Zetor 7045
-
- Viestit: 2329
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:22 pm
- Viesti:
Lisään vielä tähän, että Zetor 7745
hydrostaattiohjauksen öljymäärä oli 4.4 litraa.
Säiliö oli tilava, jäähdyttimen etupuolella ja
oli varustettu vaihdettavalla paperielementti
suodattimella.
Monen merkkisen traktorin ohjauksen "orbi"
oli tiivis pieni paketti, pumppuineen, suodattimineen ja
öljysäiliöineen traktorin moottorin kyljessä jakopään
seutuvilla.
Kesällä kovilla helteillä ja kuumilla ilmoilla ajettaessa
vähäinen öljy vailla minkäänlaista jäähdytystä
oli todella kovilla, varsinkin etukuormain töissä,
ja haihtui huohottimen kautta
höyrynä taivaalle.
hydrostaattiohjauksen öljymäärä oli 4.4 litraa.
Säiliö oli tilava, jäähdyttimen etupuolella ja
oli varustettu vaihdettavalla paperielementti
suodattimella.
Monen merkkisen traktorin ohjauksen "orbi"
oli tiivis pieni paketti, pumppuineen, suodattimineen ja
öljysäiliöineen traktorin moottorin kyljessä jakopään
seutuvilla.
Kesällä kovilla helteillä ja kuumilla ilmoilla ajettaessa
vähäinen öljy vailla minkäänlaista jäähdytystä
oli todella kovilla, varsinkin etukuormain töissä,
ja haihtui huohottimen kautta
höyrynä taivaalle.
Omakohtaisia kokemuksia on kertynyt mallista 6245 n. 3vuoden ajalta, ja olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen. Mulla käyttö on pääasiassa metsäkärryn veto harvennushakkuilla, ja siihen Zetori on erittäin passeli. Toisena traktorina on Valmet 602 4WD turbo, mutta ei ole metsässä Zetorin veroinen. Koneethan ovat suurinpiirtein samaa teho- ja painoluokkaa,(Vallu jonkun verran kevyempi ja tehokkaampi) mutta Zetorissa etenemiskyky ja ketteryys rinteisillä ajourilla ovat paremmat. Sanotaan itäkoneista mitä sanotaan, mutta minä olen ainakin tyytyväinen.
-
- Viestit: 6082
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
- Viesti:
Kyllä minustakin setorissa on paljon hyviä ominaisuuksia:
- Ulosotossa tosiaankin valtavasti nopeuksia sekä pakki.
- hyvin porrastettu vaihteisto.
- Nelivedon kardaani keskimallia heti alusta.
- Järeä etuakseli.
- Yksinkertainen rakenne.
- pieni kulutus.
- sitkeä moottori.
- Tilava ohjaamo.
- hyvä maavara.
- Tehokas varaosahuolto.
- kohtuullisen tasainen kulkemaan huonoilla teillä.
- Hyvä kulkemaan paksussa lumessa.
- Kompressori vakiona.
Miinuksina mielestäni:
- Epätarkka nostolaite.
- Suuri kääntöympyrä.
- Hidas maantiellä( ei visionista eteenpäin ).
- Aika meluisa koppi.
- Huono lämmityslaite.
- Laatuongelmat tietyin varauksin.
- Takanäkyvyys.
Plussat ja miinukset, plussat 14, miinukset 7 kpl
Lisätkääpä jotakin listaan jos setorit vielä jaksaa kiinnostaa.
- Ulosotossa tosiaankin valtavasti nopeuksia sekä pakki.
- hyvin porrastettu vaihteisto.
- Nelivedon kardaani keskimallia heti alusta.
- Järeä etuakseli.
- Yksinkertainen rakenne.
- pieni kulutus.
- sitkeä moottori.
- Tilava ohjaamo.
- hyvä maavara.
- Tehokas varaosahuolto.
- kohtuullisen tasainen kulkemaan huonoilla teillä.
- Hyvä kulkemaan paksussa lumessa.
- Kompressori vakiona.
Miinuksina mielestäni:
- Epätarkka nostolaite.
- Suuri kääntöympyrä.
- Hidas maantiellä( ei visionista eteenpäin ).
- Aika meluisa koppi.
- Huono lämmityslaite.
- Laatuongelmat tietyin varauksin.
- Takanäkyvyys.
Plussat ja miinukset, plussat 14, miinukset 7 kpl
Lisätkääpä jotakin listaan jos setorit vielä jaksaa kiinnostaa.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
-
- Viestit: 2329
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:22 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 9802
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1387
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 8:59 pm
- Viesti:
Tosta keskikartaanista sen verran että kyllä rystalliis on sivukarpaasi.tommi kirjoitti:Kyllä minustakin setorissa on paljon hyviä ominaisuuksia:
- Ulosotossa tosiaankin valtavasti nopeuksia sekä pakki.
- hyvin porrastettu vaihteisto.
- Nelivedon kardaani keskimallia heti alusta.
- Järeä etuakseli.
- Yksinkertainen rakenne.
- pieni kulutus.
- sitkeä moottori.
- Tilava ohjaamo.
- hyvä maavara.
- Tehokas varaosahuolto.
- kohtuullisen tasainen kulkemaan huonoilla teillä.
- Hyvä kulkemaan paksussa lumessa.
- Kompressori vakiona.
Miinuksina mielestäni:
- Epätarkka nostolaite.
- Suuri kääntöympyrä.
- Hidas maantiellä( ei visionista eteenpäin ).
- Aika meluisa koppi.
- Huono lämmityslaite.
- Laatuongelmat tietyin varauksin.
- Takanäkyvyys.
Plussat ja miinukset, plussat 14, miinukset 7 kpl
Lisätkääpä jotakin listaan jos setorit vielä jaksaa kiinnostaa.
Aina ei voi onnistua ei edes joka kerta.
-
- Viestit: 2874
- Liittynyt: Su Touko 04, 2008 11:26 am
- Viesti:
-
- Viestit: 735
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:48 pm
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
tommi kirjoitti:Kyllä minustakin setorissa on paljon hyviä ominaisuuksia:
- Ulosotossa tosiaankin valtavasti nopeuksia sekä pakki.
- hyvin porrastettu vaihteisto.
- Nelivedon kardaani keskimallia heti alusta.
- Järeä etuakseli.
- Yksinkertainen rakenne.
- pieni kulutus.
- sitkeä moottori.
- Tilava ohjaamo.
- hyvä maavara.
- Tehokas varaosahuolto.
- kohtuullisen tasainen kulkemaan huonoilla teillä.
- Hyvä kulkemaan paksussa lumessa.
- Kompressori vakiona.
Miinuksina mielestäni:
- Epätarkka nostolaite.
- Suuri kääntöympyrä.
- Hidas maantiellä( ei visionista eteenpäin ).
- Aika meluisa koppi.
- Huono lämmityslaite.
- Laatuongelmat tietyin varauksin.
- Takanäkyvyys.
Plussat ja miinukset, plussat 14, miinukset 7 kpl
Kardaani kyllä sivussa.....mua se ei haittaa,mutta plussaa et voi antaa.
Miinuksena lisäksi:helvetin huono viimeistely,kuseksii nurkkiin.Pal-sähkölaitteet tosi syvältä,Huono vaihteiden porrastus,ainakin 6911 ja 6945 malleissa(siinäkin plussa vaihtuu miinukseksi)..Kulutuksessa en ole samaa mieltä kanssasi.Eli plussa onkin miinus....Tuo kulkujuttukin vähän niin ja näin,lukottomana kauan olivat markkinoilla.Ei olleet Tsekki-insinöörit hereillä J.K.Työt näillä kyllä tekee,kunhan on halua ja uskallusta olla näpit paskassa vähän väliä.Kokemusta näistä on.6911,9145,8045,Urkki385.En millään voi ymmärtää,että joku kehuu näistä niin perkulesti.Työt näillä tekee,mutta ei Tsedorin tai Urkin omistajana voi kannata liikaa henskeleitä paukutella....Ja tämä on fakta,sen enempää kotiinpäin vetämättä
Lisätkääpä jotakin listaan jos setorit vielä jaksaa kiinnostaa.
-"Pääasia ei ole voitto,vaan hyvät palkinnot."
-
- Viestit: 6082
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
- Viesti:
Käsitin että nyt puhutaan Latin sarjasta, eli UR1.
Ainakin keskikardaani -juttu toimii siinä paremmin. Crystal malleissa taisi olla loppuun asti sivukardaani.
Pal -polttoanelaiteet laittasin itsekkin sinne laatuongelmiin. Tympeä ilmata tehtaan jäljiltä olevilla letkuilla oleva kone, aina ensin käynnistystä. Mutta siihen voi onneksi vaihtaa pitävät letkut.
Tutkijalle vastaus kysymykseen:
Olen ollut mallin 7245 omistaja, jolla tein pikkutilan töitä, sekä metsäajoa itselle ja polttopuunajoa "asiakkaille", sekä joskus omakotitalojen pihatöitä.
Parin visionin vaiheita olen seurannut läheltä, toisen olen jopa vetänyt 7245:sella kiinnileikkautuneena pois metsästä kun se hermostui pakkasessa tarttumaan työnlaitaan kiinni.
Sekä muutama 6945, 7211 kavereilla.
Sitten olen vierestä katsellut, kun ZTS 9245 tehdään 85 ha tilan työt. Ajoimpa itsekkin tuolla traktorilla joskus apuna. Että semmosta.
Intikoita on ollut kaksi
Ainakin keskikardaani -juttu toimii siinä paremmin. Crystal malleissa taisi olla loppuun asti sivukardaani.
Pal -polttoanelaiteet laittasin itsekkin sinne laatuongelmiin. Tympeä ilmata tehtaan jäljiltä olevilla letkuilla oleva kone, aina ensin käynnistystä. Mutta siihen voi onneksi vaihtaa pitävät letkut.
Tutkijalle vastaus kysymykseen:
Olen ollut mallin 7245 omistaja, jolla tein pikkutilan töitä, sekä metsäajoa itselle ja polttopuunajoa "asiakkaille", sekä joskus omakotitalojen pihatöitä.
Parin visionin vaiheita olen seurannut läheltä, toisen olen jopa vetänyt 7245:sella kiinnileikkautuneena pois metsästä kun se hermostui pakkasessa tarttumaan työnlaitaan kiinni.
Sekä muutama 6945, 7211 kavereilla.
Sitten olen vierestä katsellut, kun ZTS 9245 tehdään 85 ha tilan työt. Ajoimpa itsekkin tuolla traktorilla joskus apuna. Että semmosta.
Intikoita on ollut kaksi
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
-
- Viestit: 1315
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 9:42 pm
- Viesti:
Ihan mielenkiinnosta. Mikä oli kiinnileikkaantumisen syy? Ei tuon aivan ilman syytä pitäisi tapahtua missään kelissä saati talvipakkasella.tommi kirjoitti: Parin visionin vaiheita olen seurannut läheltä, toisen olen jopa vetänyt 7245:sella kiinnileikkautuneena pois metsästä kun se hermostui pakkasessa tarttumaan työnlaitaan kiinni.
-
- Viestit: 2562
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:34 am
- Viesti:
-
- Viestit: 167
- Liittynyt: Ti Helmi 12, 2008 8:41 pm
- Paikkakunta: Alajärvi
- Viesti:
Ajoin vajaa 5000tuntia 7745:sella.minusta siinä oli hinta/laatu suhde kohdallaan.Jos vielä sais 20000eurolla uuden samanlaisen,ostaisin heti.Minusta näissä nykyzetoreissa on hinta karannut liika ylös,vaikka onhan niissä toki kehitystä tapahtunut,mutta hinta/ laatu suhde ei ole enää niin hyvä.Plussat ja miinukset Tommi laitto aika lailla kohilleen. 7745 oli jo vähän nopeampi tiellä.Ja kylmäkäynnistys ominaisuudet erittäin hyvät.Ajoin sillä päivittän reilu 10vuotta,ja ainoastaan kerran ei käynnistynyt(oli työvalojen rele viallinen,purkanu täysin akun sitä kautta) Tää nykynen traktorini Valtra 95:nen paljon huonompi käynnistymään,pieni akku,ja muutenkin laiska startti pyörittämään.Onneks ei enää tarvetta pakkasilla käynnistellä,ku siirryin viljanviljelyyn..
Valtra a95 , Fiatagri 82-94DTj, Deutz D15+sivuniittokone,Super major ja Hyndai 55-3
-
- Viestit: 2329
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:22 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2329
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:22 pm
- Viesti:
http://www.landmaschinen-service.ch/pul ... ufry08.wmv
http://www.landtechnik.ch/lehmann-galer ... ng08_2.jpg
http://www.landtechnik.ch/lehmann-galer ... g08_10.jpg
http://www.landtechnik.ch/lehmann-galer ... ng08_7.jpg
http://www.landtechnik.ch/lehmann-galer ... ng_26a.jpg
http://www.landmaschinen-service.ch/default.htm
http://www.landtechnik.ch/lehmann-galer ... ng08_2.jpg
http://www.landtechnik.ch/lehmann-galer ... g08_10.jpg
http://www.landtechnik.ch/lehmann-galer ... ng08_7.jpg
http://www.landtechnik.ch/lehmann-galer ... ng_26a.jpg
http://www.landmaschinen-service.ch/default.htm
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], seppo1 ja 44 vierailijaa