Sivu 1/3

Nuffield 10/60 -66 osto neuvoja ja viisauksia kiitos OSTETTU

Lähetetty: Pe Maalis 10, 2006 7:17 pm
Kirjoittaja samiharju
tollaista -66 mallista kymppikuuskymppiä täs himoitsen, pitäis olla asiallinen peli. laitteeseen on joku tehnyt jo syntiä (asentanut siis hytin joka IMO ei kuulu wanhukseen) ja mukana tulee kaksi paria ketjuja ja parimetrinen perälevy. etukumit, akku ja istuin ainakin uusittu hiljattain, takakumeissa on pintaa kuulemma hyvin. koneen pitis olla siisti.

myyjä kertoi että jäähdytinnesteen seassa on vähän öljyä joskus mut se ilmeisesti johtuu sylinteriputkien alapään tiivisteiden hapertumisesta eli ei ole vaarallista pienessä käytössä.

mutta mitäs tollaisesta pitäis katsoa normaalia tarkemmin? eli siis tyyppivikoja / ominaisuuksia olisin vailla..

Lähetetty: Pe Maalis 10, 2006 7:25 pm
Kirjoittaja tono
Käytetyn traktorin osto-opas Tuommoisen kirjoittelin tuossa jokin aika sitten, jos on apuva.

Lähetetty: Pe Maalis 10, 2006 9:04 pm
Kirjoittaja samiharju
jees, koneiden kans on tullu pelattu aika paljo mut just nuffi speksejä ei ole :-) mut luen tuon läpi.

Lähetetty: Pe Maalis 10, 2006 10:02 pm
Kirjoittaja ylioyja
mul lokiikkani mukaan haperot sylinteriputken kumit päästäis ennemmin jäähdytysnestettä öljyyn kuin öljyä jäähdytysnesteeseen.
Mutta tähänkin kirjotukseen pitää suhtautua ninkun vastuuttomaan nettkirjotteluun yleensäkin...

Lähetetty: Pe Maalis 10, 2006 10:26 pm
Kirjoittaja Torsti
Juu, näin minäkin ajattelisin, ja itseasiassa pahinta niille tiivisteille on kuulemma semmonen ajamattomuus, että joskus harvoin käytetään ja muuten kone seisoo käyttämättömänä pitkiä aikoja.

Lähetetty: Pe Maalis 10, 2006 10:57 pm
Kirjoittaja Nuhvelentti
Eiköhän se pellaa aivan samoinpäin->öljyä syyläriin->jäähytinnestettä öljyihin....

Lähetetty: Pe Maalis 10, 2006 11:16 pm
Kirjoittaja samiharju
jees, valumölteissä ainaki vesi menee öljyyn, siedä sit noista.. mut kai ne vikapaikat on kaksisuuntaisia? :-)

Lähetetty: Pe Maalis 10, 2006 11:17 pm
Kirjoittaja Nuhvelentti
Kyllä meillä ainaski menee molemminpäin...

Lähetetty: La Maalis 11, 2006 12:56 am
Kirjoittaja samiharju
Nuhvelentti kirjoitti:Kyllä meillä ainaski menee molemminpäin...
mut kuten jo sanottu niin se ei liene vaarallista ainakaam mun mielestä.

Lähetetty: La Maalis 11, 2006 1:44 am
Kirjoittaja Nuhvelentti
jos kone ei sekoita vesiä/öljyjä pahasti....
Siinä tapauksessa jos öljyt on tarpeeksi vetiset niin ne eivät voitele ja ennenpitkää on laakeriremontti tiedossa, ja silloin ei naurata ketään...
pahimmassa tapauksessa voi tulla muutakin vahinkoa

Lähetetty: La Maalis 11, 2006 8:07 am
Kirjoittaja samiharju
juu toki näin. mutta myyjän sanojen mukaan öljyä tihkuu veden sekaan mut ei päinvastoin.

mistäs niitä bmc kutosia saikaan ostaa? :-)

Lähetetty: La Maalis 11, 2006 3:16 pm
Kirjoittaja Nuhvelentti
Niitä on varmaankin jossain kuorma-auto/traktori purkaamoilla....

Lähetetty: La Maalis 11, 2006 5:09 pm
Kirjoittaja kalvaana
Jos sylinterin putken alapään tiiviste vuotaa, niin sillon vesi menee öljyn sekaan, kun jäähdytysjärjestelmässä painetta. Tiiviste menee vian alettua myöhemmin semmoseksi, että laskee myös kylmänä pikkasen. Tämä vika pitää aina korjata heti, sillä pakkasnesteen glykoli myrkkyä laakerimetallille. Yleensä menee kiertokangen laakeri ensin ja alkaa naputtamaan ja syö kampiakselin kaulan. Jos ei heti usko, niin saapi kangen ulos lohkosta, eli koko koneen rikki.

Tuo öljy jäähdytysnesteessä kielii jostakin muusta. Kansitiiviste menossa, kansi halki tai lohkossa syöpymä tai huokonen öljykanavaan, jolloin konetta kovasti kuormittaessa kuumuus saa öljyn tunkemaan ihtesä jäähdytysjärjestemän painetta kovemmalla paineella veden sekaan.

Tämä ei ole vaaraton juttu pienessäkään käytössä ja voi poikia sulle kalliin remontin.

Lähetetty: La Maalis 11, 2006 7:29 pm
Kirjoittaja samiharju
kaupat tuli, ajelin pakkassäässä nuhvin 25km päästä kotiin :-)

http://www.netikka.net/samih/nuhvi.html

jees, katsotaan miten se käyttäytyy.

Lähetetty: La Maalis 11, 2006 7:42 pm
Kirjoittaja jiipee
Onnea komen hankinnan johdosta.

Lähetetty: La Maalis 11, 2006 8:29 pm
Kirjoittaja nuffi59
Onneks olkohon vaan,on taas yksi nuffisti lisää!(Liekö tarttuvakin tauti? :wink: )Minusta kans jotenkin vanhoihin raktoreihin ei oikein istu nuo hytit,vaikka toki turvallisuus on tärkeätä.Eikä tuo sun nuffis hytti niitä karmeimpia ole alkuunkaan.Nelosnuffi on kyllä aika näppärä pyöritellä,sillä kääntyy pienellä alalla.Tosin vaatii jonkin verran ruista ranteisiin käännellä,mutta ei kovin paljon.Jaa,onkos 10/60:ssä ohjaustehostin?

Lähetetty: La Maalis 11, 2006 8:33 pm
Kirjoittaja samiharju
ei siinä tehostinta ole mut on riskit otteet kuskilla :-)

Lähetetty: La Maalis 11, 2006 8:43 pm
Kirjoittaja nii-i
komee nuffihan tuo on, anna sen hytin olla ei se ruma tuos ole mut tarkoituksenmukainen ja katso tosiaan se vuoto saman tien mistä tulee, minäkin veikkaisin kannentiivistettä tai kantta

Lähetetty: La Maalis 11, 2006 8:44 pm
Kirjoittaja pilvilinna
On kyllä helppo kuvitella "samiharjun" fiilikset,mutta mieti nyt vielä sitä hytin poistoa jos aiot sillä talvisinkin ajella.Eihän se lämmöistä kiinni ole mutta
lumisade toimistossa ei oo kivaa :lol:

Lähetetty: La Maalis 11, 2006 8:47 pm
Kirjoittaja samiharju
no joo, ei toi urakointikones ole että ilman hyttiä voi olla mukavampi ajella täs omas pihas.. :-)

mistäs kaupasta niitä bmc kutosia saa? sillähä se vika korjaantuis... :-)