International 574 ja savutus
-
- Viestit: 637
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:56 pm
- Viesti:
Käänsin vähän pumppua!
Kerroppas Subonaattori vähän tarkemmin miten sinä sitä pumppua käänsit niin jospa minäkin yrittäisin kääntää siis tarkemmat ohjeet plees!
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su Maalis 19, 2006 1:14 pm
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Syöttöpympun kiinnityksestä ne kolme mutteria hieman lyösälle. Sitten vähän iskua pumpun kiinnityslaippaan että pumppu irtoaa. Kun pumppu on löysätty niin sitte vaan käännät ajoitusta vähän aikaisemmalle ja ruuvit kiinni. Itellä oli kone käynnissä kokoajan että näin ja kuulin miten pumpunajoitus vaikutttaa savuun ja käyntiääneen.
Turbo voima on YLIVOIMAA.
-
- Viestit: 637
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:56 pm
- Viesti:
Ajoitus...
Tarkotatko että koko pumppua käännetään hiukan vasemmalle eli vastapäivään?
-
- Viestit: 383
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:52 pm
- Paikkakunta: Lohja, Nummi
- Viesti:
Ei ole noin yksinkertaista ainakaan natikan omalla koneella ja Boschin pumpulla. Tuosta vieraskielisestä korjauskirjasta nopeasti suomennettuna. En ole pumpulle omakohtaisesti tehnyt mitään
Eli pumpun kyljestä luukku auki siinä pitäisi olla merkit kohdakkain kun ykkössylinterissä on puristustahti ja kampiakselin hihnapyörä kohdakkain vastaavan merkin kanssa. Jos ei, pumpun etupäässä vaihteistokotelossa on luukku joka avataan josta päästään käsiksi pumpun hammaspyörään. Siinä on ruuvit joita löysäämällä pumpun akselia voidaan kiertää kunnes ajoitus on kohdallaan.
Sitten on se säädin joka muuttaa ajoitusta kierrosluvun mukaan. Tyhjäkäynnillä ajoitusmerkit kohdallaan, säädön pitäisi lähteä liikkeelle 1050-1150 paikkeilla ja olla 2100 kierroksen paikkeilla 5.5 astetta (574) aikaisella? Ison mutterin alla on jousi jossa säätölevyt.
Näitä säätöjä en lähtisi ominpäin tekemään. Tuskin niihin on edes tarvetta.
Ei mulla ainakaan kun aina ei näy putken päässä kuin ilman väreilyä. Jos olisi kuuro ei tietäisi käykö kone vai ei.
Eli pumpun kyljestä luukku auki siinä pitäisi olla merkit kohdakkain kun ykkössylinterissä on puristustahti ja kampiakselin hihnapyörä kohdakkain vastaavan merkin kanssa. Jos ei, pumpun etupäässä vaihteistokotelossa on luukku joka avataan josta päästään käsiksi pumpun hammaspyörään. Siinä on ruuvit joita löysäämällä pumpun akselia voidaan kiertää kunnes ajoitus on kohdallaan.
Sitten on se säädin joka muuttaa ajoitusta kierrosluvun mukaan. Tyhjäkäynnillä ajoitusmerkit kohdallaan, säädön pitäisi lähteä liikkeelle 1050-1150 paikkeilla ja olla 2100 kierroksen paikkeilla 5.5 astetta (574) aikaisella? Ison mutterin alla on jousi jossa säätölevyt.
Näitä säätöjä en lähtisi ominpäin tekemään. Tuskin niihin on edes tarvetta.
Ei mulla ainakaan kun aina ei näy putken päässä kuin ilman väreilyä. Jos olisi kuuro ei tietäisi käykö kone vai ei.
-
- Viestit: 637
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:56 pm
- Viesti:
Meinaa rykiä
Tässä on viestiketjun alotuksen jälkeen tullut uusia havaintoja.
Meinaa muuten rykiä täysillä kierroksilla varsinkin jos vastamäkeen painaa kaasu pohjassa,joskus aika pahastikkin, pienemmillä kierroksilla ei ongelmaa, oliskohan ajotuksessa sittenkin jotain sanomista. Onkos se ajoitus sillon myöhäsellä vai kuinka se olikaan?
Meinaa muuten rykiä täysillä kierroksilla varsinkin jos vastamäkeen painaa kaasu pohjassa,joskus aika pahastikkin, pienemmillä kierroksilla ei ongelmaa, oliskohan ajotuksessa sittenkin jotain sanomista. Onkos se ajoitus sillon myöhäsellä vai kuinka se olikaan?
-
- Viestit: 7340
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Taitaa olla ennakon säätimessä sen verran kulumavikaa, että tuossa kuormitustilanteessa säätö ei mene niinkuin pitöisi.
Pelkkä perusennakon säätö ei taida auttaa tässä, kun pumpun sisällä on kuorman tunteva säätö myös. Taitaa siis tarvita pumpun säätämistä erikoisvehkeillä, joita on vaan diesel-huollossa. Yleensä tällä on veikutusta myös polttoaineen kulutukseen. Jos käyttö harrastusluontoista, niin ei kannata tehdä mitää, kun siihen hommaan tahtoo mennä kuitenkin muutama saturainen.
Minusta muutenkin nuo ennakon säätelemiset tehtaan merkkien ohi on arveluttavia puuhia. Ei monikaan taida auton mootoissakaan käyttää omia ennakoita.
Pelkkä perusennakon säätö ei taida auttaa tässä, kun pumpun sisällä on kuorman tunteva säätö myös. Taitaa siis tarvita pumpun säätämistä erikoisvehkeillä, joita on vaan diesel-huollossa. Yleensä tällä on veikutusta myös polttoaineen kulutukseen. Jos käyttö harrastusluontoista, niin ei kannata tehdä mitää, kun siihen hommaan tahtoo mennä kuitenkin muutama saturainen.
Minusta muutenkin nuo ennakon säätelemiset tehtaan merkkien ohi on arveluttavia puuhia. Ei monikaan taida auton mootoissakaan käyttää omia ennakoita.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 715
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:11 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 637
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:56 pm
- Viesti:
Nykimistä
Joo nyt näyttäs siltä. että nimenomaan vastamäessä takkuaa, onko niin että vanha pumppu ei jaksa pumpata tarpeeksi paljon polttoainetta, näissähän ei taida olla ollenkaan erillistä siirtopumppua niinkuin useimmissa muissa. Auttasko erillinen sähkökäyttöinen siitopumppu, joka imis tankista väkevämmin polttoainetta, vaikuttaa siltä myös että tankki melkein tyhjänä reistaa enempi kuin täytenä, onko kellään Natikkamiehillä vastaavia kokemuksia?
-
- Viestit: 1346
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 637
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:56 pm
- Viesti:
Olen vaihtanut ...
Oikeastaan jo useammankin kerran, koska meinaa aina vuotaa se toisen suodattimen tiiviste sieltä alapäästä, en tiiä mikä perkule siinä on kun ei meinaa pitää millään. Joku päivä sitten vaihdettiin taas suodatin ja tiiviste, piti vähän aikaa ja taas vuotaa sieltä alapäästä.
-
- Viestit: 5176
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 9:46 pm
- Paikkakunta: Satakunta
- Viesti:
-
- Viestit: 1346
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 595
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 2:23 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
-
- Viestit: 637
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:56 pm
- Viesti:
Jahas hetkinen...
Tuohan vaikuttaa mielenkiintoiselta ratkaisulta mutta mites se suodatin on sitten kiinni kun tässä alkuperäisessä menee metallitappi sen koko suodatinsäiliön läpi(alapää on lasinen ja alapäässä tiiviste), ja mikäs malli toi 1055 on, eli onko se Internationalin joku malli,ei kuulosta kovin tutulta?
-
- Viestit: 595
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 2:23 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
-
- Viestit: 383
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:52 pm
- Paikkakunta: Lohja, Nummi
- Viesti:
Erilaiset suodattimet voi käydä niihin runkoihin.
Mulla on ensimmäinen suodatin mallia jossa on patruunassa kummassakin päässä kierteet. Toinen pää kiertyy runkoon ja toinen lasikupin keskitappiin. Uusien saannissa on ollut vaikeuksia. Sattui hyvä tuuri aikoinaan kun oli paikallisessa halpahallissa myynnissä 5 kpl. Ostin saman tien ne sieltä.
Toinen suodatin on samantyyppinen ilman alla olevaa kuppia. Ja tästä on kahta mallia. Toinen laskuhanan kanssa ja toinen ilman hanaa. Jos menisi kauppaan malli mukana voisi löytyä useita vaihtoehtoja.
Tuommoinen perus-patruuna jossa kuppi alla taitaa olla se halvin vaihtoehto ja myöskin paras saatavuudeltaan. Siihenkin taitaa käydä nuo umpinaiset mallit, hanalla ja ilman. Silloin vaan jätetään lasikuppi alta pois.
Ettei vaan olisi jotain muuta tukkoa tankilta tulevassa linjassa tai tankissa. Jotenkin varmaan pitäisi korvausilmaakin saada tankkiin. Tankin korkin kun avaa siinä näkyy ne kaksi putkea pystyssä. En ole niiden toimintaan sen paremmin perehtynyt. Imeehän se pumppu ilmaa jos ei polttoaine liiku kunnolla.
Mulla on ensimmäinen suodatin mallia jossa on patruunassa kummassakin päässä kierteet. Toinen pää kiertyy runkoon ja toinen lasikupin keskitappiin. Uusien saannissa on ollut vaikeuksia. Sattui hyvä tuuri aikoinaan kun oli paikallisessa halpahallissa myynnissä 5 kpl. Ostin saman tien ne sieltä.
Toinen suodatin on samantyyppinen ilman alla olevaa kuppia. Ja tästä on kahta mallia. Toinen laskuhanan kanssa ja toinen ilman hanaa. Jos menisi kauppaan malli mukana voisi löytyä useita vaihtoehtoja.
Tuommoinen perus-patruuna jossa kuppi alla taitaa olla se halvin vaihtoehto ja myöskin paras saatavuudeltaan. Siihenkin taitaa käydä nuo umpinaiset mallit, hanalla ja ilman. Silloin vaan jätetään lasikuppi alta pois.
Ettei vaan olisi jotain muuta tukkoa tankilta tulevassa linjassa tai tankissa. Jotenkin varmaan pitäisi korvausilmaakin saada tankkiin. Tankin korkin kun avaa siinä näkyy ne kaksi putkea pystyssä. En ole niiden toimintaan sen paremmin perehtynyt. Imeehän se pumppu ilmaa jos ei polttoaine liiku kunnolla.
-
- Viestit: 1301
- Liittynyt: To Tammi 19, 2006 12:06 pm
- Viesti:
Joo se polttoainetankki kannattaa tyhjentää ja puhdistaa, samalla suotimille lähtevän putken päähän kannattaa laittaa hienosta metalliverkosta esisuodin siis tankin sisälle ,omassa aikoinaan loppu
polttoaineen saanti ongelmat siihen varsinki kovilla kieroksilla rykäisyt
mitkä tosiaanki johtuu polttoaineen saannista ei pumpun ajoituksesta.
polttoaineen saanti ongelmat siihen varsinki kovilla kieroksilla rykäisyt
mitkä tosiaanki johtuu polttoaineen saannista ei pumpun ajoituksesta.
-
- Viestit: 327
- Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 9:54 am
- Viesti:
-
- Viestit: 1346
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
-74 sarjan Natikoissa suodatin on käytännössä imupuolella. Jos suodatin vuotaa polttoainetta ulospäin niin todennäköisesti se vuotaa myös ilmaa sisäänpäin kun tankki on tyhjempi. Bosch jakajapumppu sietää jonkinverran ilmaa polttoaineen joukossa (osittain itseilmava), mutta käynti kuitenkin on epätasaista.
Suodattimen lasikupin tilalle myös CAV umpinainen pohja. Vettä vaan sitten ei näy, eikä pysty päästämään.
Suodattimen lasikupin tilalle myös CAV umpinainen pohja. Vettä vaan sitten ei näy, eikä pysty päästämään.
-
- Viestit: 637
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:56 pm
- Viesti:
Siis pitääkö vihtaa koko suodatinyksikkö?
Make kirjotti:
Suodattimen lasikupin tilalle myös CAV umpinainen pohja.
---------------------------------
Vastaukseni: En oikein ymmärrä miten se vaihto muuten vois onnistua muuten kuin koko suodatinyksikön vaihtamalla, niitähän saa kyllä suht. edullisesti esim. Farmilaitteelta.
Suodattimen lasikupin tilalle myös CAV umpinainen pohja.
---------------------------------
Vastaukseni: En oikein ymmärrä miten se vaihto muuten vois onnistua muuten kuin koko suodatinyksikön vaihtamalla, niitähän saa kyllä suht. edullisesti esim. Farmilaitteelta.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Jounie, Pataässä ja 84 vierailijaa