä suodattimineen
KL
Viestit: 637
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:56 pm
Viesti:

Ih 574:n nykiminen..

Viesti Kirjoittaja KL »

No niin tilanne on lopultakin ratkaistu: Suodatinyksikkö saatiin pitämään vaihtamalla CAV-mallin umpikupit(lasisten tilalle) ja vedon nykiminen korjaantui kun lisättiin imupuolelle sähkökäyttöinen polttoainepumppu, eikä ollut edes kallis noin 40 eurelia.Nyt kulkee lujaa, korjattiin samalla ohjauksen välykset ja siltäkin osin tiukka peli, 55 km/h kulkee eikä ole minkäänlaisia vaikeuksia pysyä tiellä, 70 pystys varmaan ajamaan jos vaan olis vielä yksi vaihde lisää! :lol: :lol:
Vielä kun sais tuota savutusta kuriin se vaatii vielä toimenpiteitä, kerron sitten aikanaan jos tuloksia saadaan.
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Jos ruiskutusennakko on myöhäisen puolella niin pistävä haju ja sinertävä savu tulee. Liian aikaisen ennakon kuulee. Moni kone käy kylmänä kalisten, jos kalisee kuumanakin on liikaa ennakkoa. Aina ei ne merkitkään ole aivan paikallaan. Jos joku haluaa tarkistaa merkit voin kertoa miten moottorin puolen merkki haetaan kohdalle. Dieselhuolto voi tarkistaa pumpun merkin, mutta voi sen itsekin hakea tipalla.
KL
Viestit: 637
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:56 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KL »

Jos joku haluaa tarkistaa merkit voin kertoa miten moottorin puolen merkki haetaan kohdalle. Dieselhuolto voi tarkistaa pumpun merkin, mutta voi sen itsekin hakea tipalla.[/quote]
Saako sen ennakon tarkistettua ilman että yhtään tarvii avata konetta(ei edes venttiilikoppaa). Noissa ohjeissa aina pyydetään hakemaan joku kohta jossa ykkössylinterissä on puristustahti ja niin edelleen, mutta mistäs mä tiedän miten semmonen puristustahti havaitaan jos konetta ei ole avattu.?
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Fordson Supper Majorissa merkki on vauhtipyörällä, pieni luukku oikealla alhaalla, joissakin koneissa se voi olla myös värinänvaimentimessa moottorin etupäässä. jos öljyntäyttökorkista pääsee näkemään1 sylinterin venttiilit ei tarvitse avata venttiilikoppaa. Joka toisella kierroksella kun merkki on kohdallaan on puristustahti jolloin molemmat venttiilit ko sylinterissä ovat kiinni. Merkki vauhtipyörässä (tai muualla) on 1 sylinterin merkki, siellä on yläkuolokohdan merkki jossa on merkitty 0 tai OT. Sitä ennen on ajoitusmerkki tai viiva-asteikko nollasta ehkä 30 asteeseen saakka. Yleensä on vielä joku piikki jonka kärjellä voi määritellä tarkan asteluvun.
reiska
Viestit: 85
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 1:08 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Savutuksesta

Viesti Kirjoittaja reiska »

Muistaakseni käyttöohje kirjassa sanotaan että moottori savuttaa sinistä aina kylmänä. Eli se ei ole vika vaan ominaisuus nationaalin omissa moottoreissa.
KL
Viestit: 637
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:56 pm
Viesti:

Tuskin sanotaan ...

Viesti Kirjoittaja KL »

En mä ainakaan semmosta tekstiä ole nähnyt, mulla nimittäin on käyttöohjekirja.
Sitäpaitsi kaverilla on just sama malli ja sama vuosimallikin ja se ei savuta(ainakaan sinistä savua), eli ei taida olla kuitenkaan mikään ominaisuus, vaikka aika monet Ih:t vastausten perusteella savuttavatkin.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Jusi, metalisti, MF165SMP, rassailija, Tumppi 865 ja 31 vierailijaa