HÖYRYKONEET/LOKOMOBIILI

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

tapsa 86
Viestit: 2256
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa 86 »

Myös harrastajan täytyy katsastaa höyrykattilansa ja raja on lieriökattilassa 500 barlitraa eli 10bar paineja x 50l vesitilavuutta alavesiralta mitattuna on tuo 500barlitraa ja vesiputkikattilalla 750 barlitraa, Marshalisi ylittää tuon rajan selkeästi. Samoin kattilan kunnostus vaatii luvat.
Ota yhteyttä Mr mutujussi nimimerkillä kirjoittavaan hän kertoo tuosta tarkemmin.
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
waterlooboy
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 5:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja waterlooboy »

tapsa 86
Viestit: 2256
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa 86 »

Laivakoneelta kovasti näyttäisi mutta sanoisin että tuo on viimeksi palvellut paikalliskäytössä regulaattorista päätellen.
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
JiiHoo
Viestit: 3349
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 11:45 pm
Paikkakunta: Kokkola/Alahärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Laivakone. 2-cyl compound suihkulauhduttajalla ja mäntäluisteilla. Todennäköisesti sahan voimakoneena.
Viimeksi muokannut JiiHoo, Ma Helmi 15, 2010 10:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä nuorena oppii, sitä vanhana kaipaa.
Kiitollisuus tuo onnellisuutta.
tapsa 86
Viestit: 2256
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa 86 »

JiiHoo kirjoitti:
tapsa 86 kirjoitti:
Laivakoneelta kovasti näyttäisi mutta sanoisin että tuo on viimeksi palvellut paikalliskäytössä regulaattorista päätellen.
Laivakone. 2-cyl compound suihkulauhduttajalla ja mäntäluisteilla. Todennäköisesti sahan voimakoneena.
Tuo suihkulauhduttajaa kanssa katselin ja alkoi vähän ihmetyttää kun se taitaa olla ollut käytössä vielä paikalliskone käytössäkin, onhan sitä tietysti voinut käyttää maallakin jos vaan on kylmää vettä ollut tarjolla.
Eli kovasti sinne vesistön varrella olleeseen sahan tai jonkun muun laitoksen suuntaan mennään.

Waterlooboy tiedätkö onko jossain siinä lähistöllä ollut vaikka höyrysahaa?
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
waterlooboy
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 5:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja waterlooboy »

Ei ,ei tule heti äkkiä sahalaitosta tietoon. :roll:
waterlooboy
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 5:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja waterlooboy »

Komistus siirtokunnossa paitsi. Ainoastaan yksi pyörä pyörii joten akselirasvaa ja lämpöä tarvitaan.
http://s6.photobucket.com/albums/y249/a ... va0138.jpg

http://s6.photobucket.com/albums/y249/a ... va0137.jpg

http://s6.photobucket.com/albums/y249/a ... va0139.jpg
tapsa 86
Viestit: 2256
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa 86 »

Nyt sitten vaan koneen etsintään niin saa tuostakin toimivan pelin.
Kattilaneristyksissä on sitten käytetty asbestia joten eristyksiä purettaessa se kannattaa muistaa.
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
waterlooboy
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 5:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja waterlooboy »

Asbestia. minä kuin luulin pelkästään niiden fyllipuiden olevan ainoita eristyksia vaipassa,vai minne sitä asbestia on piiloitettu.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] ja 61 vierailijaa