Nojoo. Kaks kertaa käyny irrotuttamassa katkenneen hehkun ja loppujen vaihto seinäjoen moottorihiomossa, oliko 200-300€ välillä koko homma. Eivät ole kansia irrotelleet. Jotkut osaa ja jotkut ei.
hehkujen irroitus katkaisematta
-
- Viestit: 9772
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: hehkujen irroitus katkaisematta
-
- Viestit: 4344
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: hehkujen irroitus katkaisematta
Jos se katkeaa niin se katkeaa. Ei siinä taidot auta. Hyvä jos sulla on onnistunut, ei se vaan tarkoita että aina onnistuu
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 28022
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
-
- Viestit: 2008
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 3:36 pm
- Paikkakunta: Satakunta, Köyliö
- Viesti:
Re: hehkujen irroitus katkaisematta
Lähteekö katkennut kärki pois jos pumppaa rasvaprässillä sylinterin täyteen öljyä, vai särkyykö jotain muuta kun paine tarpeeksi nousee.
Viritys voidaan katsoa onnituneeksi jollei teho laske enempää kuin 10%
-
- Viestit: 9772
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1797
- Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 623
- Liittynyt: La Touko 09, 2009 1:51 am
- Viesti:
Re: hehkujen irroitus katkaisematta
Aina on hehkut helposti irronneet - no harvoin on tullut irroiteltua kun ovat myös kauan kestäneet.
Ja jos katkeaa, niin kannentiiviste maksaa 25 e, joten ei siitä sittenkään kallis remontti tule.
Riippuu siis millä ajaa ja tekeekö remontit itse.
Ja jos katkeaa, niin kannentiiviste maksaa 25 e, joten ei siitä sittenkään kallis remontti tule.
Riippuu siis millä ajaa ja tekeekö remontit itse.
-
- Viestit: 4344
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: hehkujen irroitus katkaisematta
Hienosti te väärinymmärrätte. Kyseessähän oli jonkin korjaamon varoitus hehkunvaihdosta asiakkalle, ei sinulle.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 5848
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: hehkujen irroitus katkaisematta
Kansipahvin hinnasta voi päätellä, että kyse on sellaisesta autosta josta ei hehkut katkeile.
-
- Viestit: 357
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 8:41 pm
- Viesti:
Re: hehkujen irroitus katkaisematta
Tuosta ajamalla irrottamisesta niin sen hehkun rungonhan voi kiertää pikkusenmatkaa paikalleen niin ei kärki tule konepellistä läpi
-
- Viestit: 28022
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: hehkujen irroitus katkaisematta
Kuulemani mukaan ne katkeavat hehkut on ne hankalimmassa paikassa olevat, jotka jopa korjaamot jättää vaihtamatta. Näin oli pojalle ilmoitettu kun oli yhden korjaamon "päällikön" juttusilla ollut ja vanin hehkut aiheena. Ei meinannut uskoa että poika oli saanut ne kaikki vaihdettua. Onneksi ei noissa meikäläisen dieseleissä ole hankalia hehkutulppia, ei ferguissa eikä mersussa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 2212
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: hehkujen irroitus katkaisematta
Taitaisi mäntä haljeta tai kiertokanki mennä mutkalle ennen kuin hehku ulos hyppäisi,kun sehän meni jotenkin niin että pinta-ala X paine = voima,eli käsittääkseni mäntään kohdistuisi melkoinen voima pieneen hehkutulpan kärkeen verrattuna.
-
- Viestit: 251
- Liittynyt: La Maalis 19, 2016 1:20 am
- Viesti:
Re: hehkujen irroitus katkaisematta
Transporterista lähti pikkuräikällä kääntämällä kylmästä kannesta, yhtä hehkuu joutu vähän edes takaisin enemmän kääntelemään, muut ei ollu oikeen kiinnekkään.
-
- Viestit: 5848
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1797
- Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
- Viesti:
Re: hehkujen irroitus katkaisematta
näinhä siinä kuites kävi jotta viimene hehku katkes varovaisuudesta huolimatta,olis varmaan katkennu jokatapauksessa ku katkes nii jotta kärki jumi,runko tuli kokonaan pois,johdin katkes ylhäältä jäi kannen tasoon,nyt livoteltu,jäähdytelty,pikkase naputeltu sitä ydintä ja kuullostaa kovin yhtäpuulta kannen kans,mikähä ois tehokas liuotin
- Rh-
- Viestit: 1035
- Liittynyt: Su Tammi 05, 2020 6:44 pm
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Re: hehkujen irroitus katkaisematta
Uus hehku ja työkalut hanskalokeroon ja baanalle.
Teliveto-perverssi läähättää enemmän.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
-
- Viestit: 4344
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: hehkujen irroitus katkaisematta
Peukku tälle
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: La Helmi 16, 2019 9:11 am
- Viesti:
Re: hehkujen irroitus katkaisematta
Liuottimella päivän-parin liotus niin aukenee.
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: Ma Syys 06, 2010 1:11 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
Re: hehkujen irroitus katkaisematta
Bemarin kutosdieseliin tuli vaihdettua hehkut pari viikkoa sitten. 2005 vuoden auto alkuperäisillä hehkuilla ja testeri näytti, että 5 tulppaa antaa vikakoodia. Moottori lämpimäksi ensin ajamalla, sitten auto talliin ja imusarja irti, koska hehkut ovat imusarjan alla piilossa. Hehkutulppien syvennysten puhdistus bräkleenillä ja paineilmalla, jonka jälkeen CRC Rost Flash sprayta tulppiin ja odotellaan pari minuuttia. Tuo CRC on siis kylmäsprayn ja ruosteenirrottimen yhdistelmä ja ideana tällä oli, että saisi tulppia hieman kutistumaan ja liuotinta kierteille. Sitten sopiva kympin pitkä hylsy ja vääntövarsi kiinni. Naputtelua vääntövarteen, vääntöä, naputtelua, vääntöä. Ei saa vääntää turhan kovaa, etteivät katkea. Neljä tulppaa lähti tuolla tavoin suht helposti irti ja kaksi vaati väliin pari kertaa lisää Rost Flash sprayta ja lisää naputtelua, mutta viimein nekin aukesivat. Uusiin tulppiin suhautin kuparitahna sprayta hieman kierteisiin. Samalla tuli uusittua myös hehkujen ohjausboksi, joka noista usein menee.
-
- Viestit: 3001
- Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 11:34 pm
- Paikkakunta: satakunnan suur-Lappi
- Viesti:
Re: hehkujen irroitus katkaisematta
Keväällä tuli Zetoriin hehkut vaihdettua ja samalla tehtyä kansiremontti (heh)
Kuparitahnaa en käytä enää ollenkaan, kun sillä tuntuu jässähtävän joka kierre varmasti jumiin. Tarvikeliikkeissä ei ollut oikein varsinaista hehkutulpparasvaa missään, niin menin mersun merkkikorjaamolle kysymään, olisko myytävänä edes korjaamon puolelta joku vajaa ja tämä onnistui, mielestäni sopivalla hinnalla.
Mersuliike käyttää hehkujen asennukseen tuota:
Kuparitahnaa en käytä enää ollenkaan, kun sillä tuntuu jässähtävän joka kierre varmasti jumiin. Tarvikeliikkeissä ei ollut oikein varsinaista hehkutulpparasvaa missään, niin menin mersun merkkikorjaamolle kysymään, olisko myytävänä edes korjaamon puolelta joku vajaa ja tämä onnistui, mielestäni sopivalla hinnalla.
Mersuliike käyttää hehkujen asennukseen tuota:
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Hallis, mrjb425, zukka ja 56 vierailijaa