International 574 ja savutus
-
- Viestit: 1345
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3874
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
-
- Viestit: 637
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:56 pm
- Viesti:
Ih 574:n nykiminen..
No niin tilanne on lopultakin ratkaistu: Suodatinyksikkö saatiin pitämään vaihtamalla CAV-mallin umpikupit(lasisten tilalle) ja vedon nykiminen korjaantui kun lisättiin imupuolelle sähkökäyttöinen polttoainepumppu, eikä ollut edes kallis noin 40 eurelia.Nyt kulkee lujaa, korjattiin samalla ohjauksen välykset ja siltäkin osin tiukka peli, 55 km/h kulkee eikä ole minkäänlaisia vaikeuksia pysyä tiellä, 70 pystys varmaan ajamaan jos vaan olis vielä yksi vaihde lisää!
Vielä kun sais tuota savutusta kuriin se vaatii vielä toimenpiteitä, kerron sitten aikanaan jos tuloksia saadaan.
Vielä kun sais tuota savutusta kuriin se vaatii vielä toimenpiteitä, kerron sitten aikanaan jos tuloksia saadaan.
Jos ruiskutusennakko on myöhäisen puolella niin pistävä haju ja sinertävä savu tulee. Liian aikaisen ennakon kuulee. Moni kone käy kylmänä kalisten, jos kalisee kuumanakin on liikaa ennakkoa. Aina ei ne merkitkään ole aivan paikallaan. Jos joku haluaa tarkistaa merkit voin kertoa miten moottorin puolen merkki haetaan kohdalle. Dieselhuolto voi tarkistaa pumpun merkin, mutta voi sen itsekin hakea tipalla.
-
- Viestit: 637
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:56 pm
- Viesti:
Jos joku haluaa tarkistaa merkit voin kertoa miten moottorin puolen merkki haetaan kohdalle. Dieselhuolto voi tarkistaa pumpun merkin, mutta voi sen itsekin hakea tipalla.[/quote]
Saako sen ennakon tarkistettua ilman että yhtään tarvii avata konetta(ei edes venttiilikoppaa). Noissa ohjeissa aina pyydetään hakemaan joku kohta jossa ykkössylinterissä on puristustahti ja niin edelleen, mutta mistäs mä tiedän miten semmonen puristustahti havaitaan jos konetta ei ole avattu.?
Saako sen ennakon tarkistettua ilman että yhtään tarvii avata konetta(ei edes venttiilikoppaa). Noissa ohjeissa aina pyydetään hakemaan joku kohta jossa ykkössylinterissä on puristustahti ja niin edelleen, mutta mistäs mä tiedän miten semmonen puristustahti havaitaan jos konetta ei ole avattu.?
Fordson Supper Majorissa merkki on vauhtipyörällä, pieni luukku oikealla alhaalla, joissakin koneissa se voi olla myös värinänvaimentimessa moottorin etupäässä. jos öljyntäyttökorkista pääsee näkemään1 sylinterin venttiilit ei tarvitse avata venttiilikoppaa. Joka toisella kierroksella kun merkki on kohdallaan on puristustahti jolloin molemmat venttiilit ko sylinterissä ovat kiinni. Merkki vauhtipyörässä (tai muualla) on 1 sylinterin merkki, siellä on yläkuolokohdan merkki jossa on merkitty 0 tai OT. Sitä ennen on ajoitusmerkki tai viiva-asteikko nollasta ehkä 30 asteeseen saakka. Yleensä on vielä joku piikki jonka kärjellä voi määritellä tarkan asteluvun.
-
- Viestit: 85
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 1:08 pm
- Paikkakunta: Kokkola
- Viesti:
Savutuksesta
Muistaakseni käyttöohje kirjassa sanotaan että moottori savuttaa sinistä aina kylmänä. Eli se ei ole vika vaan ominaisuus nationaalin omissa moottoreissa.
-
- Viestit: 637
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:56 pm
- Viesti:
Tuskin sanotaan ...
En mä ainakaan semmosta tekstiä ole nähnyt, mulla nimittäin on käyttöohjekirja.
Sitäpaitsi kaverilla on just sama malli ja sama vuosimallikin ja se ei savuta(ainakaan sinistä savua), eli ei taida olla kuitenkaan mikään ominaisuus, vaikka aika monet Ih:t vastausten perusteella savuttavatkin.
Sitäpaitsi kaverilla on just sama malli ja sama vuosimallikin ja se ei savuta(ainakaan sinistä savua), eli ei taida olla kuitenkaan mikään ominaisuus, vaikka aika monet Ih:t vastausten perusteella savuttavatkin.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Jusi, metalisti, MF165SMP, rassailija, Tumppi 865 ja 31 vierailijaa