Valmet 865

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

fanerinen
Viestit: 239
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:25 pm
Paikkakunta: Rääkkylä
Viesti:

Valmet 865

Viesti Kirjoittaja fanerinen »

:roll: Tämmonen peli tuli ostettua. Onko tyyppivikoja? Sisu diesel näkyy olevan. Ainakin hyvin lähti käyntiin. Ajettu 2800 h ja vuodelta 1998.
Gorky
Viestit: 404
Liittynyt: Ti Touko 09, 2006 8:14 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorky »

Ulosoton riukuakselin takalaakerit on moneen laitettu. Jos perästä kuuluu semmonen "kihinä",joka lakkaa pto-kytkintä käyttäen niin laakerit vaihtoon. Jos ajaa liian kauan niin sit joutuu uusimaan sen peräkotelon ku lakrut syö pesät väljiksi ja se murikka maksaa jo pitkälti toista tonnia.
TK
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:52 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TK »

Kannattaa laittaa uudemman mallinen laakeri(satasarjassa, rullalaakeri), niin kestää pitempään. Jos laakeri on jo mennyt, kannattaa laittaa laatikon pohjaroppuun magneetti, niin tulis metallinpalaset pois laatikosta.
SamiT
Viestit: 6788
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Näppärä ja pirteä peli ajella se 865 ainakin on, hiukan olen lähes täysin vastaavalla eli 900:lla etukuormaajakoneella ajellut.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
jtleskinen
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 8:08 pm
Viesti:

kerrostalo

Viesti Kirjoittaja jtleskinen »

Ammattikoulu aikana tuollaisella jonkin verran ajelin sopivan ajoasennon löytäminen ainakin isolle miehelle hankalaa polkimet liian edessä nostolaite tuntui olevan suhteellisen tarkka samoin vaihteet menivät jouhevasti päälle kaaviokin ihan lookinen sellainen kerrostalohan se on ettei meinaa ahtaista ladon ovista sopia
Asentaja
Viestit: 742
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:33 pm
Paikkakunta: hämeestä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Asentaja »

Katsos piruuttas kenen tekemä moottori siinä on, jos on vielä tarra luettavissa...

Tuollaisia tehtiin silloin kovasti. 420DSR, 86 ja puoli hevosvoimaa. :wink: Ahtamattomat männät, niin kuin kaikissa "peltipohjissa".
fanerinen
Viestit: 239
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:25 pm
Paikkakunta: Rääkkylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fanerinen »

:wink: Kyllä samalta moottorilta näyttää 420 D SR mitä näissä Proto- Sisuissa. Eikös nää oo varmoja pelejä lähtemään käyntiin. Tässä on turboahdin. Tehoksi lupaa 88 hv. Metsäohjaamo. Sopii juuri ja juuri samaan latoon missä 702 asusti.
Taavi
Viestit: 148
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 6:30 pm
Paikkakunta: Rääkkylä
Viesti:

Valmet 865

Viesti Kirjoittaja Taavi »

Onneksi olkoon! Pitääkin ottaa katseelle uusi tarkennus kunhan liikun lammen silläpuolen, että tunnistaa miehen nuin hulppean pelin pukilta!
SamiT
Viestit: 6788
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Onkos siinä jo jakajapumppu merkkiä Stanadyne? Ei taida olla moottorin tyypistä päätelleen, taisivat tulla vuonna -97 joihinkin kuutoskoneisiin ensin. Jos kuitenkin on, niin käynnistyvyys ei ole normaalia Valmet-tasoa vaan astetta heikompi. Näin myös omassa 8450:ssä, muuten Stanadyne pelittää hyvin ja on tarkka ja herkkä kierrosluvunsäädin, sekä rivipumppukoneita siistimpi käynti.

Tuommoinen olisi vähän perhanan kätevä kone omiinkin aurausurakoihin, jos sitä lunta täälläpäin vielä joskus tulee.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
fanerinen
Viestit: 239
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:25 pm
Paikkakunta: Rääkkylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fanerinen »

:roll: On tässä jakajapumppu. Merkkiä en ole vielä ehtinyt tarkastamaan. Ainakin silloin lähti kerta laakista käyntiin ilman hehkutusta kun kävimme konetta katsomassa maatilalla Tohmajärvellä.Lunta oli satanut 3 päivää aiemmin niin ei oltu traktorin pukilla käyty ennen käynnistelemässä eikä isäntä tiennyt milloin tullaan katsomaan.
Niin on näppärä peli meikäläisen pihamaille. Takapotkuisena mikä tääkin on kääntyy ympäei alle 4 m. Samahan se on metässä ajellessa.
sampo10
Viestit: 824
Liittynyt: La Heinä 15, 2006 11:18 am
Paikkakunta: Kanta Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sampo10 »

Juu 97 mallisessa on Stanadynen jakajapumppu .
Kyllä silläkin hyvin käymään lähtee , vähän pitempää saa kylmänä startata ,kun eipä ole "pakkosyöttöä" tuossa stanadynessä .
Latvala
Viestit: 1285
Liittynyt: Su Tammi 22, 2006 8:17 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Latvala »

Asentaja kirjoitti:Katsos piruuttas kenen tekemä moottori siinä on, jos on vielä tarra luettavissa...

Tuollaisia tehtiin silloin kovasti. 420DSR, 86 ja puoli hevosvoimaa. :wink: Ahtamattomat männät, niin kuin kaikissa "peltipohjissa".

vm 1996 865 täällä, muistaakseni Kai Hautalan nimi lukee moottorin päällä? Kuulostaako tutulta?
fanerinen
Viestit: 239
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:25 pm
Paikkakunta: Rääkkylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fanerinen »

:wink: Tässä lukee Leena Sohlberg
Asentaja
Viestit: 742
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:33 pm
Paikkakunta: hämeestä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Asentaja »

Onkos siinä jo jakajapumppu merkkiä Stanadyne? Ei taida olla moottorin tyypistä päätelleen, taisivat tulla vuonna -97 joihinkin kuutoskoneisiin ensin.
Moottori tyypin "R" tarkoittaa stanadyne jakajapumppua.
vm 1996 865 täällä, muistaakseni Kai Hautalan nimi lukee moottorin päällä? Kuulostaako tutulta?
Tunnen joo, vielä tehtaassa töissä, nykyään korjauspaikalla. Rauhallinen kaveri.
Tässä lukee Leena Sohlberg
Oliko tuollainen nimi todellakin moottorin päällä...!? En ole koskaan tuota nimeä kuullutkaan. 1998 vuonna ei juurikaan naisasentajia ollut.

Joihinkin jakajapumpullisiin koneisiin, taisi olla 6000-sarja, laitettiin isompi startti juuri tuon huonomman käynnistymisen vuoksi.
fanerinen
Viestit: 239
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:25 pm
Paikkakunta: Rääkkylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fanerinen »

:lol: Ei vaineskaan moottorin päällä. Sivupellissä on maalattu omistajan nimi. Ne joudun kyllä maalauttamaan uudelleen. Kukas tää Kai Hautala oli.
Asentaja
Viestit: 742
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:33 pm
Paikkakunta: hämeestä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Asentaja »

Moottorin tekijän nimi on joko tulipellissä moottorin takana, imusarjassa tai pakosarjan alla lohkon kyljessä. En muista tarkkaan, paikka vaihteli vuoden ja moottorimallin mukaan.

Hautala oli siis tehnyt Latvalan vallun koneen. Ennen moottorin valmistus oli jaettu kymmeneen vaiheeseen. Jos ei ehtinyt tehdä konetta valmiiksi, niin sitten se kuitattiin jollekin vaiheelle. Eli periaatteessa sai nimen moottoriin, vaikka teki vain viimeisen vaiheen.
Velu
Viestit: 3874
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velu »

Jos oikein muistan, niin lukee Hannu Moisio. Vielähän tuo on kasassa pysynyt. :D
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
Vallu502
Viestit: 1292
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 5:34 pm
Viesti:

Re: Valmet 865

Viesti Kirjoittaja Vallu502 »

fanerinen kirjoitti::roll: Tämmonen peli tuli ostettua. Onko tyyppivikoja? Sisu diesel näkyy olevan. Ainakin hyvin lähti käyntiin. Ajettu 2800 h ja vuodelta 1998.
Laitahan kuvia Valmetista.
Asentaja
Viestit: 742
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:33 pm
Paikkakunta: hämeestä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Asentaja »

Jos oikein muistan, niin lukee Hannu Moisio. Vielähän tuo on kasassa pysynyt
Tuttu kaveri, meiltä päin kotoisin.
Velu
Viestit: 3874
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velu »

Hyvä tietää. Sitten kun tulee ongelmia niin tietää antaa palautetta. Ensimmäinen kymmenen vuotta on mennyt ongelmitta.
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Fallingdown, Google [Bot], Heikki75, Hsippe, Make, zukka ja 32 vierailijaa